Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Klikając „Rozumiem, ZAMKNIJ” zgadzasz się na naszą Politykę prywatności.    ROZUMIEM, ZAMKNIJ
Legioniści - niezależny serwis informacyjny
HokejKoszykówka
NewsyNewsy
Newsy
RSS  |  WAP  |  Kosz  |  Siatka  |  Hokej
fot. Hagi / Legionisci.com
fot. Hagi / Legionisci.com
Niedziela, 21 stycznia 2018 r. godz. 09:16

Słowo na niedzielę: Peron

Qbas, źródło: Legionisci.com

Sparta Praga jest gotowa wydać na piłkarza 5 mln euro. Slavia też może sobie pozwolić na wiele, bo ma bogatego (jak na środkowoeuropejskie standardy) chińskiego właściciela. Łudogorec Razgrad bez trudu wykłada ok. 750 tys. euro za czołowego strzelca Ekstraklasy i będzie miał u siebie już drugiego kadrowicza. O możliwościach czołowych klubów belgijskich, szwajcarskich i austriackich nie wspominając.

Słyszeliśmy o zainteresowaniu Legii Syllą, który ostatecznie trafił do Belgii. Być może nasz klub nie był dostatecznie zdeterminowany, by pozyskać Malijczyka, może wchodziły w grę inne kwestie, ale faktem jest, że zawodnik trafił do Mechelen, przedostatniej drużyny ligi. Jestem przekonany, że gdyby nie chciał, to by tam nie poszedł. I to nie zarzut w stronę Legii. To po prostu obrazuje naszą pozycję negocjacyjną – klubu mającego europejskie aspiracje, ale jednak najlepszego jedynie w niepoważanej lidze.

Jesteśmy bardzo ubogim krewnym. Nasz klub jest najbogatszy w Polsce i wydaje sporo pieniędzy na zawodników, ale w skali nawet europejskich średniaków to śmieszne sumy. Tylko jak tu mówić o poważnych pieniądzach, skoro nikt tej ligi nie ogląda? Średnia na jeden mecz to przecież raptem lekko ponad 9 tys. na stadionach i 127 tys. przed telewizorami. To co to za zasięg na czterdziestomilionowy kraj? Promowane przez prezesa Mioduskiego pomysły na zmianę zasad podziału pieniędzy z praw TV tylko nieznacznie mogą poprawić sytuację w tzw. eksportowych klubach.

Wydaje się też, że polskie kluby źle wydają pieniądze. Wszystko determinuje wynik sportowy i wbrew zapowiedziom, często nie wybiega się w przyszłość. Przykłady Ruchu, czy Śląska to te najbardziej jaskrawe i jednocześnie chyba najbardziej patologiczne. Wszyscy chcą grać w europejskich pucharach, a już minimum w pierwszej ósemce (czyt. szybko zapewnić sobie utrzymanie). Budujemy od góry, bez podstaw. Tymczasem czołowe kluby z lig ościennych, a nawet, jak mieliśmy okazję się przekonać, z Mołdawii i Kazachstanu, łączą dół z górą. Mają pieniądze więc ściągają niezłych piłkarzy, a przy tym trenują w nowoczesnych ośrodkach treningowych. Mogą więc ćwiczyć na kilku naturalnych boiskach, co u nas w kraju wciąż jest ewenementem (przypominam – Legia ma jedno, a prace nad ośrodkiem w Książenicach jeszcze nie ruszyły, chyba wystartują wiosną), maja gdzie szkolić młodzież. Mając przy tym na uwadze jakim budżetem dysponuje taki Sheriff Tyraspol, można dojść do wniosku, że u nas źle się te pieniądze wydaje. Mistrz Mołdawii nie jest bogatszy od żadnego z polskich klubów, a jednak postawił na racjonalną politykę, która przynosi im sukcesy na miarę możliwości.

