Walerian Gwilia - fot. Mishka / Legionisci.com
REKLAMA

Kontrowersje: Karny na Gwilii

Wiśnia, źródło: Legionisci.com

Mecz we Wrocławiu obył się bez kontrowersji. Największa dotyczy faulu w polu karnym na Walerianie Gwilii, którego nie dopatrzył się arbiter.

Sytuacja z Gruzinem miała miejsce w 36. minucie gry. Gwilia dostał znakomite podanie z głębi pola, po którym stanął oko w oko z Matusem Putnockim. Długo składał się do uderzenia i ostatecznie został dogoniony przez Diego Żivulicia. Początkowo wydawało się, że winą za niepowodzenie akcji należy obarczyć legionistę, ale powtórki pokazały, że Gwilia został sfaulowany przez wracającego piłkarza Śląska.



Wyraźnie widać, że Żivulić wystawia jednak nogę i uderza nią w składającą się do strzału prawą nogę Gwilii na wysokości kolana - w ten sposób próbuje zablokować strzał lub wybić futbolówkę spod nóg rywala, ale w żadnym momencie nie dotyka piłki. Gwilia ostatecznie kopnął piłkę, ale wyraźnie był wytrącony z równowagi uderzył słabo. Piłkarz Śląska uniemożliwił więc Gwilii oddanie strzału, a ponadto spowodował jego upadek, co oczywiście powinno oznaczać rzut karny dla Legii.

Podobna sytuacja z początku meczu

Takich wątpliwości sędzia nie miał na początku meczu gdy została podyktowana "jedenastka" dla Śląska. Igor Lewczuk spowodował upadek Daniela Gąski w bardzo podobny sposób - uderzając kolanem w łydkę gracza z Wrocławia. Wówczas arbiter bez wahania wskazał na "wapno", nie konsultując nawet swojej decyzji z VAR-em.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (43)

+dodaj komentarz
Mabi - 11.12.2019 / 11:47, *.mm.pl

No cóż, drukujemy... panowie. Młodzież się na razie uczy i daleko im do mistrzostwa w wydaniu Pana F. ale dajmy im czas, a pokażą nam "klasę"...

odpowiedz
Sawo - 11.12.2019 / 08:45, *.cyfrowypolsat.pl

@olo

Doczytaj pisze sie razem.

odpowiedz
olo - 11.12.2019 / 03:05, *.tpnet.pl

@Sawo:
Do czytaj dokładnie, taki faul ( podobny) popełnił Lewczuk i był karny. Nie ma co gdybać. Był kontakt, który spowodował upadek, powinien być karny.

odpowiedz
News⚽️Legia - 10.12.2019 / 13:55, *.204.121

Karny na 99% wièc o jeden procent sèdzina wymièkł....a co Mayo Zibi,Rudy ,Jerzy Boniek!?nabrał wody w usta.....

odpowiedz
Sawo - 10.12.2019 / 12:02, *.t-mobile.pl

To ja sie spytam w takim razie czy gdyby taki faul popelnil legionista i odgwizdany zostalby karny to czy rowniez bylibyscie zdania ze karny sluszny? Lub np gdyby faul mial miejsce w srodku pola?

odpowiedz
Ziomek69 - 10.12.2019 / 11:36, *.67.137

Jak by kontrowersja dotyczyła faulu na piłakrzu śląska to Boniek przepraszał by całą Polskę na Twitterze.

odpowiedz
Dominik - 10.12.2019 / 09:02, *.plus.pl

Nie wiem kto u Was pisze te opinie ale chyba nie grał nigdy w piłkę. Zachowajcie chociaż odrobinę bezstronności. Skoro twierdzicie, że karnego za faul Jedzy nie było to tutaj tym bardziej.

