Aleksandar Vuković - fot. Mishka / Legionisci.com
REKLAMA

Konferencja pomeczowa

Vuković: Przyjemnie się to oglądało

Fumen, źródło: Legionisci.com

Aleksandar Vuković (trener Legii): To było bardzo dobre spotkanie w naszym wykonaniu. Przyjemnie to się oglądało, szczególnie dla mnie, gdy widziałem jak drużyna od samego początku dąży do wygranej, jak kontroluje mecz, jak widzi co się dzieje na boisku.

Górnik prezentował się dobrze w ostatnim czasie. Świadczą o tym wyniki w Gdańsku czy z Piastem Gliwice i zabrzanom należał się szacunek. Podeszliśmy z należytym respektem i poniekąd to też przełożyło się na postawę zawodników na takim, a nie innym poziomie.

Mamy świadomość, że przy 0-0 była szansa dla gości i mogło skończyć się to różnie. Trzeba być świadomym, że jest cienka linia od 5-1 do mniej przyjemnego rezultatu. Toteż kieruję brawa dla drużyny za ten występ, za ten czas, który z racji na przerwę na kadrę, się kończy. Odpowiedzieliśmy właściwie, pokazaliśmy charakter. Teraz będziemy się starać, żeby po nadchodzących meczach na kadrę być przygotowani na ostatnich 6 spotkań.

Dzisiaj mamy rozegranych 15 meczów w lidze, ale system rozgrywek jest taki, że gramy niemal do końca roku. To zmusza mnie do myślenia, że koniec jest dopiero 20 grudnia i dopiero po meczu z Zagłębiem mogę pomyśleć o jakichkolwiek podsumowaniach. Teraz tabela wygląda tak, że ledwo zaczynasz mecz, a już możesz być poza podium. Trzeba dawać z siebie wszystko w każdym meczu.

Pojawienie się Rosołka czy debiut Kacpra Kostorza to obrazek, który był dziś jak najbardziej realny. Mamy zawodników młodych, utalentowanych. Kacper miał pecha, bo po tym jak trafił do nas, miał kontuzję kolana, co wykluczyło go z gry na dwa miesiące. Teraz pracuje na treningach, żeby otrzymać szansę i to się dziś stało. Mało tego, miał okazję zdobyć bramkę, jak niedawno Rosołek, który... jednocześnie dziś zobaczył, że nie każdy występ jest taki jak debiut.

Antolić to zawodnik, w którego wierzę od samego początku. Dostrzegałem jego umiejętności i cieszę się, że inni też to zauważają. Robi mrówczą pracę na boisku, która może nie jest widowiskowa, ale szalenie istotna dla zespołu.

Widzę duży postęp w grze na skrzydłach i to nie ulega wątpliwości. Widać to po liczbach i wszelkich statystykach. To jest moment, na który pracowaliśmy i na który czekaliśmy. To nie jest tak, że nie wierzyliśmy. Tu chodzi o konsekwencję, pracę. Zawsze mówię, że to nie jest jak w Football Manager czy grach na PlayStation. Tu jest praca na żywym organizmie i na pewne rzeczy trzeba poczekać. Choć wiadomo, że lepiej prędzej niż później.

Teraz zawodnicy dostaną wolne zgodnie z planem. To jest taki moment, że 2-3 dni bez treningu zrobią wszystkim dobrze, dadzą świeżość przed intensywnym okresem, który nas czeka. A należy mieć na uwadze, że te sześć spotkań może decydować o całokształcie tej części sezonu. Tak że teraz dobry odpoczynek, a dalej dobra praca.

REKLAMASklep Imperium
REKLAMA

Komentarze (64)

+dodaj komentarz
ZGL - 13.11.2019 / 16:49, *.tpnet.pl

P.Wszolek musi solidnie trenowac nie ujmujac innym pilkarzom bo fantastycznie zadomowil sie w " Naszej LEGII " !!!

odpowiedz
143 - 11.11.2019 / 20:18, *.ap-media.pl

Z takim składem Legia ma szansę na potrójną koronę i awans do LM lub LE. Pozdrawiam! ;)

odpowiedz
LWL - 11.11.2019 / 17:10, *.tpnet.pl

W mini klasyku goli bez liku ! LEGIA !!!

odpowiedz
kibol - 11.11.2019 / 09:12, *.tpnet.pl

VUKO OUT! MIODUCH WON!

odpowiedz
grzesiek - 10.11.2019 / 21:15, *.centertel.pl

Zgadzam się z trenerem. Przyjemnie się oglądało jak Legia wbijała 4 i 5 bramkę :)))))))))))))))))))))))))))))

odpowiedz
kibic emeryt - 10.11.2019 / 19:10, *.tpnet.pl

Spokojnie trenera ocenimy najpierw po rundzie jesiennej a po tym na zakończenie sezonu . Nikt nie krytykowałby Vukovica bez podstawy .Nie zapominajmy że straciliśmy już 16 punktów i graliśmy fatalnie .Jeśli dalej będziemy grali i wygrywali sam przyznam się że źle oceniłem umiejętności bo dla mnie to dalej bardzo ale to bardzo przeciętny trener który jest zadufany w sobie ,nie przyjmuje żadnej krytyki i uważa że jest nieomylny a przede wszystkim uważa się za wybitnego fachowca a jak na razie to przegrał wszystko i do doskonałości mu daleko i to bardzo daleko .

odpowiedz
Yorick - 10.11.2019 / 17:49, *.orange.pl

Krytycy Vuko powinni mieć trochę godności i coś tutaj napisać.
Chociaż tak naprawdę to trzeba poczekać do wiosny.
Niemniej z krytyką Vuko to nikt nie czekał, więc teraz jakiś moralny obowiązek na nich spoczywa.

odpowiedz
VukoVon! - 10.11.2019 / 20:55, *.119.30

@michur: ooo właśnie! Vuko won! Mioduski won! Wszyscy won! Trenerović, wuefista, debil po prostu! Już za Wami tęskniłem. Wszyscy głupi, wszycy won!

odpowiedz
VukoVon! - 10.11.2019 / 17:33, *.248.163

A jeszcze jedno. O tych pana bardzo sobie lubią szczekacze przypomnieć jak nie idzie. W ramach zadośćuczynienia wpisujemy teraz podziękowania dla Tomka Kiełbowicza i Radosława Kucharskiego.

Ja zacznę,

Dziękuję, za to że gracze z zagranicy ściągani za grosze grają i są wzmocnieniami pierwszej drużyny.
Dziekuję, za to, że wysokich kontraktów czukowskich w Legii coraz mniej.

Kto dalej?

odpowiedz
PLK - 11.11.2019 / 00:56, *.cyfrowypolsat.pl

@VukoVon!: momentami kolego było naprawdę słabo... Zawsze uważałem że zmiana trenera to ostatecznośc i dobrze że loczek wytrzymał ciśnienie a było już gorąco!!! Początki Vuko personalnie były słabe ale... inteligentny człowiek uczy się na własnych błędach i tak się dzieje w tym przypadku... Pozdro dla wszystkich z ELKĄ W SERCU!!!

odpowiedz
VukoVon! - 10.11.2019 / 16:52, *.248.163

Bądźcie konsekwentni, szczekajcie!

Vuković Ty pajacu trenerski, kontuzjowałeś wszystkich, przegrywasz ekhem
... stylu nie ma drużyna, akcji nie wykańcza itd

Dalej, szczekajcie!

Prawda jest taka, że ta drużyna gra tak od początku sezonu. Tylko, że czasem jest bardzo mało szczęścia i nie wpada, a czasem dużo i wpada 7 czy 5. Wiadomo, że zawodnicy się aklimatyzują i wygląda to lepiej ale różnica między tą Legią a ta która była "żenująca, beznadziejna, Trenrović won" jest... mała i nazywa się Luqinas. A Vuković obok Urbana i Czerczesowa to najlepsi trenerzy od czasów Pana Okuki!

SZCZEKAĆ KUR**!

odpowiedz
kibic emeryt - 10.11.2019 / 19:39, *.tpnet.pl

@VukoVon!: Szanowny kolego graliśmy fatalnie ,nie mieliśmy stylu ,trener popełniał fatalne błędy w ustawieniu taktycznym ,przegraliśmy frajersko mistrzostwo na skutek błędów trenera a po tym awans do fazy grupowej LE nie wspomnę o obrażaniu nas kibiców i pozbyciu się Carlitosa . To są fakty za które krytykowaliśmy go kibice .Tak samo będziemy go chwalić jak będziemy systematycznie wygrywali i grali dobrze bo mamy do tego kibicowskie prawo ale nie powinniśmy obrażać jeden drugiego .

odpowiedz
VukoVon! - 10.11.2019 / 20:34, *.119.30

@kibic emeryt: Oj napisałem posta w stylu tych którzy atakowali Vukovicia, proszę się nie czuć obrażanym bynajmniej!

Nie uważam, żebyśmy grali fatalnie a wystarczy przejrzeć statystyki z przegranych spotkać. Zawsze oddawaliśmy więcej strzałów na bramkę niż przeciwnik. Zawsze było więcej akcji.

Nie mamy dalej stylu. Vuko jest pragmatykiem. Tak samo jak za Czerczesowa nie mieliśmy stylu. Styl był za Urbana. Mimo, że fajnie jest mieć styl, ja preferuję pragmatyczny minimalizm. Czyli najprostszym sposobem do siatki.

