fot. Mishka / Legionisci.com
REKLAMA

Felieton

Słowo na niedzielę: Jeśli

Qbas, źródło: Legionisci.com

Wśród kibiców i dziennikarzy oraz tzw. ekspertów trwa dyskusja nad zasadnością wyborów trenera Vukovicia i jego kompetencjach szkoleniowych. W szczególności ma to oczywiście związek z sytuacją w ataku Legii. Tymczasem to przecież w zasadzie kwestia drugorzędna. Najważniejszy jest bowiem progres drużyny, kształtowanie się jej i pokonywanie kolejnych szczebli w eliminacjach Ligi Europy.

Ale dobrze, czasem kwestie drugorzędne też warte są uwagi. Przy czym zgadzam się z oceną sytuacji w drużynie, jaką przedstawił nasz red. nacz. w swym sobotnim komentarzu.

Przede wszystkim należy zacząć od tego, że jeśli Vuković konsekwentnie nie widzi miejsca dla Carlitosa w drużynie, to widocznie ma ku temu powody. I to właściwie powinno zamykać temat. To on jest trenerem, odpowiada za wyniki i jest z nich potem rozliczany. Skoro tak zdecydował, to nic nam do tego. Warto przy tym pamiętać, że wystawianie akurat Kulenovicia zdeterminowały też czynniki niezależne. Jeśli Sanogo nie doznałby urazu, Niezgody nie bolałoby ciągle w różnych częściach ciała, Kante byłby przygotowany do gry już w lipcu, a potem nie złapał kontuzji, to pewnie nie bylibyśmy skazani na ciągłe oglądanie występów Chorwata.

Po zakończeniu poprzedniego sezonu Vuković dał wyraźnie do zrozumienia, że chce zawodników, którzy będą zapier... Przebieg końcówki sezonu jasno wskazywał, że do tej grupy nie zalicza Carlitosa. Legia próbowała go sprzedać, ale nie wyszło, a w międzyczasie trener znalazł mu nową pozycję na boisku - "dziesiątkę". Jeśli zespół w tym ustawieniu funkcjonowałby dobrze, to pewnie Hiszpan nadal grałby w podstawowym składzie. Ale nie funkcjonował. Szkoleniowiec zaczął więc szukać nowych rozwiązań, a jednocześnie słabszych ogniw w drużynie. Przestawił ją na system przypominający bardziej 1-4-3-3, w którym po prostu nie ma miejsca dla byłego wiślaka. To przyniosło efekt w dwumeczu z Atromitosem, cztery punkty w dwóch meczach ligowych i nadzieje po pierwszym spotkaniu z Rangers.

Każdy przy tym przyzna, że obecnie największą siłą Legii jest organizacja w grze defensywnej. Jeśli Vuković nie zacząłby budowy drużyny właśnie od tych podstaw, to byłoby to dalece nieprofesjonalne. Nie ma co się oszukiwać, "Wojskowi" nie dysponują ekipą technicznych wirtuozów, którzy potrafią grać widowiskowo. Potrafią za to znakomicie bronić, walczyć, współpracować. Czy to przypadek, że wyraźny progres nastąpił właśnie wtedy, gdy dla Carlitosa zabrakło miejsca w zespole?

Co więcej, jeśli Hiszpan słuchałby tego, co mu się tłumaczy, również podczas indywidualnych rozmów z trenerami, realizował to, czego się od niego wymaga, to może zrozumiałby jaka jest jego rola w zespole i oczekiwania sztabu wobec niego. Do niego zdaje się to nie docierać, wydaje się, że po prostu jest przyzwyczajony grać pod siebie, prowadzić swoją grę, w której to on ma błyszczeć. Dostrzegał to już Sa Pinto, który niejednokrotnie sadzał Carlitosa na ławce. Trudno przy tym oprzeć się wrażeniu, że jeśli to robił to trener zagraniczny, z zewnątrz, spotykało się to z dużo większym zrozumieniem.

Spotykam się przy tym z opiniami, że jeśli Carlitos nie realizuje zaleceń Vukovicia, to nie powinien mieć miejsca nawet na ławce. Tymczasem ze względu na niepewną sytuację ze zdrowiem pozostałych atakujących, trener musi mieć alternatywę. Ponadto takie odsunięcie z niejasnych powodów mogłoby dać zawodnikowi pretekst do podjęcia działań zmierzających do rozwiązania kontraktu z winy klubu. Z drugiej zaś strony zsyłka byłaby negatywnym sygnałem dla potencjalnych kontrahentów, którzy jakoś nie zabijają się o usługi Hiszpana. Przy czym, od czasu odsunięcia Carlitosa od wyjściowego składu, Vuković nie był w sytuacji, w której za wszelką cenę musiał gonić wynik. Nie musiał zatem wprowadzać na boisko tego zawodnika. Remisy ze Śląskiem, czy Rangersami widocznie były dla szkoleniowca zadowalające.

