fot. UEFA
REKLAMA

UEFA zrezygnowała z kryterium goli wyjazdowych

źródło: 90minut.pl

Komitet Wykonawczy UEFA zatwierdził dziś rezygnację z kryterium goli wyjazdowych we wszystkich rozgrywkach europejskich - męskich, żeńskich i juniorskich. Gole wyjazdowe nie będą już rozstrzygać o wynikach dwumeczów w fazach pucharowych oraz nie będą uwzględniane przy sprawdzaniu bilansu meczów bezpośrednich w przypadku równości punktowej w rozgrywkach grupowych.

Nowe zasady będą obowiązywać już od najbliższych meczów eliminacji europejskich pucharów.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (69)

+dodaj komentarz
Matt - 29.06.2021 / 21:28, *.tpnet.pl

Jedna z najgłupszych zasad w piłce nożnej. Wygrana 5:4 na wyjeździe to wyczyn strzelecki, ale beznadzieja w obronie, nie wiem dlaczego jest to większym wyczynem niż oparcie się frontalnym atakom gospodarzy i zwycięstwo 1:0. Można tylko domniemywać, że chodziło tu o napędzenie ofensywy, uatrakcyjnienie zawodów. Może i tak, ale w niesprawiedliwy sposób.

odpowiedz
Kalarepa - 27.06.2021 / 13:41, *.play-internet.pl

Bardzo dobrze. Ta zasada byla beznadziejna. Agreegate to agreegate.

odpowiedz
(L) uz - 27.06.2021 / 00:57, *.inetia.pl

Jak patrzę na część wpisów , to ze smutkiem muszę stwierdzić, że pokolenie ludzi czytających ze zrozumieniem jest już chyba na wymarciu.

odpowiedz
SF - 26.06.2021 / 21:02, *.tpnet.pl

Zlikwidowac jeszcze dogrywke czyli mecz i rzuty karne !!

odpowiedz
wrt - 26.06.2021 / 19:35, *.play-internet.pl

To przez to ,że ludzie są coraz głupsi, większość młodych nie rozumie "nie ogarnia " tego przepisu , kiedyś nie było problemu , chodziło w tym przepisie o to, by było mniej karnych, teraz będzie więcej.

odpowiedz
FOREVER LEGIA - 26.06.2021 / 14:50, *.play-internet.pl

Rany,ale tu "burza mózgów".Przepis będzie jasny,w dwumeczu musisz strzelić więcej bramek,niż przeciwnik,żeby grać dalej.A Wy jakieś kosmiczne analizy tu przeprowadzacie.

odpowiedz
Ooooo ZAGŁĘBIE ooooo SOSNOWIEC - 27.06.2021 / 17:30, *.centertel.pl

@FOREVER LEGIA: Masz bracie rację. Sam mam nastoletnie dziecko,i ,,ich" sposób myślenia to pomsta do nieba :) Jednym słowem coś mega prostego,a wymyślają cuda. Proste..... Jest dwumecz.... Drużyna A strzeliła w dwumeczu ( 1+1????) jedną bramkę więcej drużynie B to gra dalej.... Jak suma goli jest równa to karne... (LEGIA WND)

odpowiedz
mario - 25.06.2021 / 19:14, *.plus.pl

bardzo dobrze, będzie ciekawiej i sprawiedliwie, ponieważ teraz było po 1:0 i mieliśmy dogrywkę , w niej remis 1:1 i przechodziła drużyna przyjezdna , ponieważ strzeliła bramkę w dogrywce na wyjeździe, powinny być karne

odpowiedz
Wot - 26.06.2021 / 10:04, *.play-internet.pl

@mario: ten Twój przykład jest nielogiczny bo drużyna przyjezdna w takim układzie by odpadła... Jedna drużyna ma wtedy o bramkę więcej. Przy układzie 0:0 w dwumeczu i 1:1 w dogrywce jest to rażąco niesprawiedliwe.