Właśnie. Możliwości. Może tu jest problem naszych ligowców? Może pora je zweryfikować? Albo po prostu jasno określić? Tak, chcemy co roku grać w Lidze Mistrzów. Tak, chcemy zadomowić się w Lidze Europy. Tak, chcemy nie tylko pokazać się w Lidze Europy, ale i namieszać w fazie pucharowej. Tak, naszym celem jest utrzymanie. Tak, chcemy gonić Legię, będziemy starać się odebrać jej tytuł. Mierzmy siły na zamiary. Wiadomo, że nie zawojujemy Ligi Mistrzów. Przy panujących w futbolu dysproporcjach finansowych nawet obrzydliwie bogate, patrząc z polskiej perspektywy, kluby jak Olympiakos, Besiktas, czy Zenit nie podskoczą wyżej niż 1/8 finału, od wielkiego święta trafi się ćwierćfinał. Jako Legia możemy szukać swoich szans na Ligę Mistrzów, ale przede wszystkim myśleć, by osiągnąć coś w Lidze Europy. Jak to kiedyś powiedział Pablopavo: „(…) nasze miejsce jest tak 15 minut za Szachtarem. Może wygrana Ligi Europy, ale czemu nie półfinał(…)?”. Sam uważam, że i 1/4 byłaby czymś świetnym.

To jednak tylko rozważania. Zachód odjechał nam bardzo daleko, a my jako liga, nawet nie tylko nie gonimy, co tracimy dystans. Legia też go traci, choć znacznie wolniej od innych polskich klubów. Natomiast być może mozolnie odrabia względem tych ze Szwajcarii, Belgii, czy Austrii. To jest jednak proces, który wymaga stabilizacji, a nie ciągłych zmian trenerów i koncepcji. Wydaje się, że teraz Romeo Jozak i jego ludzie mają pełne zaufanie prezesa Mioduskiego i dostaną potrzebny czas na reorganizację klubu na swoją modłę. W mojej ocenie bez tego nie zrobimy koniecznego kroku naprzód.

Takie poparcie dla trenera jest też ważne ze względu na mentalność samych zawodników. W polskiej piłce pozwolono im uwierzyć, że mogą dość swobodnie podważać zdanie kolejnych szkoleniowców, czy ich autorytet. A to więc trenuje się za ciężko, a to potem za lekko. Teraz też w drużynie Legii gorzko żartuje się, że na Florydzie mają przedłużenie wakacji. Jeśli więc wiosna pójdzie im słabo, to znajdzie się wygodne wytłumaczenie. Inna kwestia, że gracze przez ostatnie lata przywykli do ciężkiej pracy na obozach.

I tak stoi sobie ta nasza liga na peronie i patrzy, jak kolejne pociągi odjeżdżają. Legia natomiast próbuje różnych sposobów, by się załapać. Do niedawna szło dobrze. Lokomotywy stają się jednak coraz szybsze i trudniej nadążyć. W klubie szukano więc nowych dróg, ale chyba uznano, że nie ma co wymyślać – drużynę trzeba po prostu wzmocnić i to zrobiono. Zaryzykuję i powiem: to już jest skład na mistrzostwo Polski i na Ligę Europy. Wierzę, że wkrótce będziemy gotowi na długą, interesującą podróż. Już bowiem stoimy na peronie gotowi do skoku. Pozostaje tylko kwestia jego wykonani i tego dokąd ten pociąg nas dowiezie. Byle się tylko nie poślizgnąć.

Autor: Jakub Majewski "Qbas"
Twitter: QbasLL
Kątem Oka na FB



Komentarze: (39)

Reaaalista, 21.01.2018 09:51:22 - *.play-internet.pl

Boże następny który po jednym nieudanym sezonie polskich klubów w pucharach od 12/13 twierdzi ze nasza liga to dno i metr mułu.
Przypominam ze Czesi czekają na uczestnika ligi mistrzów dłużej niż Polska. Swego czasu chyba tez na tej stronie zachwycano się Bate Borysow które w tym roku odpadło wcześniej niż Legia.
Anglia Hiszpania Niemcy Francja i Włochy to topowe ligi które odjechały reszcie na długie lata.
Reszta w tym Polska to średniaki których poziom jest bardzo wyrównany i tu każdy może wygrać z każdym.

