Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Zobacz szczegóły.    Rozumiem, ZAMKNIJ
HokejKoszykówka
NewsyNewsy
Newsy
RSS  |  WAP  |  Kosz  |  Siatka  |  Hokej
Ajax Amsterdam - Legia Warszawa - fot. Mishka / Legionisci.com
Ajax Amsterdam - Legia Warszawa - fot. Mishka / Legionisci.com
Niedziela, 5 marca 2017 r. godz. 10:33

Słowo na niedzielę: Wątpliwość

Qbas, źródło: Legionisci.com

Słaba postawa Legii na początku rundy rewanżowej doprowadziła do uzewnętrznienia negatywnych emocji przez wielu jej sympatyków. Na zespół spadła lawina krytyki, przy okazji oberwało się władzom klubu i oczywiście sztabowi szkoleniowemu, na czele z trenerem Jackiem Magierą. Nastąpił też wysyp wszelkiej maści znawców, którzy już wydali wyrok – drużyna została źle przygotowana.

Dziwi mnie pewność wydawanych sądów. Nie wykluczam, że w ogóle nie znam się na piłce, ale nawet oceniający, którzy się znają, niemal wszyscy nie widzą, jak zespół „Wojskowych” wygląda na co dzień, jak trenuje i nie znają założeń sztabu szkoleniowego. Wielu komentującym nie przeszkadza to w bardzo zdecydowanych osądach i ostrej krytyce. Wszystko zaś podlane sosem z emocji sprawia, że trudno o racjonalną dyskusję.

Spróbujmy usystematyzować fakty: Legia osiąga rezultaty poniżej oczekiwań. O ile porażki z Ajaxem należało się spodziewać, to jednak strata 5 punktów u siebie, w tym z najgorszą naówczas drużyną w tabeli, była ogromnym nieprzyjemnym zaskoczeniem. Jeśli dodamy do tego słaby styl, to trudno dziwić się wspomnianym emocjom i fali krytyki, które z kolei wyniknęły z niepokoju o losy mistrzostwa.

Cechą charakterystyczną jest obecnie załamywanie rąk i wzajemne napędzanie się w tym zakresie. Brakuje natomiast konstruktywnej krytyki. Gra nie wygląda dobrze, zawodnicy sprawiają wrażenie przemęczonych, ale widzi to każdy laik. Od znawców tematu należałoby natomiast oczekiwać sugestii, co w tej sytuacji zrobić, zdiagnozowania, gdzie faktycznie leży problem. To nigdy nie nastąpi, bo tak naprawdę wszystko opiera się na wrażeniach. W większości nie mamy przecież informacji o wynikach badań wydolnościowych drużyny, a także o jej nastawieniu psychicznym.

Oczywiście każdy ma prawo komentować, krytykować, nawet miażdżyć sądami. Wiadomo, że wyraziste opinie ich autorom pomagają zaistnieć w ludzkiej świadomości, a wylanie żalów w internecie to najprostsze panaceum na pomeczową wściekłość. Dobrze byłoby jednak przy tym, by przed wciśnięciem „Enter” w klawiaturze, czy udzieleniem publicznej wypowiedzi nastąpiła chwila refleksji. Zastanowienia nad stanowczością głoszonych tez. Wątpliwości po prostu.

Nie wiem co myśleć o postawie Legii. Nie wiem, czy zostali dobrze, czy źle przygotowani. Nie wiem, czy trener Magiera nie popełnia błędów taktycznych, a także personalnych. Ba, nie wiem nawet, czy klub prawidłowo funkcjonuje i czyje rządy byłyby dla niego najlepsze. To na czym się opieram w ocenie Legii Magiery, to fakty: świetna punktowo jesień w lidze, zakończone powodzeniem boje w Lidze Mistrzów, polot i efektywność w grze. Teraz zaś mam przekonanie, że trenerzy chcieli połączyć grę w lidze z europucharami i po kątem obu tych rozgrywek prowadzone były przygotowania. Natomiast gra zespołu została zdeterminowana przez transfery napastników i kontuzje, w związku z czym konieczna była zmiana taktyki.

Mając to wszystko na uwadze ufam Magierze. Nie jest to zaufanie bezgraniczne, ale jeśli nawet coś zepsuł, i tak jest jedynym, który może to naprawić. Jesienią udowodnił, że potrafi.

A czy po Lubinie drogi czytelniku dalej wątpisz w odrodzenie drużyny? I bardzo dobrze. Po prostu: „Ty bądź uprzejmy mieć wątpliwość”.

Autor: Jakub Majewski "Qbas"
Twitter: QbasLL
Kątem Oka na FB



Komentarze: (51)

PFC, 05.03.2017 10:42:53 - *.play-internet.pl

Powodem słabszej dyspozycji drużyny na początku rundy i odpadnięcie z Ajaxem jest niezgrany atak. Uważam że nie jest to wina zarządu ani nawet klubu. Niko miał obiecane że będzie mógł odejść a sytuacji z Prijo nikt nie mógł przewidzieć a zgrywanie zawsze trwa....

