fot. Woytek / Legionisci.com
REKLAMA
REKLAMA

Lyczmański: Legii nie należał się rzut karny

Redakcja, źródło: Legionisci.com, C+ Sport

W 23. minucie meczu pomiędzy Zagłębiem Lubin i Legią Warszawa piłka trafiła w rękę zawodnika zespołu gospodarzy, Damiana Dąbrowskiego. Sędzia Wojciech Myć nie zdecydował się na podyktowanie rzutu karnego, uznając, że zawodnik zasłaniał twarz, w którą uderzyłaby go piłka. Ostatecznie jednak podszedł do monitora VAR i zmienił swoją decyzję. Adam Lyczmański w programie Liga+ Extra przyznał, że rzut karny Legii się nie należał.



– To był kontakt piłki z ręką, natomiast trzymam się tego, że piłka szła w twarz. Zawodnik pewnie dostałby nią w czoło lub policzek. A jak wiemy, jeżeli poza obrysem ręki znajduje się inna dozwolona część ciała, to nie ma przewinienia – stwierdził ekspert.


REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (47)

+dodaj komentarz
🙂 😊 😃 😁 😂 🤣 😇 😉 😜 😎 😍 🤩 😤 🤨 😐 🤔 🧐 🥳 😟 ☹️ 😢 😭 😡 🤬 🤯 👍 👎 💪 👏 🤝 🖐 🙏 🎉 👀 🤡 💩 ☠️ ❤️ 🤍 💚 🖤 🔥 💥 🚀 🔴 ⚪️ 🟢 ⚫️ ⭐️ ⚽️ 🏀 🏉 🏐 🥇 🥈 🥉 🏅 🏆 🍺 🍻 🕯

(L) eonardo - 10.12.2024 / 23:17, *.com.pl

To może szanowny "ekspert" pokaże z dziesięć podobnych przypadków , ale nie z meczów Legii tylko innych drużyn z naszej ligi , powiedzmy od początku sezonu jesiennego, gdy w analogicznych przypadkach NIE podyktowano karnych . Bo bez podparcia merytorycznego takie opinie to jest tylko opowiadanie kocepałów, o takiej wiarygodności jak twierdzenie że Ziemia jest płaska.

odpowiedz
Arek - 09.12.2024 / 23:23, *.tpnet.pl

Jak to jest, że zawsze przy meczach Legii szukają kontrowersji? Niemiecki pajac z Zabrza może robić co chce i jakoś kontrowersji nie ma. Meczu łacha z Zabrzem nie oglądałem, więc nie mam pojęcia, co robił Marciniak. Ale np. Czerwiński z Piasta musi 3 pałzować. A jak już gral Legia, o byle gówno kontrowersja. Jak L. strzeli bramkę zaraz spalonych się dopatrują. Jak jest karny, zaraz patrzą, czy aby prawidłowy i roztrząsają to potem tygodniami. Przecież to w jakąś paranoję idzie popaść.

odpowiedz
jim - 09.12.2024 / 17:37, *.ejedrzejow.pl

Piłka nie szła w twarz co widać na powtórce zza bramki, Dąbrowski złożył ręce ale ma je wysunięte przed siebie i blokuje piłkę lecącą w stronę bramki a nie w jego głowę.

odpowiedz
Ju(L)ius - 09.12.2024 / 20:56, *.t-mobile.pl

@jim: tylko dziwnym trafem akurat tej powtórki w programie nie pokazywali..... ciekawe dlaczego...?? ????