Ważne przy tym, jak na tę kwestię zapatruje się drużyna. Czy lubią grać z Carlitosem, darzą go sympatią? Nie znam odpowiedzi na to pytanie, ale za to wiem, że najważniejsze i tak są wyniki. Jeśli te będą dobre, zwłaszcza jeśli awansowalibyśmy do Ligi Europy i to po wygraniu dwumeczu z wyżej cenionymi Rangers, to szkoleniowiec zyska zaufanie, które mógł utracić po przegranej rywalizacji o mistrzostwo Polski. Zawodnicy staną po stronie Vukovicia. Przynajmniej na kilka miesięcy.

Dochodzi do tego jeszcze jedna rzecz. Nie mamy żadnej gwarancji, że jeśli grałby Carlitos, Legia grałaby bardziej efektywnie w ofensywie i strzelałaby więcej bramek. Trener najlepiej zna potencjał swych zawodników i skoro postawił na grę zachowawczą, to widocznie uznał, że na tę chwilę tak trzeba, bo najważniejszy jest awans do Ligi Europy. I jest o 90 minut od realizacji tego celu.

Oczywiście nawet jeśli mu się uda, to znajdą się tacy, co powiedzą, że dało się awansować bardziej. Tak jak jeszcze bardziej będą szczekać, jeśli się jednak nie powiedzie.

Jeśli.

Autor: Jakub Majewski „Qbas”
Twitter: QbasLL
Kątem Oka na FB

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (68)

+dodaj komentarz
BRL - 28.08.2019 / 09:33, *.74.244

Carlitos może se jeść pizzę, popijać piwem i cisnąć bekę z Vuko - a i tak jest dwa razy bardziej przydatny niż Sadnro.

Jak dla mnie Vuko go po prostu nie lubi, a Mioduski wychodzi z założenia, że pozbywając się Carlitosa a) zadowoli Vuko b) pozbędzie się konfliktu z szatni c) pozbędzie się wysokiego kontraktu.

Szkoda, bo jak dla mnie najlepszy nasz grajek od VOO.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2019 / 21:20, *.play-internet.pl

Pytam się - kto w takim razie wyraził zgodę na ten transfer? Przecież od początku było wiadomo, że Carlitos będzie tak grał, ba - nawet zachowywał się w ten sposób. A teraz właściciel klubu rżnie głupa. I ten jego pinokio też - zamiast zesłać go do 2 drużyny na miesiąc albo sprzedać, mówi o tym, że nie ma żadnego problemu. To ktoś najwidoczniej mija się z prawdą. Opieranie czegokolwiek na kłamstwie odbije się czkawką, wszystko jest kwestią czasu...I tu jest problem, a nie w tym, czy w Legii będzie grał Carlitos, Ogóros czy Pomidoros, albo Kulawy...

odpowiedz
Paweł - 27.08.2019 / 19:38, *.tpnet.pl

Pie...nie w bambus, Legii nie stać na odsunięcie zawodnika jakim jest Carlitos

odpowiedz
Michal - 27.08.2019 / 20:55, *.centertel.pl

@Paweł: W 100% się zgadzam. Tym bardziej, że puszczenie go za 1,5 m€ to już byłoby frajerstwo.

odpowiedz
MĄDROŚĆ - definicja - 27.08.2019 / 18:23, *.0.142

ZESPÓŁ - to dla mnie słowo na niedziele:) Napastnik to wybór TRENERA.
Zgadzasz się z wyborem nie zgadzasz.. jesteś prezesem PKO albo na podwórku koledzy mają Cie w dupie.. jeden pies, mam to w dupie. Na prawdę, tylko proszę nie obrażaj tego człowieka.
Dla waszej informacji Z CYKLU PROZA ŻYCIA;
Nie będzie wyników to go zwolnią, zresztą prędzej czy później to zrobią.....
a wtedy przyjdzie Nowy trener - z nową wizją, w której zabraknie miejsca dla kogoś innego...
... i ci eksperci którzy dzisiaj tworzą obóz Carlitosa gratulując sobie mądrości, w kwestii np Cafu - Antolić, mogą mieć już zupełnie inne zdania....powiedz kto wtedy będzie idiotą ten co myśli inaczej?
A no raczej dla mnie ten co tej złożoności nie rozumie :))))
Ja pier**ole jak ja bym chciał żeby Kulenović strzelił dwa gole!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nie, nie po to żeby zamknąć wam japy... bo kocham was braciszkowie,
chodzi mi o ten pier**olony AWANS!!!!!!!!

