LTC - fot. Woytek / Legionisci.com

Rząd dofinansuje kluby piłkarskie

źródło: interia.pl

Jak ustaliła Interia, jeszcze w styczniu rząd chce ogłosić start Programu Wsparcia Mistrzów. W jego ramach ogromne pieniądze mają popłynąć szerokim strumieniem do przedstawicieli kilku najpopularniejszych dyscyplin: piłki nożnej, siatkówki, koszykówki, piłki ręcznej czy hokeja. Największym beneficjentem zostaną jednak kluby piłkarskie. Z dokumentów wynika, że jeszcze w tym sezonie polski futbol może zostać zasilony kwotą blisko 170 milionów złotych.

Wszystkie kluby Ekstraklasy i 1. ligi mogą otrzymać jednorazowe granty na stworzenie nowoczesnych centrów badawczo-rozwojowych, jakie w Polsce posiadają Legia Warszawa czy Lech Poznań. Program ma koordynować wspomniane Ministerstwo Sportu. Kluby z Ekstraklasy mają dostać po 6 mln zł.

Drugim elementem rządowego planu, który - zgodnie z założeniami - ma być realizowany w latach 2022-2025, jest wspieranie klubów, które awansują do europejskich pucharów. Corocznymi bonusami mają więc być nagradzane trzy pierwsze drużyny Ekstraklasy, a także zdobywca Pucharu Polski. Za trwający sezon 2021/2022 ma to być 8 mln zł dla mistrza Polski, po 5 mln zł dla wicemistrza i trzeciej drużyny ligi oraz 6 mln zł dla zdobywcy Pucharu Polski. W kolejnych latach mistrz, który wystartuje w kwalifikacjach do Champions League, otrzyma aż 30 mln zł. Po ok. 20 mln zł dostaną kluby startujące w eliminacjach Ligi Europy, a triumfator Pucharu - ok. 25 mln zł.

Według ustaleń Interii autorem koncepcji wspierania polskich klubów w Europie jest Dariusz Mioduski.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (97)

+dodaj komentarz
tomiacab - 15.01.2022 / 20:43, *.centertel.pl

to ne jest program poprawienia polskiego futbolu, tylko kupią medialnych biznesmanów, zeby mówili że rząd wspiera przedsiębiorców. Dlatego dostaje grupka tych znanych medialnie, a zwykł mały przedsiębiorca będzie dojechany polskim ładem

odpowiedz
Kibolek - 15.01.2022 / 17:42, *.telefonica.de

Morawiecki dofinansuje mioduskiego bo są z tego samego państwa z gwiazdą

odpowiedz
asd232 - 15.01.2022 / 10:30, *.t-mobile.pl

no tak, trzeba zakryć problemy w innych sektorach wiec sypnie sie troche kasy dla elektoratu i odwroci uwage. przeciez jestesmy tacy bogaci. A jak nie bedzie z czego dac to sie wydrukuje

odpowiedz
Leśny Dziadek - 15.01.2022 / 10:22, *.t-mobile.pl

Czasy się zmieniają, a niektórzy zamiast odzyskiwać, dalej tracą rozum. Chleba i igrzysk, a goje tańczą z radości, sprzedając swój kraj za garść srebrników...

odpowiedz
LGTBQWERTY stop !!! - 15.01.2022 / 08:33, *.vectranet.pl

To bardzo dobra decyzja polskego rządu ktora, mam nadzieje przełoży się na dobre wyniki i zrównoważony rozwój polskich klubów, ale to juz w gestii zarzadzajacych polskimi klubami. Oby kasa poszla w inwestowanie w mlodych, utalentowanych Polaków wspartych wartościowymi obcokrajowcami a nIe na sprowadzanie szrotu.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 15.01.2022 / 10:19, *.t-mobile.pl

@LGTBQWERTY stop !!!: Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha. Ostatni raz tak się uśmiałem, gdy powstawał Amber Gold. Tam też były ogromne pieniądze w grze. Dwie rzeczy nie mają końca: drukowanie pieniędzy i zadłużanie ludzi, którzy za to wszystko płacą i zapłacą niewyobrażalną cenę,i ludzka głupota...

odpowiedz
Gienek - 15.01.2022 / 07:22, *.vodafone-ip.de

Bogaty kraj ta Nasza Polska!
Rozdawnictwo pełną gębą.
Ciekawe ile zadłużenie kraju wyniesie.. Parodia.

