Dariusz Mioduski na fecie mistrzowskiej - fot. Hugollek / Legionisci.com
REKLAMA

Felieton

Słowo przed niedzielą: Pożegnanie

Qbas, źródło: Legionisci.com

Po porażce z Karabachem rozmawiałem z naczelnym LL!. Zastanawialiśmy się, jak skomentować kolejne odpadnięcie w eliminacjach do europejskich pucharów. I nie wiedzieliśmy. A to dlatego, że na naszych łamach pisaliśmy już o wszystkim. Dziś doszedłem do wniosku, że jednak nie o wszystkim i parę kwestii należałoby poruszyć. Choćby sprzedaż większościowych udziałów w klubie przez Dariusza Mioduskiego.

W ostatnich trzech latach mogliście przeczytać m. in. o nieefektywności działań prezesa Mioduskiego, problemach z wdrożeniem jednolitej wizji prowadzenia klubu, o jego niekompetencji, krótkowzroczności, miotaniu się w koncepcjach, fatalnych i kosztownych decyzjach personalnych, źle przeprowadzonej przebudowie kadry I zespołu, rosnących długach, pożeraniu własnego ogona przez wyprzedaż najzdolniejszych młodych piłkarzy, nieudanych transferach, błędach dyrektorów sportowych i niewłaściwym ich doborze również pod względem charakterologicznym… Dużo by jeszcze wymieniać. Najgorsze w tym wszystkim, że nasze spostrzeżenia, ostrzeżenia były ignorowane, a, o czym świadczą wyniki w eliminacjach europejskich pucharów, nie powinny były.

O czym zaś nie było? Ano o sprawach bieżących. Na przykład o tym, że Legię w całej historii prowadziło 51 trenerów, nie licząc tymczasowych. Aż sześciu z nich pracowało w trakcie trzyipółletniej kadencji p. Mioduskiego. To prawie 12 proc. Co oznaczają zmiany szkoleniowców? Za każdym razem nowe pomysły, nowych piłkarzy, nowe koszty, a ponadto wdrażanie się w pracę, poznawanie zasad funkcjonowania klubu. Zawsze też oznacza to czas, który musi upłynąć, by wpłynąć na sposób gry drużyny. Czas, którego w Warszawie nigdy nie ma, a który do tego zabiera zespołowi właśnie prezes poprzez nerwowość poczynań.

Również sześciu, ale nowo pozyskanych piłkarzy wystawił nowo zatrudniony Czesław Michniewicz w podstawowym składzie na najważniejszy mecz w sezonie. Dużo. Wynik 0-3 świadczy, że za dużo. O tym, że sama decyzja o zwolnieniu Aleksandara Vukovicia była nie tylko przedwczesna, ale i pochopna, zwłaszcza że z trenerem 1 lipca 2020 r. przedłużono kontrakt o dwa lata. Oznacza to nie tylko, że Mioduski i jego ludzie nadal będą musieli płacić szkoleniowcowi, ale również kolejny raz udowodnili, że nie są godni zaufania. Bo jak można rozliczać z realizacji celów, gdy nie pozwala mu się dokończyć pracy? Bo kto przedłuża kontrakt z trenerem, który prowadzi zespół do mistrzostwa, by po nieco dwóch miesiącach go zwolnić? Bo wreszcie kto zmienia szkoleniowca na kilka dni przed decydującym spotkaniem i na co liczy przeprowadzając taką zmianę? A przecież to nie pierwsza takie sytuacje za czasów obecnej ekipy rządzącej.

Na pewno novum jest sam pomysł zatrudnienia w klubie doświadczonego szkoleniowca bez problemów natury psychologicznej. Wątpliwości natomiast budzi jego przeszłość: zarówno wyśpiewywane piosenki obrażające Legię, jak i niejasne bliskie powiązania (711 połączeń telefonicznych) z „Fryzjerem”, uchodzącym za organizatora korupcyjnego systemu w polskim futbolu. Jednocześnie Michniewicz, mimo całej swej pracowitości, którą należy bardzo docenić, nie wydaje się, jeśli nadstawić ucha w futbolowym środowisku, być taktycznym wirtuozem. Zresztą zdążył w Legii w tym zakresie zawieść, dobierając na Karabachem ustawienie bez skrzydłowych, z zagęszczonym środkiem pola i dwoma statycznymi napastnikami, kompletnie nieadekwatne do rywala i nieznane zawodnikom. W efekcie 0-3 z mistrzem Azerbejdżanu było nie tylko najniższym wymiarem kary, ale i też jednym z najgorszych meczów Legii u siebie w historii występów w eliminacjach europejskich pucharów. Co ciekawe, większość pozostałych fatalnych również miała miejsce za prezesury Mioduskiego.

Wątpliwości rodzą się też, gdy patrzymy na obecną sytuację w drużynie. Ta po klęsce potrzebuje wsparcia trenera, być może nowego rozdania, a sądząc także na sposób poruszania się po boisku, skorygowania w kwestiach przygotowania fizycznego. Tymczasem Michniewicz przebywa na zgrupowaniu reprezentacji młodzieżowej U-21. Obiektywnie patrząc, nie ma możliwości wpłynąć realnie na sytuację w zespole, w którym, sądząc po przebiegu treningów, panuje duże rozprężenie. I nie jest to zarzut pod adresem trenera, bo przecież sprawa od początku była jasna i na takie warunki współpracy zgodzili się zarządzający klubem, tylko smutna konstatacja rzeczywistości.

Ta zaś wygląda tak, że po raz czwarty z rzędu Legia nie awansowała do grupy europejskich pucharów. W tym czasie grały tam już ekipy z Luksemburga, Kazachstanu, Słowacji, Mołdawii. Ba, w Lidze Europy zagra nawet w końcu długo wyszydzany Lech. „Wojskowi” po wszystkich rewolucjach personalnych nie mają obecnie żadnego piłkarza, na którym mogliby oprzeć zespół, a nawet kandydatów na nowego Radovicia, o Ljuboji czy Odjidji-Ofoe nie wspominając. Nie mają już też piłkarzy, których będzie można sprzedać, by łatać budżet. Swoją drogą cztery miliony euro plus półtora w bonusach za Karbownika, to zdecydowanie mniej niż 15 mln euro, o których bajdurzył w wywiadach prezes.

Pisaliśmy parokrotnie o tym, że Dariusz Mioduski nie nadaje się na prezesa Legii, ale nie wspominaliśmy jeszcze o tym, że nie nadaje się również na właściciela. Nowy prezes, i to spoza środowiska klakierów obecnego, to już konieczność i jest poza dyskusją. Pozostaje jednak wątpliwość, czy właściciel byłby komuś takiemu zaufać i powierzyć prowadzenie klubu, bez wtrącania się w bieżącą działalność, a to również warunek niezbędny dla powodzenia roszady. Potrzebujemy bowiem prezesa czującego futbol, stabilnego, godnego zaufania, z realnymi planami i pomysłami. Czyli dokładne przeciwieństwo obecnego, który w dodatku nie uczy się na błędach i co by nie zrobił, jakby nie próbował, to nie jest w stanie osiągnąć czegoś, co jeszcze parę lat temu było normą, czyli regularnej gry w grupie Ligi Europy. I nic nie wskazuje na to, by ten stan rzeczy miał ulec zmianie.