odpowiedz
Ryj - 27.08.2019 / 17:49, *.t-mobile.pl

To co robi Vuko to jest też sygnał do prezesa Mioduskiego, że nie ma napastnika jakiego on potrzebuje. Widać, że jest słabe ogniwo, które jeśli je wzmocnić domknie temat składu na ten sezon, a nawet dwóch składów, którymi moglibyśmy ograć ligę z szansą na pokazanie się w Europie. Teraz rozumiem Vuko, choć nie mogłem się nadziwić do tej poty co wyprawia. Woli wstawić piłkarza, który daje "coś" drużynie, bo chociażby słucha trenera, niż wstawić gościa który posypie wizję gry (nawet jeśli głównie opiera się na sile i wytrzymałości) i wszystko podporządkować pod jego a nóż widelec dobrą dyspozycję strzelecką. Z polską piłką jest źle, ale na szczycie tej beznadziei jest jednak Legia, a za nią już tylko czarna dziura, więc dajmy chłopakom i ukochanemu klubowi trochę więcej wsparcia, bo aż dziwne że trzeba do tego namawiać.

odpowiedz
Legia93 - 27.08.2019 / 11:40, *.t-mobile.pl

Ten mecz pokaże czy Vuko ma łeb na karku. Moim skromnym zdaniem może się okazać że obecna taktyka z diamentem Kulenovicem na szpicy została już przeczytaną przez sztab Rengers i na drugą odsłonę męczu Vuko musi mieć plan B z Carlitosem z przodu. Jaki ten Carlitos nie jest to przy tak topornych stoperach przeciwnika może namieszać. Bramkę Legia musi strzelić a może i dwie a Kulenowic jest zablokowany psychicznie wytycznymi i rolą jaką mu przydzielił trener na boisku i świeżości oraz błysku 19 - letniego napastnika będzie trudno szukać. Liczę że Vuko nie będzie walił głową w mur jednym ustawieniem z przodu i zaskoczymy skutecznie Rangers bo są do ogrania jak nigdy..

odpowiedz
Krzysztof Pe - 26.08.2019 / 18:07, *.242.6

Zgadzam się z poprzednia wypowiedzią. Legia jeszcze kilka meczów temu była kompletnie bez formy: kiepskie podania Antolica, nieudane dryblingi Luquinhasa, brak kreatywnosci Novikovasa, Cafu kontuzja, sam Vuko zmieniał skład i taktykę, bo nie miał recepty na drużynę. A gdy zaczęło w końcu coś trybić, chłopak, który jako nieliczny od samego początku grał na poziomie (Carlitos), nie dostaje w ogóle szansy. Nie mówię, ze by coś ustrzelił, ale z nim w składzie Legia jest groźniejsza. Może tez by nie wykorzystał okazje, które miał Sandro, ale chociaż oddałby strzał ,a nie ze złe przyjęcie czy piłka odskakuje na kilometr. U niego widać wściekłość, waleczność a Kulenovic - powoli, ślamazarnie. Carlitos wszedł na kilka minut z Grekami i poprzeczka. Dla mnie jest to po prostu nie fair, bo zgodnie z zasada, ze jesteś bez formy to grzej ławę (Novikovas), Sandro powinien oglądać każdy mecz z trybun już dawno. Mam nadzieje, ze te mecze w których zagrał i mnie wqrwial swoja nieudolnością, nie pójdą na marne i za kilka meczy zobaczymy dojrzałego, dobrego technicznie zawodnika, który będzie strzelał bramki. Ot co.

odpowiedz
Marcin - 26.08.2019 / 07:23, *.t-mobile.pl

Pierd...enie.. Kiedy grał Carlitos? Gdy wszyscy byli jeszcze bez formy.. I to jest wina słabych wyników na początku sezonu.. Kulenowic to drewno, a Carlitos pierwszy był do walki i nikt mi nie powie, że nie zapier..

odpowiedz
qbas - 25.08.2019 / 22:50, *.virginm.net

a ty szczekałes kiedy ostatni raz na vukovicia. dwa tyg. temu, czy trzy?

odpowiedz
Paweł - 25.08.2019 / 21:06, *.stansat.pl

Klub powinien wypłacać odszkodowanie każdemu kibicowi, zmuszonemu do oglądania nieudolnych poczynań Kulawego na boisku

odpowiedz
Szymon - 25.08.2019 / 17:27, *.t-mobile.pl

Z taką grą to będzie Ch... A nie awans. Ciekawe czy redakcja dalej będzie ceni genialny instynkt pseudo trenera

odpowiedz
o0o - 26.08.2019 / 18:50, *.amazonaws.com

@Szymon: ty chyba inny mecz ogladales, obrona SUPER, srodek ,,, Gwilia Liquinhas Martis rewelacja, Cafu swoje tez robil, brakowalo troche szczescia bo sytuacje były, Kulenovic no ok, sam sie wkurzałem patrzac na jego poczynania ale generalnei druzyna super zaczyna grac! Majecki rewelacja !
Skoro Vuko widzi Kulenovica jako pierwszego ok, jednak nie rozumiem jednego, ze nie wpuszcza Carlitosa na koncowki chociazby.