odpowiedz
grzesiek - 25.06.2021 / 18:11, *.centertel.pl

Wyobrazacie sobie jak polskie druzyny maja wyniki np 3:1 i 0:1 i musza grac dogrywke.
Skoro mecze sa takie nudne to zamiast dogrywek od razu karne dla polskich druzyn albo najlepiej od razu zdyskwalifikujmh polskie druzyny za brak zasngazowania. Po co maja przynoskc wstyd futbolowi

odpowiedz
Wtyd - 25.06.2021 / 19:24, *.centertel.pl

@grzesiek: już było po małpce?

odpowiedz
PLK - 25.06.2021 / 23:51, *.cyfrowypolsat.pl

@Wtyd: mydle że nie jednej... ????????????

odpowiedz
curragh - 26.06.2021 / 20:13, *.centertel.pl

@grzesiek: przy takich wynikach nie ma dogrywki. zlituj sie nad sobą

odpowiedz
bie/L/sko - 25.06.2021 / 12:17, *.tpnet.pl

Może przypomnę sezon 1970/71 . Jedną z pierwszych ,,ofiar'' tego systemu była Legia . Legia : Atletico M. 2 : 1, a w rewanżu Atletico : Legia 1 :0. I całość porażka. A mecze były wspaniałe. Pozdrawiam

odpowiedz
Tomasz - 25.06.2021 / 18:52, *.tpnet.pl

@bie/L/sko: Chyba odwrotnie , najpierw przegraliśmy na wyjeżdzie 0:1 z Atletyko Madryt ( 10.03. 1971 ) , a w rewanżu u nas ( 24.03.1971.) pokonaliśmy Hiszpanów 2:1 . Ale masz rację , bramka strzelona nam przez nich w Warszawie liczona była już podwójnie i niestety nie awansowaliśmy . A byliśmy wtedy ( po poprzednim sezonie ) jedną z czterech najsilniejszych miast w Europie . Również pozdrawiam .

odpowiedz
Tomasz - 25.06.2021 / 19:06, *.tpnet.pl

@Tomasz: Mała errata : JEDNYM z czterech najsilniejszych klubów miast w Europie .

odpowiedz
bie/L/sko - 26.06.2021 / 16:16, *.tpnet.pl

@Tomasz: Oczywiście masz rację co do kolejność. Tu chodziło o przykład, a było to chyba krótko po wprowadzeniu tego przepisu. Dla przypomnienia chdzi o Puchar Europy Mistrzów Klubowych. Szacun

odpowiedz
Lippmann - 26.06.2021 / 19:08, *.chello.pl

@bie/L/sko:
to powinni teraz zebrać tamtych graczy i rozegrać dogrywkę
według nowych przepisów

odpowiedz
B - 26.06.2021 / 20:23, *.tpnet.pl

@Lippmann: Dobre dobre jestem za.

odpowiedz
lol - 25.06.2021 / 09:18, *.amazonaws.com

polskich zespolow to akurat nie dotyczy

odpowiedz
t - 25.06.2021 / 09:02, *.chello.pl

Nareszcie. . .

odpowiedz
FOREVER LEGIA - 25.06.2021 / 08:25, *.play-internet.pl

Rozumiem,że tak samo będzie przy remisie.Jak u nas będzie 0-O,to na wyjeździe stykało np 1-1.A teraz będzie trzeba wygrać.I tu jest problem.Aczkolwiek uważam,że to jest rozsądne rozwiązanie,bo "wszystkie bramki powinny ważyć tyle samo".

odpowiedz
olew - 25.06.2021 / 06:01, *.vectranet.pl

To wyjątkowo rozsądna decyzja , szmacianej raczej organizacji.

odpowiedz
Tomasz - 25.06.2021 / 01:32, *.tpnet.pl

... A może i dobrze ... Może ten przepis i ma sens . Jeśli wygralibyśmy z kimś w dwumeczu - u siebie 2:1 , to tym przeciwnikom ( w razie naszej '' niedyspozycji ''w rewanżu) nie wystarcza jedna bramka u nich strzelona nam , musieliby strzelić nam wtedy aż dwie , by było 2:3 dla nich . A dotąd by im wystarczała jedna bramka do awansu , strzelona przez nich u nich . Trener Kazimierz Górski powiedział '' Chodzi o to , żeby strzelić jedną bramkę więcej od przeciwnika ''. Chyba można to zdanie zacytować także w sytuacji dwumeczu . Oby nasi nie zapominali o ataku , o strzałach . Oby taktyka nie była defensywna . Trener Czesław chyba to rozumie , premiowane są bramki , ich ilość .