"popełniał fatalne błędy w ustawieniu taktycznym"
nie przypominam sobie. Poza tym, nie skończyłem szkoły trenerskiej, żeby się na ten temat wypowiadać. Jestem kibicem i jako kibic widzę czy coś działa czy nie. Skoro działało to gdzie te błędy były?

"skutek błędów trenera a po tym awans do fazy grupowej LE "
Jakie znowu błędy popełnił w rundzie mistrzowskiej? Efekt nowej miotły wystarczył na trzy mecze. Później ta sama gra co przed zwolnieniem Pinto wróciła. Co zrobił źle? Ja sobie nie przypominam. Co mógł zrobić więcej? bić ich? Tak szczerze, co trener może zrobić w tydzień czy dwa?

"awans do fazy grupowej LE "
Nikt nie wycisnąłby z drużyny więcej. Zagrali na 100% ówczesnego potencjału. Przegrali w 92 minucie, tracąc 1 bramkę w 8 spotkaniach. Facet który strzelił bramkę, został sprzedany za 25 milionów euro chwilę później. Różnicą była utrata koncentracji na ułamek sekundy czy trochę lepsza forma strzelecka chociaz jednego zaowdnika podczas meczu w Warszawie. Teraz uważam, że mieliby większe szanse bo zespół się zgrał. Pamiętaj, że do obsadzenia były 4 pozycje ofensywne. Przyszli zawodnicy, inni odeszli. To trwa zanim zacznie działać.

"nie wspomnę o obrażaniu nas kibiców "
Mam chyba słabą pamięć. Chyba, że obrażanie kibiców to obrona 19 latka który dawał z siebie maksa?

"pozbyciu się Carlitosa"
Czy Vuković pozbył się Carlitosa? Czy kiedy został zapytany "Majecki czy Carlitos?" albo "Wieteska czy Carlitos?" to źle wybrał? Wybrał dobrze. Carlitos nie pasował, obciążał budżet i miał wartość. A to, że strata 3 z 5 napastników musi skutkować tym, że kilka spotkać trudniej trafić do siatki to normalne. Pamiętaj, w przygotowaniach przedsezonowych Niezgoda był 4tym a Kante w ogóle w hierarchii.

Mieliśmy do tego kilka kontuzji i po prostu brak szczęścia. Legia miała i ma mocny skład ale pozycje ofensywne wyglądały tragicznie od dawna. Na 4 potrzebnych zawodników mamy teraz Wszołka, który jak wróci do pełnej formy będzie właściwym zawodnikiem na tej pozycji. Jest Luqinas, którego sprowadzenie rozważam w kategoriach cudu, dlatego pokłony dla skatingu, który po 3 meczach stał się filarem ofensywy. Aż strach pomyśleć co będzie jak się nauczy kopać piłkę... no co będzie? Transfer do serie A. A pozostałe dwie pozycje? Jest ligowy kopacz, który wyżej nie podskoczy czyli Novikowas i jest duet napastników z których jeden wyszedł na przepustkę ze szpitala i niedługo wraca (oby nie ale spójrzmy realnie...) a drugi chyba nie potrafi strzelać bramek. Na ligę wystarczy ale do zamknięcia 11 na europę potrzebnych jest wciąż dwóch zawodników. Nie mówiąc o ławce. Przecież gdyby Luqinas złapał kontuzję brrrr.... aż nie chcę myśleć. I piszę to wszystko tylko po to, żeby powiedzieć, że trener nie na wszystko ma wpływ. Szyje z tego z czego ma. Jeżeli następne okieno będzie dobre, jak to poprzednie, to może uda się dozbierać 11 bez dziur. Wtedy można pomyśleć o LE. Jakby udało się do tej 11 bez dziur dokoptować ze 3-4 rezerwowych na poziomie, to liga mistrzów do walki. Mamy naprawdę dobrych zawodników, tylko są w składzie dziury. Wcześniej były otchłanie a Vuković swoją pracą powolutku je zakleja.

odpowiedz
Gocław - 10.11.2019 / 23:35, *.chello.pl

@VukoVon!:

Prezesie, ten gość zasługuje na tytuł pracownika miesiąca :).
Wszystko wytłumaczył - dobry jest :) .

Jak Wam się nie chce czytać tego szalonego bełkotu, to ja szybko streszczę:

- Vukovic to najlepszy trener od czasów Okuki.
- To że Legia zaczęła grać znaczniej lepiej, to zasługa tylko i wyłącznie Luqinasa.
- Legia grała dokładnie to samo z Gibraltarem i z Górnikiem.
- Nawet jak przegrywaliśmy, to mieliśmy więcej akcji, zawsze.
- Vuko jest pragmatykiem, dlatego Finom goli nie strzelaliśmy, a Wiśle tak.
- Trener nie popełnił żadnego błędu taktycznego - żadnego.
- Na wygranie ligi Vuko miał tydzień czy dwa - nie zdążył, nie jego wina.
- Nie ma na świecie trenera, który by awansował z tą Legią do pucharów.
- Vuko jak został wygwizdany po meczu ze Śląskiem, nie obrażał kibiców.
- Carlitos nie pasował, a poza tym, to nie Vuko się go pozbył.
- Przed sezonem było 5 napastników, Niezgoda był numerem 4, Kante nie było wcale.
- Fatalne wyniki i 9 miejsce w tabeli, to tylko brak szczęścia i kontuzje.
- Do atakowania mamy tylko Wszołka, ale też jest na razie bez formy.
- Transfer Luquinasa to cud, a Kiełbowicz i R. Kucharski to cudotwórcy.
- Kante(?) nie umie strzelać.
- Kibice Legii to k...., ale nie jest to obraza.

odpowiedz
VukoVon! - 11.11.2019 / 00:17, *.119.30

@Gocław:
Nie napisałem k*urwy tylko k*rwa żeby dodać wyrazu wypowiedzi.

To tak żeby tylko zmącić Ci wysnutą już teorię, największym zagrożeniem dla Legii która w końcu jest na dobrym torze jest... prezes Mioduski. W momencie kiedy zaczynał opowiadać o poparciu dla Vukovicia zdecydowałem, że w przypadku zwolnienia trenera robię bojkot i nie oglądam już meczów (tyle mogę...). Największym pozytywem, po tym mini kryzysie, może być to, że prezes się w końcu nauczy, że w piłce potrzebny jest czas i stabilizacja a nie trener co 3 miesiące.

Od bełkotów mi tutaj wypisujesz to masz! ha:

-- Vukovic to najlepszy trener od czasów Okuki.
Powiedziałem obok Urbana i Czerczesowa

- To że Legia zaczęła grać znaczniej lepiej, to zasługa tylko i wyłącznie Luqinasa.
Korelacja między przesunięciem go na środek i zwycięstwami jest niezauważalna? Co się stało jak zszedł z boiska?

- Legia grała dokładnie to samo z Gibraltarem i z Górnikiem.
A to już jest złośliwość. Tak, gra obronna była tak samo dobrze zorganizowana. Brakowało zawodników ofensywnych którzy musieli się zaaklimatyzować. Był to czas zmian. Przecież napisałem chyba wyraźnie. Przypomnij sobie mecz z Wisłą Płock i wczorajszy. Jaka była różnica? Że był ofensywny pomocnik który umiał przytrzymać piłkę oraz ... wpadało.


- Nawet jak przegrywaliśmy, to mieliśmy więcej akcji, zawsze.
Znajdź jeden mecz w którym było inaczej.

- Vuko jest pragmatykiem, dlatego Finom goli nie strzelaliśmy, a Wiśle tak.
Powrót do tematu 4 nieobsadzonych pozycji w ofensywie

- Trener nie popełnił żadnego błędu taktycznego - żadnego.
przykłady błędów proszę

- Na wygranie ligi Vuko miał tydzień czy dwa - nie zdążył, nie jego wina.
Gdzie tak napisałem? Napisałem, że w tydzień czy dwa nie da się zmienić sposobu grania drużyny.

- Nie ma na świecie trenera, który by awansował z tą Legią do pucharów.
Jest. Vuković. I wystarczyło, żeby obrona była skoncentrowana o 1 sekundę dłużej w dwumeczu albo, żeby piłka w Warszawie lepiej siadła na nodze. Ale to nie trener o tym decyduje.

- Vuko jak został wygwizdany po meczu ze Śląskiem, nie obrażał kibiców.
"Rozumiem doskonale postawę kibiców" Vuković.

- Carlitos nie pasował, a poza tym, to nie Vuko się go pozbył.
Vuko na niego nie stawiał. Pozbyli się go ludzie odpowiedzialni za transfery.

- Przed sezonem było 5 napastników, Niezgoda był numerem 4, Kante nie było wcale.
Piewrszy na zgrupowaniu był Sanogo ale porwał więzadła. Drugi był Carlitos a potem Kulenović. Niezgoda wciąż leczył urazy a Kante wrcacał z wypożyczenia przez Afrykę i szpital.

- Fatalne wyniki i 9 miejsce w tabeli, to tylko brak szczęścia i kontuzje.
I brak ofensywy która musiała się zgrać i wciąż się zgrywa

- Do atakowania mamy tylko Wszołka, ale też jest na razie bez formy.
Wszołka i Luqinasa. Pozostałe pozycje obsadzone są graczami za słabymi na puchary europejskie. Tak napisałem.