odpowiedz
FOREVER LEGIA - 25.08.2019 / 17:09, *.play-internet.pl

Ludki-przypominam,że Carlitos nawrzucał dla Legii w ostatnim sezonie 19 bramek.Więc nie wiem,czemu piszecie,że macha łapkami,że się nie wraca,albo że jest słaby.Grając tym składem,co obecnie,to 19 goli strzelimy przez cały sezon,bo tak naprawdę,to poza Carlitosem nie mamy nikogo,kto by "etatowo"bramki strzelał.Dzisiaj pewnie też wymęczymy 1-0,po wrzutce z rogu na"aferę",gdzie piłka odbjając się od głowy np Lewczuka wpadnie do bramki.Tak czy inaczej haos i przypadek rządzą z przodu.Dobrze,że z tyłu zaczyna to jakoś nieźle wyglądać.

odpowiedz
Blitz - 25.08.2019 / 17:30, *.centertel.pl

@FOREVER LEGIA: Co nam z tych 19 bramek Carlitosa skoro nie zdobyliśmy MP ani PP. W Europie też była wielka klapa. Wole żeby Kulenović strzelił 5 bramek w sezonie i żebyśmy zdobyli MP i PP i z powodzeniem grali w grupie LE/LM niż żeby Carlitos ładował po 20 bramek kosztem braku jakiegokolwiek trofeum. Tutaj właśnie widać to o czym mowa w artykule. Carlitos gra pod siebie. Strzelił 19 bramek ale nie było trofeum i gra nie była najlepsza. Sandro gra dla drużyny i mimo, że nie strzela to na razie wyniki bronią Vuko i dopóki tak będzie powinniśmy temu zaufać. A jestem też przekonany, że przez cały sezon tak zachowawczo grać nie będziemy. Mamy jeszcze Sanogo, Niezgode i Kante.

PS. Chaos a nie haos.

Pozdrawiam

odpowiedz
FOREVER LEGIA - 25.08.2019 / 17:45, *.play-internet.pl

@Blitz: A to nam z tych 19 bramek,że żeby nie one,to byśmy walczyli o utrzymanie,a nie w pucharach.

odpowiedz
... - 28.08.2019 / 01:40, *.tpnet.pl

@FOREVER LEGIA: i właśnie potwierdziłeś jak się znasz...

odpowiedz
LEMIESZ GROCHÓW - 25.08.2019 / 16:47, *.centertel.pl

Panie Vuko kibice gwiżdżą na Pana nie na Kulenowicza on gra tak jak potrafi teraz trzeba awansować za wszelką cenę. Kulenowicz miał szansę na bramkę i co piłka odskocznia na 2m a Carlitos z tym by coś zrobił. Trzyma go Pan z czystej małostkowości. Byłem Pana kibicem za charakter a od dzisiaj jestem sportowym wrogiem .

odpowiedz
Roki - 25.08.2019 / 21:05, *.vectranet.pl

@LEMIESZ GROCHÓW :
Kibice niech kibicują, a skoro gwiżdżą na wygrywająca Legię to znaczy że im wygrywajaca Legia nie pasuje?

odpowiedz
Ginpasterz - 25.08.2019 / 16:33, *.plus.pl

Problem sprowadził się do Carlitosa dlatego że jak słusznie koledzy piszą jest to jedyna alternatywa w ataku. Sanogo kontuzja, Kante wraca do formy, a Jarkowi ewidentnie zdrowotne ciężko. Rozumiem tych broniacych trenera i tych co za zmiana w ataku. Wg mojej skromnej opinii kluczem jest awans do LE. Grając w tych rozgrywkach zespół będzie się rozwijał lepiej niż tylko z całym szacunkiem do zespołów esktraklapy gdy będzie grał z krajowymi zespołami. Rozegranie 6 a może 8 a w marzeniach 10 meczów z zespołami jak Glasgow pozwoli na rozwój.
No koniec news do kolegów którzy piszą że lepiej bezbramkowo remis niż zwycięstwo 2:1. To nigdy nie będzie prawda bo przy 0:0 musimy strzelić a przy 2:1 musimy jeżeli stracimy.

odpowiedz
Luki - 25.08.2019 / 16:06, *.plus.pl

Artykul z cyklu wazeliny. Co zrobi Vuko jakBayern pozna sie na jego talencie i go zatrudni?......posadzi na lawie Lewego bo nie broni.

odpowiedz
KIK - 25.08.2019 / 15:59, *.tpnet.pl

#TeamCarlitos

odpowiedz
Włodek - 25.08.2019 / 15:18, *.chello.pl

Zgadzam się w 100% z opinią zawartą w artykule. Nareszcie gra Legii wygląda dobrze. Jak ktoś lubi oglądać Carlitosa, niech zacznie zapraszać go na imieniny. Pozdrawiam.