Jeśli nie byłoby to możliwe, to Mioduski powinien w ogóle zniknąć z Łazienkowskiej – sprzedać udziały, a przynajmniej pakiet kontrolny, i odejść. Trzy i pół roku samodzielnych rządów, w czasie których klub został cofnięty sportowo (porównajmy kadrę z sezonu 2015/16 albo 2016/17 z obecną, to jest jakościowa przepaść) i w rankingu UEFA do poziomu z końca poprzedniej dekady, choć przecież startował z zupełnie innego poziomu niż miało to miejsce za czasów ITI, to wystarczający okres, by zastanowić się, czy wybudowanie ośrodka treningowego i dwa samodzielne mistrzostwa i jeden puchar, to dorobek satysfakcjonujący. W mojej ocenie zupełnie niezły, a w każdym razie na tyle by z honorem zrezygnować.

Jeśli pan Dariusz rzeczywiście ma na sercu dobro klubu, a nie tylko własne ambicje i kompleksy, powinien wybrać któreś z przedstawionych rozwiązań. W moim przekonaniu powinien się po prostu z nami pożegnać.

Autor: Jakub Majewski

WYNIKI SONDYKto jest najbardziej winny niepowodzeń Legii w europejskich pucharach?
SUMA GŁOSÓW: 17887
START: 02.10.2020 / KONIEC: 16.10.2020

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (108)

+dodaj komentarz
Zduneq - 13.10.2020 / 03:24, *.play-internet.pl

Jak czytam te wypociny to odnoszę wrażenie że najlepszym co by mógł zrobić DM to zatrudnić redakcję LL a pana J.M. zrobić prezesem klubu.po takich wzmocnieniach za rok faza grupowa LM nasza a za 3 lata co najmniej półfinał.
A nie, czekaj.Jakub wstawaj....

odpowiedz
Mk - 12.10.2020 / 23:16, *.com.pl

"... sama decyzja o zwolnieniu Aleksandara Vukovicia była nie tylko przedwczesna, ale i pochopna, zwłaszcza że z trenerem 1 lipca 2020 r. przedłużono kontrakt o dwa lata" - ciekawe, niedawno autor sam krytykował Vuko sugerując jego zmianę a teraz po fakcie tę zmianę krytykuje. Moim zdaniem była zbyt pózna, powinien zostać zwolniony jeszcze przed przerwą na kadrę, a nie na tydzień przed najważniejszym meczem. Z Vuko też byśmy odpadli bo widać było że nie ma pomysłu na grę drużyny, więc decyzja o jego zmianie na parę dni przed meczem z Qarabagem była przysłowiowym chwytaniem się brzytwy przez tonącego. Powiedzmy sobie szczerze był to kolejny nerwowy ruch a nie przemyślane działanie, ale niestety sami się do tego przyczyniamy oczekując ciągle najwyższych wyników i nierozumiejąc że do zbudowania drużyny opartej na solidnych podstawach trzeba czasu, doświadczonego trenera, przemyślanych transferów i ciężkiej pracy. W efekcie właściciel i prezes zarazem miota się chcąc połączyć jedno z drugim i jaki jest efekt wszyscy widzą.

odpowiedz
alab - 12.10.2020 / 16:19, *.219.170

michniewicz zwolniony przez pzpn

odpowiedz
WFH - 11.10.2020 / 19:18, *.vectranet.pl

Tylko bojkot , jak za czasow iti

odpowiedz
speed - 11.10.2020 / 18:23, *.play-internet.pl

Qubas jak zwykle mądrze i rzeczowo.Tapirowany burak sam nie zrezygnuje.Czekają nas niestety lata chude i w najbliższej przyszłości nic tego nie zmieni.

odpowiedz
Legionaires - 11.10.2020 / 12:23, *.centertel.pl

Myślę, że nie można uprościć tego w ten sposób iż jest jeden winny całej sytuacji w Legii ponieważ wiele osób w jakimś stopniu się do tego przyczyniło.
Prezes / Właściciel - Nie ma swojej długofalowej koncepcji rozwoju, która wybiegałaby dalej niż koniec sezonu.
Dyrektor Sportowy - Błędy w doborze i sposobie pozyskiwania niektórych zawodników np. Valencia ( bezsens ).
Trener - Ciężko ocenić trenera przez pryzmat kilku meczy w nowym klubie kiedy we wszystkich strukturach jest jakiś problem. Jedynym minusem na chwilę obecną jest współdzielenie dwóch etatów jednocześnie.
Piłkarze - Niestety w każdym meczu widać iż " gwiazdom " z " L " na piersi nie koniecznie się chce dawać z siebie 100 % wykorzystując cały swój potencjał i umiejętności. Widać to u wielu zawodników, tych zasłużonych również a może najbardziej. Dlatego myślę iż im szybsze wietrzenie szatni tym lepsza atmosfera będzie panowała na Legii. Oczywiście pamiętając o reszcie struktur które trzeba poprawić aby wszystko działało i ze sobą współgrało.
Uważam iż trzeba by było zbudować mistrzowską drużynę od podstaw koncentrując się na długofalowej wizji budowania zespołu na młodych ambitnych zawodnikach i stabilizacji wieloletniej nawet kosztem jednego czy dwóch mistrzowskich sezonów. Jakie to może przynieść efekty pokazał Lech w Lidze Europy.

odpowiedz
Kaprykos - 11.10.2020 / 07:57, *.vectranet.pl

Proponuję, autorowi zimny prysznic i herbatkę uspakajającą, jak do tej pory nie ma w Polsce prawa do tego, żeby ktokolwiek mówił właścicielowi jak ma wydawać swoje pieniądze. W Wiśle kibice „wykończyli” Cupiała i wiemy jak się to skończyło. W Legii mamy właściciela i kibice mogą go jedynie wspierać albo nie.

odpowiedz
Po(L)ubiony - 12.10.2020 / 11:59, *.chello.pl

@Kaprykos: Cupiał wykończył się sam. Po drodze wykończył też ożarowskie kable. Swoim zarządzaniem załatwił też Wisłę. Jak się postarasz, to znajdziesz wiele materiałów na ten temat. Mioduski wykończy Legię, jak Wojciechowski Polonię. Może już szuka swego Króla.

odpowiedz
Dimas - 11.10.2020 / 06:51, *.orange.pl

Michniewicz w Legii = Nawałka w Lechu.
I taki będzie finał.