odpowiedz
Eugeniusz Kolator - 09.12.2024 / 16:59, *.t-mobile.pl

Widzę, że sami znawcy i eksperci od oceny boiskowych wydarzeń i sędziowania. Wszyscy którzy twierdzą, że powinien być karny powinni się udać do lekarza (tego od głowy). Trudno skakać do piłki lub przeciwnika z rękoma z tyłu lub na baczność. Co obrońcy mają zrobić z rękami, uciąć je sobie? Tu nie było celowości zawodnika, ręka nastrzelona z bliska, lecąca w twarz. Obrońca miał prawo chronić swoje zdrowie. Jakby za każdą taką bzdurę dyktować karnego to mielibyśmy hokejowe wyniki i po 7 karnych w każdym meczu. Tylko celowe zagrania powinny być gwizdane jako karne. W przeciwnym razie każdy w ofensywie, a szczególnie boczni pomocnicy przy próbie dośrodkowania w pole karne będą celowo nastrzeliwać blokujących obrońców, będą polować na ich ręce by uzyskać łatwą okazję na gola czyli karny. Zgadzam się z jednym, co poniektórzy piszą. Trzeba to ujednolicić by przepisy były jasne i przejrzyste. Problem w tym, że każdy widzi to samo, a ocenia po swojemu, interpretuje jak chce. Żeby nie było, że jestem przeciw Legii, ręka Wszołka z Cracovią to też nie był karny, całkowity przypadek. Tu żaden VAR nie pomoże, bo wszystko zależy od interpretacji decyzyjnego człowieka.

odpowiedz
Walus - 09.12.2024 / 18:52, *.175.51

@Eugeniusz Kolator: Witam. Zgadzam sie w 100%. Jak bedziemy gwiazdac takie karne to juz będzie paranoja.

odpowiedz
Beton - 09.12.2024 / 20:25, *.chello.pl

@Eugeniusz Kolator: może byś się ekspercie i tobie podobni zajął sędzią Marciniakiem. To co wyczyniał na varze w meczu górnik-piast i jako główny w meczu górnik-lech to po prostu skandal i jakoś nikt się tym nie zajmuje. Dlaczego ?
Co do karnego, to ręką zgięta w łokciu na poziomie głowy to naprawdę naturalne ułożenie ręki ? Nie żartuj kolego. Jak jest karny dla L to zaraz jest kontrowersja a jak w drugą stronę to decyzja sędziego się obroni. Tak, tak obiektywni eksperci. Gdyby jakiś Legionista tak się zachował jak poldi to byście tydzień o tym gadali i 4 mecze dyskwalifikacji a tu.....cisza, nic się nie dzieje, brak akcji....czyli Rejs.

odpowiedz
Ju(L)ius - 09.12.2024 / 20:52, *.t-mobile.pl

@Eugeniusz Kolator: rozumiem ze ty jesteś znawca i ekspertem w sprawie sędziowania? Może wypowiesz się na temat karnego z niedawnego meczu Radomiak-Stal...? Kiedy Grzesik przewraca się i piłka trafia go w rękę? Co miał wtedy zrobić z rękami? A dla lyczmanskiego karny jest oczywisty..... ????

odpowiedz
Alan - 09.12.2024 / 16:25, *.t-mobile.pl

Brak karnego z Cracovią dla nich teraz karny dla Nas choć niesłusznie.....No cóż czekam na kolejne info kto sędziuje nstp mecz i te wszystkie wpisy typu no to pograne..????

odpowiedz
Wit Żelazko - 09.12.2024 / 16:07, *.supermedia.pl

po co te nerwy Panowie...
też uważam że akurat w tym przypadku karny się nam nie należał, ale i bez tego karnego byśmy spokojnie wygrali

odpowiedz
expert piłkarski - 09.12.2024 / 15:57, *.vectranet.pl

Oczywiście karny był słuszny bo ręka była nienaturalnie ułożona i odstawała od ciała ,a strzał był w światło bramki. Kwestionowanie tego oczywistego faktu można potraktować jako próbę nacisku na arbitrów aby nie przyznawali Legii oczywistych karnych w następnej rundzie. Legia powinna bronić bardziej swoich praw we władzach ekstraklasy i w mediach.

odpowiedz
wawiak - 09.12.2024 / 15:45, *.chello.pl

Czy ktoś jeszcze tego pajaca traktuje poważnie?