Kolko , 05.03.2017 10:51:14 - *.144.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Hejterzy zawsze będą hejtowac i tego się nie zmieni.. Nie ma co nawet tego komentować i zwracać uwagi bo to tylko dla nich woda na młyn. Fakty są takie że trenerowi jak i drużynie należy ufać i mieć nadzieję że to wszystko jeszcze się zazebi. Trzeba mieć też na uwadze że sprzedaż trzech ważnych piłkarzy zrobiła by zamieszanie w każdej drużynie na świecie. Jednakże dodatkowo trzeba mieć na uwadze to że zdobycie mistrza w tym sezonie będzie arcutrudne i trzeba liczyć na mocną zadyszke przeciwników w fazie mistrzowskiej oraz to że los zwany ESA 37 wcześniej utrudniający nam zdobycie mistrza teraz nam go podaruje w zamian.

3333, 05.03.2017 11:02:20 - *.static.ip.netia.com.pl

Co do jesieni to Magiera mało zrobił liczy się to co teraz się dzieje a dzieje się słabo

soly, 05.03.2017 11:16:44 - *.adsl.cybercity.dk

Krytyka Magiery wziela sie stad,ze sami pilkarze po 2 meczach juz zwalali wine na przemeczenie,podkreslam po 2 MECZACH!!!..smiechu warte,biorac pod uwage fakt,jak sam autor artykulu sprytnie zauwazyl ,pilkarze Legii mieli swietna JESIEN!!..i mimo tego ze grali co 3 dni,to nawet pod koniec rundy,nikt nie narzekal na zmeczenie,teraz to robia juz po 2 mechach..wiec chyba jasne ze w takim razie zle sa przygotowani jesli sami o tym mowia.Zreszta wraca typowa polska mentalnosc,cala europa gra co 3 dni,nikt nie ma z tym problemu,kazdy umie sie przygotowac,tylko nie my.Warto zauwazyc,i wniosek jest prosty,ze w takim razie to HASI swietnie przygotowal zespol do takiej gry,to jego zasluga,Magiera zrobil tylko atmosfere.Dlaczego Hasiemu to sie nie udalo..to juz kazdy wie..paru zawodnikom to chyba nie pasowalo....niestety,mentalnie polski zawodnik jest jak dziecko we mgle,to widac jak wyjezdzaja za granice,im jak tam sie odnajduja....

Słowo na Luty, 05.03.2017 11:17:54 - *.internetia.net.pl

Słowo na Luty zapowiadane mega transfery na Luty - gdzie ? - Nie w Legii !!!

spasiony, 05.03.2017 11:30:09 - *.as13285.net

Panie Jakubie, apelowanie do roznych krzykaczy i frustratow o rozsadek to jak wolanie na puszczy.

Natomiast nie zgadzam sie, ze brakuje konstruktywnej krytyki. Jest jej pod dostatkiem a dotyczy polityki transferowej naszego klubu. Sam pan stwierdzil, ze przeklada sie to na forme zespolu. Wielu komentujacych ma, ze sie tak wyraze, delikatne watpliwosci odnosnie do kompetencji pracownikow pionu sportowego. Tu nie trzeba zakulisowej wiedzy, golym okiem widac roznice miedzy bombastycznym piarem a efektem boiskowym. Mam na mysli roznych Sulejmanow, Kulenoviczow itd. Wyglada na to, ze polscy trenerzy nie potrafia oszlifowac ich wielkich talentow.

mg, 05.03.2017 11:31:31 - *.centertel.pl

Dobry tekst zgadzam sie z autorem. Na nas każdy sie spina tym bardziej ze jestesmy MISTRZEM POLSKI I Z POWODZENIEM WYSTEPOWALISMY W EUROPEJSKICH PUCHARACH. Pozdrawiam

ciechan, 05.03.2017 11:33:10 - *.dynamic.chello.pl

Jest tylko jedna odpowiedz. Brak napastników. Polityka Leśnego prowadzi do tego, że w klubie który grał w Lidze Mistrzów nie ma napastnika. Wielkie gadanie o wzmocnieniach jak zwykle było tylko gadaniem. Lech i Lechia bez większych szumów robi to samo za mniejsze pieniądze a jak przegra to nikt się nawet nie zdziwi. Przegrana Legii, to nawet nie zdziwienie a "szok" i wylewanie pomyj na Leśnego i cały sztab włącznie z piłkarzykami ma sens i każdy ma do tego prawo!