rafał kubiak, 21.01.2018 09:51:35 - *.jmdi.pl

My z naszą Legią to i tak mamy dobrze. W zeszłym roku się nie udało, ale w poprzednich latach mieliśmy kupę emocji w LE/LM. Kto pamięta Moskwę, Zoryę Trabzonspory Gazietenspory?? Jaki polski klub może w ostatnich 10 latach poszczycić się podobnymi wynikami? Poznań biją nawet półamatorzy z Islandii czy Litwy. O innych psuedoklubach nawet nie wspominam. Utrzymać tą drogę i w następnych 5 latach 4 razy zagrać w LE/LM a będzie super. A że liga jest dramatycznie słaba to każdy wie, dlatego miarą Legii jest Europa bo nikt nie ma wątpliwości, że i tak ligę polską wciągniemy nosem.

bubu, 21.01.2018 09:53:34 - *.250.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Liga q 12 klubow. Spadają 4 .

(L), 21.01.2018 09:55:21 - *.ilabs.pl

Nie zgodzę się z jednym

Nigdy nie możemy powiedzieć/napisac że to już jest skład na MP/ LE/ LM.
dobrych transferów nigdy za dość. To pozwala się rozwijać. To ściąga ludzi na trybuny. I w efekcie pozwala się dalej rozwijać.

@rek, 21.01.2018 10:04:14 - *.dynamic.chello.pl

Qbas, na takie płaczliwe "refleksje" i "podsumowania" ociupinkę za wcześnie... A na razie okienko transferowe i kolejne zakupy są "w drodze", wiosenna runda jeszcze się nie rozpoczęła a rozstrzygnięcia w PP i MP także przed nami... Dajmy wszystkim w (L)egii spokojnie popracować... Na żale, podsumowania i pochwały/lub krytykę.../ przyjdzie pora latem... Pozdro (L)

rafał kubiak, 21.01.2018 10:04:43 - *.jmdi.pl

Realista, możesz wyjaśnić o co chodzi z Czechami? Z twojego wpisu można odnieść wrażenie, że jest super o co się czepiacie. Otóż nie, tak nasza liga to dno i metr mułu. Nikt nie dorównuje do Niemiec, Anglii tylko do Austrii, Chorwacji Danii. Zespoły z tych krajów dzielnie walczą w 4 rundzie eLE i nierzadko przechodzą do Fazy Grupowej. Kiedy inny polski zespół niż Legia grała w ostatniej rundzie eliminacji? Nie licząc naszej Legii polskie śmieszne klubiki mają duży problem z przejściem półamatorów z Gruzji, Azerbejdżanu czy innych biednych krajów. To chyba o czymś świadczy? Gdyby nie Legia Polska w rankingu UEFA oscylowałaby na granicy 35 miejsca. I to jest fakt.

soly, 21.01.2018 10:05:36 - *.adsl.cybercity.dk

Zgadzam sie,w ogole sie dziwie skad u niektorych bierze sie nadzieja,ze Legia cokolwiek osiagnie w europie,zagra chociaz w LE...Legia to klub BEZ PIENIEDZY:___BEZ SZKOLENIA...a i po akcji kibice -pilkarze na parkingu..w europie zle sie mowi o Legii.pilkarsko 3 swiat pod kazdym wzgledem,oprocz stadionu,ktory wybudowalo miasto dzieki ITI...i tylle...klub Mioduski tylko gada juz od ilus lat o jakis dlugofalowych planach....ile lat juz minelo,ciagle mowi potrzebujemy 5 lat,a ile juz minelo??,,ile jest w Legii??..i za rok znowu powie ze potrzebuje 5 lat,,,ze akademia sie rozwinie....Moduskii rozwija akademie juz od ilu lat??..tu jest ktos potrzebny z kasa