odpowiedz
singspiel - 09.12.2024 / 15:02, *.4.38

w tej akcji obrońcy Zagłębia 2 razy odbijali piłkę rękami. o ile pierwszy może się obronić (bliska odległość), o tyle Ławniczak rzucał się i odbił łokciem piłkę zmierzającą do bramki. ewidentna korzyść, karny ewidentny

odpowiedz
Witamina1916 - 09.12.2024 / 14:42, *.plus.pl

Ekspert to już nie znaczy to co kiedyś , teraz ekspert dla kilkalnosci i oglądalności.

odpowiedz
Ju(L)ius - 09.12.2024 / 14:32, *.t-mobile.pl

Ale to musi uwierac "ekspertow" z c+ (czyli kibiciw Amiki, jagi i bylych pilkarzy skislej) , że Legia odrobiła punkty do czołówki......
Nie musicie panowie przeszkadzac Legii, wystarczy że pilkarze Legii sami sobie często utrudniają.....
Ciekawe czy Żewłakow pocisnął by lyczmanskiemu......?

odpowiedz
Wycior - 09.12.2024 / 16:13, *.vectranet.pl

@Ju(L)ius: Żewłakow zwykle ma z nim spiny, ale wczoraj w studio byli Baszczu i Kosowski i udzielili mu pełnego poparcia.

odpowiedz
Kibic L - 09.12.2024 / 14:23, *.vectranet.pl

Wg. niektórych prowincjonalnych capów Legii nigdy nie należy się karny a są i tacy którzy uważąją, że każdy mecz powinien rozpoczynać się od karnego dla drużyny przeciwnej.

odpowiedz
Ju(L)ius - 09.12.2024 / 14:17, *.t-mobile.pl

Patrze na tą sytuację już któryś raz i nie jestem w stanie zrozumieć jak można mówić że tu nie ma karnego??!!??!! Gdzie oni widzą prawa rękę dąbrowskiego w obrysie ciala???!!! Ludzie!!! Na wysokości twarzy ma dłoń, a piłka trafia poniżej, wiec jak k...wa on chroni twarz częścią ręki, która nie jest na wysokości twarzy!!???????????????????????????????????
Niech mi to ktoś wytłumaczy, bo chyba śnie albo mam coś z oczami.......

odpowiedz
Ja - 09.12.2024 / 17:12, *.orange.pl

@Ju(L)ius: hmmm może wg nich Dąbrowski ma twarz o wymiarach 100cm x 100cm? Wtedy ich teoria by się zgadzała ????

odpowiedz
expat - 09.12.2024 / 14:12, *.34.228

To co się dzieje od jakiegoś czasu z interpretacją zagrania ręką w polu karnym to jakiś żart. Chciałbym żeby np. canal+ zrobił w przerwie zimowej zrobił dokument z sędziami, którzy na konkretnych przykładach wytłumaczyli by przepisy. Tyle interpretacji krązy po necie, które rodzą hejt i głupie komentarze, że warto by to ukrócić.

Jak to możliwe, że praktycznie co kolejkę jest tyle kontrowersji? Chyba sędziowie już się sami pogubili w interpretacji przepisów.

odpowiedz
Ju(L)ius - 09.12.2024 / 14:04, *.t-mobile.pl

To juz przesada! Żałosny ten lyczmanski..... i pseudoeksperci z c+ tez...... starałem się wierzyć w ich kompetencje, ale właśnie stracili u mnie wszelki autorytet w ocenianiu decyzji sedziowskich.......

odpowiedz
piotr_zabki - 09.12.2024 / 14:55, *.97.146

@Ju(L)ius: Nie wiem czy pamiętasz też eksperta C+, niejaki Witt Ż. Wiemy jak skończył...????

odpowiedz
Cleaver - 09.12.2024 / 13:34, *.chello.pl

ręka w polu karnym to jest ręka - niestety zawsze powinien być rzut karny (to nie handball)

odpowiedz
kaktus - 09.12.2024 / 13:13, *.orange.pl

Muszę się z tym zgodzić. Również bym nie podyktował karnego.