odpowiedz
L - 11.10.2020 / 00:21, *.as13285.net

Trener Michniewicz przegrał dwa mecze w jednym dniu

odpowiedz
Wujek - 12.10.2020 / 06:41, *.181.190

@L: nie pier.... już za debilnymi gazetami i redaktorami - drugi mecz prowadził Sagan

odpowiedz
Arc - 10.10.2020 / 20:56, *.vectranet.pl

Macie chętnych do kupienia klubu i wyłożenia kasy na działalność? Jeśli nie to po cholerę piszecie te artykuły? Fakt, że Legia jest źle zarządzanym klubem jest niezaprzeczalny. Jednak Mioduski jako właściciel to na dzisiejsze czasy najspokojniejszy wariant. Co innego Mioduski jako prezes... Tu i w pionie sportowym potrzebna jest zmiana na profesjonalistów.

odpowiedz
Mi - 10.10.2020 / 20:28, *.plus.pl

Żaden poprzedni właściciel nie zdobył tylu mistrzostw Polski.

odpowiedz
A - 10.10.2020 / 13:03, *.centertel.pl

Chyba pogoda.....

odpowiedz
S(L)AWEK - 10.10.2020 / 10:39, *.co.uk

Dlaczego Michniewicz był na meczu reprezentacji a nie na meczu (L)egii??? Po co nam taki trener który ma gdzieś klub!

odpowiedz
777 - 10.10.2020 / 16:11, *.chello.pl

@S(L)AWEK: Spytaj parodii prezesa

odpowiedz
tony - 10.10.2020 / 09:07, *.chello.pl

wasze pierdolety równie schizofreniczne, wymienia trenerów, beznadziejne zarządza, słaba statystyka o trenerach a czego oczekuje wasza światłość? mistrzostwa, ile ich było w kadencji pudla? czy ktoś na łamach pisał,że odpuścimy tę słabą ligę w której mistrzostwo gówno daję i róbmy zespół przez 2-3 lata? były jakies mądrości i wnioski jak się cieszyli kibice z mistrza co roku?

odpowiedz
Ja - 10.10.2020 / 00:40, *.centertel.pl

Cała prawda. Zazdroszczę Autorowi wyważenia emocji o co mi osobiście jest bardzo trudno

odpowiedz
WarMaster - 10.10.2020 / 00:10, *.165.49

Z Legii zrobiono cyrk !!!

odpowiedz
Marian - 09.10.2020 / 23:50, *.plus.pl

Potrzebujemy drugiego Radovica od zaraz!

odpowiedz
xLSx - 09.10.2020 / 23:27, *.t-mobile.pl

Ależ Kubusiu, nie denerwuj się. Twoje zdanie nikogo nie obchodzi, a już Mioduskiego najmniej.

odpowiedz
Szelka - 09.10.2020 / 23:55, *.chello.pl

@xLSx: a Ciebie cokolwiek obchodzi, czy tylko płytka populistyczna szydera?!

odpowiedz
beniaminek - 09.10.2020 / 23:15, *.t-mobile.pl

Ty(L)ko kto na prezesa?

odpowiedz
Kibic - 09.10.2020 / 22:57, *.net.pl

Mamy pecha bo dopóki ten dureń miodek nie zechce odejść nikt go z Legii nie wyrzuci.
Miodek miej trochę honoru i odejdź.

odpowiedz
LLL! - 09.10.2020 / 21:38, *.plus.pl

Ankieta o kant d. rozbić. Nie ma jednej przyczyny, jest wiele składowych, szczególnie w tym roku. Wiem o co Ci chodzi, ale Legia jest jedna. Daj spokój i nie mieszaj, bo tylko szkodzisz.

odpowiedz
Mateusz z Gór - 09.10.2020 / 20:28, *.orange.pl

Wpis z góry skazany na niepowodzenie. Prezes będzie się kierował własną ambicją i własną wizją samego siebie w biznesie. Próby podpuszczania go poprzez takie artykuły są słabe. Natomiast frustracje kibiców oczywiste i uzasadnione. Jednak drugie nie wpłynie na pierwsze, bo to Legia jest w rękach Mioduskiego, nie kibiców. A ten chce najlepiej, i choć wszystko psuje to nie odejdzie z tego powodu i Legii nie sprzeda, bo to nie jest w jego interesie, podobnie jak nie byłoby w interesie Autora artykułu, gdyby pociągał za sznurki.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 20:55, *.centertel.pl

@Mateusz z Gór: Zobaczymy, co bedzie za rok, gdy znowu odpadniemy z pucharow...

odpowiedz
Kojot - 10.10.2020 / 08:32, *.chello.pl

@Leśny Dziadek: Z taka gra jak obecnie wątpię że w nich zagramy...

odpowiedz
burza69 - 09.10.2020 / 19:08, *.waw.pl

Super podsumowanie kilku lat rządów Mioduskiego i jego klakierów! BRAWO, 10/10!

odpowiedz
Rafal.Louth - 09.10.2020 / 18:36, *.amazonaws.com

W tym seronie w LE gra również Dundalk FC, z którym spotkaliśmy się cztery lata tamu!

odpowiedz
Rdm - 09.10.2020 / 16:47, *.lycamobile.pl

Jak zawsze w punkt! Michniewicz Miodulski out

odpowiedz
Autor - 09.10.2020 / 16:34, *.vectranet.pl

Co za peirdolenie, Mioduski w dupsku ma dobro Legii - możę w koncu do was dotrze, ze on tu robi szemrane interesy i pierze hajs dla siebie i swoich ziomków.

odpowiedz
Migo - 09.10.2020 / 16:45, *.amazonaws.com

@Autor: A możesz oświecić gawiedź i wyjaśnić na czym polega to pranie forsy? Wiesz co to wogóle znaczy?

odpowiedz
Odp - 09.10.2020 / 22:59, *.domynet.pl

@Migo: mogę oświecić ciebie : przykład pierwszy z brzegu to sprowadzenie Valencji. Drugi - zwalnianie trenerów zaraz po podpisaniu kontraktów i płacenie później za nic. Chcesz więcej?

odpowiedz
ajg - 09.10.2020 / 14:05, *.t-mobile.pl

Bardzo dlugo kibicuje Legii wiec pamietam rozne okresy w jej historii.
Od 1956 do 1969 nie bylo MP, tak samo od 71 do 93/94.Docenmy , co mamy!
Teraz MP nas mniej cieszy ale brak nam sukcesow miedzynarodowych.
Osobiscie uwazam , ze p. Mioduski powinien zatrudnic Prezesa a sam pozostac wlascicielem i ew.przewodniczacym rady nadzorczej!
Moze Jacek Bednarz?Ma doswiadczenie, byl dlugie lata zwiazany z Legia.
Bo Piekarski i Kucharski maja swoje biznesy, nie zechca ich porzucic.
A w ogole to starzy zawodnicy Legii powinni byc zapraszani do wspolpracy-oni byliby lepszymi doradcami niz obecni,orly korporacyjne bez znajomosci pilki!