odpowiedz
Szyszko - 15.01.2022 / 01:59, *.chello.pl

Się urządzimy w tym inflacyjnym korkociągu na amen. Więcej palenia pieniędzy w kominie mistrzowie!

odpowiedz
Sarcastico. - 15.01.2022 / 01:43, *.orange.pl

Cieszcie się polinezyjczycy cieszcie ale nie bądźcie zdziwieni nadciągającymi podwyżkami.

odpowiedz
Mączyński - 15.01.2022 / 01:26, *.plus.pl

Przestańcie się mazać, do wygrania zostało jeszcze 6 mln w PP. Do boju!

odpowiedz
AKADEMIE W CAŁEJ POLSCE ! CZAS BUDOWAĆ SPORTOWE! - 15.01.2022 / 00:50, *.57.20

TO GROSZE ALE DOBRY START, FINANSOWAĆ POLSKI SPORT WSZYSYKIE SEKCJE WSPIERANE, ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH...

odpowiedz
(L)opez pl - 14.01.2022 / 22:43, *.mm.pl

Zobaczymy czy mają tyle papieru żeby dodrukować

odpowiedz
Matt - 14.01.2022 / 22:00, *.tpnet.pl

1. Przecież kapitalizacja w najwyższych ligach była już dawno. Jest S.A., to niech będzie S.A. Skoro kluby piłkarskie to przedsiębiorstwa, to niech akcjonariusze/udziałowcy się martwią, a nie państwo. Największe drużyny w Polsce, w najpopularniejszym sporcie narodowym nie potrafią same ściągnąć sponsorów tego rzędu? No to problem jest inny. W Polsce jest tak, że jak nam dobrze idzie to chcemy kapitalizmu. Jak są problemy, to wołamy o socjalizm.
2. Wiadomo lepsze coś, niż nic, ale takie kwtoy na 36 klubów Ekstraklasy i 1 Ligi nie zmieni niczego. Kilka milionów to będzie jakiś dodatkowy projekt albo załatanie dachu w trybunach. Jeśli ktoś będzie miał dobry rok, jak Legia do lata, to uzyska bardzo dobre 28+mln złotych. To jest ok. 6 mln euro, które zniknie w czeluściach pewnie podobnie jak kasa z LE w każdym polskim przypadku. Jeśli ktoś śni o wzmocnieniach to niech sobie to przeliczy co można mieć za 6 mln euro. Piłkarza powiedzmy wartości 3 mln, jego pensję na 2 lata i bonusy dla menedżera itd. To na papierze, a wątpię, że to w ogóle będzie no i to sytuacja klubu, który odniósł największy sukces, a pozostali? Także pieniądze wydane bez sensu. Korzyści z nich uzyskane są niewspółmiernie małe.
3. Ktoś tu już pisał o klubach niższych lig. Zgadzam się. Profesjonalna piłka stoi na fundamentach niższych lig, a nawet sportu amatorskiego. Często pracy społecznej i wolontariatu. W Ekstraklasie agent kiwnie na piłkarza palcem i już należy mu się premia. W niższych ligach, skąd wyrasta wiele talentów, ludzie wielokrotnie robią coś dla samej miłości do piłki, sami do tematu dokładają. Jest to coraz rzadsze, ale nadal jest. Takie pieniądze w niższych ligach odmieniłyby totalnie tamten świat piłkarski jeśli chodzi o szkolenie, warunki treningowe. Nadal jednak pozostaje pytanie czy warto? Tego nie wiem, ale na pewno bardziej niż Ekstraklasę.
4. Jeśli taki program ma być realizowany, to na pewno nie w roku o największym tempie inflacji od 2 dekad. Wydatki rządowe na sport nie są pierwszej, ani drugiej konieczności, po co dokładać cegiełkę do problemów?
5. Jeśli już tak państwo chce wspierać przedsiębiorstwa sportowe, to trzeba było pójść drogą Kubicy w F1. Wiadomo, że w takich spółkach decyzje są i tak polityczne. W Orlenie podjęto totalnie nielogiczną decyzję o wsparciu tej idei kwotą 0,5 mld zł żeby Kubica mógł sobie pojeździć gdzie lubi. Argumentują to (teraz już) sukcesem marketingowym, reklamowym na całym świecie. Tak, oczywiście, kibice F1 w Ameryce Południowej, Północnej, Azji, Afryce z pewnością zaczną tankować na Orlenie. Sukces ogromny i faktycznie nie da się go przeliczyć na pieniądze, bo żadnych z tego nie było i nie będzie. Orlen mógł objąć patronat nad Ekstraklasą i takie 0,5 mld wpompować tu na własnych warunkach. Za te pieniądze naprawdę coś można byłoby zmienić, ale ok.
6. Jeszcze raz powtarzam, że jestem przeciwny finansowaniu przedsiębiorstw działających w sektorze sportu przez państwo. Co innego współpraca z lokalnym samorządem, bo tutaj współpraca, czy może współzależność, jest o wiele bliższa.