odpowiedz
LLL - 09.12.2024 / 12:18, *.33.122

@gutek: Taaaa...pamiętam jak Legia prowadziła na Ł3 z Widzewem 2:0 a wolałbym zapomnieć.

odpowiedz
Mateusz z Gór - 09.12.2024 / 12:03, *.orange.pl

Pamiętajmy, że sędzia ????Lyczmański???? przez całą swoją ekstraklasową karierę był jednym z najsłabszych arbitrów w pokorupcyjnej polskiej piłce. On nawet miał problem za akcjami nadążyć przez swoją tuszę i kondycję. Jego opinie nie mają żadnego znaczenia. Dobór tych ekspertów przez C+ na przestrzeni lat jest śmieszny. Najpierw był skorumpowany Żelazko, potem stronniczy Stępniewski, a teraz po prostu słaby Lyczmański.

odpowiedz
maqs(L) - 09.12.2024 / 10:53, *.77.140

te karne za rękę w polu karnym to jedno wielkie kino , tylko celowe zagrania reka powinny byc gwizdane , 80 % karnych to przypadkowe zagrania.

odpowiedz
Balcer - 09.12.2024 / 11:44, *.orange.pl

@maqs(L): A dla mnie ręka to ręka, niezależnie celowo czy nie.

odpowiedz
Legionista - 09.12.2024 / 10:46, *.net.pl

z jagą też nie było karnego ekspert teoretyk

odpowiedz
Byniu - 09.12.2024 / 10:19, *.vectranet.pl

Czyli można wyciągać łapy i blokować czysty strzał w światło bramki pod pretekstem rzekomej ochrony twarzy? Na powtórce widać ,że głowa była obok ręki, blisko ale nie w obrysie. Trzeba było nadstawić łeb, a nie lecieć z łapami to by karnego nie było.

odpowiedz
Ju(L)ius - 09.12.2024 / 14:23, *.t-mobile.pl

@Byniu: Dokladnie!!! Jak piłka leci w stronę obrońcy to może wystawić łokcie byle tylko dłonie zaslanialy na twarzy??? Paranoja.......

odpowiedz
Wyrwikufel - 09.12.2024 / 10:08, *.netfala.pl

Jak to mawiał wiecznie stary człowiek (pan Strejlau), suma szczęścia wychodzi na zero. W tym przypadku Legii dopisało szczęście, innym razem była pokrzywdzona ????

odpowiedz
zdzicho - 09.12.2024 / 12:14, *.16.195

@Wyrwikufel: ja tam widzę już dwa szczęścia, bo ten sam sędzia, tylko że wtedy był na varze, nie widział ręki Wszołka w doliczonym czasie z craxą
Poza tym, nie jestem pewien, że to błąd. Ręki nie trzyma na wprost twarzy tylko jednak lekko poza twarzą i chyba piłka przeszłaby w stronę bramki, pewnie ocierając się o głowę. Zgodnie z wytycznymi ułożenie ręki nienaturalne powyżej barku to bardziej karny dla mnie. Myślę, że ekspert nie ma racji.

odpowiedz
zkr - 09.12.2024 / 10:06, *.chello.pl

Ale gdyby nie ręka to piłka wylądowałby w siatce.