Kris, 05.03.2017 11:37:43 - *.dynamic-ww-12.vectranet.pl

Tym razem nie za bardzo zgadzam sie z autorem.Powiedziałeś dokładnie to, co sam zarzucasz innym.Poza ostatnim meczem Legia gra pa-dake , nie ma napastnika, a transfery najważniejsze zupełnie (na razie nietrafione) Necid , Chwuku i ..Jędrzejczyk), szczególnie ten ostatni mi sie bardzo nie podoba.Oby sie to jak najszybciej zmieniło.

Gravesen, 05.03.2017 11:41:31 - *.play-internet.pl

Hasi to może przygotować ministrantów do mszy a nie taki zespół jak Legia. Pod jego wodzą zagralismy chyba tylko jeden dobry mecz z Jagą i to by było na tyle jeśli chodzi o tego Pana. Najgorszy trener w historii chyba...

TYLKO TYLE , 05.03.2017 11:42:15 - *.internetia.net.pl

SZCZERZE TO MAM WIELKI ZAWÓD DO KLUBY , ZA TO ŻE ZAPOWIADALI NAJLEPSZE TRANSFERY W LUTYM W HISTORII KLUBU A NIE BYŁO ANI JEDNEGO .

Janek Urban, 05.03.2017 12:00:04 - *.play-internet.pl

Besnik Magiera WON!!!

Necid OUT!!!

Do soly, 05.03.2017 12:20:44 - *.183

Twierdzisz, że Belgii i Francuz też grali przeciwko Hasiemu? Człowieku to byli jego ludzie.
Pewnie nie pojmiesz tego ale właśnie dla piłkarza korzystniejsze jest granie co 3 dni niż co 7 dni. Tylko wtedy całkowicie inaczej wygląda przygotowanie i późniejsze treningi. W FM tego nie ma ale w życiu już tak.
Daj specjaliście pracować a Ty zajmij się wyciskanie pryszczy i leczeniem swojej frustracji. Może tego nie ogarniesz ale ikona MU sir Alex Ferguson nie wygrywał wszystkiego, nawet nie zdobył wszystkich mistrzostw Anglii ale cieszy się uznaniem.

Cult⚽️Legia, 05.03.2017 12:24:26 - *.251

#żewłakowout !!!! #wandzelout I inne Koniki trojańskie!!!

Robson, 05.03.2017 12:30:10 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Redaktorze naczelny, cofajac się 10 lat wstecz, kiedy mieliśmy jeszcze stary stadion, on był niemalże twierdzą nie do zdobycia, gdy drużyna przejezdna strzeliła choć bramkę było to jak wygrana. Atmosfera Plus obrona gdzie w całym sezonie traciła 16 do 20 bramek. To było coś. Teraz po 10 latach mam nie wymagać od nich woli walki, ambicji. Doskonale wiem, że Kucharczyk nie będzie wirtuozem techniki Hlousek obrońca pokroju Daniego Alvesa, i wymieniac czy porownywax mogę całą jedenastkę, ale temu nic nie służy. 10 lat temu, nie było takich możliwości jak teraz, a mimo to drużyna była tak zbudowana że obronę mieliśmy nie do przejścia, walczenosci i charakteru nam nie brakowało i kiedy umiejetnościowo byliśmy gorsi, to jednak kończyło sie to wygraną. Wpadek w sezonie było maksymalnie jedna. A teraz? Mam nie wymagać. Bo łaskawie po 20 latach gramy w LM, z Pucharu Polski możemy odpsac bo przecież już tyle mamy ze po co mam kolejny? Mistrza zdobyliśmy w zeszłym roku, dajmy w tym komu innemu zdobyć. Podejście Wasze powoduje to, że zamiast wejść poziom wyżej, To Wy uważacie że awans po 20 latach do LM jest szczytem możliwości i możemy teraz odpuścić. I za wszystko dziękować...

Żałosny artykuł, rzetelny Ani trochę.

eL, 05.03.2017 12:43:37 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Wydaje mi się, że dużym minusem jest brak przejrzystości w działaniu klubu, może to tak ma wyglądać, nie wiem, może ujawnianie też by szkodziło, ale nie wiemy tak naprawdę, na co będzie wykorzystana kasa za LM, dlaczego klub wiedząc, że te pieniądze wpłyną na konto, nie podejmuje śmielszych decyzji transferowych. Mówiono nam, że Nikolic i Bereszyński poszli za 3 mln euro, teraz okazuje się, że bliżej do 2, a kto wie, czy nie mniej. Pod koniec lutego miała być licytacja właścicieli o Legie, teraz nagle jednak zmienili zasady. Konflikt miał być rozwiązany w zeszłym miesiącu, tymczasem wciąż trwa, na pewno nie wpływając dobrze na działanie klubu i grę zespołu. To wszystko spowija jakaś niepewność i niejasność... daleko nam do Bayernu, gdzie decyzje są ogłaszane, a powiedziane słowo święte

krys008, 05.03.2017 12:45:39 - *.serv-net.pl

Jestem wiernym kibicem Legii i bardzo kibicuję i szanuję p. Magierę, ale fakty są niestety niepodważalne. Wiem, że drużyna została rozbita przez sprzedaż wszystkich napastników, w tym jednego z dwóch najważniejszych zawodników, ale fakty są takie, że w lidze graliśmy z słabymi drużynami i w wielkich bólach zdobyliśmy 4 pkt.
Do autora, zespół jest źle przygotowany, na boisku panuje chaos, a zawodnicy są bez formy. Winę w takiej sytuacji zawsze ponosi trener. Popełnił błędy i mam nadzieję, że wyjdzie z tego zakrętu silniejszy i bardziej doświadczony. Panie Jacku niezmiennie Panu kibicujemy i ufamy!