odpowiedz
FOREVER LEGIA - 25.06.2021 / 09:31, *.play-internet.pl

@Tomasz: No właśnie źle mówisz Przy 2-1 u nas,w rewanżu "miejscowym"wystarczy 1-0,więc nasz awans by poszedł się walić.Zreszta,żadna zmiana przepisów nie pomoże nam w awansie,dopóki będziemy mieli tak słabiutką drużynę,tak choooyovyh właścicieli.

odpowiedz
1918 - 25.06.2021 / 11:18, *.play-internet.pl

@FOREVER LEGIA:
Musza strzelic 2 bramki, czyli muszą wygrać 2:0. Jak wygrają 1:0 w regulaminowym czasie to bedzie dogrwka, czytajcie ze zrozumieniem. Czy drużyna taka słabiutka to sie okaże.

odpowiedz
FOREVER LEGIA - 25.06.2021 / 17:55, *.play-internet.pl

@1918: Czytam ze zrozumieniem,dlatego odnoszę się do wpisu niejakiego Tomasza.

odpowiedz
Tomasz - 25.06.2021 / 18:58, *.tpnet.pl

@FOREVER LEGIA: No to powyżej dobry przykład z przeszłości jest na taką sytuację . Przykład dla nas przykry ( 1971 rok , wiosna ) . Przeanalizuj , może się zgodzisz z taką oceną tych dwóch ( dotychczasowej i ''nowej'' ) sytuacji . Pozdro .

odpowiedz
Korek - 25.06.2021 / 00:43, *.chello.pl

Skromnie przypomnę, że ten przepis - gniot funkcjonował od 1965 roku. To świadczy dobitnie o tym, że UEFA - na przestrzeni minionego okresu - stała się organizacją dogmatyczną i skostniałą.
Ps.: jeżeli za świeży powiew w jej centrali będziemy postrzegać wybór ZB na jej v-ce prezydenta, to obawiam się, że jeszcze długo europejski beton nie skruszeje.
Kolesiostwo i prywata ponad wszystko, a już na pewno ponad zdrowy rozsądek...

odpowiedz
WIDZ - 25.06.2021 / 12:18, *.chello.pl

@Korek: Zwapnienie federacji jest żałosne i wkurzające. Najlepszy przykład: "powrotny spalony" - idiotyzm, który jest zaprzeczeniem dynamicznej gry oraz kolejne "kosmiczne" interpretacje "zgrania ręką".

odpowiedz
Jasio - 24.06.2021 / 22:54, *.chello.pl

Fajnie jak gimbaza się wypowiada: co to za wymysły?!!!

a to właśnie powrót do normalności.

odpowiedz
Adam - 24.06.2021 / 23:35, *.chello.pl

@Jasio: Fajnie jak ktoś ma inne zdanie niż Ty: od razu obrażasz.

odpowiedz
Jasio - 26.06.2021 / 12:47, *.chello.pl

@Adam: Nikogo nie obraziłem!

odpowiedz
(L) uz - 24.06.2021 / 22:35, *.inetia.pl

Ta dogrywka to bez sensu. Przy braku rozstrzygnięcia od razu karne , dogrywka na boisku gospodarza trochę go faworyzuje.
A gdyby pierwsza seria karnych nie dała rezultatu, to gospodarz przekazuje swoją furmankę , a goście oddają samolot;) Pewnie połowa wie , że tak by było sprawiedliwie. Może UEFA po rozważeniu klepnie taką propozycję.