odpowiedz
Heh - 17.01.2022 / 07:06, *.geckonet.pl

@Matt: Doceniam za wpis.

odpowiedz
c u L t Super POLAND WARSAW - 14.01.2022 / 21:20, *.57.20

DOBRZE ŻE OFICJALNIE!BO OSTATNIO WSPIERAŁ NIEOFICJALNIE...

odpowiedz
Rafał - 14.01.2022 / 19:46, *.tpnet.pl

??? jak zobaczę koparki na budowie to może uwierzę

odpowiedz
Lw - 14.01.2022 / 17:17, *.plus.pl

Rząd polski więc wspiera polskie firmy.Co w tym dziwnego.Poprzednio był niemiecki więc co się dało sprzedawał i likwidował.

odpowiedz
Luk - 14.01.2022 / 19:14, *.vectranet.pl

@Lw: Głupiś.

odpowiedz
(L) - 14.01.2022 / 19:37, *.chello.pl

@Luk: Mądry się znalazł.

odpowiedz
Rado1916 - 14.01.2022 / 19:40, *.com.pl

@Lw: w punkt. Nic dodać, nic ująć

odpowiedz
c u L t Poland - 14.01.2022 / 21:22, *.57.20

@Lw: BRAWO! POLSKA I POLSKIE!

odpowiedz
LGTBQWERTY stop !!! - 15.01.2022 / 08:24, *.vectranet.pl

@Lw: Pełna zgoda. W dodatku PO bylo o krok od zniszczenia LOTu i sprzedania Lotosu ruskim.
Co do decyzji rządu o wsparciu dla polskiego sportu, to bardzo dobra decyzja ktora , mam nadzieje przełoży się na dobre wyniki i zrównoważony rozwój polskich klubów.

odpowiedz
tomiacab - 15.01.2022 / 21:05, *.centertel.pl

@Lw: to w tym dziwnego że jak ktoś nie daje rady na rynku, to nie powinno być dla niego miejsca i zrobić się powinno dla firm które działają w sposób przedsiębiorczy i skuteczny. To jest wspieranie patologii gospodarczej, a póxniej nie wiesz skąd taki kryzys i inflacja. Weź rozpęd i je...j się z baranka w mur. Podatki ci się nowe też podobają? a myślisz ze na czym opiera się socjalizm? Pewnie uważasz się za antykomunistę ale nawet nie wiesz ze popierasz komunizm gospodarczy.

odpowiedz
Rob - 14.01.2022 / 16:58, *.centertel.pl

Moze ta kasa przydala by sie w ponizej 4 ligi tam bardziej potrzebny zastrzyk finansowy niektore kluby ledwo dysza

odpowiedz
Ajajaj ITI - 14.01.2022 / 14:43, *.centertel.pl

Wystarczy że sponsorują je mafię bukmacherskie , i jakie cuda są każdy widzi.... pozdrawiam grających id i o t ó w

odpowiedz
Endi - 14.01.2022 / 14:21, *.tpnet.pl

Z z jakiej racji pieniądze dla darmozjadów i nieudaczników którzy nie potrafią nawet prosto dwa razy kopnąć piłki nie mówiąc już nawet o granie w europejskich pucharach. Z reguły żenujący w grę mioduski i rząd powinni się dopłacać kibicom że w ogóle chcą to oglądać. Link

odpowiedz
Serek - 14.01.2022 / 13:57, *.tpnet.pl

To jest jakiś żart, miodek znowu na sprowadza jakiegoś badziewia z zagranicy jak zobaczy zastrzyk pieniędzy...

odpowiedz
mat_84 - 14.01.2022 / 13:28, *.gov.pl

To jest jakiś absurd...rząd będzie z naszych podatków wspierał prywatne spółki...