eL, 05.03.2017 12:46:07 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Poza tym o naszej pozycji w bieżącym sezonie najlepiej świadczy, że to mecz Lech-Lechia uchodzi za najgorętszy i to nim emocjonują sie wszystkie media

Pablo777, 05.03.2017 12:50:46 - *.play-internet.pl

Wszystkim krzykaczom poblokowałbym IP. Sieją niepotrzebnie atmosferę, która nikomu i niczemu nie służy. Rozmawiajmy konstruktywnie i WSPIERAJMY Legię, jej zawodników, trenerów itd, bo też nie można zawsze oczekiwać najwyższej formy i samych zwycięstw. Teraz widzimy kto z Legią jest na dobre i na złe, a kto jest "kibicem".

W punkt, 05.03.2017 12:51:39 - *.73.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

J.w.

olo, 05.03.2017 12:54:21 - *.195.neoplus.adsl.tpnet.pl

Co do transferów, to chyba za wcześnie się wypowiadać, bo widać, że są robione do zespołu na już i na przyszłość ( młodzi zawodnicy ). Niestety poziom finansowy naszych zakupów nie pozwala na kupowanie pierwszego garnituru, ale tych, którzy wymagają trochę ogrania ( odświeżenia ) aby się wkomponować w zespół i to wymaga cierpliwości. Trudno jest narzekać teraz na piłkarzy w czasie, kiedy cała Legia stoi przed ogromnymi zmianami i chyba nikt nie wie co będzie po zmianach właścicielskich.... a to chyba siedzi w głowach kibiców, piłkarzy i pracowników Legii. Jeszcze jedna rzecz z pewnością wpływa na głowy piłkarzy, są to płace, które po zimowym okienku wytworzyły spore kominy i nie do końca weryfikują przydatność poszczególnych zawodników do zespołu. Mam nadzieję, że przebrniemy przez wiosnę niezbyt obici i zagramy w lato w eliminacjach pucharów. Jak ja bardzo lubię te letnie wyjazdy po Europie, pozostaje trzymać kciuki i przychodzić na Ł3

Krzeszczu, 05.03.2017 13:03:40 - *.cust.bredband2.com

@ Cult Legia + Robson + krys008: Popieram wasze wpisy!

pzdr.

dario, 05.03.2017 13:15:38 - *.dynamic.chello.pl

Ktoś niedawno napisał ,że Legia przegrała dwumecz z Ajaxem w grudniu sprzedając Nikolicia i Prijovicia.Obawiam się,że w właśnie w grudniu przegraliśmy też mistrzostwo Polski.
Ja też nie wiem jak drużyna prezentuje się na co dzień.Jak trenuje i jakie ma wyniki wydolnościowe.Ale wszyscy wiedzieli od pół roku,że Nikolić w grudniu odejdzie.I co zrobił klub by zastąpić Nikolicia?A no to,że na dzień dzisiejszy jeżeli drużyna chce odnieść zwycięstwo musi grać bez formacji ataku.Znaczy się z atakiem ale w ataku muszą grać pomocnicy.Same transfery w stylu Chukwu,Nagy i Necid pokazują jaki mamy skauting.
Porażka u siebie z ruchem i remis z termaliką to kpina z nas kibiców i jednocześnie utwierdzenie mnie i pewnie wielu innych kibiców,że drużyna jest źle zarządzana od samej góry.Przewyższamy wszystkie kluby w lidze z budżetem kilka a nawet kilkanaście razy.I co mamy z tego budżetu?Porażki z ruchem i remis z teramliką.Przy takim zarządzaniu to choć byśmy mieli miliard euro budżetu i przewyższali wszystkie klubu z ekstraklasy kilkaset razy z budżetem to i tak przyjedzie biedny ruch czy klub z wioski i nas popchnie jak leszczy.
Drużyna jest wyprzedawana a w miejsce sprzedanych zawodników,którzy stanowili fundamenty drużyny przychodzą piłkarze o marnej jakości,którzy co najwyżej mogą se pobiegać 45 minut w rezerwach Legii.Jak to świadczy o ludziach odpowiedzialnych za transfery niech każdy odpowie sobie sam.
Najgorsze w tym wszystkim jest to,że na ściąganie zawodników o marnej jakości jest przyzwolenie właścicieli.Dlaczego nikt nie ponosi konsekwencji za swoje czyny?Czy takiego klubu jak Legia nie stać na profesjonalny skauting?
I dlaczego znowu wybieramy trzech słabych piłkarzy zamiast jednego dobrego?