odpowiedz
... - 25.08.2019 / 15:07, *.t-ipconnect.de

*
niekoniecznie

odpowiedz
... - 25.08.2019 / 15:03, *.t-ipconnect.de

Panie Qbas.
Sytuacja w ataku to nie jest kwestia drugorzędna. Zgoda, najważniejszy jest progres drużyny, fakt jest ale nie w ataku. Bez goli nie ma wygranych bez wygranych nie ma kolejnych szczebli w el. Ligi Europy jak napisałeś.
Nie zgodzę się również, że sadzanie Carlitosa na ławce powinno zamknąć temat. Każdy ma prawo do własnej opinii: kibice,dziennikarze itd. Popatrz na komentarze, na zachowanie kibiców po meczach względem Kuli i Carlitosa. Temat jest i będzie skończy się wtedy jak Carlitos odejdzie, wtedy będzie temat zamknięty.
Następna kwestia którą poruszyłeś to rozliczenie Vuko. Co kibicom z tego, że zostanie rozliczony z ewentualnego odpadnięcia z pucharów i braku kolejnego Mistrzostwa Polski? Nic,przyjdzie ktoś nowy na jego miejsce i wszystko ruszy od nowa. Pozostanie niedosyt i zastanawianie się czy można było coś zmienić. Dlatego kibice się domagają zmiany w ataku i to nie koniecznie na Carlitosa.

odpowiedz
leeeee - 25.08.2019 / 14:40, *.chello.pl

co za głupoty napisane.. nic nam do wyborów vuko? Nie wejdziemy do LE, będzie 3 miejsce w lidze i znów nie wejdziemy do LE, stracimy współczynnik i vuko już nie będzie i zapytam wtedy czy nic nam do wyborów trenera, gratulacje xd +| gadka o tych co maja zapieprzac..oddajemu kuchego który był słąby ale walczył i bierzemy za PIENIADZE noviokvasa , ktory odpuszcza połowe piłek xD BRAWO

odpowiedz
jaworlegia - 25.08.2019 / 14:23, *.chello.pl

na tę chwilę najgorsze mecze w tym sezonie były z Carlitosem w składzie. Wielbiciele Pięknego Latynosa jakoś nie chcą tego zauważyć

odpowiedz
eduardo - 25.08.2019 / 14:29, *.tpnet.pl

@jaworlegia: sa jeszcze inni napastnicy. Dlaczego zawezasz problem tylko do Csrlitosa?

odpowiedz
jaworlegia - 25.08.2019 / 14:40, *.chello.pl

@eduardo: kto? kontuzjowany Sanogo, Kante też jak już miał się znaleźć w kadrze meczowej to lekka kontuzja. Niezgoda, pewnie że w formie lepszy na tę chwilę niż Kule, ale w formie był ostatni raz 1,5 temu i również cały czas ma jakieś problemy. Oczywiście chciałbym żebyśmy dziś wyszli duetem Carlitos-Niezgoda (Kante) bo to idealny mecz, żeby ci co mieli mało szans pokazali, że może zasługują na więcej. Ale u siebie z Rangersami to nie był czas na eksperymenty

odpowiedz
roki - 25.08.2019 / 21:16, *.vectranet.pl

@jaworlegia:
Wielbicielki Carlitosa nie zrozumio

odpowiedz
B72 - 27.08.2019 / 15:42, *.co.uk

@jaworlegia: ktory z graczy pola pokazal sie z dobrej srtony w tych spotkaniach?

odpowiedz
Only_Legia_Warsaw - 25.08.2019 / 14:18, *.chello.pl

Carlitosa chce się pozbyć Mioduski, zarobić parę groszy i zejść z wysokiego kontraktu, a Vukovic jest tylko służalczym trybem w maszynie.

odpowiedz
mike - 25.08.2019 / 14:03, *.chello.pl

Bsrdzo madry felieton. Drugi już po tuzimku. Moze wreszcie dzieciaki zrozumieją o co tu chodzi. Tuzimek tylko bardziej rozwinął w swoim co jak i dlaczego 2 dni temu.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2019 / 21:25, *.play-internet.pl

@mike: Brednie i tyle.

odpowiedz
Legia1 - 25.08.2019 / 13:56, *.plus.pl

Gramy 0-3-3-4

odpowiedz
Phoenix(L)k - 25.08.2019 / 16:25, *.centertel.pl

@Legia1:
... Znaczy bez bramkarza i z czwórką napastników??

odpowiedz
KS - 25.08.2019 / 16:30, *.chello.pl

@Legia1: Czyli bez bramkarza?

