Analiza + sonda

Legia się poprawia, ale tabela ucieka. Paradoks sezonu

fot. Maciek Gronau

Marek Papszun odbudował formę i ograniczył porażki. Problem w tym, że reszta ligi punktuje jeszcze szybciej. Dane pokazują, dlaczego 16. miejsce to nie przypadek. Trwa wyścig, w którym Legia wciąż traci dystans.

REKLAMA

Po 25 kolejkach Ekstraklasy Legia Warszawa jest szesnasta z 29 punktami. Brzmi źle. Ale jeszcze w grudniu była siedemnasta z 19 punktami — i wtedy brzmiało to katastrofalnie. Czy Marek Papszun odmienił drużynę? Tak. Czy to wystarczy? Dane mówią: jeszcze nie.

Zacznijmy od kontekstu, bo bez niego liczby nie mają sensu. Sezon 2025/26 Legia rozpoczęła pod wodzą Edwarda Iordanescu. Rumuński szkoleniowiec nie przetrwał nawet do przerwy zimowej — został zwolniony 31 października, po zaledwie czterech miesiącach. Przez kilka tygodni tymczasowo drużynę prowadził Inaki Astiz. 19 grudnia stery przejął Marek Papszun, ściągnięty z Rakowa Częstochowa, z kontraktem do 2028 roku i mandatem na gruntowną przebudowę.

 
Bilans, który zastał, był brutalny: 17. miejsce w tabeli, strefa spadkowa, odpadnięcie z Ligi Konferencji, pożegnanie z Pucharem Polski. Legia zimowała na przedostatniej pozycji w lidze. Wszyscy mieliśmy przed oczami powtórkę z sezonu 2021/2022.

Efekt Papszuna: liczby mówią „lepiej", ale nie mówią „dobrze"

Siedem kolejek rundy wiosennej pod wodzą nowego trenera przyniosło wymierną poprawę. Porównanie jest jednoznaczne:

Legia Warszawa — jesień vs wiosna 2025/26
Statystyka Jesień
Iordanescu / Astiz
Wiosna
Papszun
Zmiana
Mecze 18 7
Punkty 19 10
Z / R / P 4 / 7 / 7 2 / 4 / 1
Bramki 19 - 21 10 - 9
Pkt / mecz 1.06 1.43 +35%
% porażek 39% 14% -25pp
% remisów 39% 57% +18pp
Bramki strzelane / mecz 1.06 1.43 +35%
Bramki stracone / mecz 1.17 1.29 +10%
Jesień: kol. 1-18 (lipiec–grudzień 2025). Wiosna: kol. 19-25 (luty–marzec 2026, trener Papszun od kol. 20).

Kluczowa zmiana jest widoczna w jednej liczbie: procent porażek spadł z 39% do 14%. Papszun przede wszystkim ustabilizował defensywę, ale Legia straciła wiosną 9 bramek w 7 meczach, co przekłada się na 1.29 gola na mecz — jesienią było to 1.17, więc statystycznie z jest nieco gorzej (szczególnie bolą bramki tracone po stałych fragmentach gry), ale z przodu zespół zaczął stwarzać więcej sytuacji (1.43 gola strzelane vs 1.06 jesienią).
Problem? Tylko 2 zwycięstwa w 7 meczach wiosennych. Aż 57% spotkań kończy się remisem. W tabeli rundy wiosennej Legia jest ósma — solidnie, ale nie rewelacyjnie. A przy takim dorobku punktowym każdy remis to de facto stracona szansa na ucieczkę z dołu tabeli. I właśnie taką straconą szansę, tuż po końcowym gwizdku w Radomiu, w męskich słowach skomentował Papszun, co dobrze wyłapały kamery Canal+.

Najrówniejsza Ekstraklasa od lat: 5 punktów na 8 drużyn

I tu dochodzimy do sedna problemu — tego, czego nie widać w prostym porównaniu jesień/wiosna. Ta Ekstraklasa jest niesamowicie wyrównana. Pozycje od 9. do 16. dzieli zaledwie 5 punktów. Osiem drużyn zmieszczonych w przedziale 29–34 punktów. Średnio 0.7 punktu między pozycjami.
Co to oznacza w praktyce? Dwa zwycięstwa mogą wywindować Legię o 3-4 lokaty. Ale jedna porażka może ją zepchnąć w jeszcze większą otchłań strefy spadkowej. W tak zagęszczonej tabeli nic nie jest przesądzone — ani utrzymanie, ani spadek. Życie może napisać zupełnie różne scenariusze w ciągu najbliższych kilku tygodniach.

Strefa ścisku — pozycje 9–18 po 25 kolejkach
# Klub Pkt Strata do 9. MECZE wIOSNA Pkt/m wiosna
9. Pogoń Szczecin 34 7 1.86
10. Motor Lublin 34 0 7 1.86
11. Radomiak Radom 33 -1 7 1.00
12. Cracovia 33 -1 7 0.86
13. Korona Kielce 33 -1 7 1.29
14. Piast Gliwice 32 -2 8 1.50
15. Arka Gdynia 30 -4 7 1.29
16. Legia Warszawa 29 -5 7 1.43
17. Widzew Łódź 28 -6 7 1.14
18. Bruk-Bet Termalica 22 -12 7 0.43



Spójrzcie na kolumnę „Forma wiosenna". Pogoń i Motor punktują w tempie 1.86 pkt/mecz, Piast - 1.50. Legia z wynikiem 1.43 jest co prawda lepsza niż Radomiak czy Cracovia, ale te drużyny jesienią były znacznie wyżej w tabeli. Nie wspominając już o GKS Katowice, który był tuż nad Legią (1 punkt więcej), a obecnie ma o 7 oczek więcej. Środek tabeli nie czeka — on cały czas aktywnie pracuje i ucieka.


Poprawa bez postępu: najgroźniejszy paradoks sezonu

I to jest kluczowe odkrycie tej analizy. Warto się nad nim zatrzymać, bo intuicja podpowiada coś innego niż dane.
Na koniec rundy jesiennej Legia traciła do pozycji 11-14 średnio 1-2 punkty. Teraz — po siedmiu kolejkach poprawy pod Papszunem — traci do tych samych pozycji 3-4 punkty. Strata się podwoiła, mimo że forma jest obiektywnie lepsza.
Jeszcze bardziej wymowny jest dystans do 15. pozycji — granicy strefy zagrożenia. Na koniec jesieni Legia traciła do niej 1 punkt. Teraz, po siedmiu kolejkach wiosennych, traci... dokładnie tyle samo. 1 punkt. Siedem meczów poprawy i zero postępu w dystansie do bezpieczeństwa.


Legia wygrała walkę z formą, ale nie wygrała jeszcze walki z tabelą. W najrówniejszej Ekstraklasie od lat sama poprawa nie wystarczy — potrzebne jest przyspieszenie.



To nie jest kwestia złej pracy Papszuna — jego wpływ na organizację gry i mentalność drużyny jest widoczny. Problem jest strukturalny: Legia jesienią zbudowała tak głęboki dół punktowy, że nawet w miarę sensowna forma wiosenna ledwo pozwala utrzymać dystans, a nie go zmniejszać.

9 kolejek prawdy: co musi się wydarzyć

Do końca sezonu pozostało 9 meczów. Pięć u siebie, cztery na wyjeździe. Kalendarz jest wymagający:
​  Raków Częstochowa (5.)
 Pogoń Szczecin (8.)
​ Górnik Zabrze (4.)
​ Zagłębie Lubin (1.)
 Lech Poznań (2.)
 Widzew Łódź (17.)
 Bruk-Bet Termalica Nieciecza (18.)
​ Lechia Gdańsk (14.)
 Motor Lublin (9.)

Cztery z dziewięciu meczów to starcia z aktualnym top 5 (Raków, Górnik, Zagłębie, Lech). Zbieranie punktów z tych spotkań będzie ekstremalnie trudne.
Dlatego prawdziwymi finałami tego sezonu, a raczej meczami o życie, mogą okazać się mecze z samej końcówki rozgrywek: Widzew (dom), Termalica (wyjazd) i Lechia (wyjazd). Bezpośrednie starcia z rywalami ze strefy spadkowej (przynajmniej na ten moment). Dziewięć punktów, które mogą zamknąć temat spadku albo go przypieczętować.

Trzy scenariusze na finisz sezonu — 9 meczów do końca
Scenariusz Bilans
Z - R - P
+ pkt Końcowy Prognoza
Optymistyczny 6 - 1 - 2 +19 48 pkt Bezpieczne utrzymanie, okolice 10-13. miejsca
Realistyczny 3 - 3 - 3 +12 41 pkt Utrzymanie z nerwami, pozycja 14-15.
Pesymistyczny 1 - 3 - 5 +6 35 pkt Strefa zagrożenia, walka do ostatniej kolejki
Punkt wyjścia: 29 pkt po 25 kolejkach (16. miejsce). Historyczna granica spadku w 18-zespołowej Ekstraklasie: ok. 35-38 pkt.


Scenariusz realistyczny — oparty na aktualnej formie 1.43 pkt/mecz — daje Legii ok. 41 punktów. To powinno wystarczyć do utrzymania, ale w tak wyrównanej lidze nie daje żadnych gwarancji. Historycznie granica spadku w 18-zespołowej Ekstraklasie oscyluje wokół 35-38 punktów.