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 15:26, *.chello.pl

@mat_84: W USA swego czasu rządy wspierały prywatne banki to dlaczego państwo Polskie ma nie mają wspierać prywatnych klubów piłkarkich,które są spółkami użyteczności publicznej.Troche wiedzy polecam.

odpowiedz
curragh - 14.01.2022 / 17:48, *.atman.pl

@info: które to banki wywołały kryzys... tak, w USA też próbują naśladować Związek Radziecki

odpowiedz
qbzi - 14.01.2022 / 13:25, *.t-mobile.pl

Przecież polskie kluby nie startują w kwalifikacjach LE tylko LM i LKE.

odpowiedz
Real deal - 14.01.2022 / 13:00, *.virginm.net

Socjalu czesc dalsza,zobaczymy ile z tej kasy sobie panowie przytula,a Ile pojdzie na prawdziwe potrzeby.Taki typowy interes,w naszym kraju.Do pieniedzy jeszcze potrzebna jest odpowiednia wiedza I mentalnosc I ciezka praca,wtedy to dziala ,a tak to kupa gruzu oklejona ladnymi plakatami.Obym sie mylil tym razem.

odpowiedz
tekken (L) - 14.01.2022 / 12:50, *.230.80

Jaki jest taki jest ten nasz prezes, ale łeb to ma, jak mówił Pyzdra;)

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 12:52, *.chello.pl

@tekken (L): Dokładnie.Drukarki w NBP już pracują ;)

odpowiedz
mat_84 - 14.01.2022 / 13:32, *.gov.pl

@tekken (L): nasz światły prezes nie przewidział pewnie jednego - w 2022 nie dostanie żadnej premii za start w pucharach, bo L nie uzyska prawa startu w kwalifikacjach

odpowiedz
oLaf - 14.01.2022 / 13:47, *.play-internet.pl

@tekken (L): taaaa, nauczył się u Kulczyka ciągnąć pieniądze z Państwa czyli z naszych podatków i ... tak mu zostało , jedyne co potrafi dobrze robić ... :(

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 12:50, *.chello.pl

Jedna uwaga odnośnie "nie swoich pieniędzy",który aspekt poruszyło kilka osób w komentarzach.

Akurat rząd ma swoje pieniądze.NBP dodrukowuje pusty pieniądz.Widać jakie macie pojęcie o finansach.Oczywiście ten wydrukowany pusty pieniądz stanie się długiem w przyszłości do spłacenia,ale kto to będzie spłacał? przecież nie my,tylko kolejne pokolenia,chociaż też wątpie.Interesuje was co będzie z finansami Polski i nie tylko za 200,czy 300 lat? bo mnie nie.

odpowiedz
Pepe - 14.01.2022 / 13:11, *.t-mobile.pl

@info:
O Boże !!!
"Pusty pieniądz" i "długi na 300 lat" ???
Ty chyba żeś się z czymś ciężkim zderzył.
Nie masz nic mądrego do powiedzenia, to nie mów nic. Tak będzie lepiej dla wszystkich.

odpowiedz
laik - 14.01.2022 / 13:33, *.centertel.pl

@info: Czyli jeśli NBP wydrukuje masę pustego pieniądza, to staniemy się od tego bogatsi?

odpowiedz
Singspiel - 14.01.2022 / 14:37, *.plus.pl

@info: i wyzsze rachunki z powodu inflacji tez zaplaca przyszłe pokolenia? U ciebie to chyba rodzice za wszystko płacą

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 15:23, *.chello.pl

@Singspiel: Pepe,laik singspiel.Dyskusja jest nie o tym,czy ktoś przez dodruk pieniądza będzie bogaty,tylko skąd brać pieniądze.USA drukuje kase od wielu lat,są zadłużeni na biliony USD,nie miliardy,tylko biliony,tą są kosmiczne długi,niewyobrażalne,myślicie że ktoś się tym przejmuje w USA? Myślicie,że na przestrzeni lat ludfzie biednieją,czy się bogacą na gospodarkach gdzie trwa dodruk kasy? Dopóki płace rosną szybciej od inflacji,z wyjątkiem ostatnich miesięcy,to większość ludzi kompletnie nie zwraca uwagi na inflacje i zadłużenie państw.

