fot. Mishka / Legionisci.com

Pazdan: Nie mogę sobie pozwolić na kolejne pół roku bez grania

Woytek, źródło: weszlo.com

Michał Pazdan udzielił pierwszego wywiadu po odejściu z Legii Warszawa. Na łamach weszlo.com były stoper stołecznej drużyny opowiada o ostatnich trudnych miesiącach, powodach słabszej dyspozycji i niedoszłych transferach. Przyznaje, że jeszcze jakiś czas temu nie spojrzał by na ofertę Ankaragucu, ale teraz zależy mu przede wszystkim na powrocie do gry.

- Przez trzy lata non stop byłem pod prądem. A wiesz, jak jest w letnim okresie – jeśli w zimę nie odpoczniesz, to w lecie tym bardziej, a gdy jeszcze grasz w kadrze to już w ogóle nie masz czasu się spokojnie zregenerować, gdzieś pojechać, zresetować łeb. Wróciłem po mistrzostwach i ustaliłem, że będę potrzebował 10/14 dni na przygotowanie się. Przegraliśmy ze Spartakiem 0-2, kiedy byłem w okresie ciężkiej młócki – robiłem po dwa treningi dziennie, bo zgodnie z założeniami miałem przygotować się indywidualnie. Trenerowi się zapaliło, że mam być do grania na mecz ligowy z Koroną. Dowiedziałem się o tym dzień przed meczem, gdy byłem na zupełnie innym etapie niż reszta. Wszedłem do grania tak, jakbym był prosto z obozu. Zagrałem 70 minut i źle to wyglądało, a za trzy dni był najważniejszy mecz ze Spartakiem. Nie czułem, że jestem do grania, nie zregenerowałem się, czy mówiąc wprost – czułem się do dupy. Miałem siły tylko na 50 minut. Przegraliśmy.
Nie zrobiłem podstawy na początku okresu przygotowawczego. Jędza został przesunięty do rezerw, Krzysiu nie pojechał na mistrzostwa, a ja byłem w zupełnie innym okresie niż reszta. Zagrałem dwa mecze po zbyt dużych obciążeniach i później się nie mogłem odkręcić. Zdarzył się feralny mecz z Dudelange... (...) gdybym wiedział, jak będzie, nie robiłbym nic i dochodziłbym do formy samymi meczami. Zagrasz mecz, dwa, trzy, może i się słabo czujesz, ale nie jesteś zajechany. Jeśli zrobisz jakąś robotę i ma to funkcjonować, organizm potrzebuje kilku/ kilkunastu dni, żeby się ustabilizować. Nie możesz zarazem wejść na duże obciążenia i być gotowym do gry na najważniejsze mecze. Byłem zajechany w okresie koniec lipca-początek sierpnia i się z tego nie odkręciłem.
I od tego momentu wszystko zaczęło iść w dół. Przyszedł nowy trener i wprowadził swoje zasady. Nie byłem ani przygotowany, ani nastawiony mentalnie. Doszła do tego czerwona kartka i wpadłem w fatalny okres. Nie chcę do tego wracać, bo nie życzę nikomu takiej sytuacji. Można pogadać ze starszymi zawodnikami, którzy trochę pograli – każdy powie, że w takim okresie jest ciężko funkcjonować. Rozumiem też trenera Klafuricia, który chciał ratować siebie i sytuację, wiec wrzucił mnie do grania.

Niedoszłe transfery

Po mistrzostwach Europy Pazdan miał oferty z Besiktasu i Bordeaux, ale klub zablokował jego sprzedaż ze względu na nadchodzące mecze w Lidze Mistrzów. Z kolei klauzula odstępnego, która została wpisana później w nowy kontrakt wynosiła 2,2 mln euro i okazała się zbyt duża.

- Nie jestem typem zawodnika, który od razu idzie do rezerw i mówi: pieprzę to, odchodzę. Może byłoby inaczej, gdybym to miał. Widzę, że niektórzy zawodnicy na tym dobrze wychodzą. Spójrz na Prijo. Uparł się i koniec. Wyszło mu na dobre – widzę jak przechodzi do Arabii za takie pieniądze, a gdy pamiętam go z Legii, w życiu by człowiek nie powiedział, że tak to będzie wyglądać. Nie mam takiej natury, że wchodzę w konflikt na bombie. Wiele klubów woli podejść na zasadzie „z niewolnika nie ma pracownika”. Jestem w Polsce, szanuję to, gdzie jestem i nie mogę sobie pozwolić na pewne rzeczy.