odpowiedz
Pepe - 24.06.2021 / 23:23, *.chello.pl

@(L) uz:
Bo to jest taka stara tradycja. Jeszcze z początków lotnictwa. XD

odpowiedz
Antyadolf - 24.06.2021 / 22:13, *.centertel.pl

Pomysł jest dobry ale powinni zająć się ważniejszymi sprawami jak spalone

odpowiedz
marcelino8 - 24.06.2021 / 21:19, *.cyfrowypolsat.pl

Niech jeszcze wprowadzą przepis- 3 kornery=karny F..k UEFA

odpowiedz
hmm - 25.06.2021 / 08:43, *.vectranet.pl

@marcelino8: A to nie ma tego w przepisach? Zawsze tak graliśmy

odpowiedz
marcelino8 - 26.06.2021 / 13:06, *.cyfrowypolsat.pl

@hmm: My tez :)

odpowiedz
vadisodjidjiaofoe - 24.06.2021 / 20:51, *.centertel.pl

Zmiana jest na korzyść drużyn dobrze przygotowanych kondycyjnie. Dotychczas mogliśmy liczyć na to, że strzelimy więcej na wyjeździe, a teraz nic to nie da i trzeba będzie w razie remisu biegać dodatkowe 30 min, a potem ewentualnie nogami sztywnymi od skurczów strzelać karne.

odpowiedz
O kurczę , albo skuteczność albo wycisk ? Ostry regulamin . - 25.06.2021 / 00:37, *.tpnet.pl

@vadisodjidjiaofoe: Hmm , może w tej sytuacji nasz Trener powie/przypomni naszym chłopcom , że warto też strzelać czasem z dystansu , jeśli wcześniej zwyczajnym trybem rozgrywania się nie strzeliło upragnionej bramulki ( albo kilku ) . Albo żeby zaskoczyć przeciwników . Ekonomia sposobu na zdobywanie goli może nam ułatwić sprawę . Bo nasi mało walą z dalszej odległości . I to mnie czasem zastanawia ...

odpowiedz
vadisodjidjiaofoe - 25.06.2021 / 08:10, *.127.48

@O kurczę , albo skuteczność albo wycisk ? Ostry regulamin .: Ponoć na Bodo strzały z dystansu to dobry patent tyle, że u nas kiepsko z wykonawcami.

odpowiedz
O kurczę , albo .... - 25.06.2021 / 19:03, *.tpnet.pl

@vadisodjidjiaofoe: No niestety . Inna sprawa , że rzadko próbują po prostu , jakby się obawiali i nie byli pewni , czy w ogóle mogą . A może i potrafią . Pozdro .

odpowiedz
Grodzisk Maz - 24.06.2021 / 20:25, *.centertel.pl

Wymyślają już takie bzdury że niedługo obrzydzą piłę nożną , jak w skokach narciarskich niech dadzą jeszcze punkty za grę pod wiatr
Wtedy piłkarze wyjdą wyjdą tylko na boisko a komputery obliczą wynik meczu f..k uefa

odpowiedz
Bu"L"i - 24.06.2021 / 18:49, *.inetia.pl

Ale po co dogrywka. Od razu rzuty karne.

odpowiedz
Rytm - 24.06.2021 / 19:38, *.centertel.pl

@Bu:
Dogrywki są bez sensu.
Skoro 180 minut plus doliczony czas nie wystarczył, to po co jeszcze kolejne 30 minut gry.

odpowiedz
vadisodjidjiaofoe - 24.06.2021 / 20:53, *.127.48

@Rytm: a to dogrywka nie trwa 60 min? Bo 2 razy po 15 min czyli 30 min, to przecież doliczony czas gry...

odpowiedz
Rytm - 24.06.2021 / 21:17, *.centertel.pl

@vadisodjidjiaofoe:
Nie rozumiem. Jakie 60 minut?

odpowiedz
vadisodjidjiaofoe - 24.06.2021 / 21:20, *.127.48

@Rytm: Jak mi wytłumaczysz, jakie 180 min? to ja Ci wytłumaczę jakie 60 ;-)
A tak poza tym to zgadzam się, że dogrywki są bez sensu i powinny być tylko karne.

odpowiedz
vadisodjidjiaofoe - 24.06.2021 / 21:21, *.127.48

@Rytm: Aaa. Chodziło Ci o 2 mecze. OK. To ja ciężko trybie.