Cele: co jeszcze realne, a co już nie

Mistrzostwo Polski — nierealne. Nawet wygrana we wszystkich 9 meczach (maks. 56 pkt) nie gwarantuje dogonienia lidera. Szanse: ~0%.
Europejskie puchary (top 4) — teoretycznie możliwe, praktycznie niemal nierealne. Strata 9 punktów do czwartego miejsca przy 9 meczach do końca wymagałaby wygrania prawie wszystkich spotkań przy jednoczesnym załamaniu formy Górnika, Jagiellonii czy Rakowa oraz braku wystrzału formy jednej z niżej klasyfikowanych drużyn. Szanse: poniżej 2%.
Utrzymanie — najbardziej prawdopodobne, ale nie pewne. Wymaga zdobycia 9-12 punktów z 9 meczów, co jest realne przy utrzymaniu formy z wiosny. Szanse: ~75%. 
Spadek — ryzyko realne, zwłaszcza jeśli seria remisów się nie przerwie, a np.Widzew (1.14 pkt/mecz wiosną) wejdzie w lepszą passę.  Szanse: ~25%.

Potrzebny przełom!

Marek Papszun zrobił to, czego się od niego oczekiwano w pierwszej kolejności: ustabilizował drużynę, ograniczył porażki, przywrócił organizację gry. Ale sezon 2025/26 Ekstraklasy nie nagradza samej stabilizacji. W lidze, gdzie 8 drużyn mieści się w 5 punktach, remisy to waluta, która nie kupuje bezpieczeństwa.
Legia potrzebuje przełomu — nie kolejnego remisu, ale serii zwycięstw, która pozwoli wyrwać się z grawitacji dolnej połowy tabeli. Kalendarz daje szansę: pięć meczów u siebie, w tym kluczowe starcie z Widzewem. Ale też daje ryzyka: cztery wyjazdy, w tym do wicelidera.
Dziewięć kolejek, jeden punkt nad strefą spadkową, najrówniejsza Ekstraklasa od lat. Każdy weekend może zmienić wszystko. Zaklinanie rzeczywistości czy patrzenie w górę może się srogo zemścić. Decydują punkty. A tych wciąż brakuje.

A wy jak oceniacie szanse Legii? Zapraszamy do dyskusji!


WYNIKI SONDYCzy Legia Warszawa spadnie z Ekstraklasy?
SUMA GŁOSÓW: 5244
START: 15.03.2026 / KONIEC: 01.04.2026
Wyniki z okresu:


LEGIOMETR - sentyment kibiców
Jak oceniasz pracę Marka Papszuna na stanowisku trenera Legii?

Zapisywanie głosu...

Uwaga: Poniższe dane są zamrożone na dzień publikacji (17.03.2026). Aby zobaczyć najnowsze wyniki, odwiedź aktualny Legiometr.

KATASTROFA SفABO NEUTRALNIE DOBRZE REWELACJA 0 100
--
WCZYTYWANIE...
--
-- oś czasu --

Rozkład głosów w czasie

Podsumowanie

Dzisiejszy sentyment
--
Średnia z wybranego okresu
--
Najlepszy dzień
--
--
Najgorszy dzień
--
--

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (118)

+dodaj komentarz
🙂 😊 😃 😁 😂 🤣 😇 😉 😜 😎 😍 🤩 😤 🤨 😐 🤔 🧐 🥳 😟 ☹️ 😢 😭 😡 🤬 🤯 👍 👎 💪 👏 🤝 🖐 🙏 🎉 👀 🤡 💩 ☠️ ❤️ 🤍 💚 🖤 🔥 💥 🚀 🔴 ⚪️ 🟢 ⚫️ ⭐️ ⚽️ 🏀 🏉 🏐 🥇 🥈 🥉 🏅 🏆 🍺 🍻 🕯

Jakub - 22.03.2026 / 07:23, *.orange.pl

Lechii maja podobno zwrocic 5 punktow

odpowiedz
Paweł - 21.03.2026 / 16:40, *.play-internet.pl

Gramy za słabo, jest już za późno. Lecimy z Ligi. Aż trudno w to uwierzyć...

odpowiedz
Jerry - 21.03.2026 / 13:10, *.play.pl

Co to za przedziwne wyliczenia? Spadek tylko 25%? Wciąż niedowierzamy, że możemy spaść? Czy to tylko urzedowy optymizm?

odpowiedz
Sobal 74 - 20.03.2026 / 21:55, *.t-mobile.pl

Wszyscy wygrywają tylko my niemy jakoś dziwnie liderzy Ligii podkładają się aż miło żeby tylko legia spadła ale jak spadniemy beda płakać bo tylko iegia gwarantuje pelne trybuny czy to się komuś podoba czy nie taka jest prawda a podkładają się ewidentnie ale za to wszystko jest wnny tylko dyrektor i właściciel żeby w ciągu dwóch trzech sezonów z takiej ekipy zrobić zespół prawie puerwszoblugowyvtrzeba być totalnym nierobem i debikem żeby tak zj,,,c klub

odpowiedz
MaroLegia - 19.03.2026 / 12:01, *.heldenvannu.net

Z jaga sie nie udało wygrać po LK to moze z rakowem u siebie Legia wygra. Gornik bedzie po 1/2 p.p w tygodniu i też gramy z nimi u siebie. Moze zepną d... te nasze grajki.

odpowiedz
Aryon - 19.03.2026 / 00:05, *.play.pl

W aktualnej tabeli punktowej zjedliście Lechię :) To ona jest 14 a nie Piast, który jest obecnie 13. Może to dobry prognostyk z tą Lechią, że da się ich połknąć? Wiem, że to nie jest nasza zgoda, ale osobiście nie mam nic przeciwko Lechii. Tyle tylko, że jak mam wybierać to wolę, aby spadła Lechia niż Legia. Swoją drogą ta zajawka ze spłaszczoną tabelą to ciekawa rzecz. To trochę taka obosieczna broń. Niby tabela ucieka, ale jest spłaszczona i im bardziej punktują nasi rywale tym bardziej góra zrównuje się z dołem. Wcześniej walczyliśmy o miejsce z Termalicą, Widzewem, Arką i Piastem. Teraz Termalica została w tyle, a do walki z nami oprócz wymienionej pozostałej trójki dołączyła wspomniana przeze mnie Lechia, która jeszcze kilka kolejek temu była w pierwszej połowie tabeli. Następny mecz grają z Pogonią i jeśli wygrają z nimi to Pogoń także dołączy do wyścigu o życie. Zauważcie, że im więcej nasi bezpośredni rywale wygrywają tym więcej drużyn jest zagrożonych. Niedługo może tak się stać, że jednym zwycięstwem będziemy mogli wyprzedzić nie 1 czy 2, ale 4 lub więcej drużyn mimo walki o utrzymanie.

odpowiedz
Mike - 21.03.2026 / 19:28, *.orange.pl

@Aryon: Lechia nie spadnie. WYGRA w Gdansku z Legia i po tym meczu CWKS leci.

odpowiedz
MarioL - 18.03.2026 / 16:37, *.wanadoo.fr

Jak nie potrafimy wygrać,to może Miodek niech kupi ze 3 mecze.Bo naprawdę zaliczymy spadek.

odpowiedz
Mateusz z Gór - 18.03.2026 / 17:46, *.orange.pl

@MarioL: Za co? Za Rajovicia? Pieniędzy przecież nie da. Nawet punktu za niego nie dostanie, co najwyżej w ryj. 🤣😂

odpowiedz
MarioL - 18.03.2026 / 18:32, *.wanadoo.fr

@Mateusz z Gór: No tak,za co? Jak już 5 baniek brakuje.

odpowiedz
Mateusz z Gór - 19.03.2026 / 08:19, *.orange.pl

@MarioL: Jakiś koleś co strzela ślepakami puścił plotę na Twitterze i wszyscy za nim powtarzają. xD Używajcie głowy, nie kopiujcie bezmyślnie tych clickbaitowych treści. Skąd on niby wie, że akurat tyle brakuje? Włamał się? Ktoś mu powiedział? Proszę Cię! 😂

odpowiedz
Sebek - 21.03.2026 / 21:10, *.telefonica.de

@Mateusz z Gór: Może spróbują na raty rekiny biznesu😂...

odpowiedz
Sobal 74 - 18.03.2026 / 08:10, *.t-mobile.pl

Podobno w legii brakuje 5mln euro żeby domknąć budżet i mają być wyprzedaże letnie zawodników do xholert jasnej niech Żewłakow I bobic zwrócą 3 mln za rajovicia pół europy sue śmieje ze kupili rakie drewno za 3mln do tego się ich pozbyć i legia stanie na nogi bo to wina tych trzech nieudaczników mioduski Żewłakow I bobic ich czas się skończył do widzenia i niewracajcie nigdy nieznacie się na prowadzeniu drużyny I na transferach

odpowiedz
Znawca - 18.03.2026 / 09:19, *.interkam.pl

@Sobal 74: Żewłakow z Bobiciem rozdmuchali payroll do 40% wiecej na pensję,a nawet nie wyszli z fazy ligowej pucharu biedronki, a co gorsza nie zagrają w nim w przyszłym sezonie.Na portalu gryzmolą,że będą wyprzedaże,tylko ja pytam kogo mogą shandlować,jak połowie skladu kończą się kontrakty,a druga połowa to melepety.Piątkowskiego sprzedadzą?Kogo jeszcze? A może mają tajnego kontrahenta na Rajovicia za te 5 mln e?Czyli nastepny sezon to jeszcze bardziej heroiczna walka będzie o utrzymanie? Serio, Mioduch Dyzma,niech nie wku... kibiców tylko sprzeda ten klub, jak ma resztki honoru, bo kompletnie się nie zna na prowadzeniu klubu,a dwa, nie ma miedzi, więc jego dekada rządów powinna dobiec konca.LEGIA szoruje po dnie,a tu się zanosi na jeszcze większe bagno.

odpowiedz
Egon - 18.03.2026 / 10:36, *.waw.pl

@Sobal 74:

Wkrótce dużo więcej zabraknie, jak odejdą wpływy z pucharów, praw telewizyjnych, bonusy za zajęcie wysokiego miejsca w lidze itd.