Nowe cele

- Mam na nowo chęć wejścia w mecz, by coś się działo, coś ode mnie zależało. Nie potrafię wewnętrznie znieść bycia siedemnastym do gry. Z drugiej strony, nie jestem typem, który od razu się spakuje i pójdzie na wojnę. Gdybym taki był, już dawno temu by mnie w Legii nie było. Zresztą widać, jak wyglądają sytuacje z zawodnikami, którzy zostali skreśleni i nie wytrzymali ciśnienia. Jest mega ciężko, ale nie mam takiej natury, by od razu rozwiązywać kontrakt. Staram się walczyć. Nawet jeśli wszyscy są przeciwko, człowiek trzyma ciśnienie i chce robić swoje. Wiesz, jak w piłce. Pół roku cię nie ma i poziom sportowy czy finansowy leeeeeciiiii na łeb na szyję. W moim wieku nie mogę sobie pozwolić na kolejne pół roku bez grania, bo wyjście z tego mogłoby być ciężkie - dodaje Pazdan.

Całą rozmowę możecie przeczytać tutaj.


przeczytaj więcej o:
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (37)

+dodaj komentarz
K. - 01.02.2019 / 14:16, *.tpnet.pl

Bardzo dobry wywiad. Pazdan to inteligentny facet i gada z sensem, poza tym nie oczernia byłego klubu ani trenerów więc ma plusa. Powodzenia.

odpowiedz
Dominik - 01.02.2019 / 02:45, *.centertel.pl

Po co niektórzy się w ogóle odzywają?!Jak się tak znacie na piłce,to czemu nie ma Was w sztabach trenerskich?! Czemu sami nie jesteście zawodowymi piłkarzami?!Przecież wystarczyło by wpaść na trening na 2 godzinki i do galerii wydawać te zarobione miliony...Przecież piłka to taka prosta gra i każdy wszystko wie i potrafi.Pewnie Wam się tylko nie chce na te zakupy biegać,dlatego wolicie siedzieć wygodnie w domu,bo tak to było by 1000 ofert z całego piłkrskiego świata...Czysta hipokryzja i zazdrość .

odpowiedz
oLaf - 01.02.2019 / 12:39, *.vectranet.pl

@Dominik: ja ci powiem dlaczego: bo jak miałem 7 lat to byłem na testach w Legii i ... się nie dostałem mimo dobrych wyników. Trochę dziwne ale ok. Po kilkunastu latach znajomy miał 2-ch synów w młodzieżowej Legii i się pytamy czy jakaś kariera się kroi etc. (14 i 16 lat) ? On móiw: "eeee, nie tam, tylko tak dla jaj trenują żeby pochwalić się w szkole, "płacę to grają" ....

Po prostu niektórzy mają inny start w życiu, za kasę łatwiejszy... dlatego z wielkiej aglomeracji Warszawy zobaczcie jak hiper mało gra wychowanków w klubie... przecież to statystycznie niemożliwe! Bo nie grają talenty (nie ja ; ) tylko ci co mają bogatych tatusiów.... (też nie ja ; )

odpowiedz
Dominik - 01.02.2019 / 02:45, *.centertel.pl

Po co niektórzy się w ogóle odzywają?!Jak się tak znacie na piłce,to czemu nie ma Was w sztabach trenerskich?! Czemu sami nie jesteście zawodowymi piłkarzami?!Przecież wystarczyło by wpaść na trening na 2 godzinki i do galerii wydawać te zarobione miliony...Przecież piłka to taka prosta gra i każdy wszystko wie i potrafi.Pewnie Wam się tylko nie chce na te zakupy biegać,dlatego wolicie siedzieć wygodnie w domu,bo tak to było by 1000 ofert z całego piłkrskiego świata...Czysta hipokryzja i zazdrość .

odpowiedz
magoo - 31.01.2019 / 22:20, *.chello.pl

Dla mnie to jest mega materiał pod przyszłego szkoleniowca i selekcjonera.
I wspomnicie moje słowa za kilka lat...

odpowiedz
warszawiak1234 - 31.01.2019 / 20:36, *.chello.pl

Michał - dziękujemy za wszystko, miło będzie Ciebie wspominać, jesteś ok gość. Mała prośba na koniec - nie płacz zbytnio do mediów, bo sam musisz uderzyć się w pierś i przyznać, że ostatnie 7 miesięcy, nie należały do najlepszych w twojej karierze!