olew, 21.01.2018 10:28:16 - *.dynamic-ww-05.vectranet.pl

Jest jak jest . Każdy winien pomyśleć o swoim wpływie na nędzę najlepszego polskiego klubu jakim jest Legia. Kasę napędza telewizja, telewizja lubi widowisko, ale nie lubi przemocy. Niestety polscy kibole (wszyscy !) wolą przemoc od rywalizacji. Na szczęście raczej słowną. Frekwencja jest tragiczna. Dwa trzy mecze mecze w sezonie ze sprzedaną (pełną) pulą biletów, wtedy też te bufory , nigdzie nie spotykane. Ludzie zaczną tłumnie oglądać mecze , kiedy z trybun zniknie bluzg, a wróci dowcip. Zmiana naszego wizerunku może przyciągnąć tłumy na trybuny, a potem sponsorów, ci dadzą kasę na lepszych grajków. Żaden poważny sponsor nie przyjdzie do tak słabej i nieoglądanej ligi. Legia może rozpocząć te zmiany , bo w Polsce wszyscy nas małpują, jesteśmy tu najlepsi, ale na razie najlepsi w grajdole.

do reaaalista, 21.01.2018 10:34:33 - *.play-internet.pl

Czesi czekają dłużej na drużynę w lidze mistrzów?To zobacz gdzie w 2012 i 2014 grała Viktoria Pilzno i czy dwa lata przerwy to więcej niz czekanie 21 lat na polską druzyne w LM,no chyba,źe ci chodzi o czekanie od zeszłego sezonu i wystepu Legii w LM,to wtedy tak oni czekaja dluzej niż rok

takie są realia, 21.01.2018 10:41:12 - *.36.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

przede wszystkim mówienie, że to skład na mistrzostwo to gruba pomyłka. W naszych realiach 1-2 kontuzje zawodników z pierwszego składu a u kolejnego/-ych 1-2 zniżka formy i znowu się okaże że przed meczami z Koroną czy innym Piastem trzeba na Mszę dawać... drużyna w dalszym ciągu nie ma solidnych fundamentów i nie będzie ich miała tak długo jak każdy kto się wyróżnił w ostatnim sezonie/rundzie będzie z miejsca odchodził. Nawet jakby był ten mistrz to latem znowu rotacja typu sprzedajemy 4,a w ich miejsce 3 niewiadome plus dopchanie jakimś młodziakiem i mozolna odbudowa pierwszej jedenastki...

VIKTORIA, 21.01.2018 10:52:28 - *.2

"Sparta Praga jest gotowa wydać na piłkarza 5 mln euro. Slavia też może sobie pozwolić na wiele, bo ma bogatego (jak na środkowoeuropejskie standardy) chińskiego właściciela."
A w tabeli z przewaga 14pkt nad Slavia i 18pkt nad Sparta prowadzi Viktoria Plzen ktora w ostatnich trzech okienkach wydala lacznie 3.25mln euro i ma tylko dwoch zawodnikow ktorzy nie sa z czech lub slowacji. (1 austriak, 1 chorwat, 4 slowakow, 21 czechow)

Qbafan, 21.01.2018 10:58:43 - *.dynamic.mm.pl

Bardzo trafna analiza Qbas. Dodałbym tylko, że duży wpływ na ostatnie niepowodzenia miała mentalność kopaczy. Trafili na sielankowe warunki, nie najgorsze zarobki więc postanowili sobie pofolgować.

ludzik, 21.01.2018 11:03:15 - *.agg2.akw.prp-wtd.eircom.net

Szkoda ze nie ma Magiery. On by powiedzial, ze przeciez wygralismy ze Sportingiem

Saska Kępa (L), 21.01.2018 11:27:40 - *.25.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

"I tak stoi sobie ta nasza liga na peronie i patrzy, jak kolejne pociągi odjeżdżają".

Naprawdę odjeżdżają? No popatrzcie...A jednak... Gdy za rządów Leśnego pisałem, że to, co ten facio opowiadał o solidnym europejskim średniaku na Ł3, który rzekomo budował jest ściemą, prymitywną propagandą i robieniem nam, kibicom wody z mózgu i poważna europejska piłka odjechała nam o lata świetlne, to w komentarzach wylewano na mnie kubły pomyj. Czas pokazał jak jest naprawdę: 1. W co i o co grał tak naprawdę Leśny; 2. Jak to jest z poziomem piłkarskim naszej Legii; 3. W którym miejscu europejskiej piłki jesteśmy. Teraz to już nawet dyżurni komentatorzy legionisci.com piszą, że jesteśmy w czarnej d...e pod względem piłkarskim. Wiele razy to pisałem: wszystkie pobożne życzenia, obiecanki preziów, zaklęcia kibiców brutalnie weryfikuje boisko.