No, ale może wtedy mocniej ruszy się coś odnośnie przejęcia Legii przez kogoś konkretnego.

odpowiedz
Darek - 18.03.2026 / 10:53, *.t-mobile.pl

@Sobal 74: W poprzednim oknie transferowym klub zarobił 17 milionów euro ze sprzedaży piłkarzy. Na nowych wydał 6 milionów euro. Teraz jeszcze sprzedali Kapuadiego i dalej brakuje 5 milionów. Ciekawe. A gdzie jest reszta pieniędzy ze sprzedaży piłkarzy?
Jeszcze zarobili 4 miliony euro z gry w Europie. I wciąż brakuje.

odpowiedz
Egon - 18.03.2026 / 11:12, *.waw.pl

@Znawca:

Myślę, że chętnie by sprzedał Legię, ale tak, żeby odzyskać włożoną kasę, a najlepiej jeszcze zarobić.
Na to z kolei nie ma obecnie większych szans, bo nikt beztrosko nie właduje setek milionów złotych w zadłużony po uszy klub, który balansuje na granicy egzystencji, a po tym sezonie kompletnie sie finansowo pogrąży.
W dodatku nie ma widoków na jakiś progres, bo to wymagałoby mocnego zespołu, który co roku osiąga sukcesy w pucharach, a na to w naszej obecnej sytuacji i przy, z każdym rokiem mocniejszej ligowej czołówce, szanse są coraz mniejsze.
Ewentualni zainteresowani Legią nie muszą się spieszyć zwłaszcza, że czas pracuje na ich korzyść.

Zrobiło się bardzo nieciekawie.

odpowiedz
Znawca - 18.03.2026 / 11:36, *.interkam.pl

@Egon: sytuacja pomału robi się naprawdę patowa! Spadek mógłby jeszcze bardziej pogrążyć klub,albo paradoksalnie pomóc w zmianie właściciela.Niestety potem wygrzebać się z pierwszej ligi jest szalenie trudno,co pokazuje przyklad Wisły. A jak się utrzymają w eklapie to bedzie mega egzystencja.Pewnie większość skladu się rozejdzie,Elitim czy Pankov nie przedłużą,sprzedadzą kogo uda się spienieżyć i wezmą chłopaków z Grodziska do jedynki.Poważnego futbolu tu się nie uwidzi przez parę najbliższych lat,nie mówiąc o grze w pucharach.☹️Za Papszuna rownie dobrze mógłby być rudy polonista Stokowiec.

odpowiedz
Mateusz z Gór - 18.03.2026 / 11:36, *.orange.pl

@Darek: Legia na siebie nie zarabia bez sprzedaży i pucharów i to Twoja wina Darek, bo nie dokładasz nic od siebie i trwonisz środki na biurokrację i błędne ruchy. 😎

@Sobal 74: Spokojnie. Jest kogo sprzedawać:

Rajović: 3,5 mln euro
Stojanović: 1,5 mln
Goncalves: 1 mln
Leszczyński: 12 mln
Tobiasz: 6 mln

I tak dalej... 🤣😂

odpowiedz
Egon - 18.03.2026 / 14:45, *.waw.pl

@Znawca:

Nikt się nie spodziewał aż takiego upadku.
W ostatnich sezonach pograliśmy trochę w pucharach, sprzedaliśmy kilku chłopaków za konkretne kwoty i zaczęliśmy powolutku redukować dług.
Ostatnie transfery za gruba, jak na Legię, kasę, miały nas w teorii dodatkowo wzmocnić, zwiększyć prawdopodobieństwo systematycznej, niezłej gry w pucharach i stopniowego zmniejszania zadłużenia.

Tymczasem, nie tylko nic z tego nie wyszło, ale mamy wręcz kataklizm pod każdym względem.
Przed startem rundy, w klubie była jeszcze nadzieja, że powalczymy o puchary.
Sam też tak myślałem, więc jestem ogromnie zawiedziony tym, jak strasznie topornie idzie nam zdobycie w meczu, choćby jednego punktu.

odpowiedz
Egon - 18.03.2026 / 14:50, *.waw.pl

@Mateusz z Gór:

Goncalvesa nawet za darmochę do Arki nie dało się wypchnąć :-)
I w sumie trudno się chłopu dziwić. Po co ma biegać po boisku w Arce, jak w Legii może leżeć na ławce rezerwowych, a gruba kasa na konto wpada.

odpowiedz
Mateusz z Gór - 18.03.2026 / 15:04, *.orange.pl

@Egon: Bo nie oferuje się za darmo, tylko za kasę. Jakby Rajović był za darmo to by się Bobicz zastanawiał, gdzie jest feler. A tak miał pewność, że ten transfer gotówkowy to dobra inwestycja na przyszłość! 🤣😂

odpowiedz
Znawca - 18.03.2026 / 17:13, *.interkam.pl

@Egon: te okienko centralnie zawalone przez Bobicia i Żewłakowa.Pisalem, że powierzanie tej funkcji dwóm dyrektorom sportowym rozmywa odpowiedzialność,poza tym każdy ma w tym swój interes,to nie mogło się udać,tak samo jak sprowadzanie zgranych repów z zagranicy jak Reca czy Szymański.Kasa utopiona ,kontrakty trzeba bulić,a poziom sportowy koszmarny.Dodatkowo drogi trener z tabunem asystentów na dwa autokary.Kogoś ostro pogięło.

odpowiedz
Egon - 18.03.2026 / 21:34, *.waw.pl

@Mateusz z Gór:

Podobnie w przypadku Weisshaupta :-)
Ma chłop rękę do mega ogórków za mega cenę, a i do tańszych mega ogórków też, bo przecież jest jeszcze wirtuoz futbolu, Colak.

Miał ten cały Bobic sprawić u nas cud, a załatwił nas tak, że nie mamy nawet kasy na bieżącą działalność.
Teraz sobie spokojnie odejdzie i nie jego problem, co dalej.

odpowiedz
Egon - 18.03.2026 / 21:46, *.waw.pl

@Znawca:

Rzeczywiście, wyglada to wszystko nędznie, ale mnie jednak cały czas dziwi, że ostatnie transfery okazały się aż tak słabe w praktyce.
OK, może nie sprowadziliśmy gwiazd, ale żeby zawodnicy, którzy mają jednak jakieś CV wyglądali aż tak marnie nawet w meczach z cieniasami ligi ?
Dla mnie jest to niezrozumiałe.

odpowiedz
Znawca - 18.03.2026 / 23:27, *.interkam.pl

@Egon: CV nie gra.Nieprzypadkowo,chlopaki są już na zakręcie kariery,nawet nasz Bombazoo Nsame to już nie bedzie topowa forma jaką miał kiedyś.Nie wzieli nikogo kreatywnego.Miał nim być Urbański,ale mówiłem,ze on mi nie pasuje,bo nie widziałem go na żadnej pozycji czy to w ustawieniu Iordanescu, czy w systemie Papszuna.Po prostu nazwiska,które dawno wyblakły,a w topowej formie też nie byli kozakami poza Nsame.Urbanski miał 2 mecze na Anfield i w kadrze z Holandią,gdzie dali mu więcej miejsca do gry,i okrzyknęli go talentem,a to drugi Messi Musiałowski.Reszta tego zaciągu to totalny szrot.Niestety miałem rację co do kazdego transferu.Bobić od początku miał tu raczej przebiegły plan,skoro tylko na rok podpisał.Wiedział,że tu nasmrodzi i odejdzie.

odpowiedz
U4L - 19.03.2026 / 06:02, *.t-mobile.pl

@Egon: Przyzwyczailiśmy się, że zawsze jakoś to było, załapaliśmy się do pucharów. Mi się lampki pozapalały przy transferze Rajovicia. OK, to że ja o nim nie słyszałem, to nic nie znaczy. Ale nikt z kim rozmawiałem o nim nie słyszał. No i mamy. Niektórzy mogą nie pamiętać czasów, gdy na Ł3 śpiewano "Słuchaj Jezu jak Cię błaga lud", oby się nie musieli uczyć. I obyśmy nie skończyli jak Newcastle - dostali nowy stadion i spadli z ligi. My mamy LTC - oczko w głowie pudla...

odpowiedz
Egon - 19.03.2026 / 09:53, *.waw.pl

@Znawca:

Mówiłeś, pamiętam.
Na razie wyglada na to, że jeden Josue, którego nie wiadomo po co sie pozbyto mógł nam dać dużo więcej, niż te grubo przepłacone "gwiazdy".

Budżet załamany, wyników nie ma, Bobic już się schował i szykuje do odejścia po zarobieniu u nas sporej kasy, a my zostajemy z przysłowiową ręka w nocniku.

odpowiedz
Egon - 19.03.2026 / 10:06, *.waw.pl

@U4L:

Hasłem o odnowieniu oblicza tej ziemi powoli zaczynamy wracać do tradycji pieśni błagalnych o ratowanie Legii :-)
Takie czasy.