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 15:47, *.chello.pl

@Singspiel: Inflacja nie urosła aż tak mocno przez dodruk,tylko przez wysokie ceny energii.To jest Prądu,paliwa,a to zasługa rosnących drastycznie opłat za co2 dzieło UE i ekoterroru oraz z powodu Putina.Jesteś na garnuszku rodziców? że nie wiesz tak prostych informacji.

odpowiedz
laik - 14.01.2022 / 17:07, *.centertel.pl

@info: Ok, przekonałeś mnie. Właśnie rzuciłem robotę i czekam na te dodrukowane pieniądze z NBPu... Żądzą nami jacyś idioci. Przecież powinniśmy drukować na okrągło złotówkę i wszystko kupować za granicą. Żaden Polak nie musiałby pracować, a żyłby jak Panisko.

odpowiedz
laik - 14.01.2022 / 17:13, *.centertel.pl

@laik: W przypływie geniuszu pomyślałem, że wydrukujemy tyle złotówek, żeby kupić cały świat!

odpowiedz
singspiel - 14.01.2022 / 17:52, *.atman.pl

@info: nie bredź. chyba sam nie wierzysz w tę propagandę? w Europie inflacja max 5 procent, w Polsce już ponad 2 razy tyle. to efekt tych wszystkich 500 plus i innego psucia pieniądza dotacjami rządowymi. w przeciwieństwie do ciebie utrzymuję się sam i nie podoba mi się sytuacja, w której rząd doi mnie "polskim bezwładem", żeby przekupować wyborców.
ps. zielony ład podpisał nasz rząd. teraz zdziwieni drożyzną za opłaty emisyjne?

odpowiedz
singspiel - 14.01.2022 / 18:01, *.atman.pl

@info: super. tylko u nas właśnie płace spadły po przeniesieniu ubezpieczeń medycznych na obywateli. czyli rząd nakłada na nas dodatkowy podatek (bo inflacja to ukryty podatek) i jeszcze okrada na pensjach. super. bogacę się od tego

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 19:47, *.chello.pl

@laik: Odróżnisz dodruk pieniądza na pewne potrzeby społeczne,socjalne od nic nie robienia? Dla Ciebie świat jest czarno-biały? hahahaha dorośnij.

odpowiedz
laik - 14.01.2022 / 20:26, *.centertel.pl

@info: "Odróżnisz dodruk pieniądza na pewne potrzeby społeczne,socjalne od nic nie robienia?" Nie! Zdecydowanie nie. Dziwne, że dla ciebie zasiłek to wysiłek. Czarno-biało ci przedstawiłem, żebyś lepiej zrozumiał gdzie prowadzi twój tok myślenia. Ale widzę bez skutku. Jak rozumiem masz jakieś potrzeby socjalne i społeczne do zaspokojenia na koszt państwa, więc cie nie prekonam. Otóż ja, odkąd rzuciłem robotę, zainspirowany twoim wywodem, również mam niezaspokojone potrzeby społeczne i socjalne, które muszą zostać zaspokojone, bo jak nie to... podpalę oponę pod twoim domem i zablokuję ci wyjazd z rowerowni.

odpowiedz
Matt - 14.01.2022 / 21:27, *.tpnet.pl

@info: Możesz się zainteresować jak ta 300-letnia przyszłość da ci klapsa za kilka lat :)

odpowiedz
Leśny Dziadek - 15.01.2022 / 09:56, *.t-mobile.pl

@Matt: Skoro można drukować, to mam jeden postulat - drukarka dla każdego. Po co pracować, skoro można drukować i kupować? Tylko co kupować....? Przecież nie będzie niczego, bo każdy będzie jedynie drukował...

odpowiedz
Singspiel - 15.01.2022 / 14:30, *.plus.pl

@Leśny Dziadek: sporo pisze tu dzieciaków, które nie mialy nawet podstaw ekonomii. Nie wiem jak Ty, ale mnie to lekko przeraża. Mnie tam nie tęskno za PRL

odpowiedz
info - 15.01.2022 / 15:12, *.chello.pl

@Singspiel: PRL nie drukował pieniędzy na potrzeby kryzysów i socjalu,widać że nie masz pojęcia.PRL zaciągał kredyty i to bardzo niekorzystne,wysokooprocentowane,co skończyło się bankructwem.Drukowanie pieniądza,a kredyty to są dwie różne sprawy.Myślisz że dziś USA to PRL? USA wydrukował w ostanich dwóch latach kilka bilionów USD,gdyby tego nie zrobili byłby gigantyczny kryzys w stanach,ogromne bezrobocie,upadek tysięcy przedsiębiorstw zapaść gospodarcza i ujemne PKB.Drukuje się kase po to,by ludzie przechodzili kryzysy w miare spokojnie,inaczej klepaliby biede.

odpowiedz
zegna - 16.01.2022 / 22:46, *.play-internet.pl

@Leśny Dziadek: Dostajesz kasę z moskwy czy berlina?

