fot. Woytek / Legionisci.com

Euro 2020

Hiszpania 1-1 Polska

Wiśnia, źródło: Legionisci.com

Reprezentacja Polski zremisowała z Hiszpanią w swoim drugim spotkaniu na mistrzostwach Europy. Obecnie "biało-czerwoni" mają na koncie jeden punkt.

Polacy zaczęli mecz odważnie i ofensywnie. W 7. minucie gry pierwszy strzał z dystansu oddał Mateusz Klich, jednak piłka zatrzymała się tylko na górnej siatce. Kilka chwil potem zagrozili również Hiszpanie. Próbę Daniego Olmo pewnie złapał Wojciech Szczęsny. Z kolejnymi minutami rosła przewaga faworytów tego starcia. W 26. minucie Hiszpanie dopięli już swego i wyszli na prowadzenie. Alvaro Morata wykorzystał podanie ze skrzydła i z bliska wpakował piłkę do siatki. Sędzia liniowy początkowo zasygnalizował pozycję spaloną, lecz powtórki pokazały, że był w błędzie.

Nieco ponad dwa kwadranse po pierwszym gwizdku dwie dobre okazje pod każdą z bramek. Najpierw z rzutu wolnego nieznacznie pomylił się Moreno, a potem po wrzutce od Lewandowskiego minimalnie niecelny był Karol Świderski. Tuż przed przerwą mogło dojść do wyrównania... Z dystansu po ziemi piłkę kopnął Świderski, ale ona odbiła się jedynie od słupka. Dopadł do niej jeszcze Lewandowski i w sytuacji sam na sam trafił wprost w Simona.

Osiem minut po zmianie stron w radość polskich kibiców wprawił Robert Lewandowski. Napastnik Bayernu głową wykończył dośrodkowanie i doprowadził do upragnionego remisu. Z satysfakcjonującego wyniku Polscy mogli nie cieszyć się zbyt długo. Już niebawem we własnym polu karnym Hiszpana sfaulował Jakub Moder i arbiter po analizie VAR wskazał na jedenasty metr. Na nasze szczęście Moreno z rzutu karnego trafił tylko w słupek!

Po godzinie gry wykazać musiał się Szczęsny, który na rzut rożny sparował uderzenie Moraty. Potem mecz wyrównał się i walka toczyła się głównie w środku pola. Dziesięć minut przed końcem bardzo dobrze na linii bramowej spisał się polski golkiper. Zawodnik Juventusu wyłapał silny strzał oddany przez Rossiego. W 84. minucie znów świetnie zachował się Szczęsny, który ofiarną interwencją uchronił swoich kolegów przed stratą gola.

Euro 2020: Hiszpania 1-1 Polska
1-0 Morata 25'
1-1 Lewandowski 54'

Hiszpania: 23. Unai Simón - 6. Marcos Llorente, 24. Aymeric Laporte, 4. Pau Torres, 18. Jordi Alba - 8. Koke (68, 22. Pablo Sarabia), 16. Rodri Hernández, 26. Pedri González - 9. Gerard Moreno (68, 17. Fabián Ruiz), 7. Álvaro Morata (87, 21. Mikel Oyarzabal), 19. Dani Olmo (61, 11. Ferran Torres).

Polska: 1. Wojciech Szczęsny - 21. Kamil Jóźwiak, 18. Bartosz Bereszyński, 15. Kamil Glik, 5. Jan Bednarek (85, 3. Paweł Dawidowicz), 26. Tymoteusz Puchacz - 14. Mateusz Klich (55, 6. Kacper Kozłowski), 20. Piotr Zieliński, 16. Jakub Moder (85, 8. Karol Linetty) - 11. Karol Świderski (68, 19. Przemysław Frankowski), 9. Robert Lewandowski.

żółte kartki: Torres, Rodri - Klich, Moder, Jóźwiak, Lewandowski.

sędziował: Daniele Orsato (Włochy).


przeczytaj więcej o:
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (43)

+dodaj komentarz
bronek49 - 20.06.2021 / 18:50, *.chello.pl

znowu niektórzy dziennikarze i kibice wpadli w euforie ale nie wiem czy oglądali uważnie mecz bo z reprezentacji Hiszpani zostały tylko dobre wspomnienia mecz bardzo słaby w ich wykonaniu gorszy niż ze Szwecją mase zbędnych podań bez przyśpieszenia i każda uwaznie grająca drużyna sobie z taką Hiszpanią poradzi ,uważam że i Słowacja z nimi nie przegra n i Hiszpania odpadnie zasłużenie z EURO

odpowiedz
Krisu - 20.06.2021 / 18:47, *.com.pl

Super, a Szwedzi są w naszym zasięgu. Trzeba walczyć mocno.