Również nie znałem Rajovica.
Staram się zawsze być optymistą w przypadku nowych transferów, ale od razu zaskoczyła mnie bardzo mocno kwota transferu.
Wydanie lekka rączką 3 milionów euro na gościa, który niczym specjalnym się nie wyróżniał uważałem za grubą przesadę.
Niestety, stało się i teraz nie mamy ani kasy, ani goli, ani napastnika, a cieszyć nam się każą z tego, że Rajovic wepchnął piłkę do siatki po miesiącach miotania się po boisku.
Mam nadzieję, że jednak nie spadniemy, ale to i tak nas nie ratuje przed grubymi zmianami, bo dziura budżetowa po takim sezonie spadnie na nas za chwilę, jak grom z jasnego nieba.

odpowiedz
Znawca - 19.03.2026 / 12:44, *.interkam.pl

@Egon: najgorsze jest to,ze teraz trudno będzie to odkręcić,bo brak pucharów oznacza dramatycznie okrojony budżet i słabe aktywa piłkarzy sprzedażowych,nie będzie skąd zasypać dziury,a sprzedaż pilkarzy po hurcie nie jest rozwiązaniem.Jedyna opcja to znowu pogłębianie długu w funduszach luksemburskich i granie młodzieżą z Grodziska i rezerw.Rownież tak drogi trener i jego sztab będzie mocnym obciążeniem budżetu.Serio słabo to wygląda.

odpowiedz
Mateusz z Gór - 19.03.2026 / 13:05, *.orange.pl

@Znawca: Spadek i odbudowa, albo utrzymanie i odbudowa. Po co fundusze, jak oni kupować nie potrafią. Niech sobie będzie budżet 3 razy mniejszy, na złość to Legii nie wyjdzie. Niech gra 3 Elitimów i 8 Adamskich, zamiast 3 Elitimów, 3 Rajoviców i 5 Biczachczjanów. Wyjdzie to Legii na dobre. Ogólnie, co się wydarzy, czy będzie spadek czy nie, i tak wyjdzie Legii na dobre. Brak pucharów wyjdzie Legii na dobre. Brak środków na transfery również. Czystka w zespole też. Wszystko będzie lepiej, żadnych długów nie robić tylko zacząć budować kadrę normalnie w oparciu o pewne, a nie prognozowane przychody. Lepszego momentu nie będzie.

odpowiedz
Znawca - 19.03.2026 / 14:43, *.interkam.pl

@Mateusz z Gór: długi i tak będą musieli raczej powiększyć,bo myślisz,że Rajovicia,Szymańskiego,Recę komuś sprzedadzą?Zejdą z kontraktów? Tak samo jak zeszli z kontraktu Goncalvesa.Też wolę 8 Adamskich niż 5 Biczów i 3 Milety,ale to nie takie proste pozbyć się tych trutniów.Zobacz ile Papszun ze świtą zarabiają,jak to jest wszystko rozbudowane,rozdmuchane,ile kosztuje utrzymanie LTC.Nawet jak zredukujesz koszty i kadrę,to i tak będzie trudno to wszystko pospinać.Musieliby chyba z tej kadry zostawić tylko z 8-10 zawodników,łącznie z młodzieżą i reszta dokoptować z Grodziska i rezerw.Zauważ,że odejdą też dni meczowe z pucharów i strata na biletach,być może (a raczej pewnie) zmniejszy się też frekwencja na ligę,bo nie wiem czy ludzie będą tak tłumnie chodzić jak do tej pory. Ile razy mozna dać się nabić w butelkę obietnicami? Jeden koszmarny sezon, jak ten obecny, potrafi położyć klub,ktory niestety jechał na dużym farcie w ostatnich 3 latach,dzięki awansom do LKE,ale te kruche stąpanie po lodzie niestety źle się kończy i teraz następuje tego apogeum.Nie widzę sensownego rozwiązania na miarę ambicji tego klubu!LEGIĘ czeka wegetacja,chyba ,że młodzi będą jechać na ambicji i robić nadspodziewanie dobre wyniki jak w Grodzisku.Czas pokaże.

odpowiedz
Mateusz z Gór - 19.03.2026 / 15:12, *.orange.pl

@Znawca: Dlatego Lech ma w budżecie zawsze wkalkulowane, że do pucharów nie wejdzie, a strategię musiałby zmienić dopiero, gdyby im się to nie udało 3 razy z rzędu. I my musimy teraz zrobić nawet nie trzy, ale z 10 kroków wstecz, żeby zacząć budować od nowa. Podejrzewam, że każdy piłkarz ma w kontrakcie obniżkę wynagrodzenia przy spadku o mniej więcej 1/3, bo to się normalnie do każdego kontraktu wpisuje z automatu w razie jakiejś apokalipsy. Oczywiście, to wszystko nic nie da, bo nieudacznicy i tak będą robić burdel w tym klubie zamiast na chłodno i profesjonalnie budować zespół. Ale gdybać sobie można.

odpowiedz
U4L - 19.03.2026 / 15:22, *.t-mobile.pl

@Egon: Dokładnie. Nawet bez spadku, przy tak rozbuchanej organizacji, ewentualne ujemne punkty będą najmniejszym problemem.

odpowiedz
Znawca - 19.03.2026 / 16:08, *.interkam.pl

@Mateusz z Gór: szczerze,to ja nie biorę pod uwage spadku, tak naprawdę. W razie jednak tego niepowodzenia,to ponoć mają opcję rozwiązywania umów z piłkarzami,i to byłoby wybawienie od Rajoviciów,Szymańskich,Rec itd,ale ugrzęzienie w 1 lidze to hańba,bo ja mam w głowie,że Legia to w Polsce jest jak Real czy Barca, ich spadek nie dotyczy.Nie dopuszczam myśli tego wstydu i...że to się wydarzy. Jeżeli to nastąpi to raczej na kilka lat, bo nie będzie żadnego planu,aby szybko powrócić do elity,no chyba że jakiś inny inwestor odkupi klub od tego lokowanego Dyzmy.

odpowiedz
Egon - 21.03.2026 / 08:01, *.waw.pl

@Znawca:

Niestety, powoli zaczynamy się obracać w zamkniętym kręgu.
W obecnej sytuacji, konkretne zmiany są tylko kwestią czasu, bo Miodek już długo nie wytrzyma kolejnych dziur budżetowych.

odpowiedz
Egon - 21.03.2026 / 08:25, *.waw.pl

@Znawca:

Z jednej strony, faktycznie wstyd okrutny, ale z drugiej, być może jedyny sposób na zakończenie tych kosmicznych wizji, które nie mają związku z rzeczywistością i rozpoczęcie wszystkiego od początku pod kierownictwem kogoś nowego.
W przypadku spadku, cena za klub musiałaby spaść albo obecny właściciel poszedłby totalnie z torbami pozbawiony możliwości, choćby częściowego redukowania długu przez wpływy z Ekstraklasy, pucharów itd.
To marzenia, ale gdyby, na przykład, Legię miał przejąć duet Brzoska-Świerczewski, to dla mnie możemy spaść z Ekstraklasy już dzisiaj, byle tylko taki scenariusz się spełnił.

odpowiedz
Znawca - 21.03.2026 / 09:46, *.interkam.pl

@Egon: era Pudła się kończy,on sam pomału będzie skłaniał się ku temu,by sprzedać klub.Teraz brak pucharów to odcięcie od środków,które gwarantowały pokrycie budżetu.Nie za bardzo będzie mu się uśmiechać dokładać do interesu.Widzi, że konkurencja wyrosła bardzo mocna,być może wejdzie do gry Wieczysta,kolejny mocny finansowo projekt,więc nie będzie miał argumentów,ani środków do rywalizacji.A brak pucharów w kolejnych latach i gra o utrzymanie mija się z celem.Pewnie zrozumie za jakiś czas, że rzeczywistość go wyprzedziła,a on nie dojechał.Problem w tym, że jeszcze z sezon, dwa może być z nim wegetacja.I to w momencie,gdzie inne kluby które zdobędą mistrzostwo w przyszłym roku będą mieć gwarancję gry w LE jak odpadną z kw.LM!

odpowiedz
Q-tas - 21.03.2026 / 18:50, *.media.pl

@Darek: a pensje liczysz? Tacy Nsame, Vinagre czy Rajovic zarabiają po kilka milionów zł każdy. To są miliony które nie mają absolutnie żadnego przełożenia na punkty. Co więcej- ich milionowe pensje demotywują innych. Reset jest potrzebny a spadek to dobra okazja zmian, tym bardziej że przychody spadną o 2/3.

odpowiedz
paw_pawela - 18.03.2026 / 08:03, *.tdt.pl

recepta jest prosta: wygrać dwa mecze pod rząd, kiedyś to była norma a dziś... ech😤
Trzy, cztery remisy, no może jedna wpadka (przegrana) decydowały o mistrzostwie 🤯

odpowiedz
Pusia - 18.03.2026 / 08:01, *.centertel.pl

Przecież od dawna wiadomo, że w eklapie założona jest spółdzielnia na spuszczenie Legii i Widzewa. Żadne czary mary tylko rzeczywistość. A Legia musi zacząć konkretnie punktować bo inaczej spadek będzie faktem.