Dla mnie karnego brak.

odpowiedz
Kamień - 10.12.2019 / 08:33, *.chello.pl

Dziś jeszcze raz obejrzałem dwa razy tą sytuację. Tylko ślepy nie widzi, że noga Gwilii ewidentnie trącona. Co nie zmienia faktu, że powinien oddać strzał szybciej.

odpowiedz
fryzjer - 10.12.2019 / 08:12, *.214.250

Zdecydowanie karnego nie było. Decyzja arbitra jak najbardziej prawidłowa.

odpowiedz
Hoh - 10.12.2019 / 07:28, *.centertel.pl

Karny jak złoto. Gdyby takiego karnego nie dostał Lech, Śląsk, Lechia czy inna Jaga, to byłoby larum wszędzie.

odpowiedz
olew - 10.12.2019 / 07:25, *.vectranet.pl

nie było karnego, Gruzin fajtłapa, nie pierwszy raz...

odpowiedz
Alan - 10.12.2019 / 06:35, *.t-mobile.pl

@Jasio:
Ja nawet tego nie czytam skoro wg. redakcji nie było karnych dla Arki w meczu u nich to o czym my tu mówimy zresztą nie ma co się dziwić wkoncu to portal legijny .

odpowiedz
lhm - 10.12.2019 / 00:23, *.vectranet.pl

@Sawo:
Treneiro, naprawdę chcesz, żeby grał Wieteska?

odpowiedz
Yorick - 09.12.2019 / 21:58, *.orange.pl

W czasie meczu i po powtórkach byłem przekonany, że nie było.
Teraz ujęcie z TT pokazuje, że kontakt był, a więc i karny był.
Nie zmienia to faktu, że Gwilia czekał z tym strzałem godzinę, a gdyby nie faul, to pewnie czekałby drugą. Zanim by strzelił, skończyłby się czas antenowy. Może myślał, że to rzut wolny i czekał na gwizdek?

odpowiedz
Praga - 09.12.2019 / 21:39, *.chello.pl

Karny 100 % ,to co tu czytam to jakas komedia gruzin strzela ten mu przeszkadza. Proste jak j...

odpowiedz
Jasio - 09.12.2019 / 21:03, *.telkab.pl

Tak, w każdym meczu 3 karne dla nas! Ten kierunek trzymać redakcjo!

odpowiedz
Sawo - 09.12.2019 / 20:55, *.t-mobile.pl

Bezdyskusyjny brak karnego. Gvillia to zwykly ogor ktory brylowal w slabej nie zgrnajej Legii z poczatku sezonu. Pisalem to juz nieraz i powtorze kolejny raz. Ten pilkarz jest za slaby na pierwszy sklad Legii. Dla mnie Gvillia jest dreptakiem i czlapakiem ktory zagrywa tylko w poprzek. Zero intuicji. Nie wie kiedy zwolnic a kiedy przyspieszyc. Ostatnio zaczal walczyc ale to tyle i jak to mowia lepiej madrze stac niz glupio biegac. Luqi ma ciag na bramke i mimo iz nie jest wirtuozem to podoba mi sie to ze zawsze stara sie grac do przodu natomiast nie jest przypadkiem fakt ze w meczu z leczna Gvillia zmarnowal ze 4 100% sytuacje a w meczu ze slaskiem kolejne dwie. Gdyby na jego miejscu byl Kuchy czy Novikowas to wszyscy obroncy pisali by ze naleza im sie dozywotnie zakazy gry w pilke. Podajcie mi jeden podkreslam jeden bardzo dobry mecz Gvilli. Nie przecietny czy dobry ale bardzo dobry.

Veso musi przejsc na prawa pomoc Luqi wrocic do srodka a Jedza na prawa obrone. Srodek Wietes i Lewczuk. Opcjonalnie zostaje po prawej Stolar a srodek obrony bez zmian. Gvillia lawa i to zdecydowanie.

odpowiedz
PiotrŻo(L)iborz - 09.12.2019 / 20:35, *.play-internet.pl

A Luki ile 100 zmarnował, chyba jeszcze więcej. Dajcie mu czas to się w strzeli.

odpowiedz
MJ - 09.12.2019 / 20:08, *.play-internet.pl

Niektórzy komentujący chyba nie zauważyli, że na filmie są dwie sytuacje. Pierwsza Gvilii, druga Lewczuka. Jak dla mnie karny w obu przypadkach.