odpowiedz
Hipokryzja popis - 14.01.2022 / 12:25, *.chello.pl

Bogaci staną się jeszcze bogatsi.

odpowiedz
Ding - 14.01.2022 / 12:17, *.play-internet.pl

Orbanizacja krajowego sportu, wersja polska :-(

odpowiedz
Brat - 14.01.2022 / 12:10, *.chello.pl

Chłopik działa. :)

No, ale my teraz nie mam szans na awans do pucharów, więc ta zmiana jest spóźniona. Pewnie Mioduski mnie spodziewał się takiego obrotu sprawy, dlatego wymyślono dofinansowanie tylko dla klubów, które grają w pucharach. Teraz muszą zmienić wizję i postarać się o dofinansowanie spadkowiczów, bo obecnie nic z tortu nie wezmą, heh...

odpowiedz
Kris - 14.01.2022 / 11:53, *.plus.pl

Kłamstwo, nie rząd, a my wszyscy za to płacimy

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 12:58, *.chello.pl

@Kris: wiesz co to jest dodruk pieniądza? Nikt za to nie zapłaci.NBP i rząd mają nieograniczoną ilość pieniędzy.

odpowiedz
Singspiel - 14.01.2022 / 14:39, *.plus.pl

@info: rzad nie ma zadnych pieniedzy. Dodruk to kolejny dlug. Do splacenia przez obywateli

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 15:16, *.chello.pl

@Singspiel: Rząd i NBP ma nieograniczoną ilość pieniądza,mogą sobie każdą ilość dodrukować.Poczytaj troche ekspertów,prezesów banków narodowych,prezesów instytucji to będziesz to wiedział.Nikt tego nie będzie spłacał,a na pewno nie w tym stuleciu.

odpowiedz
singspiel - 14.01.2022 / 17:55, *.atman.pl

@info: żal mi ciebie, bo masz głowę skatowaną jakimiś bredniami. im większe pompowanie pustego pieniądza, tym mniejsza wartość pieniędzy obywateli. nie przerabialiśmy już aby tych bredni w latach 80tych? każdy eksperyment socjalistyczny kończy się zawsze tak samo - bankructwem

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 20:07, *.chello.pl

@singspiel: Mi żal ciebie,ponieważ nie masz pojecia o czym piszesz.W latach 80-tych nikt nie drukował kasy,a na pewno nie komuniści,oni tylko brali kredyty,wysokoprocentowe w dodatku,a to zupełnie co innego.Odróżniasz dodruk pieniądza na cele społeczne,socjalne,na pomoc przedsiębiorcom i gospodarce,od pożyczania każdy na wysokooprocentowany kredyt? To są zupełnie inne kwestie.

odpowiedz
Adam - 15.01.2022 / 03:04, *.play-internet.pl

@info: brzmisz jak błazen, który coś usłyszał na toutubie i w to ślepo wierzy. Powołujesz się na źródła, może jakieś podasz?

odpowiedz
info - 15.01.2022 / 15:07, *.chello.pl

@Adam: To nie słyszałeś, że doktryny Balcerowicza i liberałów doktrynerów dawno się skompromitowały.Mam ci podać źródła? heh dzieckiem jestes? przecież to życie.FED drukuje miliardy dolarów ,tysiące miliardów USD,od kilkunastu lat,myślisz ze tam siedzą błazny bez pojecia? albo takie Adamy jak ty? wiesz co to w ogóle jest FED?

odpowiedz
FC_ŻYRARDÓW - 14.01.2022 / 11:52, *.orange.pl

Jak dla mnie dobra wiadomość. Nie rozumiem niektórych komentarzy.
Pieniądze podatników, nikt nie zaprzecza, ale skoro idą na dobry cel to chyba dobrze ?
Przecież poprzednicy też ściągali podatki a takich inicjatyw nie było. Niektórzy wolą widać płacić podatki nie wiedząc na co idą :).

odpowiedz
nopar - 14.01.2022 / 12:18, *.plus.pl

@FC_ŻYRARDÓW: na ciebie, najlepiej, 500+ albo zapomogę

odpowiedz
FC_ŻYRARDÓW - 14.01.2022 / 12:36, *.orange.pl

@nopar: Chętnie przytulę :)

odpowiedz
Slay - 14.01.2022 / 12:43, *.mgk.pl

@FC_ŻYRARDÓW: nie uważasz, że miliony złotych są potrzebne w tym chorym kraju na przykład na ochronę zdrowia. Na internecie trwają zbiórki na ratunek dzieciom, a tu kopacze mają mieć jeszcze więcej . Myślę jednak, że będzie jak z milionem aut elektrycznych, mieszkań, masztów flagowych itp. Czego to nie obiecywali.