Krzeszczu, 05.03.2017 13:42:41 - *.cust.bredband2.com

@ dario: tez podzielam Twoja frustracje. Ale odpowiedz na wszystkie Twoje pytania jest bardzo prosta. Legia pod wodza BL i Zewlaka nie ma zadnej, ale to zadnej strategii. Legia "reaguje" na to co sie dzieje.
A jesli sie nie ma strategii to nie ma tez zadnego planowania czy tez patrzenia w przyszlosc.
Wszystko na miare jakos to bedzie trzeba reagowac.

Slyszales moze wypowiedz prezesa Zaglebia Lubin przed meczem z Legia?
Porownaj ja do wypowiedzi Zewlaka w Cafe Futbol przy przytakiwaniu BL.

Smiech na sali. Klub o takich rozmiarach, tradycjach, mozliwosciach, finansach jak Legia a jest zarzadzany jak burdel na kolkach z wiejskiego bazaru.
No ale jakie kierownictwo, taki i klub..... Krew zalewa.

Cult⚽️Legia, 05.03.2017 13:54:32 - *.251

Prawda, prawda Krzeszczu

@rek, 05.03.2017 14:10:03 - *.dynamic.chello.pl

Do Robson, do krys008, do Krzeszczu, do dario...: 100% mego poparcia w ocenie sytuacji... Mnie dzisiaj nie chce się jakoś strzępić języka... Ale Was z uwagą przeczytałem... Pozdro (L)

Zbyhoo, 05.03.2017 14:12:24 - *.71.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Co do lamentów internetowych, zawsze te same osoby komentują i sobie przyklaskują w tej g..no burzy. Znawcy w każdym aspekcie. Niema co polemizować.

Początek fatalny, ale rzetelną ocenę trenerowi należy wystawić po sezonie, a nie po dwóch słabych meczach.

..., 05.03.2017 14:41:23 - *.dynamic.chello.pl

w necie mnóstwo krytyki , narzekań, szukania winnych itp. itd. a po meczach zbijanie 5 i lizanie piłkarzy po jajach (bez względu na wynik)

poradzimy sobie i bez was kibice sukcesu !

.... całe szczęście że was na wyjazdach nie ma. a jak jakiś się trafi to co najwyżej mruczy pod nosem....

grzesiek, 05.03.2017 15:09:46 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Moim zdaniem winny za obecny stan rzeczy ma pion ds. transferów.
Leśny skończył zarządzenia, wydaję się całkiem ogarnięty, po za tym klub odnosi sukcesy, co prawda część z nich np ubiegłoroczny MP i awans do LM to więcej fart niz umiejetnosci...ale uwazam ze Lesny to odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu. Niemniej nie od razu kraków zbudowano, Leśny musi nauczyć się wielu rzeczy odnośnie prowadzenia klubu piłkarskiego.
Po za tym mamy dopiero start rundy wiosennej, Legia ostatni mecz zagrała dużo lepiej bynajmniej w ataku więc kto wie czy optymalna forma nie przyjdzie na runde finałową i znowu bedziemy gromić po 5:1. Dajmy sobie i piłkarzom czas Panowie :)
Pzdrawiam.

Wymiatacz1916, 05.03.2017 15:17:08 - *.play-internet.pl

Po pierwsze: czy wygrywasz czy nie ja i tak kocham Cie. Wiadomo, gra z poczatku rundy i wyniki w szczegolnosci powoduja nerwy. Ale styl gry druzyny na koniec jesieni, i sklad jaki mamy to powod do optymizmu. Ja sie tam nie znam, nie gralem nigdy na takim poziomie, ale na moje oko to jeszcze byl efekt trudow przygotowan do wiosny. Niczym innym nie potrafie wytlumaczyc np. ilosci niecelnych zagran i tempa gry. Skoro na jesieni mogli to teraz nie? Liczby in statu maja dobre. Zobaczymy jak.to bedzie wygladalo na meczu z wisla po 10 dniowym mukrocyklu. Osobiscie po tym co pokazal Vadis w piatek jestem spokojny. Tylko na milosc boska Vako na skrzydlo nie Gui bo mnie krew zalewa na ilosc jego zepsutych zagran. I oczywiscie licze na nowych napastnikow. Jeszcze pokaza, Vadis i Moulin tez nie zachwycali, poczatek mieli taki sam. Jestem pewien ze mistrzostwo obronimy, a do podzialu punktow bedzie (L)ider w sto(L)icy. Ave!

jan, 05.03.2017 15:19:28 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Tak jak klub wiedzial ze odejdzie Nikolic i Prijovic tak nie sprowadzil nikogo wartosciowego za nich.Smiem twierdzic ze juz teraz klub wie ze po sezonie odejdzie Vadis i na 99 % wiem ze nie sprowadzi nikogo wartosciowego za niego.Choc maja na to pol roku to wiem ze znowu bedzie dupa blada.