odpowiedz
kibic(L) - 18.03.2026 / 10:27, *.dial.pl

@Pusia: To nie żadna spółdzielnia, tylko pełna mobilizacja na Legię! Legia to jeden z najbardziej znienawidzonych klubów w Polsce. Tylko w tym sezonie motywacja jest większa. Pojawiła się możliwość spuszczenia Legii z ekstraklasy. Wygrać z Legią i przyczynić się do jej spadku, wielka sprawa!
I tego właśnie najbardziej się boję. Że nasze "gwiazdy" nie dadzą rady. Mecz z Radomiakiem pokazał, że nie ma mentalu do walki, do gryzienia trawy. Tak jakby piłkarze cały czas nie zdawali sobie sprawy co się dzieje. Jakby większość myślała, mnie to nie dotyczy. Niezależnie, czy Legia spadnie, czy nie, mnie w przyszłym sezonie i tak w Legii nie będzie. Nie ma komu pociągnąć tej drużyny ani mentalnie, ani piłkarsko.

odpowiedz
Znawca - 18.03.2026 / 11:49, *.interkam.pl

@kibic(L): słuchaj,oni nawet czołowym piłkarzom kontraktów nie przedłużyli,więc czego oczekiwać od nich? Inna sprawa ze taki Pankov gra pełnym sercem i zaangażowaniem,a ma jeden z najniższych kontraktów, jak gdzieś czytałem! Do postawy Elitima też nie mozna miec najmniejszych zastrzeżeń,bo on rownież jest zaangażowany,ale na pewno już się rozglądają za nowym pracodawcą skoro tak są traktowani,że na kontrakty muszą zasłużyć,jakby ich dotychczasowa postawa tego nie pokazywała,a bylo odwrotnie,bo zawsze są wyróżniającymi się zawodnikami.Zyczyłbym sobie więcej takich oddanych drużynie obcokrajowców. Natomiast pan kapitan Kapi poszedł sobie w kontuzje i ma wyj...Generalnie tak jak piszesz,każdy się na Legię spina czy gramy o mistrza,czy teraz tymbardziej o utrzymanie.Nikt punktu za darmo nie odda,a zrobi wszystko by pogrążyć Legię. Tak było,jest i będzie,i żadnych teorii spiskowych o spółdzielniach nie kupuję.

odpowiedz
Znawca - 18.03.2026 / 12:06, *.interkam.pl

@kibic(L): Inna sprawa, przykładowo: ostatnia kolejka układa się tak,że gramy o utrzymanie z Radomiakiem,to jestem w stanie uwierzyć,ze Górnik podłoży się rywalom,o ile Żabole nie walczyliby już o nic,lub mieli zapewnione puchary.Podolski miałby wtedy radochę spuścić Legię i z premedytacją by to zrobił.

odpowiedz
Dexter - 18.03.2026 / 06:47, *.centertel.pl

A Papszun mial nas wywindować na miejsce dające grę w europejskich pucharach

odpowiedz
Znawca - 18.03.2026 / 09:30, *.interkam.pl

@Dexter: przy tej płaskiej tabeli i słabej grze faworytów,gdzie tracą sporo punktów,Papszun rzeczywiscie powinien być już przynajmniej w środku stawki. Wystarczyło wygrać z Koroną i Radomiakiem i byłoby 5 pkt wiecej, a to już środek tabeli z niewielką stratą do czołówki.Nestety papa smerf snuje narrację,że jest dobrze, nie przegrywamy,bo postawił autobus do Lichenia.

odpowiedz
Koszulki koszulki - 18.03.2026 / 05:47, *.vectranet.pl

Historyczne z awansem do ,,,,

odpowiedz
Arek - 17.03.2026 / 23:40, *.tpnet.pl

Większość ekspertyz w tych komentarzach, to nic, tylko obśmiać. Ale szkoda klawiatury, więc odpuszczę sobie. Tym bardziej, że ostatnio już tu jeden dziadek robił łaskę i coś tam mi odpuszczał. Tak jakby mnie to cokolwiek obchodziło. Papszun wystawiał Rajovicia, owszem. Też delikatnie mówiąc nie widzę tego. Natomiast kogo niby miał wystawić za niego? Tym bardziej, że nikogo mu nie sprowadzili. Jest Adamski, ale nie był od początku. Ja osobiście liczę na Nsame z Adamskim. I tylko przypominam, że Papszuna na jesieni nie było. A to wtedy natraciliśmy masę punktów. Też nie wiadomo czego nie spodziewałem się na wiosnę, tym bardziej, że miał ten sam skład co jesienią grał. Mimo wszystko liczę na utrzymanie, choć zdaję sobie sprawę, że różne scenariusze trzeba brać pod uwagę. A winą za to co się dzieje, można obarczać wiadomo kogo. I na pewno nie jest to Papszun.

odpowiedz
Stanko Świetlica - 18.03.2026 / 22:25, *.t-mobile.pl

@Arek: Chyba cię lamusie obchodzi, jeśli piszesz o kimś "dziadek".

odpowiedz
Arek - 18.03.2026 / 22:58, *.tpnet.pl

@Stanko Świetlica: poszukaj sobie lamusa w lustrze, kasztanie. Gwarancja 100%, że na pewno znajdziesz. Znając życie pajacu, to nawet nie masz zielonego pojęcia, o czym pisałem, więc turlaj wroty🤣🤣🤣

odpowiedz
Wolfik - 17.03.2026 / 22:23, *.play.pl

Bezpośrednie mecze mogą zadecydować o naszym losie. Sęk w tym, że w tym sezonie na wyjazdach nie wygrywamy a dwa mecze z rywalami bezpośrednio zagrożonymi spadkiem gramy na boiskach rywali (Nieciecza, Gdańsk). Dlatego trzeba szukać punktów w każdym meczu. Walczyć do końca o pełną pulę. Nie tak jak w Radomiu....

Jeśli przyjrzeć się obecnemu sezonowi to punktujemy głownie u siebie. Zakładając bardzo optymistycznie wygrane z Rakowem, Górnikiem i Zagłębiem trzeba dorzucić jakąkolwiek wygraną na wyjeździe. To da nam 41 punktów i możliwe utrzymanie. Bardzo trudny scenariusz do realizacji, niestety....

Oj, cały czas mam z tyłu głowy stracone punkty z Piastem który w tamtym okresie grał beznadziejnie, a na Legii się przełamał....oby tych punktów właśnie nie brakło.

odpowiedz
Arek - 18.03.2026 / 23:03, *.tpnet.pl

@Wolfik: z Piastem jak najbardziej. Ale ja mam też z tyłu głowy mecz z Niecieczą. I dla mnie, to była dopiero "masakracja". Bo jak my u siebie z takimi nie potrafimy wygrywać, to w zasadzie, o czym mowa. I właśnie przez takie porażki, jak z Piastami i Niecieczami, to my jesteśmy tam gdzie jesteśmy.

odpowiedz
Szpic - 17.03.2026 / 22:16, *.play.pl

Ten klub dzięki "światłym” rządom D. Mioduskiego sypie na naszych oczach. Drużyna piłkarska zmierza ku przepaści, a dowiadujemy się że do końca tego sezonu, aby się finanse spięły brakuje 5 mln. euro. Do tego właśnie ogłoszono że klubowi mistrzowie Polski w boksie z 2025 r. nie przystąpią do nowego sezonu bo nie ma pieniędzy (zawodnicy już odeszli do innych klubów). To jest finansowa katastrofa, do której doprowadził obecny właściciel - największy szkodnik w historii Legii.

odpowiedz
ws - 18.03.2026 / 12:17, *.play.pl

@Szpic: niezgłoszenie bokserów do rozgrywek ligowych nie ma nic wspólnego z sytuacją w Legii bo to niezależne organizacje,które łączy tylko nazwa Legia. Prawdopodobnie przepłacono zawodników w ubiegłym sezonie ( zbyt szeroka kadra) i kasa się skończyła a sponsorów nie udało się znaleźć. Nie można za to mieć pretensji ani do miasta ani do piłkarskiej Legii. Inne sekcje np.koszykówka czy futsal potrafią funkcjonować gdy są dobrze zarządzane.