Do soly, 21.01.2018 11:31:12 - *.centertel.pl

I co z tego ze o Legii źle się mówi w Europie. O Polsce tez źle się mówi w ue, a to dlatego że rzadzi się tu wbrew zamyslom szwabow. Nie ma się co przejmować opinią innych, szczególnie że dla uefy mogliśmy nie istniec

1596ad, 21.01.2018 11:51:45 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Nawet nie doczytałem do końca. Odechciało mi się jak doczytałem do fragmentu o zapleczu, boiskach itd. Jak komuś raz się chce raz nie to żeby mu nawet codziennie dmuchać zupkę to wyników nie będzie. Piłkarzyki pajacyki, jak chcę zwolnić trenera to mają gdzieś że są w połowie tabeli. No ale każdy może mieć swoje zdanie a ja nie muszę być nieomylny.

Czytajcie ze zrozumieniem, 21.01.2018 12:04:34 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Nie piszcie że Legii się udaje bo raptem ostatni sezon jej nie wyszedł w pucharach a wcześniej było dobrze przez kilka lat. Przecież autor to napisał. Piszę ogólnie o naszej lidze i pozostałych klubach.

Darek , 21.01.2018 12:07:08 - *.dynamic.chello.pl

Pieniadze sa bardzo wazne w pilce noznej.A najlepiej te duze.Ale przyklad Legii ktora jest biednym klubem w europie pokazuje ze mozna zbudowac silna europejska druzyne z zawodnikow za nieduze pieniadze.Przeciez jeszcze nie tak dawno mielismy super druzyne z Nikoliciem,Prjioviciem,Vadisem.Tylko u nas jest problem w tym ze nie ma stabilizacji w druzynie ani w sztabie szkoleniowym.Zamiast pozbywac sie slabych pilkarzy co sa tylko obciazeniem budzetu Legii to my wyprzedajemy najlepszych by miec na utrzymanie tych slabych.Bo slabych nikt nie chce a z czegos placic im trzeba.Taki paradoks.Do tego co roku zmieniajacy sie trenerzy i cale sztaby szkoleniowe.Wyglada to jak cyrk objazdowy a nie profesjonalna druzyna.Co pol roku ktos przychodz i odchodzi.
Zdaje sobie sprawe z tego ze pilkarze chca wiecej zarabiac a Legia tym najlepszym nie moze dac podwyzki takiej jaka dostana w nowym klubie.Ale Legia tez nie ryzykuje.Bo gdyby zaryzykowala to dala by podwyzke dla tych najlepszych co z Legii odchodza a w zamian zarobila by te pieniadze i jeszcze wiecej z europejskich pucharow.
Jezeli Legia dalej bedzie wyprzedawac najlepszych pilkarzy to nie zmieni sie nic za rok dwa a nawet dziesięć lat.
Przyklad mlody Szymanski.Kazdy traktuje go jako mlody,zdolny.Talent.Ale wszyscy mysla tylko o tym by zagral dobry jeden gora dwa sezony i sprzedac go za kilka milionow euro.A jak nie da rady za kilka milionow to moze byc nawet 2 milony byle by kasa wpadla do klubu.Nikt nie mysli o tym chlopaku zeby tu pogral 5 czy 7 lat.Zeby stal sie wizytowka Legii.Zeby pilkarze grali w Legii po kilka lat.Zeby byla stabilizacja.
Swoja droga to ciekaw jestem czy obecna kadra wystarczy na Termalike w Niecieczy czy bedzie jak zawsze.
Walczyc trenowac.Powodzenia.

kokojambo, 21.01.2018 12:19:52 - *.197.ipv4.supernova.orange.pl

Porównania lekko nie trafione. Czesi mają kilka solidnych klubów - Sparta, Slavia, Viktoria, Slovan Liberec. Sheriff to mafijny kaprys i u nas właściciel dawno by siedział. Bardziej bym nas porównał do Słowacji czy Węgier. Bo już nawet Chorwaci "dorobili się" oprócz Dinama i Hajduka takiej Rijeki czy Osijeku.