odpowiedz
c u L t - 20.06.2021 / 15:01, *.amazonaws.com

Czytam kometarze i nie wierze,powtarzam ten Remis
To światełko w tunelu, ale by być jak Szkoci z Angolami daleka droga....

odpowiedz
tekken (L) - 20.06.2021 / 11:26, *.chello.pl

Obrona słaba. jakby był Jędza w obronie to byłoby lepiej. W końcu zaczęli walczyć. Twierdzę, że Slisz, Kapustka i Wszołek przydaliby się tej reprezentacji.

odpowiedz
syrenka - 20.06.2021 / 10:48, *.orange.pl

Chyba najsłabszy mecz na Euro! Zastanawiam się tylko kto był słabszy Hiszpania, czy Polska? Po meczu ze Słowacją-katastrofa, dziś -euforia a poziom gry podobny, czyli bardzo niski!

odpowiedz
Markus Merk - 20.06.2021 / 13:08, *.play-internet.pl

@syrenka: Najsłabszy? To ty chyba oglądasz tylko Polskę. Mecze słabsze: Hiszpania-Szwecja, Szwecja-Słowacja, Czechy-Chorwacja, Walia-Szwajcaria, Austria-Macedonia.

odpowiedz
Po(L)ubiony - 20.06.2021 / 09:49, *.chello.pl

Nadal twierdzę, że Kapustka i Szymański, daliby dużo więcej niż Moder i Linetty. Dla Kozłowskiego, też jeszcze za wcześnie. Czekamy na Szwecję.

odpowiedz
Jimmy L - 20.06.2021 / 09:38, *.t-ipconnect.de

Mecz otwarcia, mecz o wszystko, mecz o wszystko.

odpowiedz
mrsn - 20.06.2021 / 08:10, *.axadirect.pl

Szczęsny do wylotu. Zero formy. Na obecną chwilę numerem jeden powinien być Skorupski lub Gikiewicz.

odpowiedz
Tomek - 20.06.2021 / 08:37, *.centertel.pl

@mrsn: akurat wczoraj zagrał rewelacyjnie jak na niego

odpowiedz
mrsn - 20.06.2021 / 16:56, *.axadirect.pl

@Tomek: hmm rewelacyjnie. Obronił 2 strzały prosto w niego i pod koniec meczu, fakt ofiarnie rzucił się na piłkę, obronił twarzą ;] . Reszta to mijanie się z piłką, brak wyczucia i refleksu. Ładnie wychodziły mu wybicia co ze Słowacją nawet tego zabrakło.
Szczęsny to marka której kurczowo się trzymają a mamy naprawdę świetnych bramkarzy w formie.

odpowiedz
Adam - 21.06.2021 / 01:46, *.chello.pl

@mrsn: Pewnie nie jestem obiektywny bo uwielbiam gościa, ale ja bym (przynajmniej na razie) postawił na Fabiańskiego w roli jedynki reprezentacji.

odpowiedz
filand - 20.06.2021 / 01:20, *.t-mobile.pl

Gratulacje i owacje za mecz z Hiszpanią. Lewandowski ⚽️ dziękuję.
Ze Szwecją musimy wygrać minimum 2:0 jeśli Hiszpania zremisuje lub przegra że Słowacją.
Pozdrawiam.

odpowiedz
koneser polskiej piłki klubowej - 20.06.2021 / 02:43, *.plus.pl

@filand :

nie, w przypadku tej samej liczby punktów decydują mecze bezpośrednie, wygrana daje awans z 2 miejsca

odpowiedz
Lw - 20.06.2021 / 07:46, *.e-plan.pl

@koneser polskiej piłki klubowej: w przypadku remisu Słowaków i wygranej Polski trzy drużyny maja po 4 pkt.

odpowiedz
znajca - 20.06.2021 / 08:27, *.plus.pl

@Lw:
Dokładnie!
Gdy stał się jakiś... cud i ostatnie mecze zakończyły się np. wynikami: Polska-Szwecja 1:0, Hiszpania-Słowacja 0:0, to tabela będzie przedstawiać się następująco:
1. Polska 4 3-3
2. Szwecja 4 2-2
3. Słowacja 4 2-2
4. Hiszpania 3 1-1
Wspominałem o cudzie?