odpowiedz
Fan Kacpera - 17.03.2026 / 21:22, *.play-internet.pl

Ok tabele statystyki procentowe wyliczenia i tak trochę wróżenie z fusów.i zaklinanie rzeczywistości bo bosko weryfikuje ich co mecz pokazując że zawodnicy cały tabun ściągniętych : Reca Piątkowski Urbański Rajovic i cała reszta nie wnoszą, do drużyny za wile mówiąc delikatnie. Nad asem napadu za miliony ti już nie ma nawet co się rozpisywac jest żałosny i nie powinien nawet na ławce siedzieć wszyscy to widzą tylko nie trener. Pierwsze skrzypce naczynia grać Kun który już był wysyłany do rezew miał sobie szukać klubu itd i nagle się z nim przeprosili
Przestaliśmy przegrywać i to faktycznie plus ale remisami to my nie utrzymamy się w tej lidze tu każdy z pozostałych rywali Górnik Lech Widzew Raków Zagłębie zaciera ręce i będzie gryzł murawę mając szanse odprawić Legię do pierwszej ligi.
Trener miał cały okres przerwy zimowej nie zmianil mu się skład za bardzo a ekekt jedyny to to że nie przegrywamy Doszło do tego że cieszymy się z remisow na to wychodzi a tym ligi nie zawojujemy.
Niesety wygląda to słabo i zapowiada się że do do ostatniej kolejki będziemy walczyć o utrzymanie chyba że gwiazdy odpala cudownie w co szczerze wątpię
Uważam niesety że za dużo nadziei za dużo liczyli wszyscy że MP obejmując drużynę dokona cudów a tak się jak narazie nie stało i oby czasu mu nie zabrakło

odpowiedz
aqq - 17.03.2026 / 21:20, *.media.pl

A najgorsze jest to że słabi przeciwnicy sie kończą. Tu pilnie muszą wkroczyć do akcji sędziowie. Władze ligi powinni im uświadomić że Legia jest zbyt dużą machiną marketingową by gwizdac na jej niekorzyść🙂 Olać fakt że takie utrzymanie byłoby trochę niehonorowe😉

odpowiedz
Doru - 18.03.2026 / 06:14, *.t-mobile.pl

@aqq: Spokojnie, jak trzeba będzie to się powiększy ligę, albo komuś się licencje odbierze :)

odpowiedz
Grinder - 17.03.2026 / 21:00, *.play.pl

z Niecieczą to już trzeba brać trzy punkty w ciemno

odpowiedz
Czary mary - 17.03.2026 / 20:17, *.vectranet.pl

Niesamowite Jagielonia odzyskała formę i to raptem kilka dni po przegranej z Piastem praktycznie bez żadnej walki. 50 minuta , a już jest 2:0 z GKS. Cuda Pany😁

odpowiedz
RMFC - 17.03.2026 / 20:06, *.orange.pl

Jeśli Papszun dalej będzie w pierwszym składzie wystawiał nieudacznika Rajovicia to się z tej ligi zj...iemy ! Mam nadzieję że po ostatniej zmianie którą w Radomiu dał Nsame ten duński drewniak boisko będzie widział tylko na treningu

odpowiedz
Malkontent - 17.03.2026 / 19:40, *.t-mobile.pl

Nie oszukujmy się. Winę za ewentualny spadek ponoszą głównie wkłady ( cała degrengolada zaczęła się od focha na trenera i oddanego meczu w Zabrzu w zemście za drugi skład w meczu z Turkami). Kolejny winny to Astiz. Wystarczyło wygrać dwa mecze z Piatem i sytuacja aktualnie była by dużo lepsza. Cały sezon graliśmy bez napastnika i z najgorszym bramkarzem w lidze, tak się nie da jak widać nawet utrzymać. A oczywiście na górze jest lokowany cudotwórca który wszystko to sygnuje swoim nazwiskiem. Aktualnie widać postęp. Jest lepiej. Ale to, że z gnoju po uszy wyszło się po pas nie oznacza to, że nadal nie jest się w gnoju. Oby jeszcze trochę docisnęli i zrobili jakąś serię zwycięstw, bo bez tego witaj 1 ligo...

odpowiedz
Darek - 17.03.2026 / 19:34, *.tpnet.pl

Prawda jest taka, że cały ten nasz skauting to o d...ę potłuc. Ściągają tu jakieś drewna za całkiem spore pieniądze.
Ja oglądając tylko naszą ligę z pozycji kanapy w telewizori kupił bym czołowych piłkarzy z innych klubów w naszej lidze i byłby z nich większy pożytek niż z tych całych Rajoviciów,Stojonoviciów i wymieniał bym tu z godzinę tych ogórków,którzy byli w Legii przez ostanie ćwierć wieku w Legii.Skauting z d...y biorący pieniądze za nic.
Słabi piłkarze to i wyników nie ma.

odpowiedz
Kibic 1958 - 17.03.2026 / 19:18, *.centertel.pl

Od października ubiegłego roku przed każdym meczem mam stan przedzawałowy. Jestem już za stary na takie emocje. Wierzę że się utrzymamy. Rozum mi mówi że spadek jest możliwy. Nadzieja umiera ostatnia. Statystyka nie ma tu nic do rzeczy, to co się działo z Legią to jakaś metafizyka. Co ma być to będzie.

odpowiedz
BekaZkumatych - 17.03.2026 / 18:37, *.t-ipconnect.de

Kiole już piszą oświadczenie czego to nie zrobią jeśli? 😂

odpowiedz
Szymon - 17.03.2026 / 18:28, *.t-mobile.pl

Szczerze to abyśmy spadli to nie potrzeba jest żadna spółdzielnia. To co pseudograjki razem z astizkiem przerżnęli najważniejszą część sezonu patrząc z punktu przyszłego spadkowicza. Teraz mają wygrywać z medalikami hanysami pyrami? Za późno. Obserwowałem mecz z Radomiakiem , który został ochrzczony przez Papszuna jako arcyważny a im kompletnie nie zależało aby wygrać. Więc czego oczekujecie , nagle ma nastąpić jakiś cud gdzie Chodyna stanie się ultrawahadłem a drewniak nad drewniaki strzeli grad bramek. Nic z tego. Papszun i tak ich wystawi bo mu pudel każe i tyle w temacie. Statystyki statystykami a miejsce w tabeli jest spadkowe. Nawet bezpośrednie mecze mamy do tyłu. Przykre ale wszystkie znaki na niebie wskazują że czas na spadek Legii. Nawet rzekome dochody z c+ które mają być niższe nie zmienią tego. Wszyscy mają Legię w czterech literach i każdy za wszelką cenę walczy o utrzymanie.. a tak po zacnym nikomu przemądrzały gołodupiec w eklapie nie jest potrzebny. Pudel won i zakaz stadionowy dożywotnio na Legii.
Ps moim zdaniem po spadku dopiero z szafy pudla przysłowiowe trupy wypadną i będzie goło i wesoło

odpowiedz
Gargamel - 17.03.2026 / 18:20, *.orange.pl

Ktoś na jesień permanentnie stawiał na Tobiasza i Milete i efekt widoczny. Teraz z tyłu jest lepiej ale Papszun dalej upiera się na Milete i efekt też widoczny.

odpowiedz
Oskar - 17.03.2026 / 18:17, *.knc.pl

Przelomem moze byc posadzenie na lawke Rajovicia , do 1 skladu NSAME nawet jak jest nie gotowy w 100% , da wiecej , i przelomem moze byc powrot Wszolka i Vinagre , jednak przed kolejnym sezonem pol skladu jest do zmiany z obecna kadra Legia nie ma szans na mistrzostwo Polski nawet z Mourinho na lawce trenerskiej. Mamy najgorsza kadre od kad pamietam , nie ma zadnego zawodnika ktory w ciezkich momentach to ciagnie , zrobi cos wow , strzeli cos z niczego.

odpowiedz
(L) - 17.03.2026 / 20:04, *.plus.pl

@Oskar: Vinagre to trzeba jak najszybciej wyp...ić pozoranta jednego.

odpowiedz
I jeszcze : - 17.03.2026 / 17:48, *.tpnet.pl

Nadal za mało strzałów jest . Trochę się strzela , lecz trzeba więcej strzałów oddawać , szczególnie w drugich połowach meczów . A także z dystansu warto strzelać .

odpowiedz
Kapitan Wieprzak - 17.03.2026 / 17:35, *.vectranet.pl

Paradoks zwany spółdzielnią🤣

odpowiedz
Jak to nie ma szans na mistrzostwo ? - 17.03.2026 / 17:33, *.centertel.pl

Przecież dla mas liczy sie tylko mistrzostwo 🤨

odpowiedz
ws - 17.03.2026 / 17:13, *.play.pl

Nie kojarzę,żeby to był sezon wyjątkowy jeśli chodzi o spłaszczenie tabeli na dole bo nigdy nie patrzyłem na dół tylko na miejsca 1-4. Najważniejsze mecze przed nami i trzeba punktować (+3) nawet z Rakowem, Zagłębiem czy Lechem a szczególnie z drużynami "walczacymi" z nami o spadek. Do końca może być niewiadomo ale moim zdaniem zdecydują trzy ostatnie kolejki kto znajdzie się na miejscach 16-17 bo zakładam,że Nieciecza nie da już rady wygrzebać się z tego. Zdobycie 12 punktów w 4 ostatnich meczach pozwoli znaleźć się w okolice 10 miejsca czyli tak jak wtedy gdy Vuko ratował sezon po CM711. Pytanie co dalej. Czy odpuszczamy kolejny sezon aby budować drużynę czy mając "z głowy" eliminacje europejskie dajemy ostro od początku. Bez rozgrywek europejskich można przyjąć normalny tryb przygotowania do rundy jesiennej i wprowadzanie nowych zawodników do pierwszej drużyny. Młodzież powinna dostać szansę gry. Jak dwójka awansuje do drugiej ligi to powinna też być pod "zarządem" Papszuna aby większość zawodników była gotowa do gry tym samym systemem i następowała naturalna rotacja z większym udziałem młodych zawodników w jedynce. Kilku z nich na to zasługuje.

odpowiedz
KAMI(L) - 17.03.2026 / 16:58, *.play.pl

Spadek to katastrofa która jet moim zdaniem bardziej realna niż 25%.
Niezależnie jednak co się stanie oby był to koniec Mioduskiego i innych ITI-owskich, korporacyjnych namiestników w Legii

odpowiedz
Barnaba Król Portalu Legionisci.com - 17.03.2026 / 16:26, *.110.118

Po prostu, tak jak pisałem od dawna, jest założona spółdzielnia na spadek Legii. Wszystkie te prowincjonalne kasztany grają na takie wyniki żeby Legi spadła. Jak zawsze mam rację, co pokazuje powyższa analiza, a pisali niektórzy że to głupoty.