odpowiedz
Jimmy L - 31.01.2019 / 20:35, *.t-ipconnect.de

Panie Pazdan dziekuje za wspaniale ME a co bylo potem? Odcinanie kuponow

odpowiedz
Znawca - 31.01.2019 / 12:39, *.centertel.pl

A tam będziesz grał ale PLAY STATION

odpowiedz
Alex Bielany - 31.01.2019 / 10:21, *.centertel.pl

Wreszcie Legia postepuje jak kazdy duzy klub, najlepsze lata u nas a jak odstaje to out, w Bayernie nikt sie nie piescil ze Schweinsteigerem, w Chelsa z Terrym czy Lampardem, w Liverpoolu z Gerrardem, Barca z Iniesta czy w Realu z Raulem lub Cassilasem, a to legendy byly wieksze niz pazdany malarze i inne radovicie, dobry byl, to gral w Legii, zaczal dolowac to out bez sentymentow

odpowiedz
Legion - 31.01.2019 / 09:53, *.246.20

Dzięki Pazdek i powodzenia w Turcji.

odpowiedz
błąd - 31.01.2019 / 09:42, *.net.pl

Niedozłe transfery

odpowiedz
Edek - 31.01.2019 / 07:59, *.vectranet.pl

Powodzenia Pazdzioch !! dzieki za Lige Mistrzów, za wszystko co dla L zrobiłeś

odpowiedz
ANTY OSET, AAA, HUGON, e(L)o - 31.01.2019 / 07:24, *.net.pl

Powodzenia " łysolu " . Ciekawe czy gdzieś można śledzić tamtą ligę ?

odpowiedz
Zlb82 - 31.01.2019 / 00:16, *.t-mobile.pl

Olafy,dawidy i innni znafcy,trnujcie dzień w dzień na pełnej....I wyjdzcie na boisko grać 90 min.To płuca byście z murawy zbierali łopatą!Jak ktoś choć deczko ma pojęcie o sporcie,nawet amatorskim wie jak ważna jest dobra regeneracja!Ale jak może mieć ktoś pojęcie jak uprawia sport zza klawiatury!!!

odpowiedz
oLaf - 31.01.2019 / 14:16, *.vectranet.pl

@Zlb82: he, he, a wyobraź sobie że amatorsko w sporcie zasuwam mocno, z sukcesami. I powiem Ci jedno: 50% sukcesu to MÓZG. Jak jesteś malkontentem, marudą czy "wiecznie zmęczonym" Pazdkiem to niczego wielkiego nie osiągniesz, bo ciężko zasuwają to wszyscy (no, żeby być szczerym to pewnie z 80%) - to nie wystarczy.

Jak zarabiasz masę kasy (jak Pazdan) - to od Ciebie wymagają, nie padaki tylko solidnej roboty.

odpowiedz
Zlb82 - 31.01.2019 / 00:09, *.t-mobile.pl

Szkoda że kolejnego bardzo solidnego zawodnika puszczają za grosze w stylu że klekajcie narody!!!Powodzenia w Turcji!

odpowiedz
Arek - 30.01.2019 / 22:54, *.tpnet.pl

Nie ma co się sadzić. Chciał grać, poszedł i tyle. Ja tam życzę powodzenia, bo on coś tam u nas pograł, kilka tytułów zdobył, w przeciwieństwie do gamoni internetowych.

odpowiedz
Wolfik - 31.01.2019 / 00:01, *.mm.pl

@Arek: Dokładnie. Trochę zdrowia zostawił, nie odpuszczał. I nie spier...lił po LM jak niektórzy (vide wywiad).

odpowiedz
oLaf - 30.01.2019 / 22:47, *.vectranet.pl

Pazdan niby taki wielki gracz Reprezentacji i Legii a.... przez 3 lata nikt nie zapłacił klauzuli odstępnego w wys. 2,2 mln euro !!! A to są 'grosze' w poważnej europejskiej piłce, nawet jak na zawodnika 29letniego (wtedy).

Reasumując: widocznie "Europa" tak wyceniała Pazdana, że nie jest wart nawet tych 2,2 mln Euro...

wywiad trochę tłumaczy dlaczego: facet potrzebuje 2 mies. wakacji żeby dojść do formy psychicznej.... a to że w zimę Polacy mają 2 mies przerwy a np. angielskie zespoły chyba 2 tyg?, niemieckie 3 tyg? to już nikt nie mówi....

