REKLAMA

PZPN: 18 drużyn w Ekstraklasie

Woytek, źródło: PZPN

W piątek w siedzibie PZPN odbyło się posiedzenie Zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej. Jednogłośnie podjęto uchwałę dotyczącą formatu rozgrywek Ekstraklasy od sezonu 2021/2022. W lidze będzie występowało 18 drużyn, które rozegrają 34 kolejki. Zmiana formatu rozgrywek została zaproponowana przez kluby na czwartkowym spotkaniu z przedstawicielami PZPN. W sezonie przejściowym 2020/2021 z Ekstraklasy ma spaść tylko jeden zespół, a z I ligi awansują dwa zespoły bezpośrednio, natomiast kolejne cztery zagrają w barażach o trzecie miejsce premiowane awansem.


przeczytaj więcej o:
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (51)

+dodaj komentarz
Jacek - 22.02.2020 / 15:17, *.200.131

"Ale to już było..."

odpowiedz
Warszawiak - 22.02.2020 / 09:01, *.centertel.pl

Będzie więcej handlu

odpowiedz
oLaf - 21.02.2020 / 19:45, *.vectranet.pl

ale kibel!!! : O

Do słabiutkiej ligi (gdzie już teraz bankrutuje Arka, Wisła, sportowo kwiczy ŁKS i Korona i Raków) dojdą jeszcze kolejne 2 słabe zespoły!!

bezsens !!!!

Tylko mniej zespołów tj. 12 i 3 rundy gwarantują podniesienie poziomu gry, inaczej w tym błocie będziemy się babrać coraz głębiej... : (

odpowiedz
Hakon - 21.02.2020 / 19:50, *.plus.pl

@oLaf: ja bym powiedzial 10 zespolow i 4 rundy

odpowiedz
Kibic - 21.02.2020 / 20:05, *.net.pl

@oLaf: problem polega na tym że my kibice wiemy o tym a PZPN I Ekstraklasa nie.

odpowiedz
Ławą , mości panowie ! ( L ) - 21.02.2020 / 20:35, *.tpnet.pl

@oLaf: Chwila , moment ... Pomyślcie . Sezon 2021 / 2022 - Ekstraklasa : Znicz Prószków , Pogoń Siedlce , Radomiak Radom ( już w sezonie 2020 / 2021 ) , Zagłębie Sosnowiec ( też już w sezonie 2020 / 2021 ) i Olimpia Elbląg . Czy to nie było by piękne ? Sami swoi ( L ) .

odpowiedz
Robert - 21.02.2020 / 23:16, *.centertel.pl

@Ławą , mości panowie ! ( L ):
Nie ma takiego zespołu - Znicz Prószków. Jest Lądek, Lądek Zdrój...;)

odpowiedz
Ławą , mości panowie ! ( L ) - 21.02.2020 / 23:55, *.tpnet.pl

@Robert: Pomyłka , przepraszam braci z Pruszkowa . Mało książek ostatnio czytam i zaczynam robić błędy . Jak mogłem się tak pomylić ? Pozdrowienia dla Znicza i oby awans jak najszybciej . Nie wiem czy jeszcze w tym sezonie do pierwszej ligi się da awansować , ale oby jak najszybciej .

odpowiedz
jpk - 22.02.2020 / 08:23, *.t-mobile.pl

@Ławą , mości panowie ! ( L ): Jest takie miasto jak Prószków, ale w dolnośląskim. Padł tam kiedyś rekord nawyższej temperatury w Polsce.

odpowiedz
Xyz - 22.02.2020 / 08:45, *.tpnet.pl

@jpk: Nie sadze, żeby Znicz kiedykolwiek wszedł do ESA. 2x już mogli awansować i ,,przypadkowo” odpuszczali za każdym razem na końcu.