odpowiedz
info - 14.01.2022 / 13:00, *.chello.pl

@Slay: Jak nastąpi kolejny dodruk pieniądza to będzie i na zdrowie i na sport i na auta elekttryczne,tylko kto te auta wyprodukuje jak nie ma rąk do pracy w Polsce,masz pomysł?

odpowiedz
FC_ŻYRARDÓW - 14.01.2022 / 13:12, *.orange.pl

@Slay: Czy to debata polityczna ? ;)
Naprawdę mamy się licytować co kto obiecywał przed wyborami ? Uważam że projekt promocji i pomocy klubom sportowym, w tym piłkarskim, jest słuszny.
A może sport nie powinien być wspierany ?

odpowiedz
BRL - 15.01.2022 / 11:12, *.play-internet.pl

@FC_ŻYRARDÓW: Moim zdaniem tylko juniorski, aby młodzież zawsze miała gdzie ćwiczyć. Dorosły człowiek albo powinien sam zapłacić za swoją pasję, albo, jeśli chce na tym zarabiać - znaleźć sobie prywatnego sponsora.

Jeżeli już decydujemy się dotować sport seniorski - to zamiast dokładać z państwowej kasy tym patałachom zarządzanych przez krótkowzrocznych Januszy, to wolałbym już sypnąć na lekkoatletów i właśnie najmniej popularne dyscypliny, które nie mają takiego zainteresowania medialnego i hajs z c+ im nie grozi. A tu dokładka dla najgrubszych, kpina ze społeczeństwa, oni dosłownie zabierają biednym i dają bogatym.

odpowiedz
F - 14.01.2022 / 11:48, *.play-internet.pl

Rządowi fajnie wydaje się nieswoje pieniądze. Może niech lepiej reanimują połączenia kolejowe żeby dzieciaki miały jak dojechać na treningi, a ich rodzice do pracy żeby zarobić na sprzęt.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 14.01.2022 / 11:40, *.t-mobile.pl

Wszystko ,,fajnie,, tylko żaden rząd nie ma swoich pieniędzy. A dawanie publicznych, czyli na naszych na tego typu hobby, to wspieranie nieudaczników, którzy układają się z politykami. Ten sport jest dla ludzi bogatych i mających pomysł na rozwój klubu. Przykładem niech będzie Raków. Mają zamożnego (na polskie warunki) właściciela i wszystko poukładane. Ponokio chce w ten sposób podlizać się kibicom i myśli, że to łykniemy, jak indyki pszenicę. Osobiście nie życzę sobie wydawania ciężko zarobionych naszych pieniędzy na tego typu projekty. To topienie publicznej kasy w wychodku.

odpowiedz
K(L)AKIER - 14.01.2022 / 12:00, *.plus.pl

@Leśny Dziadek: Lewe faktury itp będą szły, że hej

odpowiedz
Stop segregacji! - 14.01.2022 / 11:31, *.centertel.pl

Brawo rząd, zasłużone od dawna dla was 8 gwiazdek!

odpowiedz
Darek - 14.01.2022 / 11:23, *.chello.pl

W razie jak by zabrakło pieniedzy to wprowadzi się 17 nowych podatków.A chleb bedzie po 20 zł.
Najważniejsze że rząd wspiera tych największych.A mali?Najwyżej nie przetrwają.Elita ma żyć wygodnie.Milionerzy mają się bogacić.Kto by się tam plebsem przejmował.

odpowiedz
Korwinista - 14.01.2022 / 11:06, *.t-mobile.pl

Łapy precz od naszych pieniędzy,i kina ,teatry i kluby też

odpowiedz
maaciekw - 14.01.2022 / 11:45, *.135.170

@Korwinista: ale państwo nie ma swoich pieniędzy, wszystkie są nasze :^)

odpowiedz
maaciekw - 14.01.2022 / 11:48, *.135.170

czemu DM ciągle pomaga lechowi?
1) najpierw osłabia głównego rywala,
2) wice kandydatowi chce zabrać trenera,
3) a teraz daje im bezpośrednio kasę

odpowiedz
Grigol - 14.01.2022 / 11:52, *.7.33

@maaciekw: To jest taki pechowiec że głowa mała, nie dość że my w tym roku bronimy sie przed spadkiem to jeszcze główni rywale w walce o przyszłoroczne puchary dostaną w w chu.. pieniędzy