odpowiedz
Bronek 49 - 17.03.2026 / 17:08, *.vectranet.pl

@Barnaba Król Portalu Legionisci.com: spółdzielnia nic by tu nie dała jakby Legia wygrywała z drużynami z drugiej ósemki i wtedy mogli by sobie pomarzyć Legia sama jest sobie winna tej sytuacji

odpowiedz
Gargamel - 17.03.2026 / 18:26, *.orange.pl

@Barnaba Król Portalu Legionisci.com: ale głupia gadka

Jakby Mileta zamiast w swoje nogi trafiał w bramkę a Kacperek na jesieni łapał piłeczki byłoby inaczej.

odpowiedz
Jurek - 17.03.2026 / 15:57, *.versanet.de

Nie ma się co dziwić jak się gra całą rundę bez trenera, bramkarza i napastnika.

odpowiedz
Traktor - 17.03.2026 / 15:43, *.net.pl

A ja czekam już na awanturę o ceny biletów w I lidze. Będzie się działo 😂

odpowiedz
reaLista - 17.03.2026 / 15:23, *.t-mobile.pl

Miodek + Papszun + Herra = spadek Legii do 1 ligi.

odpowiedz
Alen - 17.03.2026 / 15:05, *.play.pl

Śniło mi się ,że spadniemy z ligi ... Na prawdę miałem wielki sen ...🤨

odpowiedz
maxx - 17.03.2026 / 14:20, *.icpnet.pl

dlatego trzeba wybierać mecze w których dajemy 100% , a niektóre trzbeba odpuścić, przykaład?
Po Lechu gramy z Widzewem, niby mecz prestiżowy - ale nie w tym roku, lepiej nawet wyjść rezerwami na Lecha bo w następnej kolejce z Widzewem musimy wygrać
a jakaś głupia kontuzja czy kartka (o co nie bezie trudno) może pogrzebać cały przyszły sezon

i tutaj też warto pamietać i wykartkować sie w końcówce meczu z Zagłebiem (jeśli bezie w plecy)
by odpowczywać na meczy z Lechem

odpowiedz
kibic(L) - 17.03.2026 / 15:08, *.dial.pl

@maxx: W każdy meczu trzeba walczyć o komplet punktów. Paradoksalnie może to być łatwiejsze z Lechem niż z Widzewem.

odpowiedz
janek - 17.03.2026 / 15:29, *.net.pl

@maxx: ale żeś głupotę wymyślił.

odpowiedz
Andre as - 17.03.2026 / 14:18, *.play-internet.pl

Znowu zamulanie. Bez zwycięstw nie ma utrzymania. 1 punkt to nie 3. Z tym atakiem trudno będzie punktować a tym bardziej zwyciężać. Poprawa gry izuloryczna bo porównujemy do formy za Astiza. Rywale nie śpią. Ciekawe czy uda się naszym wygrać że 3 mecze z rzędu to byłby zastrzyk punktowy.

odpowiedz
Goyht - 17.03.2026 / 13:54, *.telbank.pl

Puchary możliwe z 5. miejsca. Gornik, Rakow lub GKS zdobywają puchar i są w top4.

odpowiedz
MarioL - 17.03.2026 / 13:48, *.wanadoo.fr

Macie tego Papszuna,przereklamowany,przeciętny trener.

odpowiedz
Pierdu pierdu - 17.03.2026 / 14:12, *.206.161

@MarioL: ty to jestes jednak glupi. a to trener gra jak chodyna? to trener strzela jak rajovic?

odpowiedz
reaLista - 17.03.2026 / 15:26, *.t-mobile.pl

@MarioL: Każdy kto choć trochę zna się na piłce nożnej, jest w miarę obiektywny i nie uskutecznia chciejstwa, nie zaklina rzeczywistości, miał świadomość, że sprowadzenie Papszuna na Ł3 to błąd, który może kosztować Legię spadek do 1 ligi.

odpowiedz
Blue - 17.03.2026 / 15:29, *.krakow.pl

@Pierdu pierdu: A kto tego Rajovica wystawia w każdym meczu, praktycznie od początku do końca? Ile punktów więcej mielibyśmy, gdyby z przodu nie biegał Chłopiec z Drewna? Nie wiem co się stało z Papszunem, ale jak się szybko nie ogarnie, to właśnie przez jego decyzje polecimy z ligi.

odpowiedz
Trampek - 17.03.2026 / 18:54, *.orange.pl

@Blue: Co racja to racja w 100% -centach .

odpowiedz
MarioL - 18.03.2026 / 16:17, *.wanadoo.fr

@Pierdu pierdu: Ale ty za to jesteś taki mądry.Dobry trener potrafi jakoś poskładać to wszystko żeby funkcjonowało.Podejrzewam że nawet Vukovic by tym składem spokojnie utrzymał Legię.

odpowiedz
Borsalino - 17.03.2026 / 12:57, *.centertel.pl

Jaki paradoks ?
W tej kadrze są przeciętniak w dodatku bez ambicji a właśnie ją mają kopacze z BBT czy Arki więc panienki z pensją 80.000 pln plus , 1 liga czeka 😂🤮😂

odpowiedz
Sebo(L) - 17.03.2026 / 12:47, *.vectranet.pl

Papszun musi odstawić na boczny tor Rajovicia a w jego miejsce wstawić Nsame. Nie wiem co chce udowodnić Papszun wystawiając w każdym kolejnym meczu tę duńską miernotę.Tu już nie ma czasu na udawadnianie sobie czy komukolwiek,że z Rajovicia zrobi się piłkarza i z uporem maniaka stawianie na niego w wyjściowej jedenastce.Nie z Rajovicia już nic nie będzie.To nie jest gościu,który nagle przyszedł do Legii 3-4 tygodnie temu i musi się jeszcze troszkę zaaklimatyzować aby zacząć czarować kibiców swoją grą i zdobywaniem goli.To jest facet,który jest tu cały nieubłagalnie zmierzajacy do końca sezon i do tej pory nie pokazał kompletnie niczego,co mogło by go predysponować do gry choćby w rezerwach Legii ,nie mówiąc o pierwszej jedenastce pierwszej drużyny.Do końca sezonu zostało już zbyt mało meczów aby nadal móc sobie pozwalać na eksperymenty z najgorszym piłkarzem całej Ekstraklasy.Trzeba postawić wszystko na jedną kartę i zacząć wreszcie seryjnie wygrywać i zdobywać punkty.Każdy kolejny remis przybliża nas coraz bardziej do spadku z Ekstraklasy.

odpowiedz
to nie wina Papszuna… - 17.03.2026 / 12:41, *.vodafone-ip.de

a kogo? misia gogo?

żaden z niego wielki trener, inni jakoś potrafią wygrywać z tańszymi odpadami w składzie

zaczął rundę od Kacperka, pajaca przebranego w strój bramkarski ale za to pewnego siebie i z umiejętnościami na Premier League
czyli ...uja się zna

w każdym meczu wystawia innego jełopa przebranego za piłkarza a ten konsekwentnie udowadnia swoją słabość
czyli ...uja się zna

ma w drużynie wielu byłych reprezentantów a punktuje gorzej od Motoru, Korony, Arki, Katowic i innych drużynek gdzie płaca na całą drużynę jest mniejsza od jednej wypłaty Szymańskiego
czyli ...uja się zna bo ze słabszą kadrą już by spadł w lutym

odpowiedz
Mateusz z Gór - 17.03.2026 / 12:13, *.orange.pl

To nie jest paradoks i mówiłem o tym już jesienią. Ekstraklasa to najbardziej wyrównana liga w Europie i dlatego było do przewidzenia, że drużyny które punktowały wtedy słabiej teraz będą robić to lepiej. Dotyczy to zarówno Legii, jak i jej bezpośrednich rywali. 😎

odpowiedz
Dariusz - 17.03.2026 / 12:10, *.play-internet.pl

Najgorsze, że słabo ogląda się te mecze. Gramy z drużynami zagrożonymi spadkiem i w 2 połowie bronimy remisu...👎

odpowiedz
Fan.Grotynskiego - 17.03.2026 / 12:02, *.play.pl

Niby lepiej ale dalej marnie,jedyna metoda to wygrywać.

odpowiedz
Trampek - 17.03.2026 / 11:59, *.orange.pl

Cytat:" Problem w tym, że reszta ligi punktuje jeszcze szybciej." koniec cytatu. Tak się dzieje na własne życzenie trenera Papszuna - który chce w 10-tkę + statysta pokonać ekipy grające w jedenastu piłkarzy . Niech zapozna się z opiniami z dwóch klubów w których ten statysta występował - jak nie chce znać opinii kibiców - która z zasady jest zgodna z opiniami z tych klubów .

odpowiedz
t - 17.03.2026 / 11:50, *.edu.pl

Do czego to doszło, żebym w kontekście meczów ligowych czytał "Zbieranie punktów z tych spotkań będzie ekstremalnie trudne"...
Straszne jak słaba jest Legia. Kilka lat temu nie do pomyślenia

odpowiedz
Taka prawda - 17.03.2026 / 11:44, *.net.pl

Forma jest lepsza?? To już przyzwyczailiśmy się do takiej dziadowi, że remis z jakimiś ogórkami jest dobrym wynikiem?? Nie, remis nic nam nie daje, jest jak przegrana. I to pokazuje tabela. Papszun miał być wielkim zbawcą, miał być "3 punktami". Niestety jest też "zwykłym remisem". Módlmy się, żeby Vuko nie zatrybił...

odpowiedz
Xavery - 17.03.2026 / 18:04, *.orange.pl

@Taka prawda:
Spadek z Vuko byłby do zaakceptowania?

odpowiedz
Heniek - 18.03.2026 / 10:27, *.inetia.pl

@Xavery: Owszem, spadek Widzewa z Vuko jest całkiem akceptowalny. 😉

odpowiedz
DEEM - 17.03.2026 / 11:35, *.play-internet.pl

Wszystko się może zdarzyć...
Gdy Loczek pełny marzeń
On w puchary jeszcze wierzy
Zapewne to wina pacierzy

odpowiedz
skreem - 17.03.2026 / 11:13, *.orange.pl

Suma prawdopodobieństw sumuje się w analizie do 102% a powinna do 100% 😇

odpowiedz
Brunner - 19.03.2026 / 16:53, *.plus.pl

@skreem: Spostrzeżenie trafne, ale....