odpowiedz
bep - 10.10.2020 / 07:38, *.chello.pl

@ajg: kurde, jak na osiemdziesięciolatka całkiem nieźle ogarniasz internety :) szacunek

odpowiedz
ajg - 10.10.2020 / 12:08, *.chello.pl

@bep: Tylko nie osiemdziesiolatka!Dopiero 73 !!! Młody jestem jeszcze!!!

odpowiedz
Autor - 11.10.2020 / 22:20, *.plus.pl

@ajg: Jeszcze Bednarza tu tylko brakuje ;) Wtedy totalne zaoranie klubu gwarantowane :)

odpowiedz
Gucio - 09.10.2020 / 12:43, *.play-internet.pl

...dawno nie czytałem takich bzdur.

odpowiedz
Zięciu - 09.10.2020 / 16:28, *.chello.pl

@Gucio: ...o, to umiesz czytać?

odpowiedz
JJMO - 09.10.2020 / 12:25, *.02.net

Jarek jurczak musi odejść !!!!

odpowiedz
Pierdoła Miarek Daruski - 09.10.2020 / 11:44, *.110.130

Kufa ale ja to mam te loki...fiu fiu

odpowiedz
Po(L)ubiony - 09.10.2020 / 10:53, *.chello.pl

Miodonski rozwaliłby nawet zakład pogrzebowy, twierdząc, że to interes bez przyszłości. Bawi się klubem, jadąc na kredytach i dotacjach. Publika łyka teksty z rodzaju: "to są jego pieniądze". Może i jego, ale ich "nie daje", ale pożycza klubowi. Zrezygnował ze współpracy z Igą Świątek, bo pożałował 25 tys. miesięcznie, a straci setki tysięcy, gdy Iga wygra finał RG. No, ale przecież możemy sprzedawać koszulki z Obradovicem, co tam Świątek! On nas pogrąży.

odpowiedz
Wolfik - 09.10.2020 / 11:22, *.mm.pl

@Po(L)ubiony: Próbuję od dłuższego czasu zgłębić jakimi kategoriami kieruje się obecny właściciel i prezes Legii w jednym i nie ogarniam tego. Z jednej strony człowiek wykształcony, obyty w świecie, z pewnością z wieloma kontaktami w sferze biznesowo-finansowej. Wydawać by się mogło, że taki człowiek najszybciej wyciąga wnioski ze swoich błędów, które przecież mogą zdarzyć się każdemu. Tymczasem od kilku lat mamy kalkę tych samych nietrafionych decyzji, nerwowych ruchów, motania się od lewej do prawej. Albo zatem ów człowiek jest nieco "rozchwiany emocjonalnie" albo klub Legia stanowi li tylko przykrywkę czegoś innego. Nie wiem w sumie, co gorsze.

Cały czas uważam, że Mioduski byłby dobrym właścicielem, gdyby tylko zechciał otoczyć się odpowiednimi ludźmi. Stworzyć normalną strukturę klubu z Prezesem (np. Roman Kosecki), Dyrektorem sportowym (ktoś pokroju Jacka Zielińskiego, Daniela Ljuboi, Czarka Kucharkiego, Mariusza Piekarskiego) i doświadczonego trenera (Latal, Gula, Sevela). Bez odpowiednich ludzi i strategii nawet ten piękny ośrodek będzie tylko kolejną niewykorzystaną bryłą.

odpowiedz
Ginpasterz - 09.10.2020 / 12:09, *.204.214

@Wolfik: Ja jeśli mogę kolego odpowiem jakimi kategoriami. Jedyne które się nasuwają to finansowe. Zarabianie, zarabianie i tylko zarabianie. Dwa transfery 12,5 mln euro plus prawa do transmisji, plus kasa za Mistrza i sponsorzy. To jak ma się nie zgadzać, a nawet gdy brakuje to chętnie pożyczy a później i tak odzyska. A wynik sportowy to dla naiwniaków jakimi jesteśmy.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 14:17, *.orange.pl

@Wolfik: Dobrze Wiesz, że to jest niemożliwe. Ten człowiek nie jest w stanie przezwyciężyć (nazwijmy to tak) swoich słabości. Nie wiem, czy wynika to z charakteru, wychowania, czy diabli wiedzą z czego jeszcze.
Pomyśl - przejmujesz Legię 3,5 roku temu, pierwszy rok - robisz błedy, drugi rok robisz błędy, ok to się może zdarzyć. Ale później je powtarzasz, a publicznie mówisz jaka ta porażka jest piękna...Spójrzcie na to wszystko stojąc z boku, bez emocji. Zrozumiecie wówczas, że ten człowiek nie poradził sobie z prowadzeniem klubu piłkarskiego, a jeżeli trwa to juz 3,5 roku, to jakie wnioski można wyciągnąć i na co czekać...?

odpowiedz
hajdukL - 09.10.2020 / 23:07, *.77.242

@Wolfik:
Pierwszy akapit, zgoda. Dziwne to 'zarządzanie' Miodoustego.
Drugi to jakieś brednie lub pobożne życzenia. W większości na oślep rzucane nazwiska nie poparte kompetencjami do sprawowania wymienionych funkcji lub nieosiągalne na ten czas dla szorującej po dnie Legii pod obecnymi rządami.

odpowiedz
Wolfik - 10.10.2020 / 00:17, *.mm.pl

@hajdukL: Co do pobożnych życzeń - zgadzam się. Co do dalszej części, sprawa dyskusyjna (możesz się nie zgadzać lub podać "swoje" nazwiska wówczas możemy się polemizować).

odpowiedz
Vuko - 09.10.2020 / 10:48, *.play-internet.pl

jeśli chodzi o Vukovica ostatni dobry mecz zagrali z Arka w Gdyni chyba w kwietniu. Więc mioduskiego średnia wina. Przede wszystkim zły dobor zawodników, za wysokie zarobki, lub zły system premiowania. Za Czerczesowa, Magiery czy nawet Berga Legia grała dużo fajniejszą piłkę. Teraz się męczą, bez lad, składu. Ten Valencia najsłabszy z Qarabachem a przed kamerami gwiazdor. Kadra jestna mistrza Polski i LE na pewno. Tylko ktoś mysi to poskładać.

odpowiedz
wiaderny - 09.10.2020 / 13:24, *.landkreismol.de

@Vuko: Mioduski odpowiada jako wlasciciel i prezes za decyzje personalne, wiec brak sukcesu sportowego to jego wina.

odpowiedz
Kibolek - 09.10.2020 / 10:24, *.orange.pl

Dobry trafny felieton . MIODUSKI LICHWIARZU KONFABULANCIE WONT

odpowiedz
wtsk - 09.10.2020 / 10:20, *.tpnet.pl

Ciekawe jakie wnioski wyciaga prezes z każdego sezonu. Poprzedni nie jest miarodajny ze względu na lock down. Legie w poprzednim sezonie można było podzielić na 3 etapy. 1 gdy Vuko ich zgrywał po nie udanym sezonie. 2 gdy Legia lała wszystkich jak chciała i ile chciała. I 3 po lock down'ie gdy ich gra wrociła do pierwszego etapu. I gdyby nie potknięcia innych zespołów oraz przewaga zdobyta przed lock downem mistrza by pewnie nie było. Zobaczcie co się stało z Piastem, któremu niewiele brakowało do obrony tytułu. Złapał zadyszkę, która trwa do dziś. Czy tam głowy lecą? Barca też się posypała. Ciekawe który zespół z 3 wymienionych odbuduje się najszybciej.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 10:31, *.centertel.pl