- Transfer Luquinasa to cud, a Kiełbowicz i R. Kucharski to cudotwórcy.
Tak. Tak samo jak transfer Cafu. W sumie Ci zawodnicy kosztowali milion euro.

- Kante(?) nie umie strzelać.
Póki co nie udowodnił, że ma "nosa" do strzelania bramek. Ma inne zalety to widać, ale co do tego chyba można mieć słuszne wątpliwości. On z Wislą strzelil pierwszego hattricka w życiu a nie ma już 20 lat.

- Kibice Legii to k...., ale nie jest to obraza.
Moja wina, że tak to wygląda ale nawet nie wpadłem że tak to można odebrać.

odpowiedz
Gocław - 11.11.2019 / 03:34, *.chello.pl

@VukoVon!:

Mam wrażenie, że stracę swój czas, ale spróbuję streścić, co Redakcja i my kibice, piszemy tu od długiego czasu. I to też tylko dlatego, że się wycofałeś z ubliżania przez internet.

Vukovic nie jest w mojej opinii najlepszym trenerem od czasów Okuki, gdyż w przeciwieństwie do kilku innych, jeszcze niczego nie wygrał, a przegrał już Mistrza, Puchar i EuroPuchary, łącznie z haniebną kompromitacją na Gibraltarze. Ostatnio po meczu z Lechią, wypadliśmy z pierwszej ósemki (nie pamiętam takiego wyniku u nikogo, na tym etapie rozgrywek). Czerchesow do Vukovica? To bardziej jak nauczyciel - uczeń, a na pewno jeszcze nie ten sam poziom.

To, że Legia zaczęła grać niebo lepiej, to nie tylko zasługa Luquinasa, ale wypadkowa wielu czynników, które zresztą wypisałem tu wcześniej, zaraz pod naszą dyskusją. Za zdecydowaną większość z nich odpowiedzialny jest trener, który w końcu wyciągnął wnioski z popełnianych błędów. Za co z pewnością należą się jemu duże brawa.
Pytanie co się stało jak Luquinas zszedł z boiska, to manipulacja. Równie dobrze mógłbym zapytać, co się stało jak biegł sam na sam z bramkarzem i spartolił... zaliczając asystę :) do Wszołka lub co się stało, jak w pierwszej połowie piłka przelała mu się po nodze, w dość prostej sytuacji.

6 paź 2019 - Piast Gliwice 2-0 Legia Warszawa - strzały celne 4:3 dla Piasta.

Błędy taktyczne Vukovica:
Gwilia na kierownicy, Nagy i Remy w pierwszym składzie, cały "dorobek" Kulenovica, Majecki górą do Luquinasa, nonsensowne wrzutki górą bez adresata, Jędrzejczyk na prawej obronie, Novikovas.
Ja pierwszy raz słyszę, żeby Sanogo w Legii był numerem jeden wśród napastników, ale jeśli tak było, to dla mnie bardzo duży błąd.

Jeśli Twoim zdaniem, to nie Vukovic przegrał Ligę i Puchar w zeszłym sezonie, to ja nie wiem kto. W mojej opinii, nie działał wtedy efekt nowej miotły jak napisałeś, ale piłkarze przestali grać, jak tylko Prezes ogłosił podpisanie stałego kontraktu z Vukovicem. Trener przegrał wszystko głównie z powodu konfliktów w szatni, jakie sam stworzył i braku doświadczenia w prowadzeniu zespołu. A z takimi rywalami przegrać łatwo nie było.

Doświadczony trener nie zacząłby meczów ze "spódnicami" z Kulenovicem w ataku, w tak słabej formie. Doświadczony trener wpuściłby Niezgodę lub dogadałby się z Carlitosem i odbudował chłopa, przez co dałby sobie szansę na strzelenie jakiegoś gola w tym dwumeczu. Jakby obrona była skoncentrowana trochę dłużej, to dalej byłoby 0:0, a nie awans, jak napisałeś.

Możesz mieć wszystkie mecze bez straty gola, ale jak jedziesz do wicemistrza Gibraltaru i nie strzelasz gola, to jest pośmiewiskiem na skalę Europy i nikogo nie interesuje to zero z tyłu.

Mecz ze Śląskiem. Nie znalazłem reakcji trenera, kiedy stał przy ławce zaraz po meczu, a tam było najbardziej grubo, ale tu masz namiastkę:
http://futbol.pl/news/546429_Vukovic_podpadl_Zylecie_tym_zachowaniem_Potem_tlumaczyl_ze_rozumie_kibicow_ale_VIDEO
Ja nie mam pretensji do Vukovica za ten epizod, bronił piłkarzy za wszelką cenę, chcąc brać na siebie odpowiedzialność. A że nie wiedział jak to zrobić i nie wytrzymał ciśnienia - brak doświadczenia.

Wydaje mi się, że jak ktoś odpowiedzialny za transfery zrobi (w końcu) dobry transfer, to nie jest to cud, tylko jego dobrze wykonana praca. A Cafu za 800.000 Euro, to nie cud, a zwykły transfer jaki wiele, nawet nie jakiś wybitny.
Chyba, że uważasz Panów Kiełbowicza i Kucharskiego za całkowite beztalencia i jak im się coś uda, to jest cud, wtedy Twoja wypowiedź ma sens.

Kante, w porównaniu do wyczynów Kulenovica, to Pan Piłkarz.

Nie wiem skąd się wzięła u Ciebie ta teoria, że za atak w Legii odpowiada tylko 4 ludzi. Tak to jest, w drużynach pokroju Górnika, gdzie bronią całą drużyną i do kontry goni 3-4. Legia to całkowite przeciwieństwo. A bocznych obrońców, to nawet na Ekstraklasę nadal nie mamy.

Wszołek jest bez formy? Masz rację, nie skończyłeś szkoły trenerskiej - nie znasz się.

Nie jesteś pracownikiem klubu lub PR-owcem Prezesa? :)
Dobra próba ;). Nie ma szans, żebym uwierzył w to, że jakikolwiek kibic Legii może napisać coś takiego:

VukoVon! napisał:
W ramach zadośćuczynienia wpisujemy teraz podziękowania dla Tomka Kiełbowicza i Radosława Kucharskiego. Ja zacznę,
Dziękuję, za to że gracze z zagranicy ściągani za grosze grają i są wzmocnieniami pierwszej drużyny.
Dziekuję, za to, że wysokich kontraktów czukowskich w Legii coraz mniej.

odpowiedz
kibic emeryt - 11.11.2019 / 09:15, *.tpnet.pl

@VukoVon!: Szanowny kolego mamy inne nieco zdanie ja swoją opinie oparłem na tym że dzień zaczynam od przeczytania wszystkich opinii ,wypowiedzi na stronie internetowej Legii . Oglądam wszystkie mecze albo na stadionie albo w TV a Legia to druga połowa mojego życia i swojego zdania jak na razie nie zmieniam uważając że Vukovic nie powinien pracować w Legii bo brak mu przede wszystkim doświadczenia a po za tym jest człowiekiem mściwym ,nie przyjmujący najbardziej merytorycznej krytyki i bezkrytycznie uważającego się za doskonałego fachowca który zawsze ma rację co dobitnie było widać w programie Cafe Fudbol .Jeśli okaże się że nie miałem racji przeproszę na łamach strony .Na razie z zadowoleniem przyjmuje dwa efektowne zwycięstwa bo wreszcie można było po meczu z zadowoleniem wypić po piwku z kolegami .Czy Vukovic jest dobrym trenerem czy nie zobaczymy po zakończeniu sezonu .Jedno jest pewne mamy przynajmniej teoretycznie najsilniejszy skład w lidze i powinniśmy bez problemu ogrywać każdego i chyba co do tego mamy taki sam pogląd .

odpowiedz
VukoVon! - 11.11.2019 / 10:12, *.coucou-networks.fr

Odpisuję nie po to, żeby udowodnić swoją rację bo widzę, że patrzymy na tą samą rzecz i widzimy co innego. Na szczęście ja mam rację bo Legia wygrywa :). Napiszę to na przyszłość, może pozwoli Ci to inaczej rozumieć to co się dzieje w klubie i dookoła. Chodzi o pewien sposób analitycznego myślenia, który pod uwagę bierze więcej czynników niż ile goli wpadło do siatki.

-Vukovic nie jest w mojej opinii najlepszym trenerem od czasów Okuki (...)

Powtórzę się, obok Urbana i Czerczesowa. Miłość kibiców do Czerczesowa nie wynika z racjonalnego oglądu sprawy. Stanisław Czerczesow bez dwóch zdań jest dobrym trenerem. Jest jednak gwiazdą mediów. To w jaki sposób rozgrywał konferencje prasowe oraz wywiady sprawiło, że cała uwaga skupiła się na nim a kibice go pokochali. Oczywiście Vuković nie jest na takim poziomie jak Czerczesow jeżeli chodzi o igranie z kamerą i mikrofonem jednak robi to i tak dobrze. A dowodem jest to, że kiedy drużyna gra słabo to o nim mówiło się nieproporcjonalnie dużo w stosunku do innych mozliwych czynników warunkujących słabą grę. I tutaj uwaga do Kibica Emeryta, zachowanie Vukovicia jest celowe i przemyślane. Zobacz, że początek sezonu zaczynał inaczej. Próbował wpasować się w garnitur powtarzania tych samych bzdur. Uznał, że to nie działa i teraz mówi "uważam, że mam rację kiedy ją mam". To dobrze dla piłkarzy, że trener idzie na pierwszy front ostrzału. Czerczesow pokazał to najlepiej.