Kojot44, 21.01.2018 13:20:29 - *.104

@ Darek 100% poparcia

eLkaButelka, 21.01.2018 14:31:00 - *.dynamic.chello.pl

Naprawdę tylko 127tyś osób ogląda ekstraklape w kanal plusie? Ten canal plus za 49 zł w abonamencie? To mniej niż żużel haha. Canalnplus sportowo zdycha i trzeba stamtąd uciekać.

eLo, 21.01.2018 14:44:10 - *.static.ip.netia.com.pl

Polska liga to piłkarski IV świat!

CWKSiak, 21.01.2018 15:17:40 - *.centertel.pl



@rek

możesz coś więcej napisać o przyszłych transferach ?


Po za ty zgadzam sie że teraz jest dużo za wcześnie na oceny

Cik, 21.01.2018 15:25:52 - *.dynamic.chello.pl

dane o frekwencji powalają. to są liczby na poziomie 3 ligi niemieckiej. gdzieś jest zrobiony błąd ze tej ligi nikt nie chce oglądać na żywo ani w TV.

do cik, 21.01.2018 15:46:18 - *.dynamic.chello.pl

jest wiele powodów, przez które naszą ligę ogląda tak mało widzów,jednym z wielu jest ten, że transmisje są na kanałach kodowanych, trzeba płacić żeby to oglądać i to płacić niemało, to już mówi samo za siebie.

eLkaButelka, 21.01.2018 15:53:56 - *.dynamic.chello.pl

Może ktoś w sensowny sposób wyjaśnić dlaczego od 90 roku nie udało się do dzisiaj zbudować silnej ligi piłkarskiej? Albo wogóle jakiejkolwiek innej ligi która odnosiła by sukcesy i się liczyła? No może poza siatką i speedwayem, które są silne w Europie i odnoszą sukcesy. A może to jest kwestia systemowa co? Fabryk nima, przemysłu samochodowego nima a był itd. Co poszło nie tak przez tyle lat?

Benek, 21.01.2018 15:54:32 - *.play-internet.pl

Problemem naszej ekstraklasy nie jest za mało kasy,a za dużo.Większość klubów gra tylko dla utrzymania w lidze bo utrzymanie gwarantuje kasę z praw tv co dla większości klubów jest 80% budżetu.Dlatego robią transfery pod utrzymanie,przeciętni kopacze w podeszłym wieku z zagranicy albo nasi rodzimi weterani którzy blokują młodzieży miejsce na boisku.Większa kasa za miejsca gwarantujące puchary,za utrzymanie ochłapy,bez kasy będą zmuszeni stawiać na młodych A kwoty transferowe wewnątrz ligi będą niższe

Anziolek, 21.01.2018 16:57:13 - *.static.ip.netia.com.pl

Na tym peronie w oczekiwaniu na pociąg jest też Kuchy. Ale pewnie nie trafi w drzwi

oLaf, 21.01.2018 18:34:31 - *.dynamic-ww-08.vectranet.pl

do Reaaaalista: weź nawet nas nie porównuj z Czechami to oni 3 razy grali w LM. A Bate to jest sukces: chyba też z 3 razy byli w LM w ostatnich 7 latach (podpowiadam: Legia 1 raz).

Polska liga jest słabiutka BO JEST ZA DUŻO drużyn!! Powinno być 12. Teraz oprócz Legii, Lecha i Jagi cała reszta gra "byleby się utrzymać"... żenada.

Transfery Legii dobre, będzie lepiej niż w tragiczne lato. Byleby Rado wrócił do formy...