odpowiedz
Sss - 09.12.2019 / 20:08, *.chello.pl

Jakby takie faule gwizdać to w kazdym meczu byłoby po 5 karnych......co byście mówili jakby takie starcie miało miejsce na środku boiska?...mówilibyście że nic nie było

odpowiedz
Szymon - 09.12.2019 / 19:37, *.chello.pl

@saski: naucz się matole pisać

odpowiedz
antek - 09.12.2019 / 19:05, *.chello.pl

jak się nie ma szybkości,i zwalnia 200 setke to k////////////////////////tak jest drewno zero polotu świeżości , Niezgoda powinien grać za nie go,
Lukinias do środka a Jarek na lewe skrzydło dobrze że Cafu wraca

odpowiedz
Babamejang - 09.12.2019 / 18:47, *.tpnet.pl

Gvilia nie powinien grać w tym klubie.

odpowiedz
Mrwefw - 09.12.2019 / 18:41, *.gov.pl

@f: rzeczywiście to uderzenie w łydkę mi umknęło. W tym wypadku faul jest na Gvilii, zatem karny.

odpowiedz
bronek49 - 09.12.2019 / 18:38, *.chello.pl

karnego nie było niech Vuko ma pretensje tylko do tego niedojdy Gwilli to była 200setka ale ten słabiutki grajek nawet tego nie umie wykorzystać zresztą w każdym meczu marnuje setkie

odpowiedz
KurakL - 09.12.2019 / 18:34, *.centertel.pl

Po co to rozstrząsać, 3 do zera ich ogolili, Gwili winien był się sprężyć i walnąć bramkę, było by po problemie.

odpowiedz
f - 09.12.2019 / 18:19, *.orange.pl

@Mrwefw: Zwróć uwagę co się działo wcześniej. Przed tym jak Gwilia kopnął obrońcę Śląska w stopę ten uderzył legionistę łydką w okolicę kolana, co niewątpliwie (choć niekoniecznie mocno) wytrąciło Gruzina z równowagi. Dla mnie karny wątpliwy, ale jeśli sędzia gwizdnął dla Śląska to tutaj też się należał.

odpowiedz
Kazek 82 - 09.12.2019 / 18:14, *.co.uk

Moim zdaniem gdyby gvilia szybciej zdecydowal sie na strzal nie bylo by wogole dyskusji
Ale karnego Nie bylo

odpowiedz
Dokładny - 09.12.2019 / 18:02, *.orange.pl

@Mrwefw: w którym ty miejscu widzisz, że to noga Gwilii trafia w zawodnika Śląska?! Jest dokładnie odwrotnie. Typ z WKS wjeżdża w Gruzina i przesuwa mu nogę w bok. Przecież widać wyraźnie na załączonym wideo.

odpowiedz
Mrwefw - 09.12.2019 / 17:55, *.net.pl

Też uważam, że w tej sytuacji nie powinno być karnego. W ocenie zdarzenia liczy się czyja noga trafiła w czyją. Noga Gvilii i zawodnika Ślaska są bowiem w ruchu i to Gvilia tak naprawdę trafia zawodnika Ślaska w stopę a nie odwrotnie. Dalszy stempel juz nie ma znaczenia. Nie ma również znaczenia, że piłka była chwilę wcześniej w posiadaniu Legionisty.

odpowiedz
Saw - 09.12.2019 / 17:41, *.orange.pl

@Gienek: A jakie to ma znaczenie, że zwlekał ze strzałem? Żadnego. Został wytrącony z równowagi, ataku na piłkę nie było - oczywista jedenastka.

odpowiedz
Dokładny - 09.12.2019 / 17:40, *.orange.pl

@Jacek: bzdura. piłkarz Śląska wcale nie zablokował uderzenia Gwilii wystawiając nogę, a uderzył w nogę Gwilii gdy ten już miał ją w górze. To jednak podstawowa różnica. Obejrzyj sobie dokładnie powtórkę.