(...) który w końcu wyciągnął wnioski z popełnianych błędów.(... Z
Trener ma pewne zasady oraz bazę danych na podstawie której podejmuje decyzję. Sluszność tej decyzji można ocenić tylko i wyłącznie w momencie jej podejmowania. Używanie danych, które pojawiły się później, do oceny słuszności decyzji są błędem logicznym. Przykład:
Powinien grać Niezgoda zamiast Kulenovicia w meczu z Rangers.

Trener ustaił zasadę "na grę trzeba zasłużyć, a na szansę trzeba czekać i ją wykorzystać". Wg mnie jest to dobra zasada, a żeby zasady działały trzeba być konsekwentnym. To jest czynnik numer 1.

Jarosław Niezgoda miał urazy na początku sezonu. Po długiej kontuzji, słabym okresie przygotowawczym oraz małych urazach w trakcie sezonu można się spodziewać obniżonej formy zawodnika. Biorąc pod uwagę czynnik numer 1, zawodnik musi poczekać na szansę i udowodnić, że zasługuje na grę. Z tego powodu, Kulenović wygrywał rywalizację w skladzie. To jest czynnik 2.

Należy pamiętać, że oprócz Niezgody na szansę czekał również Carlitos. Carlitos który nie wracał po kontuzji i był w treningu. To jest czynnik 3.

Trener jest cierpliwy i daje zawodnikom czas i zaufanie. Efektami jest poprawiająca się gra Novikowasa czy coraz większa ilość nastolatków w 1 drużynie. Kosztem takiego podejścia, jest to, że zawodnik czekający na szansę musi poczekać czasem kolejkę czy dwie dłużej. Chyba się zgodzimy, że to jest dobre podejście. Z tego powodu Kulenović dostał trochę więcej zaufania niż w przypadku innego trenera.

Biorąc pod uwagę te 4 czynniki trochę łatwiej jest zrozumieć czemu Niezgoda nie grał od początku. Gdyby nie sprawa z transferem, ze Szkotami prawdopodobnie zagralby Carlitos, zakładając oczywiście, że strzeiłby bramkę ŁKS'owi. Jedyna rzecz o którą można pytać to czy Niezgoda nie mógł dostać szansy kolejkę wcześniej, oczywiście zakładając, że też by nastrzelał bramek. Także, z punktu widzenia zasad prowadzenia drużyny, wcale brak Niezgody nie dziwił. Piszę to dlatego, że w momencie ustalania składu na pierwszy mecz z Rangers, trener podjął dobrą decyzję. Mecz z ŁKS'em można traktować jako kolejną daną, i ona wpłynęła na skład w meczu z Rangers. Trzeba pamiętać tylko, że trener tej danej nie miał wcześniej.

"Pytanie co się stało jak Luquinas zszedł z boiska, to manipulacja."
Trochę manipulacja, bo zmielini system na 442. Nie zmienia to faktu, że pokazuje jak ważnym jest zawodnik o takich parametrach i jak wpływa na grę w ofensywie. Czy to Radović czy Odidia czy Luqinas, łączy ich jedna cecha. Posiadali umiejętności czy warunki fizyczne, które pozwalały im na utrzymanie gry tuż przed polem karnym przeciwnika bez wielu strat piłki. Dzięki temu reszta zawodników ma większy konfort wychodzie na pozycje. Obecność lub brak tych zawodników w sposób oczywisty wpływają na grę oefensywy i ostatnie sezony to pokazują. Gdyby Luqinas potrafił kopać piłkę, mając swoje 23 lata grałby w najlepszych klubach europejskich.

6 paź 2019 - Piast Gliwice 2-0 Legia Warszawa - strzały celne 4:3 dla Piasta.
https://legia.net/news/statystyki-z-meczu-z-piastem-6/75431
Na pewno Piast miał lepsze statystyki? Liczba strzałów, posiadania piłki, pozycje piłkarzy czy podania świadczą o tym, że to jednak Legia przeważała. Grając z mistrzem Polski.


Błędy taktyczne Vukovica:
Gwilia na kierownicy
Mógłbym znowu zrobić wyliczankę jak w przypadku Niezgody. W tamtym momencie sezonu, kto inny? Jędrzejczyk? Łatwo powiedzieć "źle" tylko kiedy nie ma wyboru wybiera się najmniejsze "źle". Poza tym

Nagy i Remy w pierwszym składzie, cały "dorobek" Kulenovica, Majecki górą do Luquinasa, nonsensowne wrzutki górą bez adresata, Jędrzejczyk na prawej obronie, Novikovas.
Ja pierwszy raz słyszę, żeby Sanogo w Legii był numerem jeden wśród napastników, ale jeśli tak było, to dla mnie bardzo duży błąd.

Jeśli Twoim zdaniem, to nie Vukovic przegrał Ligę i Puchar w zeszłym sezonie, to ja nie wiem kto. W mojej opinii, nie działał wtedy efekt nowej miotły jak napisałeś, ale piłkarze przestali grać, jak tylko Prezes ogłosił podpisanie stałego kontraktu z Vukovicem. Trener przegrał wszystko głównie z powodu konfliktów w szatni, jakie sam stworzył i braku doświadczenia w prowadzeniu zespołu. A z takimi rywalami przegrać łatwo nie było.

Doświadczony trener nie zacząłby meczów ze "spódnicami" z Kulenovicem w ataku, w tak słabej formie. Doświadczony trener wpuściłby Niezgodę lub dogadałby się z Carlitosem i odbudował chłopa, przez co dałby sobie szansę na strzelenie jakiegoś gola w tym dwumeczu. Jakby obrona była skoncentrowana trochę dłużej, to dalej byłoby 0:0, a nie awans, jak napisałeś.

Możesz mieć wszystkie mecze bez straty gola, ale jak jedziesz do wicemistrza Gibraltaru i nie strzelasz gola, to jest pośmiewiskiem na skalę Europy i nikogo nie interesuje to zero z tyłu.

Mecz ze Śląskiem. Nie znalazłem reakcji trenera, kiedy stał przy ławce zaraz po meczu, a tam było najbardziej grubo, ale tu masz namiastkę:
http://futbol.pl/news/546429_Vukovic_podpadl_Zylecie_tym_zachowaniem_Potem_tlumaczyl_ze_rozumie_kibicow_ale_VIDEO
Ja nie mam pretensji do Vukovica za ten epizod, bronił piłkarzy za wszelką cenę, chcąc brać na siebie odpowiedzialność. A że nie wiedział jak to zrobić i nie wytrzymał ciśnienia - brak doświadczenia.

Wydaje mi się, że jak ktoś odpowiedzialny za transfery zrobi (w końcu) dobry transfer, to nie jest to cud, tylko jego dobrze wykonana praca. A Cafu za 800.000 Euro, to nie cud, a zwykły transfer jaki wiele, nawet nie jakiś wybitny.
Chyba, że uważasz Panów Kiełbowicza i Kucharskiego za całkowite beztalencia i jak im się coś uda, to jest cud, wtedy Twoja wypowiedź ma sens.

Kante, w porównaniu do wyczynów Kulenovica, to Pan Piłkarz.

Nie wiem skąd się wzięła u Ciebie ta teoria, że za atak w Legii odpowiada tylko 4 ludzi. Tak to jest, w drużynach pokroju Górnika, gdzie bronią całą drużyną i do kontry goni 3-4. Legia to całkowite przeciwieństwo. A bocznych obrońców, to nawet na Ekstraklasę nadal nie mamy.

Wszołek jest bez formy? Masz rację, nie skończyłeś szkoły trenerskiej - nie znasz się.

Nie jesteś pracownikiem klubu lub PR-owcem Prezesa? :)
Dobra próba ;). Nie ma szans, żebym uwierzył w to, że jakikolwiek kibic Legii może napisać coś takiego:

VukoVon! napisał:
W ramach zadośćuczynienia wpisujemy teraz podziękowania dla Tomka Kiełbowicza i Radosława Kucharskiego. Ja zacznę,
Dziękuję, za to że gracze z zagranicy ściągani za grosze grają i są wzmocnieniami pierwszej drużyny.
Dziekuję, za to, że wysokich kontraktów czukowskich w Legii coraz mniej.


@VukoVon!: Szanowny kolego mamy inne nieco zdanie ja swoją opinie oparłem na tym że dzień zaczynam od przeczytania wszystkich opinii ,wypowiedzi na stronie internetowej Legii . Oglądam wszystkie mecze albo na stadionie albo w TV a Legia to druga połowa mojego życia i swojego zdania jak na razie nie zmieniam uważając że Vukovic nie powinien pracować w Legii bo brak mu przede wszystkim doświadczenia a po za tym jest człowiekiem mściwym ,nie przyjmujący najbardziej merytorycznej krytyki i bezkrytycznie uważającego się za doskonałego fachowca który zawsze ma rację co dobitnie było widać w programie Cafe Fudbol .Jeśli okaże się że nie miałem racji przeproszę na łamach strony .Na razie z zadowoleniem przyjmuje dwa efektowne zwycięstwa bo wreszcie można było po meczu z zadowoleniem wypić po piwku z kolegami .Czy Vukovic jest dobrym trenerem czy nie zobaczymy po zakończeniu sezonu .Jedno jest pewne mamy przynajmniej teoretycznie najsilniejszy skład w lidze i powinniśmy bez problemu ogrywać każdego i chyba co do tego mamy taki sam pogląd .

odpowiedz
VukoVon! - 11.11.2019 / 10:40, *.coucou-networks.fr

O żesz, narobiłem bałaganu. Skończyłem na Gwilii dalej wkleił sie Twój tekst...