Menago, 21.01.2018 20:18:24 - *.static.ip.netia.com.pl

Sparta Praga moze sobie pozwolic na transfer za 5 mln euro a Pudel na transfer najlepiej bezgotowkowy jak to mowi Prezes nie ma szału.
Mega bieda a bedzie jeszcze biedniej

KUBA, 21.01.2018 20:25:45 - *.226.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Boiska treningowe... A co z tym polem przy stadionie od strony Czerniakowskiej? Będą te boiska treningowe, czy nie? Miały ruszyć prace jesienią zeszłego roku, a dalej nic się nie rusza w tym temacie.

Jerz z Potoku, 21.01.2018 21:10:49 - *.dynamic.chello.pl

Skoro ESA "odpoczywa" to aktualnie publikowanie tego typu tekstów jest jak najbardziej pożądane. Nie sądzę, aby zamiarem autora tego felietonu była "rzewna refleksja" lub próba podsumowywania czegoś (czyt.: przygotowań do rundy wiosennej) co jeszcze jest w toku. Odbieram to raczej jako przejaw konstruktywnej krytyki i chęci zdiagnozowania obecnego stanu rzeczy zarówno w naszym klubie jak i w całej ekstraklasie.
Takie cyklicznie czynione "remanenty merytoryczno-organizacyjne" jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziły. Wręcz przeciwnie. Wielokrotnie zapobiegły negatywnym skutkom (kibicowski zawód, niespełnienie, czy też rozgoryczenie) tzw. efektu nadmiernego dmuchania w balonik.
Trzymając się terminologii "kolejowej", przygotowania do startu sezonu wiosennego naszej ESA obrazowo porównałbym z następującą sytuacją. Czołówka, na czele z Legią oczekuje odjazdu pociągu z peronu Dworca Centralnego w W-wie, natomiast pozostałe drużyny z peronu dworca kolejowego np. w Tłuszczu /z całym szacunkiem dla tego miasta/. Przewidywany efekt; już po kliku kilometrach jazdy (czyt.: dążenia do wytyczonego celu) i tak wszystkie pociągi będą podążały tymi samymi polskimi szynami...

Dr Yry, 21.01.2018 23:27:34 - *.revip6.asianet.co.th

Polska liga jest against modern football, taka jest też Legia, tego chcemy my kibice. To chociaż przestańmy k...a płakać, że nam inni odjeżdżają. Nikt tu nie chce w piłke inwestować, ludzie podchodą negatywnie do kibiców, na trybunach pustki, to czego oczekujecie?

papa, 22.01.2018 00:46:00 - *.19-3.cable.virginm.net

Niejaki realista nie ma o tym co sie dzieje zielonego pojecia. Czeskie kluby od 2000 roku graly co najmniej 8 razy w LM i od czolowki ligi czeskiej dzieli nas przepasc, Czesi maja zagwarantowane jedno miejsce w LM i w LE a nasze kluby graja od pierwszej rundy. O budzetach nawet nie wspomne, Sparta wydala w lato wiecej pieniedzy na transfery niz Legia i Lech lacznie. Realnie rzecz biorac jestesmy juz pol godziny za lSparta, Slavia czy Viktoria Pilzno.

b, 22.01.2018 14:23:05 - *.16-1.cable.virginm.net

Juz myslalem, ze taki dlugi artykul o Krzysku. ..

Ja, 22.01.2018 16:45:29 - *.play-internet.pl

Zobaczcie statystyki ogladalnosci ligo w zeszlym sezonie, ogladalnosc na tvp bije caly c+