odpowiedz
Juri - 25.08.2019 / 13:20, *.tpnet.pl

Za tydzień w piątek widzę pozytywny artykuł .
Kulenović jak dla mnie to obecnie najgorszy napastnik Legii .
Uważam że z każdym innym napastnikiem wyniki były by lepsze.
Mam prawo do opini.

odpowiedz
XD - 25.08.2019 / 13:04, *.ip-point.pl

Proste pytanie, czy jeśli Messi/CR7 w Legii by się nie wracali to by ich Vuković nie wystawiał? No nie wydaje mi się.

odpowiedz
IamLegion - 25.08.2019 / 16:52, *.stimo.net

Porównywanie Messiego do Carlitosa to jak porównanie Primery do Ekstraklasy haha

odpowiedz
Kibic L od 40 lat - 25.08.2019 / 12:15, *.t-mobile.pl

Panie Majewski - żenujący artykuł i szkoda czasu na komentarz !!!! Czy Lewandowski ma w Bayernie zadania obronne ? czy ma strzelac bramki . Niech w ataku ten baran serbski wystawi Astiza i bedzie super !!

odpowiedz
Do kibica L od 40 lat - 25.08.2019 / 12:29, *.centertel.pl

@Kibic L od 40 lat: szkoda czasu na komentarz, a jednak napisałeś? Schizofrenia?
Lewandowski ma strzelać bramki ale również jest pierwszym obrońcom swojej drużyny. Robi to m.in. przeszkadzając bramkarzowi w rozegraniu piłki albo obrońcom próbując im ją odebrać. Pomijając już fakt, że Lewandowski ma znacznie wyższa skuteczność niż 40%.

odpowiedz
AdamJ - 25.08.2019 / 12:00, *.chello.pl

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, że tak wartościowy tekst wyszedł spod pióra właśnie p. Qbasa. Jednak można. Brawo!

Legia działa w warunkach wojny informacyjnej, bije w nią wesz.łonowa, przegląd sportowy, tvp i inne media głównego ścieku. Dobrze by było, gdyby kibice nie dołączali swojego wkładu do tej kloaki.

odpowiedz
Legionista1965 - 25.08.2019 / 12:50, *.sky.com

@AdamJ: Brawo za komentarz do komentarza!!!

odpowiedz
CWKSiak - 25.08.2019 / 11:48, *.icpnet.pl

Chyba jeszcze Pana trzyma sobota...
Dość impertynencka forma zwracania się, zwłaszcza ze wśród odbiorców jest wielu starszych od Pana.
Zastanawiam się czy Kulenovic realizuje zalecenia trenera skoro jako napastnik nie strzela bramek?
Pytanie, czy brak wspomnianej realizacji zaleceń to wyłącznie wina Carlitosa, być może przekaz jest nieodpowiedni...?
Tak czy inaczej w moim mniemaniu Carlitos zasługuje na szansę...

odpowiedz
Ktos - 25.08.2019 / 11:08, *.centertel.pl

Bardzo dobry felieton. Psy szczekają karawana jedzie dalej...

Carkitos to nie jest zawodnik, który gwarantuje strzelenie nawet 1 bramki w każdym meczu. Nie jest to zawodnik pokroju Ljuboi albo Vadisa. Więc podejmując ryzyko, że nie będzie pomagał w obronie i stracimy bramki nie da nam gwarancji, że da nam wyrównanie albo wręcz zwycięstwo.
W meczu ze Szkotami strata chociaż jednej bramki u nas komplikowała by sprawę bo to im wystarczyłby bezbramkowy remis. A dzięki takiemu wynikowi jaki udało się osiągnąć to my jesteśmy w lepszej sytuacji, to Szkoci muszą atakować bo nam do awansu wystarczy każdy bramkowy remis.

Każdy z płaczących nad Carlitosem niech się zastanowi komu kibicuje Legii czy jakiemuś piłkarzyków, który dzisiaj jest tu, a jutro będzie w innym klubie. Od 2 sezonów Legia szybko odpadała z pucharów, w tym sezonie jest blisko powtórzenia wyników sprzed LM czyli awansu do grupy LE co da jej zastrzyk gotówkowy i pozwoli zdobywać punkty do rankingu.

odpowiedz
olew - 25.08.2019 / 11:01, *.vectranet.pl

acha , czytam tu opinie nieprzychylne właścicielowi, mnie się wydaje , że dołowanie Carlitosa to jest autorski projekt Vukovica, oczywiście Mioduski odpowiada za klub , jednak jedyną jego reakcją może być zmiana trenera, a nie decyzji trenera, a póki co trenera bronią wyniki ...