@wtsk: A co mnie obchodzi Piast, czy Barcelona? Jak chcesz, to im kibicuj i wplacaj dudki na konta. Ja oplacam co miesiac Canal + i chce ogladac mecze, a nie jakies popierduly snujace sie po boisku. I mam juz dosc sluchania bredni, ze jeszcze rok i beda puchary, a klub wejdzie ma poziom Ajaxu...

odpowiedz
1410 - 09.10.2020 / 10:16, *.vectranet.pl

Ja naprawdę wszystko rozumiem, tylko gdzie jest ta kolejka chętnych do kupienia klubu?
Plus dla Miodka za akademie. Ma „produkować” młode talenty, a my oddajemy Praszelika Łakomego, Mosor i Włodarczyk poza kadra pierwszego zespołu...
Obecnie mamy „stado” kopaczy w wieku 29-31 lat. Za rok-dwa znowu będzie kolejna rewolucja kadrowa.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 10:27, *.centertel.pl

@1410: Czy mozna gdziekolwiek znalezc jakies wiadomosci o checi sprzedazy klubu? Prosze o link. Akademia?:))) Gdybym bym mlodym pilkarzem, wstydzilbym sie przyjsc do klubu, ktory kompromituje sie w Europie. A tylko tam mozna skonfrontowac wszystko. Nie bedzie zadnych rewolucji ze skladem, bedzie zjazd w dol, albo ruchy typu Valencia. Chociaz i te moga sie skonczyc, bo kto przyjdzie do klubu, ktory jest osmieszany przez wlasciciela. Poza tym skad pieniadze? Dramatem jest rowniez to, jak czesc kibicow albo udaje, albo nic nie rozumie...

odpowiedz
wiaderny - 09.10.2020 / 13:27, *.landkreismol.de

@Leśny Dziadek: gdybys byl mlodym pilkarzem w Polsce i mial propozycje od Legii to bys polecial tam z wywieszonym jezorem

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 14:21, *.orange.pl

@wiaderny: Oczywiście, że ja tak, ale nie pokolenie które chce tylko i wyłącznie mamony. A jakie sa perspektywy w tak prowadzonym klubie? Czy Ty myślisz, że tu będą walić drzwiami i oknami młodzi z Poznania, Wrocławia, Szczecina, Krakowa itp.? A choćby z Kielc, czy Olsztyna? To są marzenia, mżonki - utopia. Walukiewicz, Praszelik, Łakomy - co się stało w przypadku tych ludzi?

odpowiedz
joRg - 12.10.2020 / 12:25, *.net.pl

nie te lata :) np. fajną rzecz robi Piszczek w Goczałkowicach

odpowiedz
xyz - 09.10.2020 / 10:14, *.cyfrowypolsat.pl

Doktor od siedmiu boleści wyrzuca właściciela z jego spółki. Dobre. Wyciągnij doktorku swoje zaskórniaki i złóż ofertę. Może p. Mioduski ją przyjmie, Wtedy doktorek ( malutki) , co zjadł wszystkie rozumy, pokaże co potrafi. Ha, ha, ha, ha, umarłem ze śmiechu.......

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 10:33, *.centertel.pl

@xyz: Poprosze o jakis link, w ktorym jest info o checi sprzedazy klubu.

odpowiedz
WK - 09.10.2020 / 09:10, *.chello.pl

Może Wojciech Kowalewski...?

odpowiedz
Normalny człowiek - 09.10.2020 / 09:07, *.net.pl

Czas najwyższy na nowe rozdanie. Widać gołym okiem, że droga, którą obrał D.M. jest złą drogą. To nie wypaliło i nie wypali

odpowiedz
FOREVER LEGIA - 09.10.2020 / 09:04, *.play-internet.pl

Nie wiem,skąd to zaskoczenie,że Mioduski zmienił już 6 trenerów.Przecież tak działają korporacje-coś nie "bangla" to zmienia się "kierowników działu"-a nim właśnie jest w/g korponomenklatury trener.Tyle razy pisałem,że kibic to nie prezes,a prezes to nie kibic i każde z nas walczy o inne cele.My chcemy,by Legia była silna,a Mioduski,żeby mu się pospinał budżet-nawet,a może przede wszystkim kosztem sukcesu sportowego.Dlatego uważam,że są dwa wyjścia z tej sytuacji.Albo "trzeba obalić prezesa",albo przyzwyczaić się do obecnej sytuacji i "dumnie fetować nic nie dające nam Mistrzostwa Polski",które pewnie nie raz nam się uda zdobyć.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 10:38, *.centertel.pl

@FOREVER LEGIA: Z tym fetowaniem tez moze byc problem. Przy tak zarzadzanym klubie, przyszlosc moze byz zaskakujaca dla niektorych...Zmiany trenerow robione sa w kazdym klubie, tylko w Legii trudno nazwac trenerami ostatnich kilka wyborow. Jezeli prezes klubu pilkarskiego, nie jest jego kibicem, to jest kiepski pomysl na zatrudnienie takiego czlowieka. Skoro jest tak w Legii, to jest gorzej, niz myslalem...

odpowiedz
Wolfik - 09.10.2020 / 11:26, *.mm.pl

@FOREVER LEGIA: Obalić, to możemy sobie Kolego co najwyżej pół litra w lesie. I to do czasu, kiedy jakiś stójkowy się nie przypier... jak nie o spożycie, to o covid....

Żyjemy w świecie abstrakcji, czas przywyknąć.

odpowiedz
Alan - 09.10.2020 / 06:47, *.t-mobile.pl

Pytanie kto za obecnego Prezesa, byl Pan BL ale i on ' kumatym ' sie nie spodobał ( patrz transparent ) no i jeszcze rozumiem ze autor rozpacza za brakiem Pucharow tak jak 99 % kibiców ale przypomnę kilka super meczy o super stawkę jak np. Z Ajaxem Amsterdam czy Realem Madryt ( juz dawno pisalem ze przez wiele lat sie takie spotkania nie powtórzą i jak widac wychodzi na moje ) wtedy nawet słowo tutaj nie padło ze chyba jednak jest coś nie tak nie tylko w gabinetach czy w szatni piłkarzy....Wiec jesli sam ktos nie potrafi uderzyć się w pierś to sory ale ciągła krytyką innych dookoła jakos do Mnie nie przemawia...

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 10:44, *.centertel.pl

@Alan: A widzisz jakies pozytywy? Jakiekolwiek? MP i PP do niczego nie prowadza. Z mitycznej akademii umykaja pilkarze. Kasy nie ma. Mam sie cieszyc z tego, ze stalismy sie smiesznym klubem, z wlascicielem, ktory opowiada bajki z Mchu i Paproci, o Zwirku i Muchomorku?