odpowiedz
Ryszard Ochódzki - 22.02.2020 / 12:03, *.chello.pl

@Robert: A Londyn? No cholera, to muszę sprawdzić na mapie :)

odpowiedz
Gosc - 21.02.2020 / 19:15, *.play-internet.pl

Przecież to rudy z PZPN przeforsował żeby żydzew miał szanse w ekstraklasie zagrać za dwa lata

odpowiedz
oLaf - 21.02.2020 / 19:47, *.vectranet.pl

@Gosc: rzeczywiście, to jedyne sensowne wyjaśnienie tej głupiej zmiany!!! : O

odpowiedz
Jojo - 22.02.2020 / 17:20, *.stansat.pl

@Gosc: ale jestes mitoman!
Do tego bezmozdzek.
By bylo jasne nie jestem za 18 zespolami a max 12.
Ale wojenka przed wyborami do pzpn nie pozbawia mnie myslenia i nie kaze wierzyc w debilizmy pisane przez pseudo dziennikarzy

odpowiedz
Gienek - 21.02.2020 / 18:36, *.vectranet.pl

Bardzo dobrze, w końcu będziemy grać jak wszystkie poważne ligi na zachodzie Europy. Ten podział na grupy był sztucznym podwyższaniem poziomu, a podział punktów to było zwykłe złodziejstwo. Oby podniósł się również poziom, ale wydaje mi się, że format rozgrywek nie ma na to wielkiego wpływu, jak niektórzy sądzą.

odpowiedz
Darek - 21.02.2020 / 17:46, *.t-ipconnect.de

Nareszcze wraca normalność.Liga bez podziałów na grupy i na punkty.Jak najlepsze ligi w europie.
Tylko,ze od zmiany formuły rozgrywek nie podnosi się jej poziom.Z każdą reforma nasza liga jest coraz slabsza w europie. I tutaj ukłon w strone wlascicieli klubów ktorzy patrza tylko na kogo można sprzedać a nie na to jak zbudować klub który będzie grał w europie.
Sprzedać piłkarza jest dużo wygodniej niż sie szarpać z wyjazdami po europie.
Prawda panowie wlasciciele?
Ważne żeby budżet był w miarę dopiety.I jakis milion lub dwa uszczupnac z tego dla siebie.I tak nikt nie zauważy.

odpowiedz
grzesiek - 21.02.2020 / 18:33, *.centertel.pl

@Darek : Ostatnie przenędzne wystepy w euro pucharach to akurat nie wina wlascicieli tylko tej reformy. Nie trzeba byc geniuszem aby zauwazyc zaleznosc...

odpowiedz
peŁKSa - 21.02.2020 / 17:19, *.play-internet.pl

Zdecydowali więc tak będzie, Miodek był na nie , więc nie jest to Mu na rękę i moje zdanie jest takie że jednak My kibice na tym stracimy co by nie mówić zawsze te kilka meczyków z zespołami z górnej półki nam nie pyknie i też 3 spotkania w sezonie mniej co skraca sezon chyba że załapiemy się do batraży !!! ESA 37 miał coś co Ligę Naszą Cienką napawał emocjami i dreszczykiem na finiszu teraz przy 18 klubach może być jak z pociągiem jakaś "lokomotywa " (nie mam tu na myśli tej z Pyrlandii) odjedzie i wagoniki te w środku jak będą bezpieczne podkładać się będą tym z którymi trzymają sztamę a "odczepią "Te które nie są mocarzom na rękę i zapewne wyników kilku bramkowych nie zabraknie jak będzie "taka" potrzeba. Był taki jeden sezon co układy o korzystny bilans bramkowy zaowocowały zabraniem L tytułu .... Mam swoje zdanie że Liga straci na poziomie , inni pewnie są na tak ale każdy ma prawo do indywidualnej oceny. Niech będzie nawet ESA 46 byleby L była na jej szczycie . Pozdro.

odpowiedz
Juri - 21.02.2020 / 16:34, *.inetia.pl

Oprawa rangers była z naszym herbem!

odpowiedz
No i - 21.02.2020 / 19:29, *.net.pl

@Juri: co się tak podniecasz?
Piłkarsko może lepsi ale to tyle.
A na resztę spuśćmy zasłonę milczenia.