Błędy taktyczne Vukovica:
Gwilia na kierownicy
Mógłbym znowu zrobić wyliczankę jak w przypadku Niezgody. W tamtym momencie sezonu, kto inny? Jędrzejczyk? Łatwo powiedzieć "źle" tylko kiedy nie ma wyboru wybiera się najmniejsze "źle". Poza tym, kilka punktów gruzin zdobył. Do tego nie uważam, żeby był to błąd taktyczny, tylko jeżeli już personalny. Grał tym co miał.

Nagy i Remy w pierwszym składzie, cały "dorobek" Kulenovica, Majecki górą do Luquinasa, nonsensowne wrzutki górą bez adresata, Jędrzejczyk na prawej obronie, Novikovas.
Ja pierwszy raz słyszę, żeby Sanogo w Legii był numerem jeden wśród napastników, ale jeśli tak było, to dla mnie bardzo duży błąd.

Co do Sanogo to tak donosili dziennikarze ze zgrupowań. Też byłem zdziwiony ale pamiętam taką wypowiedź, że wygląda na to, że Sanogo wygrywa rywalizację. Skoro nie Nagy i nie Novikovas a Vesović jest kontuzjowany... to kto :) ? Chyba znowu zapędziłeś się w kozi róg nie brania pod uwagę sytuacji jaka panuje w drużynie. W sobotę Jędrzejczyk też grał na prawej obronie...

"doświadczony trener wpuściłby Niezgodę lub dogadałby się z Carlitosem"
Przypomnij mi jak wpuszczał Niezgodę i dogadywał się z Carlitosem doświadczony trener jakim był Pinto? Tak, że zaczął grać Kulenović. Oczywiście magicznie "doświadczony" trener porozmawiałby z Carlitosem a ten by urósł albo stał się silniejszy, nabrałby innych cech piłkarskich potrzebnych do grania na 9tce albo przeszedłby metamorfozę i stał się rozgrywającym. Jasne. Kwestia doświadczenia trenera. Dobrze, że taki Guardiola czy Zidane mieli wieloletnie doświadczenie zanim przejeli pierwsze drużyny i wygrywali trofea. "Doświadczony" to słowo mnie tak bawi. Umiejętności są ważne a nie to ile ktoś lat wykonuje zawód. Możesz przez 10 lat robić coś źle i co Ci przyjdzie z tego "doświadczenia"?


" pośmiewiskiem na skalę Europy"
Poczytaj wypowiedzi polskich piłkarzy, którzy wyjechali za granicę. Wszyscy jak jeden mąż mówią, że nigdzie tak się nie przesadza jak u nas. Że kibicie i sztaby mają normalniejsze podejście do porażek i nikt nie jest pośmiewiskiem europy. To tylko u nas tak jest, że jesteśmy tym pośmiewiskiem.

"A że nie wiedział jak to zrobić i nie wytrzymał ciśnienia - brak doświadczenia."
To można zrzucić na brak doświadczenia. A może po prostu ma taki charakter. A może rozumie jak niszczycielska jest chora presja która u nas Polaków uważana jest za cnotę. Poza tym, ja uważam, że Rzeźniczak miał prawo wyskoczyć po przegranym meczu z mordą do trybun. On jeden miał. Więc nie widzę nic złego w zachowaniu Vukovicia.

"obry transfer, to nie jest to cud, tylko jego dobrze wykonana praca. A Cafu za 800.000 Euro, to nie cud, a zwykły transfer jaki wiele"
Fakt, 800, myślałem ze 600. Jeżeli zawodnika wartego od 5 do 10 milionów euro kupuje sie za 800 to nie jest to dobry wynik? Cafu jest w tym momencie najlepszym piłkarzem tej ligi. Ten facet, przy rozegraniu pełnego sezonu bez problemów zdrowotnych może wskoczyć na poziom Krychowiaka. Ma ku temu wszystkie warunki.

Kante, w porównaniu do wyczynów Kulenovica, to Pan Piłkarz.
Kante nie był dostępny w momencie kiedy grał Kulenović. Poza tym nie zgodzę się. Zobaczysz jak skończy Kulenović, ale to za kilka lat.

Nie wiem skąd się wzięła u Ciebie ta teoria, że za atak w Legii odpowiada tylko 4 ludzi.
Nie napisałem tak. Jednak zgodzisz się chyba że kluczowymi pozycjami dla ataku jest ofensywny pomocnik, skrzydłowi i napastnik, prawda? Bez nich trudno jest przejść tę strefę wyżej w konstruowaniu ataku.

Wszołek jest bez formy? Masz rację, nie skończyłeś szkoły trenerskiej - nie znasz się.
Gdzie napisałem, że jest bez formy? Napisałem, że nie jest jeszcze w optymalnej formie co znaczy ze moze grac lepiej. I zobaczysz to w ciągu kilku spotkań co będzie wnosił jeszcze więcej.

" Nie ma szans, żebym uwierzył w to, że jakikolwiek kibic Legii może napisać coś takiego:"

Słowo "zadośćuczynienie" znaczy, że robimy coś odwrotnego niż wcześniej. Skoro nazwisko Kucharski pojawia się tylko obok zdania "odejdź amatorze" to żeby zastosować odpowiednią przeciwwagę napisałem śmieszną laurkę.

@VukoVon!: Szanowny kolego mamy inne nieco zdanie ja swoją opinie oparłem na tym że dzień zaczynam od przeczytania wszystkich opinii ,wypowiedzi na stronie internetowej Legii . Oglądam wszystkie mecze albo na stadionie albo w TV a Legia to druga połowa mojego życia i swojego zdania jak na razie nie zmieniam uważając że Vukovic nie powinien pracować w Legii bo brak mu przede wszystkim doświadczenia a po za tym jest człowiekiem mściwym ,nie przyjmujący najbardziej merytorycznej krytyki i bezkrytycznie uważającego się za doskonałego fachowca który zawsze ma rację co dobitnie było widać w programie Cafe Fudbol .Jeśli okaże się że nie miałem racji przeproszę na łamach strony .Na razie z zadowoleniem przyjmuje dwa efektowne zwycięstwa bo wreszcie można było po meczu z zadowoleniem wypić po piwku z kolegami .Czy Vukovic jest dobrym trenerem czy nie zobaczymy po zakończeniu sezonu .Jedno jest pewne mamy przynajmniej teoretycznie najsilniejszy skład w lidze i powinniśmy bez problemu ogrywać każdego i chyba co do tego mamy taki sam pogląd .

Na wszystko co napisałeś wydaje mi się, że odpowiedziałem wyżej. Ja też czytam co się dzieje na Legii, nie martw się :)

odpowiedz
Gocław - 11.11.2019 / 19:34, *.chello.pl

@VukoVon!:

Lubię rozmawiać z ludźmi z klubu, gdyż sporo można się dowiedzieć na temat Waszego "analitycznego sposobu myślenia, który pod uwagę bierze więcej czynników, niż ile goli wpadło do siatki", czyli niekorporacyjnym językiem mówiąc - jak Wy sobie ten cały bałagan, który zrobiliście tłumaczycie :).

Ja Ci mówię, że Vukovic nic nie wygrał, a do tej pory wszystko przegrał, więc nie jest najlepszym trenerem od Okuki, a Ty piszesz o wywiadach Czerchesowa i o tym, że Vukovic dobrze radzi sobie przed kamerą :).

Jeśli w meczu, w którym wiadomo, że Legia będzie się głównie bronić i musi grać szybką kontrą, wystawia się powolnego, wysokiego, nieruchliwego, niedoświadczonego i całkowicie bez formy napastnika (o którym sam piszesz, że będzie dobry dopiero za kilka lat), to "zasady" wygrały ze zdrowym rozsądkiem, a Twoje i trenera próby usprawiedliwienia tego czymkolwiek są śmieszne :).
Obniżona forma Niezgody? W przeciwieństwie do dobrej formy Kulenovica? :)

Rozwiń proszę swój czynnik numer 3, gdyż ja do tej pory nie rozumiem, co takiego zrobił król strzelców Ekstraklasy, żeby przegrać rywalizację o skład ze słynnym z niczego - Kulenovicem.

Legia przeważała? :) O ile dobrze pamiętam, to Legia w tym meczu pierwszy celny strzał oddała około 70min, jak już było 0:1 w plecy. Fornalik taktycznie "pożarł" naszego trenera.

W tym właśnie leży problem Twój i innych obecnych pracowników klubu, nie czujecie "tego". Nie czujecie tego, jak to jest być Legią Warszawa. W Waszym korporacyjnym języku nazywacie to "Legijne DNA". Dla Was Legia przeważała, a dla nas kibiców, był tylko wstyd.
Gdybyś to czuł, to nie podkreślałbyś tego, że Piast został Mistrzem Polski. To nie Piast wygrał Mistrza, tylko Legia go przegrała. Spytaj Sedlara ;).

Zamiast przywiązać do kserokopiarki i wyrzucić przez okno gościa, który wymyślił czarną koszulkę Legii, Wy wmawiacie sobie, że to dobry pomysł. Wy tego nie rozumiecie.