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 10:44, *.centertel.pl

@Alan: A widzisz jakies pozytywy? Jakiekolwiek? MP i PP do niczego nie prowadza. Z mitycznej akademii umykaja pilkarze. Kasy nie ma. Mam sie cieszyc z tego, ze stalismy sie smiesznym klubem, z wlascicielem, ktory opowiada bajki z Mchu i Paproci, o Zwirku i Muchomorku?

odpowiedz
Alan - 09.10.2020 / 11:05, *.t-mobile.pl

@Leśny Dziadek:
Nie wiem jak Ty ale Ja dobrze pamiętam czasy dominacji Wisły Kraków i wiele lat bez MP dlatego doceniam je duzo bardziej niż chyba Ty i Tobie podobni co najlepiej widac np.podczas fet z racji zdobycia MP gdzie radość jest nieporównywalnie mniejsza niż kiedyś gdy MP bylo zdobywane po wielu latach przerwy, choc z drugiej strony to fakt takie mistrzostwa juz dużo mniej znaczą bo tak jak pisałem w komentarzu do jakiegoś innego artykułu staliśmy się takim mistrzem jak np.Piast czy Zagłebie gdzie każdy wiedział ze w pucharach nic nie osiągną, niewątpliwie to jest duży minus Prezesa ale ponawiam swoje pytanie kto za niego ? W obecnych czasach Covida ( tak tak wiem to ściema zaraz ktos napisze ) ze swieca szukać kogoś kto zainwestuje w klub taki jak Legia Warszawa gdzie umówmy się ryzyko porażki finansowe przez wiele różnych spraw i sytuacji jest naprawdę duże bo jak pokazują czasy gry w pucharach nawet gra w nich nie daje 100 % zysku np.jest on duzo mniejszy przez zamknięte trybuny a przychod z takiego dnia meczowego jest nieporównywalnie większy niż ze zwykłego naszej marnej ekstraklasy.

odpowiedz
wiaderny - 09.10.2020 / 13:43, *.landkreismol.de

@Alan: Ja pamietam czasy prezesa BL, gdzie byla iskierka nadziei, ze polska pilka klubowa pojdzie chociaz troche sportowo w gore. Owszem byly prezes gral grubo, na granicy ryzyka momentami, ale przynosilo to efekty. Byc moze to jedyny sposob zarzadzania, aby w polskich warunkach cos osiagnac w Europie. Gdyby nie on bysmy ponad 20 lat Ligi Mistrzow w Polsce nie widzieli.

Co do akademii to nie przesadzajcie. owszem obecny wlasciciel rozbudowal ja infrastrukturalnie, ale ona istnieje w Legii juz od 2000 r. Wiec to nie jest jakis niewiadomo jaki wizjoner, ze przyszedl i oswiecil wszystkich, ze bez akademii ani rusz.



odpowiedz
oLaf - 09.10.2020 / 14:08, *.vectranet.pl

@Alan: racja, kolejne Mistrzostwa Polski są jedynym ważnym plusem MIodka.

Tylko że chyba już się seria skończyła, bo Lech jest o klasę lepszy niż Legia teraz : (

Vuko dobrze, że zostął zmieniony bo od 4-ch miesięcy Legia grała piach, niestety zamiana się nie udała (Michniewicz to ... słaby wybór, ale zawsze mógł być gorszy - tak to w przypadku Miodka należy sobie tłumaczyć).

W Europie niestety jesteśmy... dostarczycielami punktów po prostu, żanada.

odpowiedz
Nam Nam - 09.10.2020 / 06:45, *.chello.pl

Powtórzę, problemem nie jest brak chęci sprzedaży klubu, lecz brak chętnych na jego zakup w cenie: długi + kilka (tylko!) baniek Euro dla obecnego właściciela. Nie jestesmy klubem atrakcyjnym dla bliskiego wschodu (Polska to peryferie, zabawki kupuje się we Francji lub Anglii), Chińczyków (Polska to peryferie, biznesy się robi gdzie indziej). Na zakup klubu przez polski biznes nie ma szans, bo bagno znane, a przygoda z ITI przez lata jeszcze będzie skutecznie zniechęcać koncerny do tego typu inwestycji. Mamy pat, klincz, jak zwał, akademia z systemem skautingu młodzieży ma zwiększyć wartość klubu i potencjał inwestycji, ale najpierw musi udowodnić, że działa.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 10:41, *.centertel.pl

@Nam Nam: Poprosze o link do strony, gdzie jest info o sprzedazy klubu. Czy wlasciciel chociaz raz o tym mowil? Prosze o link do tej wypowiedzi.

odpowiedz
Jerz z Potoku - 09.10.2020 / 01:59, *.chello.pl

Dłuuugo czekałem na taki tekst ze strony Redakcji. Jednak się doczekałem. Brawo Kol. Jakubie!
Oczywiście, o dotychczasowych "dokonaniach prezesa dekady" w naszym klubie napisano i powiedziano już prawie wszystko, ale niestety bez jakiegokolwiek oddźwięku. Na dzień dzisiejszy "mioduska koteria przy Ł3" ma się dobrze i nikt i nic nie jest w stanie zmącić jej świetnego samopoczucia. Takie są niestety legijne realia, niekoniecznie tylko sportowe.
Ps.: ew. opcja rozstania się p. Mioduskiego z Legią mogłaby być zwiastunem powrotu do normalności. Obawiam się jednak, że szybko to nie nastąpi...
Serdeczności

odpowiedz
butla - 09.10.2020 / 00:33, *.t-mobile.pl

100% zgody. Tak długo jak Mioduski będzie w klubie, tak długo będziemy wegetować.

odpowiedz
Korda - 08.10.2020 / 23:50, *.centertel.pl

Nie ma temat. Nikolic dalej w kadrze strzela :-)

odpowiedz
O my day....a ja myślałem.. - 08.10.2020 / 23:48, *.50.94

...że Mr Mioduski znalazł bardzo bogatego nowego właściciela no i żegna sie...może zaduużoo maciory..ech

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 05:15, *.centertel.pl

@O my day....a ja myślałem..: Jedyne czego Dariusz szuka, to nowe klopoty. W tym jest specjalista. I w doprowadzaniu do zajecia klubu przez komornika, co za jakis czas nastapi...

odpowiedz
Nie pożegnanie - 08.10.2020 / 23:38, *.chello.pl

A już myślałem, że Qbas się z nami żegna i więcej nie będzie nas zarażał swoją mądrością. Typowy malkontent i wieczny maruda, założę się że oglądając telewizję co chwilę rzuca wiązanki w kierunku ekranu i wygłasza swoje smętne mądrości.