Z powodu zaokrągleń, procenty nie zawsze sumują się do 100% - ot taka magia matematyczna. Często wykorzystywana przez przedsiębiorców, rolników, ministrów, ZUS, NFZ...
Pozdrawiam

odpowiedz
optimista - 17.03.2026 / 10:53, *.kbt.pl

I liga czeka !

odpowiedz
Alan - 17.03.2026 / 10:42, *.t-mobile.pl

Myślę ze 'kibice' piszący na łamach LL sami sobie odebrali prawo do pouczenia Sztabu Trenerskiego odnośnie wyników i skladu drużyny. Przypomnę ze przez długi czas byli promowani przez nich zawodnicy czy trenerzy którzy nagminnie swoją postawą osłabiali zespół tylko dlatego że byli wychowankami klubu lub mienili się kibicami Legii.

Oby tylko brak tych punktów ktore straciliśmy np w meczu z Piastem nie były nam potrzebne w utrzymaniu się w lidze.

odpowiedz
Wycior - 17.03.2026 / 11:26, *.vectranet.pl

@Alan: Z ostatnim zdaniem zgadzam się w 100% - gdybyśmy w dwumeczu z Piastem zanotowali chociaż 2 remisy to nasza sytuacja byłaby dużo lepsza. W kontekście tej rywalizacji i wszystkich dokonań trenera Astiza - nie rozumiem dlaczego ten człowiek pracuje jeszcze w naszym Klubie...

odpowiedz
Fan Kacpera - 17.03.2026 / 10:41, *.play-internet.pl

Ok tabele statystyki procentowe wyliczenia i tak trochę wróżenie z fusów.i zaklinanie rzeczywistości bo bosko weryfikuje ich co mecz pokazując że zawodnicy cały tabun ściągniętych : Reca Piątkowski Urbański Rajovic i cała reszta nie wnoszą, do drużyny za wile mówiąc delikatnie. Nad asem napadu za miliony ti już nie ma nawet co się rozpisywac jest żałosny i nie powinien nawet na ławce siedzieć wszyscy to widzą tylko nie trener. Pierwsze skrzypce naczynia grać Kun który już był wysyłany do rezew miał sobie szukać klubu itd i nagle się z nim przeprosili
Przestaliśmy przegrywać i to faktycznie plus ale remisami to my nie utrzymamy się w tej lidze tu każdy z pozostałych rywali Górnik Lech Widzew Raków Zagłębie zaciera ręce i będzie gryzł murawę mając szanse odprawić Legię do pierwszej ligi.
Trener miał cały okres przerwy zimowej nie zmianil mu się skład za bardzo a ekekt jedyny to to że nie przegrywamy Doszło do tego że cieszymy się z remisow na to wychodzi a tym ligi nie zawojujemy.
Niesety wygląda to słabo i zapowiada się że do do ostatniej kolejki będziemy walczyć o utrzymanie chyba że gwiazdy odpala cudownie w co szczerze wątpię
Uważam niesety że za dużo nadziei za dużo liczyli wszyscy że MP obejmując drużynę dokona cudów a tak się jak narazie nie stało i oby czasu mu nie zabrakło

odpowiedz
Johny - 17.03.2026 / 10:34, *.153.224

Fajna analiza.

Potwierdza to co kiedyś pisałem. Papszun też o tym wspomniał a ostatnio coraz więcej osób to zauważa:

Trzeba dobrej obrony by nie przegrać, ale potrzeba dobrego ataku by wygrać.

W końcu gram z bramkarzem i cała obrona gra lepiej - przestaliśmy przegrywać.

Teraz potrzebujemy zmian w ataku by zacząć wygrywać. Liczę na Nsame. Może jeszcze nie w najbliższym meczu ale po przerwie na reprę powinien już zacząć strzelać.

W sumie fajnie by było jakby w czasie tej przerwy zagrali sobie jakiś mecz towarzyski i trochę postrzelali by się odblokować.

odpowiedz
Wycior - 17.03.2026 / 10:34, *.vectranet.pl

Super analiza, dzięki Woytek. Wg moich wyliczeń, które robiłem przed startem rundy wiosennej, do pewnego utrzymywania brakuje nam obecnie 13 pkt. Więc licząc najprostszą drogą system domowa wygrana i wyjazdowy remis jest jak najbardziej korzystny. Tutaj pojawiają się 2 „ale”: przed nami mecze z trudnymi rywalami i fakt, że oprócz BBT nikt nie chce spaść i może się okazać, że tych punktów będzie trzeba zdobyć jeszcze więcej… Robi się bardzo ciekawie, ale umówmy się - nie takich emocji oczekiwaliśmy przed sezonem…
PS. Uprzedzając ewentualne komentarze - nie wierzę w spółdzielnię. To co widzimy to efekt dekady rządów Pudla.

odpowiedz
AdamJ - 17.03.2026 / 10:11, *.play.pl

Przestaliśmy przegrywać, bo nie gra Tobiasz.
Nie wygrywamy, bo gra Rajović.
Jeżeli Papszun będzie uparcie "odbudowywał" Rajovicia, spadniemy.

odpowiedz
Kurak - 17.03.2026 / 10:56, *.jmdi.pl

@AdamJ: Wlasciwie nic wiecej nie trzeba dodawac do tej analizy.

odpowiedz
skreem - 17.03.2026 / 11:16, *.orange.pl

@AdamJ: spokojnie, czuję że już w następnym meczu Melepeta zacznie na ławce a w pierwszym składzie wybiegnie Nsame

odpowiedz
stefan - 17.03.2026 / 11:29, *.play-internet.pl

@AdamJ: Właściwie to wyczerpałeś cały temat tymi 3 zdaniami. To powinna być treść całego artykułu, a nie jakieś wyliczenia, tabelki, wróżenie z fusów.

odpowiedz
Znawca - 17.03.2026 / 11:57, *.interkam.pl

@AdamJ: Papszun nie ma cohones jak Vuko,który nawet do kadry meczowej nie wziął gościa za 5 mln e,a papa smerf uparcie wstawia Miletę do składu,bo nie ma swojego zdania i jest podatny na naciski.Tylko ślepy może świadomie wystawiać tego parodystę w ataku, osłabiając zespół.Dla mnie Papszun to na razie wielkie rozczarowanie.Liga tak się układa, że jakby Legia wygrywała wszystkie mecze na wiosnę (a nie graliśmy z orłami tej ligi,poza Jagą),to pewnie już byśmy kręcili się koło podium.Niestety nie widać nic sensownego w tej jego pracy,poza poprawieniem obrony,a może inaczej, przeorientowanie zespołu na grę defensywną,czyli stawianie popularnego autobusu,dlatego mniej tracimy goli (plus bramkarz). Sądzę, że Vuko czy Magiera lepiej by to ułożyli.Myślę,że Papszun jest bardzo przeciętnym trenerem,stąd walka będzie do samego końca o utrzymanie.Wielu myślało, że Papszun da jakość i będą wygrywać,niestety zderzenie z rzeczywistością jest smutne i pokazuje, że to kolejny błąd w wyborze trenera, począwszy od tego, że tyle czasu trzeba było czekać na niego,po efekty pracy,które są mizerne.

odpowiedz
skreem - 17.03.2026 / 12:37, *.orange.pl

@Znawca: a kogo Papszun miał wystawiać w ataku jak nie dostał nikogo innego na jego pozycję? colaka, który jest jeszcze gorszy, a na pewno nie jest lepszy? pretensje do działu sportowego a nie do trenera w tym wypadku. cała nadzieja w Nsame...

odpowiedz
Znawca - 17.03.2026 / 14:34, *.interkam.pl

@skreem: przede wszystkim Papszun nie ma pomysłu na gre ofensywną i personalia,które mają grać z przodu.Mozna postawić na Adamskiego na 9-tce,grać Kovacikiem,Krasniqim wyżej,wspomagającym.Nie znalazl miejsca K. Urbańskiemu.W zasadzie żaden zawodnik u niego nie zrobił progresu.Nie ma zadnych elementów zaskoczenia rywala,bo każdy zna jego schematy gry.Nie dobrał odpowiedniego systemu do posiadanego składu,tylko wałkuje swoj system,ktory zna cała liga.Sklad jest slaby,ale zawsze mozna coś autorskiego i innego zaproponować,a nie defensywkę,skoro wiadomo,że trzeba wygrywać mecze.Dla mnie to jest trener jednego systemu i klubu.

odpowiedz
REKLAMA
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2026 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.