Jak to nie było innego wyboru z Gwilią na 10? Przecież właśnie trener naprawił swój błąd i wybór się znalazł. Ja osobiście mówiłem po kolejnym meczu, w którym Gwilia zalicza 12 strat, że sprawdziłbym tam Martisa. Wybory były, tylko trener potrzebował sporo czasu, żeby to zrozumieć.

To ja się zapędziłem w kozi róg? :)
A czy to nie przypadkiem Prezes, trener i ludzie odpowiedzialni za transfery, budując ;) przed sezonem kadrę, w której nie ma obsadzonych połowy pozycji, zapędzili się w kozi róg? :)
Jak ja bym był odpowiedzialny za transfery to Novikovas, który chwilę wcześniej dostawał orgazmu na ławce, w momencie jak łamali nogi i pluli na Legionistę, nigdy w życiu w Legii by nie zagrał. Wy tego nie czujecie.

Stawiasz Pinto za dobry przykład doświadczonego trenera? Ten trener nie przepracował pełnego roku w żadnym poważnym klubie. Po jego odejściu odetchnęli z ulgą nawet jego rodacy. Ten trener to wariat, a nie wzór.

Są trenerzy, którzy potrafili zrobić z Carlitosa króla strzelców, a Vukovic nie potrafił nim strzelić gola nawet na Gibraltarze.

VukoVon napisał:
"Doświadczony" to słowo mnie tak bawi. Umiejętności są ważne a nie to ile ktoś lat wykonuje zawód. Możesz przez 10 lat robić coś źle i co Ci przyjdzie z tego "doświadczenia"?

To jest najbardziej smutne, z tego wszystkiego co napisałeś. Odbiera nadzieję na lepszą Legię.
Pięknie tu podsumowałeś zarządzanie obecnego Prezesa i cały ten bałagan, jaki narobił w klubie.
Życzę Ci, żeby ordynator szpitala, w którym ewentualnie kiedyś będziesz leczył swoje dzieci, nie myślał w ten sam sposób ;).

Wiem, że Cię nie przekonam do tego, że remis na Gibraltarze to haniebna kompromitacja. Dla Was to tylko "dane", które można zapisać na plus, gdyż przecież gola nie straciliśmy. Wy tego nie czujecie.

Zapewniam Cię, że jak trener złapie trochę doświadczenia w trudnych sytuacjach, to nigdy więcej nie wystąpi przeciw kibicom. Nikt w ten sposób jeszcze niczego nie wygrał, przegrać natomiast można wszystko. A i jeszcze w mordę można dostać, spytaj Rzeźniczaka :).

Teraz rozumiem, dlaczego Legia jest w tak słabej kondycji finansowej, jak Wy sobie tam w Excela wpisujecie 10 mln euro przychodu za Cafu :).
Cafu jest w tym momencie najlepszym piłkarzem tej ligi? Chyba w pluciu ;).

Napisałeś: (...) kiedy GRAŁ Kulenović?
Pan Lucjan Brychczy kiedyś pięknie wyjaśnił Smudę, jak ten powiedział drużynie, że GRAŁ w Legii:
- Franiu, ty w Legii to byłeś, a grałem to ja ;).
200 lat Panie Lucjanie :).

Chaos masz w tych swoich wpisach, prawie taki, jaki zrobiliście obecnie w Legii :).

odpowiedz
VukoVon! - 11.11.2019 / 21:53, *.231.54

@Gocław: "Lubię rozmawiać z ludźmi z klubu,..."
Dziękuję, naprawdę dziękuję! Zrobiłem sobie dobrą kolacyjkę i miałem już się zabrać za mniej przyjemne sprawy ale powiedziałem sobie "o, zajrzę na legionistów". Tak się ubawiłem zostając zaocznie pracownikiem klubu, że nie masz pojęcia. Teraz tylko powiedz proszę, gdzie mam wysłać numer konta do przelewu za dobrze wykonaną pracę :). Przyda się! Także pełny brzuch wytrzęsiony na deser sytą porcją śmiechu sprawił mi wielką przyjemność. Dziękuję raz jeszcze.

"więc nie jest najlepszym trenerem od Okuki"
A ja po raz czwarty napiszę "obok Urbana i Czerczesowa", co znaczy, że nie był najlepszym trenerem Legii od czasów Okuki tylko zalicza się do grona trzech najlepszych. A który najlepszy, pokaże czas.

"...Niezgody? W przeciwieństwie do dobrej formy Kulenovica? :) "
Niezgoda od kontuzji nie zagrał ani jednego pełnego meczu do spotkania z Rangers. Mówisz tak jakby w pełni formy, po serii wybitnych spotkań, wielu strzelonych golach, biedny Niezgoda został odsunięty od składu. Facet nie grał. Nie stawiasz w najważniejszym meczu sezonu na faceta który nie gra. Nawet, jeśli charakterystyka tego piłkarza teoretycznie bardziej by pasowała do przeciwnika. W drugim meczu dostał szansę i... po czyjej stracie padła bramka? Może właśnie dlatego grał Kulenović. Bo nie miał groźnych strat piłki. I uwaga, ja bynajmniej nie obarczam winą za przegraną Jarosława Niezgody.


"Rozwiń proszę swój czynnik numer 3, gdyż ja do tej pory nie rozumiem, co takiego zrobił król strzelców Ekstraklasy, żeby przegrać rywalizację o skład ze słynnym z niczego - Kulenovicem. "
Był słabszy na danej pozycji w taktyce ustawionej przez trenera :). Nie pasował. Był słabszy. Taka prawda. A to, że jest lepszy piłkarsko nic nie znaczy. Ważne jest ile dajesz drużynie.

"Legia przeważała? :) "
Ja nie komentuje przebiegu meczu. Prosiłem tylko o chociaż jeden mecz w sezonie w którym Legia miała gorsze statystyki. Oczywiście, statystyka czasem zakłamuje obraz gry ale... skoro takiego meczu trudno się doszukać to może znaczy, że nie było tak źle z systemem gry? Może to znaczy, że brakowało jakiegoś puzla w układance?

"to nie podkreślałbyś tego, że Piast został Mistrzem Polski"
Uważam, że jesteś kibicem Legii więc darowałem sobie kurtuazję i napisałem prawdę a to boli. Piast jest mistrzem Polski. Myślisz, że mnie nie wzdryga jak to piszę? Zejdźmy na ziemię. Spójrzmy gdzie jesteśmy i cegiełka po cegiełce budujmy klub. Mamienie się, że "to Legia przegrała" doprowadziło do tego, że przez trzy lata nie ma europejskich pucharów. Trzeba budować i pracować, za nazwę nikt punktów nie doda. Zespół posiadający nawet wysokiej jakości zawodników ale bez stabilizacji na posadzie trenera oraz z dziurami w składzie będzie przegrywał nawet z takimi przeciętniakami jak Piast.


"Jak to nie było innego wyboru z Gwilią na 10? Przecież właśnie trener naprawił swój błąd i wybór się znalazł. Ja osobiście mówiłem po kolejnym meczu, w którym Gwilia zalicza 12 strat, że sprawdziłbym tam Martisa. Wybory były, tylko trener potrzebował sporo czasu, żeby to zrozumieć."
No nie... Znowu to samo. To, że dzisiaj Luqinas jest zawodnikiem, na którym można oprzeć grę nie znaczy, że był takim na początku sezonu jak walczył o miejsce w pierwszej 11. Nie grałeś nigdy w piłkę? Nawet w podwórkową? Nie widzisz różnicy jak to jest kiedy kopiesz z chłopakami których znasz od lat a jak kiedy grasz z kimś totalnie obcym? A ten chłopak nawet nie zna języka. To po prostu trwa. I możemy się cieszyć, że to trwało tylko tyle. Poza tym patent z Martinsem na 10 był już ćwiczony wcześniej i nie wypalił. Kolejnym argumentem na nie kombinowanie z nim jest fakt, że skoro jest pewniakiem w środku pola i z pewnego poziomu nie schodzi, to lepiej tego nie psuć.

"To ja się zapędziłem w kozi róg? :)
A czy to nie przypadkiem Prezes, trener i ludzie odpowiedzialni za transfery..."
Znasz stan finansów klubowych? Po tym jak pieniądze z LM wyparowały a w Legii było sporo wysokich kontraktów Mioduski popełnił błąd i pozwolił na przebudowę zespołu nieodpowiednim ludziom. To sprawiło, że sytuacja kadrowa i finansowa się nie poprawiała. A kiedy w końcu stwierdził, że już pozwoli decydować właściwym ludziom okazało się że w sakiewce zostały monety i trzeba w tym samym czasie brutalnie ciąć. Niestety, za błędy się płaci. A to są błędy serii okienek, które ciągną się panasonikiem przez długie miesiące. A przecież to tylko ostatni z Czukwów i Necidów. Na szczęście, została wyciągnięta nauka i człowiek którego nikt nigdy nie widział czyli Obradović ma odpowiedni kontrakt.


"Stawiasz Pinto za dobry przykład doświadczonego trenera?"
Oczywiście. Pinto jest idealnym przykładem na potwierdzenie moich słów. Nie ważne ile czasu coś robisz, jak się do tego nie nadajesz to sie nie nadajesz. I co ciekawe uważam, że facet miał wiedzę. Problemem było to że był wychowywany przez wilki a nie przez ludzi. Ale ci ludzie już tak mają... hiszpanie, fracuzi, portugalczycy, włosi... Przypadki narcystycznych furiatów są zdecydowanie częstsze niż u innych narodów.