Myślalem, że pożegnanie oznacza że już masz dość coniedzielnego marudzenia, że może znalazłeś jakieś hobby albo dziewczynę. Ale widocznie dalej będziesz nasz raczył swoim optymizmem z nadzieją wyczekując kolejnych wpadek. Skoro masz z tego frajdę, to baw się dobrze!

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 05:13, *.centertel.pl

@Nie pożegnanie: Jakich ,,nas,,. Pisz za siebie. Jezeli jestes szczesliwy z tego, ze klub jest na dnie i masz w zwyczaju szczerzyc zeby do kamery, stojac z golym, wybatozonym tylkiem, to Twoja sprawa. Ale nie uszczesliwiaj na sile innych poziomem, ktory prezentuje wlasciciel Legii. Zenujacym poziomem wypowiedzi. Bez argumentow, bez realnego spojrzenia na sprawe. Jarzabek tez nagrywal w podobnym tonie swoje ,,slodkosci,, prezesowi. Ale to obciach.

odpowiedz
Kibolek - 09.10.2020 / 10:34, *.orange.pl

@Nie pożegnanie: Na tym polega niezależne dziennikarstwo. Zadawanie pytań i zadanie odpowiedzi debata . Za mioduskiego nie ma nic bo to lichwiarz złodziej i jak ty malkontentcie chodzi w maseczce bo tak mówią w tv . Jak nie widzisz syfu jaki robi mioduski to zmień kanał telewizyjny z TVN na tvpis albo polsat oszusta solorza

odpowiedz
Szymon - 08.10.2020 / 23:09, *.chello.pl

pudel to i dobrze prosperujący dom uciech zniszczyłby, ot menadżer przez duże m. Ciekawe kiedy bankructwo ogłosi?

odpowiedz
Leśny Dziadek - 08.10.2020 / 23:08, *.centertel.pl

Kogo wy bronicie? Czy naprawde nie rozumiecie tego, co sie stalo? Ktos ma oficjalnie powiedziec, ze Legia jest na skraju bankructwa? Czego tu nie rozumiec. Nie ma znaczenia, czy i kogo ktos lubi, czy nie lubi. Klub jest nad przepascia, nie ma kasy, sa potezne dlugi, za chwile nie bedzie kogo sprzedac i kim grac. Saga z pseudo trenerami, z lapanki trwa. Na jakim poziomie trzeba byc, zeby tego nie widziec...Na poziomie wlasciciela...

odpowiedz
Kibolek - 09.10.2020 / 10:37, *.orange.pl

@Leśny Dziadek: dokładnie żeby tego nie widzieć trzeba być na poziomie właściciela. MIODUSKI OSZUSCIE WONT

odpowiedz
(L) - 08.10.2020 / 22:54, *.ilabs.pl

zgadzam się w pełni .tak kulturalne bym tego nie wyraził.
Eja eja LEGIA TO MY!

Mioduski WON !!!

odpowiedz
Real deal - 08.10.2020 / 22:54, *.02.net

Znajdzie chetnego na kupno:),oplacie pilkarzy ,pracownikow( Miodek mowil o okolo 400),to wtedy pogadamy.To nie jest kiosek na rogu,ani FM na pececie.Ja go nie bronie,jego kasa,jego bledy.Tylko chetnych na ten burdel ,brak.Za Lesnym placzecie,Ile zarobil na odejsciu z Legii o tym cisza.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 08.10.2020 / 23:03, *.centertel.pl

@Real deal: Skad te wiesci, ze brak chetnych na odkupienie Legii? Plakat wyborczy przeczytales? Politycy zawsze klamia, jak sie okazuje rowniez wlasciele klubow... Zapewniam, ze jezeli bedzie zgoda na sprzedaz, kupcy stana do przetargu i beda sie zabijac, zeby odkupic Legie.

odpowiedz
Real deal - 09.10.2020 / 09:49, *.02.net

@Leśny Dziadek:Zabijac zeby odkupic Legie:).A gdzie w polskiej lidze masz dobrego inwestora? To nie jest jeszcze produkt tak atrakcyjny,dlatego gra w pucharach jest tak wazna( najwazniejsza).A kupcow za pol darmo , bedzie pelno.Inwestor ,przede wszystkim zbada sprawe terenow I reszty,czy z tego mozna cos wyciagnac,bo pilka bez pucharow.To nie biznes

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 10:21, *.centertel.pl

@Real deal: Namow wlasciciela na sprzedaz, przekonasz sie, ze tak bedzie. Bedzie wielu chetnych, i to powaznych inwestorow. Bo problemem jest to, ze nikt klubu przekazac w inne rece nie chce.

odpowiedz
Real deal - 09.10.2020 / 10:56, *.02.net

@Leśny Dziadek: Gosciu powazni inwestorzy w Ekstraklapie.Energa ( Orlen) skarb panstwa,nasze podatki- Lechia.Gornik - Alianz( czy jak im tam) - I co potega?Wisla- znamy panow.O reszcie szkoda pisac.Motor Lublin ,jeden z tych bogaczy kupil,tam cos zrobi od podstaw,albo pusci,jak zobaczy ze studnia bez dna.Mozesz jeszcze prowadzic dzialalnosc( masz jakies zasoby,obslugujesz dlug) zakladasz ze opylisz pilkarzy I masz nadzieje ze zagrasz w pucharach za rok.To nie puszczasz klubu za pol darmo( zeby byc w plecy) tylko brniesz,I liczysz na poprawe- tak sie sytuacja Miodka przedstawia.Bylby chetny na kupno ,I by zarobil na tym to by puscil.Popytaj innych jak zarobili na pilce w Polsce:)

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 14:27, *.orange.pl

@Real deal: Chwila, bo już się zgubiłem. Ty jesteś kibicem Legii, czy Lechii, Górnika, Motoru, a może Wisły? Mnie naprawdę mało obchodzi, co sie dzieje w tych klubach i jaka jest ich historia. Od lat kibicuję i będę kibicował Legii. Pisz na temat, albo przenieś się na strony jednego z klubów, których nazwy wymieniłeś.

odpowiedz
Real deal - 09.10.2020 / 22:58, *.02.net

@Leśny Dziadek: Napisalem,ze prowadzenie klubu w Polsce,to tylko interes jak jest dobra lokalizacja ,kibice oraz puchary co roku.Bo to jest biznes,I nie widze wielu zeby sie w to pchali.Legia forever

odpowiedz
Arek - 08.10.2020 / 22:36, *.tpnet.pl

Tylko i wyłącznie Mioduski. Dla mnie to jest poza wszelką dyskusją.

odpowiedz
dino - 08.10.2020 / 23:44, *.vtelecom.pl

@Arek:
O agencje PR w natarciu :-)

odpowiedz
Leśny Dziadek - 09.10.2020 / 05:18, *.centertel.pl

@Arek: Oczywiscie, ze masz racje. Pierwszy do wywalenia z klubu, i to jest poza wszelka dyskusja jest Mioduski.