odpowiedz
Singspiel - 09.12.2019 / 17:38, *.plus.pl

@Jacek: podobna. W obydwu przypadkach blokowanie nie piłki, a nogi zawodnika, co jest faulem. Fakt, ze wtedy pyra padł jak razony gromem, a gruzin jeszcze strzelil. Gdyby byl cwany, mógł sie kłaść. Sytuacja kontrowersyjna. Inna sprawa, ze typowy napastnik ustawilby sie przed obrońcą. Dobrze ze to niczym nie decydowalo. Przy karnym dla Śląska Lewczuk trafil go niżej niz w lydke

odpowiedz
Gk - 09.12.2019 / 16:27, *.orange.pl

@Gienek: czyli slask tez nie mial karnego?

odpowiedz
l1916 - 09.12.2019 / 16:24, *.242.40

Dobra, nic się nie stało wynikowo.
Karny z dupy z Pogonią, brak karnego wczoraj, ale też dwóch karnych dla Arki nie gwizdnął

odpowiedz
Jacek - 09.12.2019 / 16:17, *.centertel.pl

@Singspiel:
No wlasnie to byla inna sytuacja. Z pyrami bodajze Makuszewski wbiegl przed Kopczynskiego i zostal przez legioniste zahaczony. A wczoraj pilkarz Slaska zablokowal uderzenie Gwilii wystawiając tylko noge przed noge pilkarza Legii. Pilki oczywiscie nie trącil. Dla mnie wyglądalo to jak podciecie legionisty i karny oczywisty. Fakt, ze Gwilia mial tyle czasu na oddanie strzalu, ze mogl spytac Putnockiego w ktory rog ma mu strzelic. Pewnie gdyby ten ewentualny karny decydowal o wyniku to bylaby glosna polemika. A tak wyrazna wygrana to i cisza.

odpowiedz
War - 09.12.2019 / 16:11, *.centertel.pl

Paralityk zbierał się do strzału za długo tak na marginesie gra tragicznie zwalnia źle wybory jest denerwujacy

odpowiedz
Sobo(L)ew - 09.12.2019 / 15:55, *.255.243

@Daw1D: Ciekawe co byś mówił gdyby jednak Legia przegrała mecz to jestem przekonany że pierwszy byś szczekał i domagał karnego. Dobrze, że ta pizda ze slunska źle strzeliła karnego a my wygraliśmy. A co do sytuacji z Gvilia to karny się należał bo nie dość że był trafiony kolanem to jeszcze popchniety ręką przez co nie mógł czysto trafić w bramkę.

odpowiedz
Gienek - 09.12.2019 / 15:49, *.netfala.pl

Niestety ja tu nie widzę faulu na Gwilii. Wina Gruzina, że tak długo zwlekał ze strzałem.

odpowiedz
Szymon - 09.12.2019 / 15:24, *.chello.pl

Tak się długo branzlował że go typ dogonił. Inny by w tym czasie dwie braki zdobył. To tylko świadczy o jego geniuszu piłkarskim. A tak mu musiał pokazał środkowy palec

odpowiedz
Xxc - 09.12.2019 / 15:21, *.t-mobile.pl

Obydwie decyzje prawidlowe. Karny dla slaska byl dla nas nie. Badzmy obiektywni.
Bardziej wkurza ze w meczu amiki nie zagwizdano faulu przeciwko kuchenkorzowi i... cisza. Nikt nie widzi problemu. Gdyby taka sytuacja miala miejsce w meczu Legii od razu wszyscy by stekali ze mecz kupiony, wynik wypaczony!

odpowiedz
Singspiel - 09.12.2019 / 15:21, *.plus.pl

@Daw1D: w podobnej sytuacji w meczu z Lechem Marciniak dal karnego pyrom. Tam Kopa blokował chyba Kownackiego

odpowiedz
Daw1D - 09.12.2019 / 15:15, *.com.pl

Bez przesady. W tej ww sytuacji nie ma karnego.

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2020 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.