odpowiedz
Kubster 1916 - 21.02.2020 / 16:23, *.chello.pl

1.legia
2.lech
3.Piast
4.Cracovia
Moim zdaniem to będzie w sezonie 2021/2022

odpowiedz
MP.J ( L ) - 21.02.2020 / 16:41, *.plus.pl

@Kubster 19?? : LEGIA ZAWSZE DUŻĄ LITERĄ

odpowiedz
Tom - 21.02.2020 / 20:38, *.tpnet.pl

@Kubster 1916 : 1. Legia , 2. Radomiak , 3. Zagłębie Sosnowiec , 4. Pogoń , 5. Raków .

odpowiedz
naru - 21.02.2020 / 15:54, *.com.pl

Laguna, to my możemy teraz wszystko ;-)

odpowiedz
Bolo łącznik - 21.02.2020 / 17:44, *.inetia.pl

@naru: Największe numery świata :)

odpowiedz
Pawel - 21.02.2020 / 15:46, *.play-internet.pl

Od sezonu 21/22 to jeszcze nie po tym sezonie

odpowiedz
Wolfik - 21.02.2020 / 15:40, *.mm.pl

ESA37 bez podziału punktów kompletnie straciła sens.

odpowiedz
Jano - 21.02.2020 / 15:58, *.orange.pl

@Wolfik: właśnie podział pkt. Był najbardziej bez sensu zabieranie komuś połowy przewagi wypracowanej w 3/4 sezonu było najbardziej niesprawiedliwe ,bo nieraz wychodziło na to że bez sensu było rozgrywać 30 meczów jaki i tak po podziale w zasadzie zaczynało się ligę od nowa i jak nieczęsto zgadzam się z Probierzem to o "pucharze maja" miał rację mieliśmy ligę x2 kwalifikacje (30)meczów i walka od nowa 7 meczów ,np. z 4 pkt przewagi zostawało 2 i z 2 meczów potrzebnych do wyprzedzenia robił się 1 to po co się było męczyć???

odpowiedz
sprite - 21.02.2020 / 18:01, *.play-internet.pl

@Jano: Teraz nie ma żadnego podziału punktów, to po co o tym piszesz?

odpowiedz
LigaMarzeń - 21.02.2020 / 15:23, *.gov.pl

1 Legia
2 Widzew
3 Łks
4 Wisła K.
5 Cracovia
6 Śląsk
7 Lechia
8 Arka
9 Pogoń Sz.
10 Lech
11 Górnik Z.
12 Ruch Ch.
13 Gks K-ce
14 Zagłębie S.
15 Polonia Bytom
16 Jagiellonia
17 Motor L.
18 Zawisza B.
:) :) :)

odpowiedz
Kuba - 21.02.2020 / 15:37, *.t-mobile.pl

@LigaMarzeń: Szombierki Bytom!

odpowiedz
Wolfik - 21.02.2020 / 15:41, *.mm.pl

@Kuba: I Ruch Radzionków do kolekcji.

odpowiedz
Jano - 21.02.2020 / 15:46, *.orange.pl

@LigaMarzeń: Szczekaj Nowe Rybie,Huragan Zadupie,Błyskawica Psydupamiszczekają itd... powiększajmy tą słabą ligę jeszcze bardziej i co to da, więcej świń do koryta a w korycie ciągle tyle samo więc świnie będą chudsze i jeszcze więcej piłkarzy z VI lig zachodnich ,poziom poszybuje że hoho!

odpowiedz
GDL - 21.02.2020 / 14:05, *.tpnet.pl

Skoro przy 16-sto zespolowej spada 3 zespoly to przy 18-sto zespolowej winno spadac 4 zespoly bez barazy!!!

odpowiedz
lob - 21.02.2020 / 14:04, *.chello.pl

wiecej szrotu bałkańskiego i nie tylko dobije...