odpowiedz
olew - 25.08.2019 / 10:55, *.vectranet.pl

Można lubić Kulenovica (ja też lubię ) , można lubić Vukovica (ja nie lubię) , można nawet Vukovica (czyli w tym wypadku klub) wspierać, ale nie można nie widzieć, ze jesień mamy kulawą z powodu dramatycznej formy Kulenovica i nieracjonalnej niechęci do Carlitosa. Jeśli Carlitos tak strasznie zawinił , to dlaczego jest w kadrze ?! Niewystawianie najlepszego strzelca ( bez oznajmiania kibolom powodu ?!) jest jednak sraniem pod siebie . Pan komentator zdaje się być propagandzistą złej sprawy...

odpowiedz
Do olew - 25.08.2019 / 11:15, *.centertel.pl

@olew: jaką mamy jesień? Legia poraz pierwszy od kilku sezonów znowu jest drużyna, która nie traci dużo bramek. Nie mamy siły w ataku, która gwarantuje, zestrzelony przynajmniej jedną więcej niż przeciwnik.
Ten najlepszy strzelec w 40 meczach trafił tylko 16 razy więc to mniej niż 0,5 bramki na mecz. Jak stracimy tylko w co drugim meczu bramkę przez jego olewanie zadań obronnych to jesteśmy nadal na minusie. Póki co sprawdza się to co mówił Vukovic drużyna gra coraz lepiej, nie rotuje więc widać progres. W czwartek jak zagrają to co ciągle ostatnio będziemy mieli awans do grupy LE. To nie FIFA czy inna gra.
Dlaczego Carlitos jest w kadrze? Proste jest zawodnikiem Legii, dostaje za to pieniądze. Czemu on nie może być rezerwowym a każdy inny zawodnik może być?

odpowiedz
olew - 25.08.2019 / 11:32, *.vectranet.pl

@Do olew: Ale nasz etatowy napastnik potyka się o własne nogi, no ma słabszy okres w karierze, dlaczego nie grają (nawet fragmentów) inni nasi napastnicy, skoro ten ciągle wystawiany jest jakby zagubiony. Skoro podajesz statystyki Carlitosa to podaj statystyki Kulenovica. Ja go lubię , ale obecnie jest beznadziejny, w każdej sferze beznadziejny , rywale się go nie boją , więc nabierają pewności w obronie.

odpowiedz
Pacho - 25.08.2019 / 12:20, *.cyfrowypolsat.pl

@olew: ale w tym wszystkim nie chodzi o statystyki indywidualne ale o zespół. Jeśli zespół w dwumeczach wygrywa i awansuje dalej dla mnie jest OK. Gdyby odpadli w 1 trzech rundach jak niektórzy wieszczyli jeszcze przed dwumeczami sprawa jasna - druzyna nie robi progresu i trener out. W lidze też tragedii nie ma. Osobiście nie jestem fanem tego co Kulenovic pokazuje w Legii i wydaje mi sie, że nie jest dobrze trenowany jak i mentalnie przygotowywany, ale też dostrzegam że zespół działa dobrze jako całość.

odpowiedz
Jurek - 25.08.2019 / 13:16, *.versanet.de

@Pacho: trafiłeś w punkt.
Zespół działa dobrze jako całość. Nawet grając od kilku tygodni w dziesiątkę.
Może grałby jeszcze lepiej gdyby na boisku był jedenasty zawodnik?
Najlepiej napastnik (ofensywny).

odpowiedz
Pnd - 25.08.2019 / 10:55, *.play-internet.pl

Wszyscy są opłacani przez kudlatego mistrza zakrywania prawdy, a prawda jest taka, że Rangersi byli do ogrania u siebie ze średnio rozgranietym napastnikiem, a jak pinokio chciał sobie grać bez napastnika to mógł zagrać 5 w obronie, Szkoci dadzą nam lekcje już w czwartek

odpowiedz
olew - 25.08.2019 / 11:10, *.vectranet.pl

@Pnd: Legia chciała wygrać , Vuko chce wygrywać , Szkoci tak jak byli do ogrania , tak nadal są do ogrania, więcej powiem - my ich ogramy. Krytyka Vukovica , czy nawet Mioduskiego ( z tego powodu wg mnie nie zasługuje na nia ) nie zwalnia od powagi.

odpowiedz
Do Pnd - 25.08.2019 / 11:19, *.centertel.pl

@Pnd: Szkoci byli do ogrania tylko gdybyśmy ograli ich 3:1 albo niestety tylko 2:1 to nasza sytuacja wcale nie byłaby taka dobra. Stracenie choćby jednej bramki w meczu u siebie często później odbija się czkawką. Już nie raz dużo lepsze ekipy wygrywały u siebie 4:1 a później w rewanżu było 3:0 i odpadały. O wynikach 3:1 albo 2:1 nie ma co nawet wspominać.
My przed rewanżem jesteśmy w dobrej sytuacji. Wystarczy nam bramkowy remis, a strzelenie bramki Szkotom sprawi, że oni muszą strzelić dwie. Będą mieli to w głowach i mimo wszystko będą musieli grać próbując strzelić nam więc się odkryją