odpowiedz
ibik - 09.12.2024 / 10:02, *.gov.pl

Oglądałem tę jego wypowiedź. Niestety, ale po raz kolejny p. Lyczmański mijał się z prawdą. Otóż, Dąbrowski miał wystawione ręce, a nie przyciśnięte do ciała. Dodatkowo, wbrew temu, co gwiazdy C+ z p. Lyczmańskim twierdzą, piłka szła po przekątnej, a nie bezpośrednio na twarz, więc argument, że bronił głowy nie trzyma się kupy. Tylko jedna z powtórek dokładnie to pokazywała. na której się nie skupiono, a antylegijny C+ do znudzenia pokazywał te ujęcia, na których nie było dokładnie widać sytuacji. Skoro mowa o manipulacji i żałosnych opiniach, to tym razem o meczu Rakowa z Motorem, gdzie Raków zdobył wyrównującą bramkę po ewidentnym faulu na jednym z obrońcy Motoru. Otóż, zawodnik Rakowa skacze nogami (na wysokość niemal ramion) obrońcy na plecy, przewraca go, a Lyczmański twierdzi, że miał lepszy wyskok, a nogi miał rozchylone, więc nie wjechał mu kolanami, a to, że przewalił obrońcę to pikuś. Uffff, a do tego, jakby nikt tego nie oglądał, Lyczmański twierdził, że to zawodnik Rakowa wybił piłkę, a nie obrońca Motoru. Tymczasem to obrońca wybija piłkę, a w tym czasie przecinak z Rakowa ładuje mu się na plecy nogami powodując upadek. Powinno być: faul i nieuznana bramka to jedyne słuszne decyzje. I to cała prawda o tzw. analizach kontrowersji w C+ - Liga + Extra.

odpowiedz
Ju(L)ius - 09.12.2024 / 13:59, *.t-mobile.pl

@ibik: dokladnie.... ta sytuacja to najlepszy przykład na podwójne standardy albo niekompetencje lyczmanskiego....

odpowiedz
voley - 09.12.2024 / 14:09, *.autocom.pl

@ibik: Dokładnie w punkt. W C+ są same słoje.

odpowiedz
Darek - 09.12.2024 / 19:10, *.aster.pl

@ibik:
I bardzo dobrze mówisz????

odpowiedz
gutek - 09.12.2024 / 09:56, *.173.136

inaczej się gra przy 1-0 ale jak jest 2-0 to już odbiera się przeciwnikowi chęci do gry.

odpowiedz
Rytm - 09.12.2024 / 09:28, *.atman.pl

Powinni wprowadzić zasadę, że każda ręka = karny i tyle. Nie byłoby pola do interpretacji. Jak sama nazwa wskazuje, to piłka nożna, a nie ręczna i każda ręka to powinien być karny. Nieważne czy przy ciele, czy nad ciałem, obok ciała. Każda.

odpowiedz
Kobo(L)t - 09.12.2024 / 09:34, *.centertel.pl

@Rytm: Jakby tak było to by celowali w ręce. Piłka musi przejść rewolucje w zakresie rzutów karnych i wolnych.

odpowiedz
Grochowiak - 09.12.2024 / 10:12, *.27.89

@Rytm: ale wymyśliłeś,jakby tak zrobili to by nikt nie darzył do strzelania goli tylko do nabijania po rękach w polu karnym

odpowiedz
Jurek - 09.12.2024 / 10:36, *.versanet.de

@Kobo(L)t: większość nie potrafi wcelować w 7,5 metrową bramkę

odpowiedz
reksio - 09.12.2024 / 12:15, *.16.195

@Jurek: bramka nie ma 7,5 metra. braakuje 18cm

odpowiedz
Ju(L)ius - 09.12.2024 / 12:43, *.t-mobile.pl

@Grochowiak: bezsensowny argument - chcesz powiedzieć że pilkarz woli strzelić w rękę, niż w bramkę? A nawet jeśli to co z tego żeby strzelali w ręce.... przynajmniej nie byłoby dziwnych kontrowersji..... przypominam że KAŻDA ręka atakującej drużyny przed golem anuluje bramkę... KAŻDA!! I nikt się nie bawi w zastanawianie czy obrys, przy ciele czy podpierająca czy nie czy jeszcze jakaś inna.....

odpowiedz
Egon - 09.12.2024 / 09:27, *.waw.pl

W tej sytuacji, karnego można było podyktować i można było nie podyktować.
W każdym razie, Legia wygrała 3-0, więc karny nie wypaczył wyniku.

odpowiedz
PiotrŻo(L)iborz - 09.12.2024 / 09:23, *.t-mobile.pl

Ja też myślę, że takich karnych nie powinno się gwizdać, no chyba, że ręce były daleko od twarzy, ale tu chyba były dość blisko

odpowiedz
REKLAMA
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2025 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.