odpowiedz
Marcus - 24.06.2021 / 21:24, *.vectranet.pl

@vadisodjidjiaofoe: Naprawdę nie skumałeś? 90 minut plus parę minut co sędzia doliczy i mecz rewanżowy 90 minut plus dodatkowe minuty co przedłuży sedzia.

odpowiedz
vadisodjidjiaofoe - 24.06.2021 / 21:52, *.centertel.pl

@Marcus: Za późno jak widać. O jedną kawę za mało dzisiaj. Miało być śmiesznie, a wyszło strasznie. Ten błąd nie jest chyba wart, żeby rozkładać go na czynniki pierwsze. Dawno ostatni dwumecz w wykonaniu Legii oglądałem po prostu ;-)

odpowiedz
Darek - 24.06.2021 / 18:40, *.t-ipconnect.de

W przypadku polskich drużyn powinien być przepis,że jesli przegramy eliminacje do europejskich pucharów to Polska drużyna awansuje dalej.Wtedy w końcu byśmy grali w pucharach.

odpowiedz
(Jeszcze nie piłem dziś kawy ) - 24.06.2021 / 18:14, *.tpnet.pl

Czyli ( jeśli dobrze rozumię ) liczą się teraz tylko duże punkty - kto ma ich więcej i ( jeśli punktów będzie po równo ) - gole , kto strzelił ich więcej . Czy więc gole wyjazdowe nie będą się liczyć podwójnie ? Bo już mi się chrzani ...

odpowiedz
Rytm - 24.06.2021 / 18:38, *.centertel.pl

@(Jeszcze nie piłem dziś kawy ):
A co jest trudnego w zrozumieniu tego co jest napisane?
Kiedyś przy wynikach 2:1 i 0:1 awansował zespół, który strzelił gola na wyjezdzie, a teraz będzie dogrywka.

odpowiedz
Jeszcze ... - 24.06.2021 / 18:41, *.tpnet.pl

@(Jeszcze nie piłem dziś kawy ): Znaczy , chodzi mi o równą ilość bramek ...

odpowiedz
Jeszcze ... - 24.06.2021 / 18:43, *.tpnet.pl

@Rytm: Aaaa , dogrywka ? Ahaa ...

odpowiedz
Rytm - 24.06.2021 / 18:46, *.centertel.pl

@Jeszcze ...:
A jak dogrywka nic nie da, to karne.

odpowiedz
L - 24.06.2021 / 17:49, *.tpnet.pl

Jeśli dalej będą tak zmieniać przepisy to zaraz nową dyscyplinę sportu z tego zrobią...

odpowiedz
Hautausmaa - 24.06.2021 / 17:46, *.plus.pl

Czyli jak przegramy 1-3 na wyjeździe, a u siebie tylko 0-1, to nic to nam nie da?

odpowiedz
Eri - 24.06.2021 / 17:56, *.play-internet.pl

@Hautausmaa: hahaha

odpowiedz
ziutek - 24.06.2021 / 18:39, *.vectranet.pl

@Hautausmaa: hahaha

odpowiedz
Ibor - 24.06.2021 / 19:42, *.play-internet.pl

@Hautausmaa:
Dwie przegrane —- odpadamy :(

odpowiedz
Jar - 24.06.2021 / 19:46, *.chello.pl

@Ibor: przegrana i przegrana daje wygraną????

odpowiedz
CWKSiak - 24.06.2021 / 19:55, *.orange.pl

@Hautausmaa:
Musielibyśmy drugi mecz przegrać 2:0 wtedy byłaby dogrywka i karny dla nas…

odpowiedz
Glb - 24.06.2021 / 23:24, *.124.67

@Jar: No jak to, a nie? Minus i minus daje plus ;)

odpowiedz
Browar - 25.06.2021 / 06:56, *.play-internet.pl

@Jar: minus i minus daję plus

odpowiedz
oLaf - 25.06.2021 / 18:38, *.vectranet.pl

@Hautausmaa: widzę, że staczamy się do ligi niepełnosprawnych umysłowo.... w sumie odpowiedni poziom ; ))

odpowiedz
Hautausmaa - 27.06.2021 / 14:57, *.com.pl

@oLaf: Ta... Abo co?

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2021 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.