Pazdan dobry był, ale się skończył, także dobrze, ze odszedł - może będzie mu lepiej a nam łatwiej (więcej pieniędzy w kasie : )

odpowiedz
w(L)kp - 31.01.2019 / 00:15, *.99.54

@oLaf: a nie pomyślałeś , że żaden szanujący się klub nie weźmie 30kilku latka, 170cm w kapeluszu na środek obrony za takie pieniądze? Kozak jaki z niego jest my wiemy, pokazał się na Euro i szał był, ale klauzula widać skutecznie wyciszyła zapędy

odpowiedz
oLaf - 31.01.2019 / 14:30, *.vectranet.pl

@w(L)kp: o tym własnie piszę. I nie 30-kilku letniego tylko Pazdana od 3-ch lat (tak, tak, to już 2 lata nie gramy w LM czy LE...) nikt nie chce kupić za głupie 2,2 mln Euro, czyli miał wtedy chyba 28 -29 lat, to jeszcze nie stary gość, bez jaj.

Nam się wydawało, że jest super grajkiem ... i był na tle słabiutkiej ekstraklasy, natomisat Europa go wyceniła dużo niżej : (

odpowiedz
krys008 - 30.01.2019 / 21:57, *.serv-net.pl

Powodzenia Michał.

odpowiedz
dawid91 - 30.01.2019 / 21:56, *.play-internet.pl

jak go slucham to mam wrazenie ze granie w pilke nozną to jakiś kosmiczny niełątwy wyczyn godny najwiekszych gladiatorów którzy zamiast płuc mają silniczek...
ciekawe co mają powiedzieć ludzie z innych dyscyplin, ktorzy nie wyjezdzają sobie na wczasy tj zgrupowania do cieplych krajów i nie koszą kilkaset tys euro za tydzien

smiech na sali, wielkie gwiazdeczki

odpowiedz
L - 30.01.2019 / 22:31, *.tpnet.pl

@dawid91: Już skończ te powielane przez wszystkich prostackie teksty ze nasi piłkarze zachowują się jakby mieli mega ciężki zawód a tak na prawdę żyją jak królowie itp. Prawda jest taka ze przy takiej intensywności wysiłku fizycznego o którym mówi Pazdan ( liga kadra puchary) niemalże kluczowa jest regeneracja. Niestety przez to ze zazwczaj nasza drużynę trenują amatorzy (wtedy klaf) to podejmowane są jakies kuriozalne decyzje. I w efekcie czego do gry wystawiany jest Pazdan który ma siły na 50 min ale zapamiętajcie to sobie wszyscy- to nie jest jego wina tylko sztabu. Później ten sam trener który nie umiał przygotować fizycznie m.in. Pazdana i Jędze stwierdza ze to ci piłkarze zawalili a nie on. Przecież to jest jakiś absurd. Podsumowując to nie jego wina tylko amatora na ławce trenerskiej.

odpowiedz
oLaf - 30.01.2019 / 22:50, *.vectranet.pl

@dawid91: 100% racji. Wielki wysiłek potrenować 2 godz. dziennie (w porywach do 3-ch), wejść do nówki BMW i szlajać się po galeriach zarabiając 40 razy (!!!) więcej niż normalny Polak.

odpowiedz
w(L)kp - 31.01.2019 / 00:25, *.99.54

@oLaf: wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma :) nikt nie bronił kopać piłkę i zarabiać "40 razy więcej niż normalny Polak" :) pamiętaj, że sport to nie tylko 2h treningu, to również mecze, gdzie przebiegasz średnio 10-12km, z różną intensywnością, to także długie godziny w trasie, gdzie o regeneracji nie ma mowy. Jasne plusy takie jak zarobki, "wycieczki", fury itd itp są fajne, ale co organizm dostaje w dupę to dostaje..... Zaraz mi napiszesz, że np lekkoatleci biegają znacznie więcej.... może i tak, ale ile razy w ciągu sezonu lecą np na 10km, nie na treningu, gdzie można odpuścić, a na imprezie wielkiej rangi, gdzie wynik decyduje o wszytskim? Będzie tego 40-50? wątpię ;) a "gwiazdeczki" niestety, ale tak mają.... nie chce ich bronić nie wiadomo jak, ale jak widzę lamenty typu "2h treningu dziennie i zarobki nie wiadomo jakie" to albo czytam słowa gościa który zupełnie nie zna się na sporcie, albo pisze komentarz pod wpływem chwili, bez zastanowienia się nad "problemem"