odpowiedz
maaciekw - 14.01.2022 / 13:04, *.135.170

czemu DM ciągle pomaga lechowi?
1) najpierw osłabia głównego rywala,
2) wice kandydatowi chce zabrać trenera,
3) a teraz daje im bezpośrednio kasę

odpowiedz
Korwinista - 14.01.2022 / 13:44, *.t-mobile.pl

@maaciekw: przecież napisałem że od naszych ,nie rządowych

odpowiedz
info - 15.01.2022 / 15:18, *.chello.pl

@Korwinista: Nie od naszych podatków, tylko dodrukowanych pieniedzy.

odpowiedz
Julekkk - 14.01.2022 / 11:04, *.centertel.pl

Chcecie piłki na wyższym poziomie i jednocześnie krytyka wsparcia rządowego teatry prywatne też dostają dotacje!Tylko zrzędzić i narzekact ja pie....,ę!

odpowiedz
Leśny Dziadek - 14.01.2022 / 11:42, *.t-mobile.pl

@Julekkk: Ja już dziękuję za ten ,,poziom,,. Z koniem na łby się zamieniłeś. Z tym, że koń do dzisiaj jest z tego powodu załamany...

odpowiedz
Julekkk - 15.01.2022 / 14:58, *.timplus.net

@Leśny Dziadek: bełkot Twój ciężko zrozumieć!

odpowiedz
spasiony - 14.01.2022 / 10:59, *.10.6

Wow, najbardziej przeraza mnie to, faktycznie tak sie stanie. Nie dziwi tez, ze podpisuje sie pod tym pomyslem sam Dariusz. Nauka u Kulczyka nie poszla w las (jak napychac wlasna kabze groszem publicznym). A najlepsze w tym to, ze wyliczyl sobie jak zgarnie 30 duzych baniek za odpadniecie w kwalifikacjach do LM a tymczasem w oczy zaglada widmo pierwszej ligi.

Wspieranie klubow sportowych ktore albo sa prywatnymi biznesami wlascicieli albo przechowalniami samorzadowych dzialaczy partyjnych lub lesnych dziadkow jest skandaliczne. Nie ma takiej kasy, ktorej ci ludzie nie sa w stanie przewalic co widac na przykladzie prezesa tysiaclecia. Miliony pojda na zatrudnianie starych Slowakow, Portugalczykow piatego sortu i - co najwazniejsze - prowizje menedzerskie. Ale...kto bogatemu zabroni?

odpowiedz
p10 - 14.01.2022 / 10:45, *.35.186

Chleba i igrzysk !

odpowiedz
Coachbiedronka - 14.01.2022 / 10:40, *.play-internet.pl

Jak patrzę na pyry to w zasadzie brakuje im już tylko napastnika i bramkarza do gry w grupie pucharów. U nas te transfery trwają zasługi ,niesiemy kim my będziemy grać bo jakość kadry jest żenująca. Jędrzejczyk coraz słabszy i wolniejszy,Nawrocki odchodzi maks do czerwca,
Pekhart i Lopes odchodzą w czerwcu,emreli teraz,wieteska możliwe odejdzie,to kim my grac będziemy ,

odpowiedz
Coachbiedronka - 14.01.2022 / 10:48, *.play-internet.pl

@Coachbiedronka:
Transfery trwają za dlugi okres i niewiem kim...

odpowiedz
Sitarz - 14.01.2022 / 10:38, *.net.pl

Do czego ten nasz kraj zmierza?

odpowiedz
Wert - 14.01.2022 / 10:35, *.centertel.pl

To miodek zrobił prezent dla Amiki hahaha

odpowiedz
Roma - 14.01.2022 / 10:27, *.plus.pl

No niestety, ale coraz więcej ludzi myśli, że rząd ma własne dochody. A tak kibice Legii będą wspierać Lecha ( i odwrotnie ).

odpowiedz
Nero666 - 14.01.2022 / 10:25, *.17.126

rzad dofinansuje kluby pilkarskie :D haha
rzad nie ma wlasnych pieniedzy tylko pieniadze podatników.
serio trzeba was podstaw ekonomii uczyc?

odpowiedz
Sputnik 44 - 14.01.2022 / 11:10, *.vectranet.pl

@Nero666: niestety Kolego trzeba - w polskim społeczeństwie takiej wiedzy nie ma lub jest na żenujacym poziomie.

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2022 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.