Bart, 05.03.2017 16:05:06 - *.centertel.pl

O polityce klubu niech swiadczy fakt ze sprzedajemy najlepszego napastnika w calej ekstraklasie jak sie okazuje za 2mln euro. Prjo nie dajemy podwyzki i tez go sprzedajemy. Mimi tak wielkiego budzetu. Amica majaca 5 razy mniej kasy nie pozwala sprzedac drewnianego Kownackiego za 3mln euro oczekujac ponad 4. O czym to swiadczy? Chyba nie o checi wskoczenia na wyzszy poziom i walki o mistrza. Klub nie mial i nie ma dlugofalowej polityki tylko kupic tanio i za chwile sprzedac. BL i Zewlak to amatorzy a sukcesy to nie ich zasluga tylko szczescia zwanego m.in. Dundalk, Piast czy chiciazby Ofoe ktory gdyby nie hasi to by do Legii nigdy nie przyszedl bo nasz super skauting potrafi wypatrzec asy pokroju Necida, DCC czy Maslowski.

zaba285, 05.03.2017 16:12:37 - *.lukman.pl

niektórzy piszą, że kiedyś stadion w Warszawie był twierdzą. tak było, ale teraz liga jest po prostu bardziej wyrównana niż kiedyś

FOREVER LEGIA, 05.03.2017 16:56:32 - *.dynamic-ww-11.vectranet.pl

Denerwuje mnie myślenie typu"krytykujesz,to jesteś przeciwko klubowi".Uważam,że właśnie podejście w rodzaju"nic się nie stało",albo "czy wygrywasz czy nie......."świadczą o braku miłości do klubu.Jak kochasz,to po pierwsze wymagasz po drugie zaś krytykujesz,jak coś źle się dzieje.Jak moja żona robi się gruba,to wyganiam ja na siłownię,żeby wróciła do formy,a nie mówię"kochanego ciałka nigdy za dużo".Po prostu mi na niej zależy.

Krzeszczu, 05.03.2017 17:05:34 - *.cust.bredband2.com

@ FOREVER LEGIA: Ot i o to chodzi! Brawo Ty!
Nareszcie troche rozsadku!
Nie raz to samo mowilem, ale wtedy pluto na mnie chetnie i czesto. Wiec teraz uwazaj :-)

pzdr

czy skleroza czy nie, 05.03.2017 17:51:01 - *.centertel.pl

A pamietacie z zylety? Tylko frajery nie lubia Jacka Magiery?!

grzesiek, 05.03.2017 17:57:04 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Forever Legia to prawda. Tak samo wkurza mnie wyzywania na forach jeden drugiego " ty debilu itp"
Po pierwsze kazdy ma prawo miec swoje zdanie. A po drugie bratowi nie wypada wyzywac brata. Wszyscy mamy tu swoj cel tj jak najwiecej sukcesow Legii i niewazne czy jest sie piknikiem szalikowcem zwyklym kibicem czy niedzielnym...

@ FOREWER LEGIA, 05.03.2017 17:58:23 - *.centertel.pl

Ja twoja zona przytyje bo zaszla w ciaze to tez na silownie ja wyslesz. Imbecylu

Zibi55, 05.03.2017 18:05:18 - *.202

No to i ja dołożę swoje poparcie dla Robsona Krzeszczu popierającego:). Artykuł niestety pisany z pozycji znajomego Zarządu nic nie wnoszący do prawdziwej sytuacji. Wszystkim nam tu pewnie zależy na L a zamiast sie obrażać lub ignorować radzimy czasem poczytać nasze wypowiedzi bo głupich tu niezbyt dużo i czasem nawet coś wartego przemyślenia przez trenera i Bl sie znajdzie. Ani on ani Magiera nie byli od zawsze prezesem i trenerem wiec monopolu na wiedzę nie maja. Niestety nie tylko monopolu ale i intuicji nie ma Żewłakow ...dobry piłkarz rzadko staje sie dobrym trenerem lub np. skautem. Niestety zasada Petera , ze każdy dąży do swojego szczebla niekompetencji, nadal działa :(((

Wolfik, 05.03.2017 21:02:34 - *.dynamic.mm.pl

Ja tam zawsze twierdziłem, że ryba psuje się od głowy. To nie wina Jacka Magiery, że ograni napastnicy odeszli a nowych sprowadzono zbyt późno.