"Są trenerzy, którzy potrafili zrobić z Carlitosa króla strzelców, a Vukovic nie potrafił nim strzelić gola nawet na Gibraltarze."
Są zespoły w których niejaki Kiełbasa mógł zdobyć korone króla strzelców. O czym to niby świadczy? Do 11 stulecia go? :D Niestety bardzo często zawodnik wyróżniający się w słabszym zespole, kiedy trafia do najmocniejszego klubu gaśnie. To nie jest tylko prawidłowość polskiej ligi. Mi gra Lopeza od początku się nie podobała.

"Życzę Ci, żeby ordynator szpitala, w którym ewentualnie kiedyś będziesz leczył swoje dzieci, nie myślał w ten sam sposób ;)"
Niestety z doświadczenia własnego i rodziny. Ja Ci życzę, żebyś Ty i Twoi bliscy trafiali na młodych lekarzy a nie "profesorów" z 30 letnim stażem. Nie będę tego argumentował ale niestety wiem o czym mówię a ja nie lubię wyciągać wniosków po jednym czy dwóch przypadkach.


"Wiem, że Cię nie przekonam do tego, że remis na Gibraltarze to haniebna kompromitacja".
Nie przekonasz. Mecze z takimi przeciwnikami nie wywołują u mnie większych emocji bo wiem, że na końcu będzie i tak awans. A to, że gra z ogórkami zawsze tak wygląda... no cóż, szkoda ale już zdążyłem sie przyzwyczaić. P

"Zapewniam Cię, że jak trener złapie trochę doświadczenia w trudnych sytuacjach, to nigdy więcej nie wystąpi przeciw kibicom."
To, że z niedowierzaniem kręcił głową i nawet, niech będzie, posłał kilka k*rew jest wystąpieniem przeciwko kibicom?
"A i jeszcze w mordę można dostać, spytaj Rzeźniczaka :)."
O, i to jest haniebna kompromitacja a nie remis na Giblartarze. Ja jestem tolerancyjny i cierpliwy z natury. Czy to do trenerów, piłkarzy czy gniazdowych. Ale w tym momencie uznałem, że jest to przesada i ktoś chyba zapomniał gdzie jest jego miejsce.

"jak Wy sobie tam w Excela wpisujecie 10 mln euro przychodu za Cafu :). Cafu jest w tym momencie najlepszym piłkarzem tej ligi? Chyba w pluciu ;)."
Wspomnisz moje słowa. My to akurat nawet nie mamy exela zainstalowanego a tym bardziej nie ma tam przychodów za Cafu ale dobra, niech będzie. MY. W czym Cafu jest najlepszym piłkarzem ligi? No to ja teraz napiszę, a Ty pamiętaj. Warunki fizyczne dają mu przewagę nad innymi zawodnikami. Jest to nowoczesny tym piłkarza, który łączy niesamowitą siłę fizyczną z szybkością i zwrotnością. To jest element, który ma z najwyższej półki. Zawodnik posiada technikę użytkowa na poziomie conajmniej dobrym, szczególnie biorąc pod uwagę pozycję na której gra. Oprócz tego, że kasuje wszystkich w defensywie ma zalety ofensywne. Potrafi przebiec kilka metrów z piłką. Włączyć sie do akcji. Zaasekurwać i nawet strzelić z dystansu. Nie popełnia kuriozalnych błędów. Dlaczego więc nie gra w topowych klubach? Wydaje mi się, że nie rozumie się najlepiej z innymi zawodnikami i potrzebuje na to więcej czasu niż inni. Pluje :). Te dwie ostatnie rzeczy są możliwe do poprawy i wtedy te 5-10 milionów lekką ręką.


"Napisałeś: (...) kiedy GRAŁ Kulenović?
Pan Lucjan Brychczy kiedyś pięknie wyjaśnił Smudę, jak ten powiedział drużynie, że GRAŁ w Legii:
- Franiu, ty w Legii to byłeś, a grałem to ja ;)"
Znasz doskonale kontekst tej sytuacji i wiesz, że to porównanie nie ma sensu poza wymiarem humorystycznym. Tak, Kulenović grał w pierwszym zespole jako pierwszy napastnik, na daną chwilę najlepszy na swojej pozycji. Tak, to świadczy o tym, że zespół ma dziury w składzie. Jeżeli podpiszą Nikolicia to zostanie już tylko skrzydłowy do załatania ale... chyba sie nie zapowiada na powrót napastnika. Swoją drogą, tak mnie rozsierdzili tym, że sprzedali Kulenovicia ale rozumiem... sytuacja finansowa zmusiła. To po prostu zaprzepaszczona szansa na ogromną kasę a przede wszystkim pewnego zmiennika na najbliższe sezony. P

"Chaos masz w tych swoich wpisach, prawie taki, jaki zrobiliście obecnie w Legii :)."
Myślę, że chciałbyś żebym miał realny wpływ na politykę klubu bo wiesz, że wtedy byłoby dobrze bo mówię bardzo mądre rzeczy :). Niestety... póki co nie zapowiada się.

P.S Już porządek, tak jak wklubie.

odpowiedz
Gocław - 10.11.2019 / 14:51, *.chello.pl

- Odstawieni od składu Nagy, Remy, Gwillia (został jeszcze tylko Novikovas),
- Zbudowanie formy Antolica (nie wierzyłem w to ani trochę, a gość rusza się dwa razy szybciej niż na początku sezonu),
- Nowa pozycja Luquinasa (świetny ruch, nawet jak gość nie ma strzału z dystansu),
- Wprowadzenie Wszołka do drużyny praktycznie z marszu,
- Bardzo umiejętne wprowadzanie młodych zawodników do składu,
- Zbudowanie fajnej rywalizacji w ataku,
- Legia w końcu nie zatrzymuje się po 2:0, (choć my pragniemy, żeby nie zatrzymywała się również po 5:0)
- Dobra forma fizyczna zawodników,
- W końcu sensowne zmiany zawodników podczas meczu,
- Zmniejszenie ilości bezsensownych dośrodkowań, a więcej gry po ziemi,
- Więcej gry środkiem pola, na małej przestrzeni,
- (Patrząc wczoraj na Górników), odbudowanie strachu u rywali przed meczem na Ł3.

Brawo trener, oby tak dalej :).
Trenerze, wczoraj Legia zagrała bardzo dobrze, a ze Śląskiem - nie ;).

Ps. bilans Legii po "rozmowach" trybun z Prezesem: 5-0-0, bramki 18:4 ;) .

odpowiedz
Wie(L)uń - 10.11.2019 / 14:15, *.tpnet.pl

ja tez musze odszczekać bo juz Vuko zwalniałem a to zaczyna naprawde fajnie wyglądać brawo

odpowiedz
Kochamlegie - 10.11.2019 / 13:34, *.play-internet.pl

Vuko robi dobra robotę młodych puszcza i wygrywa ato co wy piszecie to jak chorgiewka która wieje i się zmienia jak wiatr sorki ale taka prawda

odpowiedz
Cisse - 10.11.2019 / 13:31, *.com.pl

Akurat należę do grona osób, która od początku była przekonana, że Vuko jest idealny do tej roli. Zbyt inteligentny człowiek, wielki Legionista zeby mogło to nie wypalić. Obserwował uwaznie trenerów przy których miał okazję i wyciągnął to co najlepsze, dodając swoje własne pomysły. Brawo, brawo, brawo!

odpowiedz
Kochamlegie - 10.11.2019 / 13:30, *.play-internet.pl

A ja powiem tak tylko raz byłem sciekly na vuko pucharach że puszczal anty napastnika ale zawsze byłem i jestem za nim a wasze skakanie jak to robicie to tylko sądzi o was że jesteście jak choragiewki soki ale tak to wygląda

odpowiedz
Tylko Legia - 10.11.2019 / 12:53, *.orange.pl

Trzeba przyznać że Vuko zrobił dobre ruchy w ustawieniu i np po daniu szansy Gwili potrafił wyciągnąć wnioski. Wytrzymał ciśnienie, wyciągnął wnioski.
Ps. Jemu zawsze w Legi należy się szacunek choć różnie możemy oceniać jego pracę trenerską.

odpowiedz
olew - 10.11.2019 / 12:53, *.vectranet.pl

Muszę odszczekać, jeszcze miesiąc temu chciałem wywalenia Vuko. nadal mam żal za Europę, ale nie mogę nie zauważyć przemiany Legii. Gramy najładniejszą piłkę w Polsce. Zaczynamy wygrywać, grają i to dobrze młodzi Polacy, Brazylijczyk robi się gwiazdą ligi. Może wiec Vuko to jest to , ja w każdym razie przepraszam za niewiarę w bardzo ambitnego Serba. Człowiek zaczyna niecierpliwie czekać na następny mecz...

odpowiedz
pol - 10.11.2019 / 12:11, *.chello.pl

pinokio....................chwila chwały nieudacznika

odpowiedz
. - 10.11.2019 / 12:24, *.vectranet.pl

@pol: 100% popieram

odpowiedz
Zlb 82 - 10.11.2019 / 08:58, *.t-mobile.pl

Przypominają się stare dobre czasy jeszce za Pisza, Rataja itd... Jest dobrze. LM.