Pozdrawiam i bez spiny :)

odpowiedz
kokos - 31.01.2019 / 03:15, *.orange.pl

@w(L)kp: Nie powiem, że to lekka robota, ale marudzenie przy takiej pensji to jest nieśmieszny żart.

odpowiedz
w(L) kp - 31.01.2019 / 12:20, *.plus.pl

@kokos: zgadza się, ale kto daje im takie pensje? Mamy słabych, bardzo dobrze opłacanych pilkarzy, dlatego wola przyjść do nas niż np zostać w lepszych ligach ale z niższą pensja. Do tego dochodzi mentalność.... Stasiu próbował ją zmienić, ciężką pracą zarób na taką pensje. Niestety wielu młodych widząc takie zarobki za robotę wykonywana w taki, a nie inny sposób bierze przykład, bo 'przecież on zarabia a robi tyle co ja, więc po co będę zostawać po treningach doskonalić umiejętności' ;) pozdrawiam

odpowiedz
Puchy71 - 31.01.2019 / 21:24, *.as13285.net

@dawid91:
Powiem tyle. grałem przez 14 lat na poziomie 3 ligi z epizodem w 1 lidze w czasie wojska. We Wrocławiu.
treningi normalnie jak z 1 ligowcami tylko troszkę wolniejsze. Dwa razy dziennie, do tego bieg na średnio 12km, piątek zajęcia do 11. sobota lub niedziela mecz, poniedziałem na 11 i tak dalej. Dla mnie wtedy też było grubo cięzko, nie było kiedy odpoczywać. Wiem teraz gra się więcej i szybciej.
Ale powiem jedno jak pojechałem do ojca pomóc mu w firmie na dwa tygodnie. I pracowałem w stolarnii z 4 innymi chłopakami to nigdy wczesniej w życiu tak w d... kość nie dostałem jak wtedy a chłopaki zasuwali jeszcze szybciej. Więc jak mają się zregenerować miliony polaków zapieprzających w lokalnej fabryce czy stolarnii. NIE PŁAKAĆ

odpowiedz
Venlo - 30.01.2019 / 21:17, *.chello.pl

Łysy gnom

odpowiedz
wrt - 30.01.2019 / 21:06, *.play-internet.pl

sensownie gadasz Panie Pazdan, ch... Wisły nie zawrócisz, powodzenia, u nas jest duża tradycja powrotów więc może i do zobaczenia

odpowiedz
Kipkorir - 30.01.2019 / 20:58, *.chello.pl

Finansowo to poleeeciii jak mu przestaną tam płacić :) haha!

odpowiedz
qqleskooo - 30.01.2019 / 20:47, *.ip-point.pl

a mi sie wydaje Pazdek że Ty się na Legie obraziłeś

odpowiedz
Śmieszny michal - 30.01.2019 / 20:16, *.cyfrowypolsat.pl

Pazdek Ty zajechany to byłeś od euro 2016 i jesteś nadal . Wypoczywaj sobie w turcji nie będziemy płakać za twoją zajechana formą. Poza tym przyczyniles się do zwolnienia J Magiery czego Ci nie wybaczę bez odbioru zajechancu wstydź się konfabulancie

odpowiedz
xaxa121 - 30.01.2019 / 20:32, *.tpnet.pl

@Śmieszny michal : czyli po insiderze z szatni w postaci Mąki, odszedł i drugi Pazdek.
Pazdan co roku gdy okienko transferowe tylko otwaete wyjeżdżał z fochem, że nie odszedl. Sam odrzucal oferty, a to żona, a to Turcja fee, a to Rosja feee. i pozniej kilka tygodni foch i dochodzenie łaskawie do pelni formy. Nigdy w pelni nie wchlonoleś atmosfery klubu i byleś jednym z wielu zarobkowiczów. Tyle.
Dzięki za te dobre mecze i powodzenia w dalszej karierze.

odpowiedz
Rh- - 30.01.2019 / 20:55, *.chello.pl

@Śmieszny michal : srebrny jacus to był mroczny czas Legii w rękach totalnego amatora i nieudacznika z tajnym zeszytem na każdą sytuację

odpowiedz
Pawel - 30.01.2019 / 20:08, *.play-internet.pl

Ma Michal niestety duzo racji... Powodzenia i dziekuje za wszystko

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2019 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.