odpowiedz
Gumis - 08.10.2020 / 22:27, *.virginm.net

Autor tych wypocin ma chyba jakieś kompleksy wobec pana prezesa albo ma ochotę przejac klub?Wystarczy tylko wydac parę złotych i stworzyć zespół na europejskim poziomie.Nie od dziś wiadomo ze najlepiej jest krytykowac siedząc z boku i dawac dobre rady
Pozdro

odpowiedz
Leśny Dziadek - 08.10.2020 / 22:43, *.centertel.pl

@Gumis: Wlasnie najlepiej jest krytykowac czyjs rzetelny i oddajacy stan rzeczywisty artykul, piszac brednie. To sa dopiero kompleksy...

odpowiedz
666 - 08.10.2020 / 22:56, *.chello.pl

@Gumis: Psiarnia Mioduskiego w natarciu. Ten szkodnik niszczy ten klub, robi tylko długi i wstyd. Na co tu czekać, trzeba go wypier. jak kiedyś iti. Trybuny do boju. Miej honor odejdź.

odpowiedz
dino - 08.10.2020 / 23:55, *.vtelecom.pl

@Gumis:
Pudel miał zespół na europejskim poziomie taki który postawił się Realowi ograł Sporting i awansował do Ligi Europy na wiosnę. Natomiast teraz dostajemy od Kazachow Słowaków Luksemburczykow czy Azerow. Dalej będziesz rżnal glupa ?

odpowiedz
Leśny Dziadek - 08.10.2020 / 21:57, *.orange.pl

Szkoda czasu na moje podsumowanie, autor napisał prawie wszystko. Nie wierzę już w nic Mioduskiemu. Za dużo tego było, wylało się już kilka razy, teraz znowu się przelało. Ale nie wierzę też, że ten człowiek z honorem przekażę (sprzeda) klub komuś innemu. Skoro zależy mu tylko na kasie, a tak to wygląda, wyciągnie ile się da. Co to oznacza dla Legii, aż strach pomyśleć...Jedno jest pocieszajace, nasze ukochane Miasto - Warszawa, zostało kompletnie zburzone. Zostało dobudowane, nadludzkim wysiłkiem. Oby tak sie stało z Legią...

odpowiedz
BRL - 08.10.2020 / 21:37, *.chello.pl

Z tą kadrą to bym się nie rozpędzał... Nikolić był skuteczny, ale to drużyna pracowała na jego okazje. W każdym razie brakuje nam teraz tego typu napastnika, Kante jest dobry jako 10, a poza nim bieda. Vadis się trafił jak ślepej kurze ziarno, za resztą w ogóle nie tęsknię. No dobra, Pazdan i Bereś byli klasowymi obrońcami, Jedza i Lewczuk się zestarzeli.

Na okazje Nikolicia pracowała drużyna, bo było komu taktykę ułożyć, a od odejścia Stacha nie mieliśmy odpowiedniego trenera. A właściwie to w ogóle trenera mieliśmy jednego. Magic dobry człowiek, ale w moich oczach jeszcze był za mało opierzony na Legię. I tak należy mu się dożywotnia chwała za to co zrobił w Lidze Mistrzów. Można gdybać, czy nie powinno mu się dać więcej czasu, skoro jeszcze posypał mu się zespół - co z resztą jest kolejnym powodem, dla którego za tamtą Legią wcale nie płaczę.

Projekt Lesnodorskiego w ogóle mnie nie przekonywał. Mamy 40 milionowy naród i tylko jedną porządną akademię, która właśnie zaczyna zbierać plony. A my ściągaliśmy trzeci sort kubańskich pomarańczy. Tylko na plony trzeba poczekać, a u nas jest durne parcie na wyniki.

Niestety, nie oznacza to, że Miodousty jest dobrym prezesem - wręcz obrzydliwe jest jego uparte dążenie do tego by udowodnić, chyba już tylko sobie, że on może. Stary pudel sobie z Legii zrobił Football Managera na żywo. Tak to on sobie mógł założyć własny klub i startować od B-klasy, a nie szargać kawał historii. Oddajmy Mioduskiemu, co Miodowe, czyli LTC, za to brawa. Ale jak ma jakikolwiek szacunek dla tego klubu, to niech zatrudni prezesa z prawdziwego zdarzenia.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 08.10.2020 / 21:58, *.orange.pl

@BRL: Nic nie zbudował, otrzymał dotacje od państwa, resztę wział w kreydcie. O czym Ty piszesz?

odpowiedz
Robert Żo(L)iborz - 09.10.2020 / 19:12, *.centertel.pl

@BRL: Nic Mioduski nie zrobił a wszystko sp.... Legia to nie jest zwykła firma, że jak niektórzy piszą może sobie z nią zrobić co chce co i tak nie jest prawdą bo są ograniczenia z kodeksu spółek handlowych. Udziałowcami Legii są zwykli kibice w większości mieszkańcy Warszawy i taki Mioduski musi się z tym liczyć. ITI tez w końcu zostało wywiezione na taczkach ....

odpowiedz
dex - 10.10.2020 / 15:25, *.chello.pl

@Robert Żo(L)iborz: Legia to jest zwykła firma, jak wiele innych. Jesteś takim samym udziałowcem Legii jak i np Samsunga, gdy kupujesz ich telewizor czy telefon. Jesteś ich fanem to kupujesz produkt. Czasem cieszysz się z dobrego ekranu, ale potem wkurza cię ten przycisk z tyłu. Albo zawieszający się dzwonek. I tak samo jest z Legią. Kibicujesz im, cieszysz się i wkurzasz. Ale to nie czyni cię właścicielem czy udziałowcem Legii.

odpowiedz
Robert Żo(L)iborz - 10.10.2020 / 19:49, *.chello.pl

@dex: porównanie niestety nie trafione. Jak mi się nie podoba Samsung to wybieram Sony czy innego Philipsa. W przypadku Legii tak to nie działa. Nie idziesz kibicować Polonii czy Widzewowi. Raczej kibice będą wywierać wpływ na obecnego właściciela który jest nim przejściowo. Za Legią jest wieloletnia tradycja i byli różni właściciele: państwowi i prywatni i nie jeden jeszcze będzie. Mioduski jest 3.5 roku i za kolejne 3 oni może już o nim zapomnisz. Na kluby piłkarski w przeciwieństwie do zwykłej firmy mają wpływ zwykli kibice dzięki którym taki klub między innymi funkcjonuje (bilety, gadżety, C-plus). W tym sensie czuję się udziałowcem. Mioduski dzisiaj jest jutro go nie ma, a Legia będzie trwała więc odbierając sobie prawo głosu stawiasz się w roli biernego obserwatora który tylko się będzie frustrował a może przerzuci się na innego Samsunga ? Ja uważam że raczej kibice wymuszą zmiany jeżeli widzą że np klub jest rozkradany. Tak też było z iti które musiało w końcu opuścić Legię dla swojego i jej dobra

odpowiedz
G.r.ch.w. - 08.10.2020 / 21:37, *.play-internet.pl

Wyp...dalaj siwy

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2020 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.