odpowiedz
drg - 21.02.2020 / 13:59, *.vectranet.pl

Pilkarsko poziom sie jeszcze obnizy, za to wiecej wyjazdow w nowe miejsca zamiast powtarzania tego samego dwa razy na sezon :)

odpowiedz
Mamut - 21.02.2020 / 14:34, *.t-mobile.pl

@drg: zgadzam się, tylko czy takie miasta jak np. Radom, Mielec,Stalowa Wola, Rzeszów mają stadion na którym można rozgrywać mecze? Bo przykład Rakowa,a wcześniej Sandecji uważam za abstrakcyjny

odpowiedz
Jacek - 21.02.2020 / 16:50, *.centertel.pl

@Mamut: byś sie chlopie zdziwil ale te zespoly maja akurat nowe stadiony (chyba jednak znajomosc polskiej pilki nie jest twoja mocna strona)

odpowiedz
Mamut - 21.02.2020 / 18:39, *.t-mobile.pl

@Jacek: stadiony to wiem że tam mają, chodzi mi o to czy spełnią wymogi licencencyjne.Wiesz w miarę odrestaurowany stadion jest np.w Jazgarzewie gdzie gra miejscowa Sparta ale na ekstraklasę to może być za mało

odpowiedz
Gdzie - 21.02.2020 / 19:37, *.net.pl

@Mamut: Jazgarzew a stadion w Rzeszowie lub Radomiu panie?

odpowiedz
Mamut - 21.02.2020 / 20:49, *.t-mobile.pl

@Gdzie : spokojnie,to tylko lekka ironia , chodzi mi o to że nie podoba mi się jak kluby rozrywają swoje domowe mecze kilkadziesiąt km od domu

odpowiedz
LGZ - 21.02.2020 / 13:56, *.tpnet.pl

W obecnym sezonie spada 3 a wchodzi 5 !

odpowiedz
Kamień - 21.02.2020 / 14:31, *.chello.pl

@LGZ : no nie bardzo...

odpowiedz
WSL - 21.02.2020 / 13:52, *.tpnet.pl

Ile spada i czy jest baraz ?

odpowiedz
ZGL - 21.02.2020 / 13:43, *.tpnet.pl

Extraklasa powinna byc 20-sto zespolowa i spada 4 zespoly bez barazy a w 18-sto zespolowej spada 3 zespoly + 1 baraz !!!

odpowiedz
News⚽️Legia - 21.02.2020 / 13:30, *.204.120

18 to miało być w 19/20 a teraz to 20 Ekip powinni być,walczàcych o Mistrza! Ok Polska trudny jazyk I cultura,wolno to wszystko z tradycjà komuny trwa I trwa I trwaaaa....

odpowiedz
Roma - 21.02.2020 / 13:27, *.plus.pl

stare powiedzenie : od samego mieszania herbata nie będzie słodsza - chyba nie jest im znane.

odpowiedz
Wolfik - 21.02.2020 / 15:37, *.mm.pl

@Roma: Oczywiście, że nic się nie zmieni. To ruchy pozorowane, by robić cokolwiek. Bez zmiany mentalności właścicieli klubów zjazdu w dół nie zatrzymamy. A tejże nie będzie, bo wszyscy naokoło liczą tylko zyski. Zero inwestycji, minimum strat. Tak się oczywiście nie da, ale ciągle próbują.

odpowiedz
Hakon - 21.02.2020 / 19:58, *.plus.pl

@Wolfik: nie chodzi tylko o prezesow ktorzy sprzedaja zeby funkcjonowac. Wytlumacz tylko kopaczowi ktory dwa razy prosto kopnie zeby nie wyjezdzal ( czesto z kilku krotna podwyzka)
Pozdrawiam

odpowiedz
Wolfik - 22.02.2020 / 13:20, *.mm.pl

@Hakon: Zapewniam, że kopacze doskonale wiedzą, co robią. Jeśli chcą grać w piłkę - zostaną. Jeśli liczy się dla nich tylko pieniądz, wyjadą i będą grzali ławę lub oglądali mecze z trybun bo zagraniczne ligi momentalnie zweryfikują ich umiejętności. Przykładów na kopy.

odpowiedz
KAMI(L) - 21.02.2020 / 13:24, *.chello.pl

I bardzo dobrze, w końcu brak tych chorych podziałów na jakieś grupy, bo poziom i tak będzie taki jaki jest, albo jeszcze gorszy więc o to się martwić nie trzeba

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2020 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.