odpowiedz
88 - 10.11.2019 / 01:51, *.tvtom.pl

Dobry mecz

odpowiedz
Arek - 10.11.2019 / 00:34, *.tpnet.pl

I tak właśnie według mnie, powinny wyglądać mecze na Ł3. Przyjeżdżają, dostają kilka brameczek i jazda do domu! Tu powinna być twierdza i do usranej śmierci będę to powtarzał. Brawo za dziś!

odpowiedz
Pacho - 10.11.2019 / 00:07, *.2.59

bardzo dobry wynik. Najpierw 7:0 teraz 5:1. To przypadek? Widać że zawodnicy są w formie. Indywidualnie rewelacja. Widać jednak, że kilku typu Nowikowas kiepsko mentalnie. Gra pod siebie, brak zgrania. Kiedy, i jeśli to zatrybi, przypomnimy sobie dobre czasy. Dla mnie największe pozytywy w tym momencie to: gra młodych zawodników, przygotowanie fizyczne - w pewnym momencie miałem wrażenie że reszta rundy padnie ponieważ położono max przygotowania fizycznego na start rozgrywek i puchary - cieszę się że się myliłem. Dobra robota. Wyciągać wnioski z błędów i powtarzać to co dobre i będzie dobrze. Pozdr.

odpowiedz
Hehe - 10.11.2019 / 06:48, *.mm.pl

@Pacho: wina vuko,zwolnić go

odpowiedz
Jaaaaaa - 09.11.2019 / 23:47, *.cyfrowypolsat.pl

Nie. Nie oglądało się tego przyjemnie. Wynik ok ale cały czas gra na tle czy to przeciwnika z drugiej ligi, czy na słabych z ekstraklapy nie wygląda nawet dobrze. Górnik przy pięciu bramkach w plecy nacisnął i była sraka. I gdzie ten obradovic? Ktoś widział wogóle tego człowieka?

odpowiedz
Andre (L) - 10.11.2019 / 10:15, *.centertel.pl

@Jaaaaaa: jesteś w mniejszości więc nie masz racji...
święta zasada demokracji...

odpowiedz
L - 10.11.2019 / 12:07, *.tpnet.pl

@Jaaaaaa: Tak nas przycisnął ze zdobył bramkę po błędzie Majeckiego. Chłopie powiem ci tak nie podoba ci sie to nie oglądaj i nie komentuj. Jeśli ostatnie wyniki cie nie zadowalają to już żadne tego nie zrobią bo 10 do 0 to my nigdy wygrywać nie będziemy. Nieźle musisz mieć nasrane w bani skoro twierdzisz że przy stanie 5:0 dla nas to Górnik nas przycisął a nie My im odpuściliśmy. Dawno nie słyszałem lepszego żartu...

odpowiedz
Wronkie - 09.11.2019 / 23:31, *.cyfrowypolsat.pl

A ja teraz czekam na informacje jak to nam nie pomagał sędzia Złotek, liniowi, techniczny i sędziowie VAR razem wzięci, jaki to Górnik słaby itp. Psy szczekają(...) byle po przerwie na reprę się nie pogorszyło. Nie ma co popadać w przesadny optymizm, ale zaczyna wyglądać to tak jak należy.

odpowiedz
Rio - 09.11.2019 / 23:15, *.oxynet.pl

Brawo Vuko

odpowiedz
adz - 10.11.2019 / 01:19, *.jmdi.pl

@Rio: dołączam się

odpowiedz
Adamowicz ale nie paweł - 09.11.2019 / 22:50, *.centertel.pl

Prawdziwy test będzie w Szczecinie

odpowiedz
Sztywniutko Tarcho - 10.11.2019 / 08:13, *.jmdi.pl

@Adamowicz ale nie paweł: święte słowa

odpowiedz
Przemass - 09.11.2019 / 22:13, *.play-internet.pl

Panie trenerze przyznaję się bez bicia, że miałem spore wątpliwości. Jednak widzę, że Pana praca przynosi efekty. Brawo za młodych, widać że brakuje im ogrania. Ale przy takim wyniku warto ich wprowadzać na boisko. Trzymać krótko ale doceniać za pracę a będą efekty. Brawo !!

odpowiedz
Ukaszek - 09.11.2019 / 21:59, *.t-mobile.pl

Jedza kazde dosrodkowanie na afere. Widac ze nie nadaje sie na skrzydlo.

odpowiedz
Raf - 09.11.2019 / 21:58, *.mm.pl

Panie Trenerze Vukovic - przepraszam i szczekam. Hau! Hau! Hau! Zaczynam wierzyć w ten projekt!!!

odpowiedz
Alex Bielany - 09.11.2019 / 21:44, *.centertel.pl

Brawo Vuko, w bólach zrodziło sie cos fajnego

odpowiedz
.... - 09.11.2019 / 21:41, *.orange.pl

BRAWO Vuko

odpowiedz
Michał - 09.11.2019 / 21:35, *.plus.pl

Vuko jesteśmy w tym samym wieku i obaj kochamy LEGIE i napiszę Ci coś sensownego:PRZEPRASZAM że nie wierzyłem ale po woli zaczynam wierzyć.Tylko nie spocznijmy na laurach i do boju LEGIO a wszyscy będą świętować mistrzostwo i puchar bo to na razie jest priorytet.Praca i jeszcze raz praca i koncentracja w meczu 100% i jedziem dalej!!! I tylko LEGIA LEGIA WARSZAWA!!!

odpowiedz
Luki - 09.11.2019 / 21:48, *.skybroadband.com

@Michał: jedyny który się przyznał, szacun mordo

odpowiedz
Jkp - 09.11.2019 / 21:25, *.play-internet.pl

Nadal potrzebujemy trenera a nie Vuko. W polskiej lidze jest na razie ok, ale w pucharach z takim amatorem nie zajedziemy daleko

odpowiedz
Probierz jan - 09.11.2019 / 22:30, *.centertel.pl

@Jkp: weź Ty może zrób papiery i zacznij trenować albo zamknij ryj.. i kibicuje dla Barcy albo Realu.. bo czytać już się nie chce tego..

odpowiedz
Rafał - 09.11.2019 / 22:33, *.play-internet.pl

@Jkp: ja tam wierzę jako jeden z niewielu, od samego początku i "powiem" Ci jedno. Zdziwiło się. Pozdr

odpowiedz
Arek - 10.11.2019 / 00:42, *.tpnet.pl

@Jkp: chciałem tylko przypomnieć, że w pucharach to z jak mówisz amatorem zaszliśmy najdalej z wszystkich polskich drużyn. Mistrz Fornalik wypier... się na Rydze. Drugi super trener, Probierz - vel Guardiola z drużyną słowacką, której na tę chwilę nie jestem sobie w stanie teraz nazwy przypomnieć. No i trzeci mag z Polski, Stokowiec. Chociaż on i Vuko przygotowywali swoje drużyny na trudne mecze. I to na tyle ode mnie.

odpowiedz
FWK - 09.11.2019 / 21:18, *.play-internet.pl

Brawo Aco!
Zawieź nas tam gdzie nasze miejsce!
Powodzonka Legia mistrz!!!!

odpowiedz
Marek - 09.11.2019 / 21:13, *.chello.pl

Marudzicie. Dobry był mecz. Nie będę się czepiał. Najważniejszy jest wynik.
Pozdrawiam

odpowiedz
Szmu(L)ki - 09.11.2019 / 21:11, *.play-internet.pl

Tutaj to nawet po wygranej 10-0 będzie narzekanie. W końcu klepiemy ogórków bez litości na Ł3, następni co przyjadą już tak ochoczo nie będą p... , że po 3 punkty przyjechali. 3 ostatnie mecze u siebie to wygrane z bilansem bramkowym 14-2, a tego próżno szukać w najlepszych ligach. W końcu widać postęp i jakiś pomysł w grze.

odpowiedz
Marek - 09.11.2019 / 21:16, *.chello.pl

@Szmu(L)ki: plus

odpowiedz
Filip - 09.11.2019 / 20:48, *.111.202

Przyjemnie to sie ogladalo druga polowe jak Gornik sie otworzyl. W pierwszej polowie grala Legia jak na poczatku sezonu. Grali jak slimaki szczegolnie w polu karnym. Brakuje typowego wykonczenia czyli mocnego pier.... na bramke a nie na sile wjechania do bramki. Inne druzyny potrafia strzelac bramki zza 16 lub rzutow wolnych. Chwila prawdy na zakonczenie rundy to mecze z Pogonia Slaskiem i Piastem.

odpowiedz
Hautausmaa - 09.11.2019 / 20:41, *.plus.pl

"jest cienka linia od 5-1 do mniej przyjemnego rezultatu." padłem. Kawał miesiąca.

odpowiedz
- 09.11.2019 / 21:19, *.centertel.pl

@Hautausmaa: Nie czaisz ?

odpowiedz
MAKEN - 09.11.2019 / 20:35, *.252.7

Górnik Z. słabo grał. Dopiero pod koniec meczu próbował ratować honor. A Legia ? Moim zdaniem ciągle brakuje płynnych akcji, stałych fragmentów gry mrożących krew w żyłach. Dzisiaj było sporo błędów w obronie Legii, jak na klasowy zespół. Ogólnie świetnie w bardzo słabej polskiej lidze.

odpowiedz
Tomasz - 09.11.2019 / 20:33, *.centertel.pl

Brawa Legia

odpowiedz
MiroW - 09.11.2019 / 20:26, *.t-mobile.pl

Super!! Brawo trenerze!!

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2019 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.