@Krzeszczu: Mylisz się mówiąc, że zarząd żadnej strategii nie ma, on ją ma od dawna. Brzmi ona "sprzedajemy ile się da i za ile się da". Przypomnę przykłady: Komorowski i Rybus - efekt, przegrane mistrzostwo; Radović zimą - przegrane mistrzostwo i miecz z Ajaxem. Latem - rozwalona obrona - efekt: do tej pory gonimy stracone punkty. Zima tego roku - wiadomo.

Stratega opiera się na założeniu, że jakoś się uda. A jak nie, to przynajmniej kasa zostanie w kieszeni (bo nie w klubie). To nie ja gadałem głupoty o kupowaniu gracza za 2 mln euro. Nawet jeśli zdobędziemy MP2017 to i tak latem zaś odejdzie 3-4 podstawowych graczy i zabawa zacznie się od nowa. Tutaj nawet najwięksi trenerzy nic nie pomogą. Bo jak się nie ma miedzi.....

Z tak deklarowanym budżetem (4x większy od 2-go klubu pod tym względem) liga powinna być zamieciona w kwietniu. Potrafi to Monachium za Odrą, potrawi Glasgow czy Basel. My nie potrafimy. Dlaczego???

spasiony, 05.03.2017 21:05:34 - *.as13285.net

@grzesiek

tak sobie mysle...wszyscy wieszamy psy na Zewlaku, sam nie jestem fanem jego obecnosci w Legii, ale jakie tak naprawde ma on mozliwosci? Gdyby mial do wydania 5 baniek euro to pewnie sciagnal by pilkarzy za 5 baniek. Moze bylyby to transfery udane a moze nie. Tymczasem oczekuje sie od niego sprowadzania graczy za darmoche lub jakies drobne, z perspektywa opchniecia ich za tlusta sumke w niedalekiej przyszlosci.

Podobno budzet Legii wzrasta o kilkadziesiat melonow. Na co idzie ta kasa? Z dnia na dzien koszty wzrosly dwukrotnie?Mam czasem wrazenie, ze sytuacja finansowa Legii nie jest tak rozowa jak to przedstawia ksiaze twittera pan Lesnodorski.

ytur555, 05.03.2017 21:23:10 - *.static.ip.netia.com.pl

Zaufanie do Magiery to jedno, a brak transferów to inna sprawa. Chyba, że nasze zakupy były robione z myślą o II drużynie.....

krys008, 05.03.2017 21:55:13 - *.serv-net.pl

Kto oglądał dziś Jagielonię i Lecha z Lechią, ten wie, że nie będzie łatwo. Cała trójka w gazie, najbardziej obawiam się Lecha. Mają krótką ławkę, to ich największa słabość, brak zmienników (my nie mamy w tej chwili nie tylko zmiennika, ale żadnego napastnika), co może być problemem w kluczowych momentach pod koniec sezonu, ale dobrze wyglądają. Będzie ciężko, ale Legia, to Legia. Liczę na to, że w najważniejszym momencie przyjdzie form, zaprocentuje zdobyte doświadczenie i będziemy mogli cieszyć się z końcowego sukcesu!

ciemnocichy, 05.03.2017 22:19:53 - *.play-internet.pl

I bardzo dobrze że do tytułu MP jest tylu chętnych.Właśnie tak powinno być w lidze,która aspiruje do średniej europejskiej.Jak już nasza Legia pod wodzą Magiery wejdzie na najwyższe obroty, a z pewnością tak będzie to cała reszta zbaranieje jak można połączyć ładną dla oka i skuteczną grę.Zobaczycie,że niechybnie tak się stanie.

AAA, 05.03.2017 22:29:49 - *.dynamic.chello.pl

A według autora Legia jest dobrze /na ten moment sezonu/ przygotowana?

Arek, 05.03.2017 23:19:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Bardzo dobry felieton. Nic dodać, nic ująć. A internetowymi frajerami nie ma co się zbytnio przejmować. Oni byli, są i pewnie będą, niestety. Tacy znawcy, a nie widzą prostej różnicy. Jak graliśmy w lm, nie graliśmy meczów co 3 dni, tylko mieliśmy albo 4, albo 5 dni przerwy. Jak graliśmy we wtorek, to potem mieliśmy mecz w sobotę, jak w Środę, to w Niedzielę. Jakoś ni ch...a nie wychodzi mi co 3 dni. Do tego dochodzą transfery napastników, zgranie, tzn. brak zgrania z nowymi. Niestety, ale wszystkiego jak leci to my wygrywać raczej nie będziemy, chociaż pewnie wszyscy byśmy tego chcieli. A wielu to tu chyba ma problem z odróżnianiem hejtu od krytyki. Bo jak ktoś przez krytykę rozumie wyzywanie piłkarzy i trenera drużyny, której podobno kibicuję, to ja na taką krytykę się nie godzę i z takimi mongołami będę walczył, choćby miała to być walka z wiatrakami.