Sawo, 22.01.2018 21:51:40 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

@QbasLL

Ja bym poruszyl jeszcze jedna bardzo istotna kwestie a mianowicie ceny biletow i karnetow Vip w stosunku do klubow ktore przewyzszaja nas poziomem o lata swietlne jak np BVB. Otoz nie wiem na czym rzecz polega ze koszty utrzymania Legii sa tak wysokie w stosunku do przychodow ze jadac na odpowiednik naszego Golda na Borussie w meczu z Legia w LM wydalem 200euro. Poziom Golda kosmiczny w porownaniu z naszym. Stanowisk live cooking chyba ze 20. Alkohole wliczone w cene nie tak jak u nas za dodatkowa oplata. Pomijam juz jaki za takie pieniadze oglada sie poziom pilki ale przeciez Niemcy zarabiaja kilkukrotnie wiecej niz Polacy. Przy ich realiach zarobkowych 200euro to smieszna kwota a dla nas 800zl za jednorazowe wejscie to juz sporo. Powiem wiecej! Nasz Gold jest duzo drozszy. Karnet Silver na sezon to 8tys a Gold 16tys! Bilety na Silvera na Legia - Lech w grupie mistrzowskiej w zeszlym sezonie kosztowaly po 1000zl! Na Silvera a nie na Golda bo tam wejsciowki byly po 1800zl! Gdzie sa te pieniadze? Jak sa rozdysponowywane skoro tak jak piszesz klubu z krajow typu Mołdawia maja mozliwosc zakupu pilkarzy za 2-3 mln euro a tymczasem u nas rekord to milion Euro. Tam bilety sa znacznie tansze w stosunku do zarobkow. Moze Mioduski to golas? Jesli tak to czemu nikt majacy wieksza kase woli zainwestowac w Sherif Tyraspol niz w Legie? Jest zasada prosta. Jesli nie masz wynikow i niz nie znaczysz to musisz placic duzo za zawodnikow i dawac im duze kontrakty. Nasz Miodek buduje oszczednosciowa polityke na podstawie nic nie znaczacej marki jaka jest w europie Legia. Guilherme woli grac u ogorkow niz w mistrzu Polski bo tam placa! Jestes ogorkiem to musisz placic. Legia jest opakowana w ladny papierek ale to wciaz wyrob czekolado podobny. Jesli tak to powinien kosztowac nie tyle co szwajcarskie czekoladki. Mioduski mowi ze w Legii pilkarz nie powinien zarabiac wiecej niz 500tys euro za sezon i zgoda nie powinien. Ja powiem w takim razie ze karnet Silver nie powinien kosztowac 8tys za sezon bo ogladam pilkarzy ktorzy zarabiaja maks 500tys euro za sezon i dostaje w dupe od Sheriffa Tyraspol. Dlaczego? Bo tam sie wiecej placi. Tak bilety mniej kosztuja. U nas bazuje sie na milosci do klubu kibicow i nie widze w tym nic zlego ale dostrzegam pewna niekonsekwencje. Albo bowiem budujemy projekt marketingowy w oparciu o zasady na jakich tworzy sie biznes albo zerujemy na milosci takich debili jak ja ktorzy zaplaca za ten karnet nawet 20tys jesli beda na to mieli.

Szelka, 22.01.2018 23:37:24 - *.dynamic.chello.pl

@Sawo -to że tacy jak Ty są "dojeni" przez pion administracyjny klubu nie ulega wątpliwości. Ale zważ na oczywisty fakt, iż to jest Twój świadomy wybór.
Mnie osobiście bardziej martwi to, że tzw. korzyść budżetowa klubu z tytułu "dojenia" legijnych romantyków nijak nie przekłada się na poprawę jego finansowych możliwości.
Jestem przekonany, że gdyby dopuszczono rzetelny (profesjonalny) audyt do budżetowej legijnej alkowy to ok. 35% etatów okazałoby się zupełnie zbędnymi, a radcy prawni prezesa musieliby pracować na przysłowiowe trzy zmiany.

do Saska... , 23.01.2018 19:38:09 - *.dynamic.chello.pl

Prezesi klubów nie zmieniają się przeważnie co parę lat...więc pewnie i w Legii poszło by za ciosem. A Leśny zdobył więcej niż kiedykolwiek Legia w swojej historii więc co ty pier.olisz człowieku?

Pokaż mi choć w połowie tak dobry okres Legii a jeśli nie to zamknij twarz bo fakty nie pomagają w Twoich historyjkach.

Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.

Dodaj swój komentarz:

autor:

e-mail:


treść:


Zgłoś newsa!

Jeżeli masz informację, której nie ma na tej stronie, a Twoim zdaniem powinna się znaleźć, zgłoś ją nam! Wystarczy wypełnić prosty formularz, a informacja zostanie dodana do naszej bazy.
Zgłoś newsa!