odpowiedz
PND - 25.08.2019 / 11:42, *.play-internet.pl

@Do Pnd:
Problemem jest to, że my Kulenovicem tej bramki nie strzelimy, bo jest ewidentnie pod formą, spalony psychicznie i zwyczajnie na tą chwilę nie posiada żadnych argumentów, aby tą bramkę na meczu wyjazdowym strzelić, możemy liczyć tylko na stałe fragmenty gry, których w mojej ocenie bedzię mniejsza liczba niż w meczu u siebie.
Mało tego uważam, że kluczowe było w pierwszym meczu zagranie na 0, ale bronić mogliśmy od połowy, wystawiając kreatywnego napastnika, który przytrzymaniem piłki i dryblingiem mógł stworzyć więcej sytuacji.

odpowiedz
Do PND - 25.08.2019 / 11:47, *.centertel.pl

@PND: ale poza Kulenovicem mamy jeszcze 9 innych zawodników, którzy mogą strzelić. Każdy rzut wolny albo różny to szansa na strzelenie tej bramki. Jak nie to zostają karne. Najważniejsze to nie stracić bramki właśnie dlatego, że żaden nasz zawodnik nie gwarantuje strzelenia choćby tej jednej jedynej. Carlitos ma skuteczność ok 40% więc słaba nawet jak na napastnika.

odpowiedz
Heniek - 25.08.2019 / 10:46, *.chello.pl

Sprawa jest prosta: Za zatrudnienie Vuko jako trenera prezes powinien mieć postawione zarzuty prokuratorskie za dzialanie na szkodę firmy. I po temacie.

odpowiedz
Ktos - 25.08.2019 / 11:24, *.centertel.pl

@ Heniek: to idź i donies na prezesa. Ciekawa opinia. Pseudo trener jest bliski awansu do grupy LE, do tego w lidze nadal jesteśmy blisko góry tabeli. Więcej nie rotuje składem co było tak krytykowane u poprzedników, a zawodnicy mają siłę biegać.

odpowiedz
Heniek - 25.08.2019 / 18:36, *.chello.pl

@Ktos: Blisko awansu? Blisko góry tabeli? Blisko, to był Tupolew w Smoleńsku. Mam Ci przypomnieć jak to się skończyło?

odpowiedz
hans - 25.08.2019 / 10:31, *.232.57

Nikt mnie nigdy nie przekona ,ze potykający się o własne nogi Kulenović jest najlepszą opcją w ataku.Jak mamy się bronić to wstawmy tam Wieteskę lub Astiza.Jeszcze lepiej zaryglygujemy dostęp do własnej bramki.Zasranym obowiązkiem trenera jest wykorzystać potencjał najlepszego piłkarza w ekstraklasie a nie gnoić go trzymaniem na ławce

odpowiedz
Ktoś - 25.08.2019 / 11:26, *.centertel.pl

@hans: najlepsza jaką mamy w tej chwili. Kante dopiero wraca do formy po mistrzostwach, Sanogo kontuzja, Niezgoda szklany. Zostaje młodzież albo gwiazdor Carlitos, który gra dla siebie, a nie dla drużyny. Do tego biega po klubach. A nie jest takim kozakiem jak Ljuboja, że wychodząc o 6 z Enklawy był lepszy niż cała drużyna.

odpowiedz
Marcinwawa77 - 25.08.2019 / 10:27, *.235.204

Szczekać, to twoje słowa do kibiców Legii?

odpowiedz
DW - 25.08.2019 / 10:40, *.144.102

@Marcinwawa77:
chyba goscia troche k.rwa ponioslo...

odpowiedz
Ktoś - 25.08.2019 / 11:29, *.centertel.pl

@DW: tak szczekać. Psy szczekają karawana jedzie dalej. Legia jest blisko awansu do grupy LE a tu ujadanie, że jakiś pilkarzyna nie gra. Żeby to był jeszcze kozak. Przypominam, że w pucharach Nikolic też dużo nie grał bo lepszy od niego był mniej skuteczny napastnik.

odpowiedz
Pacho - 25.08.2019 / 12:48, *.cyfrowypolsat.pl

@Marcinwawa77: to pewnie do trolli. Trudno uwierzyć że kibice Legii narzekaliby na progres. Niektórzy piszą że są kibicami L od ilus tam lat. A czy mogliby rozwinąć L? Może to Liverpool a może Levante a może jakaś Lechia albo Lech? Powinni wrócić na swoje portale...niektórzy piszą Legia z małej litery co jest obraźliwe - ale to zwykłe chamy.

odpowiedz
AAA - 25.08.2019 / 10:12, *.chello.pl

Co Ty piszesz chłopie?Ten Kulenovic to mniej niz zero.

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2019 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.