Jerz z Potoku, 06.03.2017 01:04:02 - *.dynamic.chello.pl

W obecnej sytuacji klubu i drużyny najwłaściwszym określeniem - symbolem powinno być słowo (i to niekoniecznie na niedzielę): WĄTPLIWOŚCI! Liczba pojedyncza zaproponowana przez kol. Jakuba, przypomina niewinne kocie harce wokół akwarium pełnego powabnych rybek.
Co wiemy o klubie Legia W-wa a.d. '03.2017:
1. konflikt właścicielski trwa w najlepsze. Jego sportową pochodną była m. in. grudniowa sprzedaż dwóch wyjątkowych napastników. Owi piłkarze nie tyko potrafili strzelać gole, ale również znakomicie wkomponowali się w taktykę gry całego zespołu. Przykład: w pamiętnym meczu z Realem bramki strzelali pomocnicy, a oni wcieli się w rolę ich...asystentów (choćby bajeczna piętka Prijo przed polem karnym Hiszpanów). Cóż w zamian? Nasi włodarze - z pewnością nie chcąc ryzykować znaczących finansowo transferów - zakontraktowali nowych napastników, którzy jak na razie próbują się wstrzeliwać w światło bramki naszych rywali. Pod każdym względem idzie im to marniutko. Również o ich szybkim wkomponowaniu się w taktykę gry drużyny na razie nie ma co marzyć;
2. trener Magiera, widząc co się święci po pierwszych spotkaniach, w meczu w Lubinie obarczył tercet pomocników (Rado, VOO, Gui) podwójną rolą, tj. ofensywnych pomocników i napastników. Ten wymuszony manewr taktyczny w pełni się powiódł. Ale tak dalej być - niestety - nie musi (spadek kondycji, kontuzje, kartki, dostosowanie taktyki gry przez rywala, itp.);
3. formacja defensywna - tylko jedna istotna uwaga. Jędrzejczyk jest urodzonym prawym obrońcą i z tej roli wywiązuje się znakomicie. Dodatkowo, bardzo efektywnie podłącza się do konstruowanych akcji ofensywnych prawą stroną boiska. Wszelkie "majstrowanie" przy jego koronnej pozycji kończy się swoistą katastrofą dla drużyny (patrz: bramka wyrównująca Lubinian). Nasz blok defensywny nadal cierpi na deficyt "słusznych wzrostem obrońców". Dlatego tak dużo goli tracimy po stałych fragmentach gry;
4. uwzględniając powyższe sądzę, że aktualna rywalizacja Legii o prymat w ESA z: Lechem, Lechią, a nawet Jagielonią będzie niezwykle trudna. A jeżeli nowi napastnicy nadal "nie odpalą", a wszystko na to wskazuje, to przyjdzie nam się cieszyć z... zakwalifikowania się do fazy el. LE (3-4 lok.). Jeżeli ktoś chce sądzić (lub twierdzić) inaczej, to tak jakby zaklinał rzeczywistość.

BI, 06.03.2017 07:06:19 - *.ok360.pl

Każde słowo cenne i obiektywne w tym tekście.
Świetny głos w bardzo ważnej sprawie.
Dzięki.

Toni, 06.03.2017 09:14:34 - *.0pools.vodafone-ip.de

To nie jest krytyka jak niektorzy to nazywaja tylko jak sie dzieje zle w naszym klubie to trzeba odpowiednio wczesnie zareagowac na to.A nie spiewac czy wygrywasz czy nie.Teraz bedziemy glaskac pilkarzy po jajkach a pozniej zostanie nam tylko glupie powiedzenie madry polak po szkodzie.

Jan poruszyl tu fajna kwestie.Odejdzie Vadis po sezonie bo klub poskapi na jego podwyzke choc jest to najlepszy obecnie pilkarz w naszej druzynie.Co zrobi skauting przez pol roku?Pewnie nic.Kogo sprowadza na jego miejsce?Pewnie jakiegos ogora ktory bedzie za darmo i bedzie sie aklimatyzowal w naszym klubie do marca.

Artur, 06.03.2017 10:18:27 - *.51

Szkoda pisac bo wiekszosc napisane wyzej. Trzeba konstrukrtwnie krtrykowac, bo potem znow za 3 mce panie Jakubie bedzie pan pisal, że sie boi, że amica nam odjedzie.

Domingosz, 06.03.2017 21:59:48 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Ten "kryzys" kiedyś przyjść musiał, trzeba wierzyć że szybko zniknie i drużyna zatrybi jak należy.

Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.

Dodaj swój komentarz:

autor:

e-mail:


treść:


Zgłoś newsa!

Jeżeli masz informację, której nie ma na tej stronie, a Twoim zdaniem powinna się znaleźć, zgłoś ją nam! Wystarczy wypełnić prosty formularz, a informacja zostanie dodana do naszej bazy.
Zgłoś newsa!