odpowiedz
grzesiek - 20.06.2021 / 08:35, *.centertel.pl

@znajca: to nie jest prawda co napisales. Wtedy nest 1 Slowacja 2 Polska

odpowiedz
znajca - 20.06.2021 / 08:44, *.plus.pl

@grzesiek:
Nie upieram się, ale wydaje mi się, że kolejność jest następująca: ilość punków, mecze bezpośrednie (w tym przypadku 3x 1:0), następnie: łączny stosunek bramek, potem: ilość strzelonych bramek.
Co nie zmienia faktu, że nadal podstawowym czynnikiem moich wyliczeń jest... cud.

odpowiedz
grzesiek - 20.06.2021 / 10:16, *.centertel.pl

@znajca: sorki. Moze i masz racje bo wtedy 3 druzyny mają 4 pkt. Tak czy siak trzeba po prostu wygrać z szwecją

odpowiedz
Zlatan - 20.06.2021 / 11:39, *.play-internet.pl

@znajca: przy tym założeniu cudu, Szwedzi będą mieli 1-1 w bramkach. Oni mieli Hiszpanią 0:0 a ze Słowacją 1:0.

odpowiedz
filand - 20.06.2021 / 16:37, *.t-mobile.pl

@koneser polskiej piłki klubowej: wygrana tak, ale lepiej wygrać 2:0 że Szwecją wtedy Polska ma 4 pkt +1 w bramkach. SZWECJA ma 4 pkt -1 w bramkach. To jest najlepsze rozwiązanie beż względu na wynik Słowacja Hiszpania.

odpowiedz
filand - 20.06.2021 / 19:01, *.t-mobile.pl

@filand : Jeżeli Włochy wygrają 1:0 Waliaa Szwajcaria z Turcją 2:0 (wyniki do przerwy) to wystarczy Nam że Szwecją 1:0...

odpowiedz
filand - 20.06.2021 / 19:54, *.t-mobile.pl

@filand : Szwajcaria Turcja 3:1 czyli Szwajcarzy mają-1 w bramkach 4 punkty.

odpowiedz
Arek - 20.06.2021 / 01:02, *.tpnet.pl

Ja to byłem pewny, że nas pojadą. Miłe zaskoczenie, naprawdę. Gratuluję dobrego meczu.

odpowiedz
antyk - 20.06.2021 / 00:24, *.47.73

Z przykrością(raczej z radością) to muszę przyznać bo nie lubię się do błędów przyznawać że się myliłem,ale byłem pewien że dziś nawet rękawicy nie podniesiemy,oczywiście przewaga hiszpanów w posiadaniu była miażdżąca i oczywiście obrona popełniła jak zwykle pare ogromnych baboli,uratowało nas to że hiszpanie nie mają napastnika i było widać że naszym sie chce grac a to ogromny progres,pytanie tylko czemu ze słowacja wyszli jak na trampkarzy ,teraz ze Szwecja na noże idziemy,tylko żeby ku...a krychowiak nie grał a będzie dobrze

odpowiedz
Rio - 20.06.2021 / 00:23, *.t-mobile.pl

Nie było Krychowiaka i jest poprawa gry.
Jeśli zagramy takim samym składem, ze Szwedami to wygramy.
Brak Krychowiaka to jest ogromne wzmocnienie.

odpowiedz
Darek Obama Midulski - 20.06.2021 / 00:02, *.206.164

Dobry mecz, jest szansa że pykniemy Finów w ostatni meczu i wychodzimy z grupy!

odpowiedz
Korek - 20.06.2021 / 01:19, *.chello.pl

@Darek Obama Midulski: a może by tak Szwedów ?!

odpowiedz
Biała Sila - 20.06.2021 / 10:43, *.vectranet.pl

@Korek: Może kolega myśli już o innej Finlandia,1L

odpowiedz
Lupus - 19.06.2021 / 23:20, *.centertel.pl

Szkoda tylko, że ze Słowacją była taka kaszana.

odpowiedz
Krzeszczu - 19.06.2021 / 23:16, *.bredband2.com

Kapitalny mecz w wykonaniu naszej Kadry. Nareszcie widac bylo pomysl, jakas taktyke i zaangazowanie. No i ogromne serducho. Po raz pierwszy od wiekow widzialem ambitnych sportowcow z duma naszacych barwy, a nie jakies wyzelowane panienki. Powtarzam, byl pomysl, byla taktyka, i bylo serducho. Nadal za latwo pozbywamy sie pilki, i nadal za szybko po odzyskaniu wlaczamy husarie i walimy wpieriod z kontrami na leb na szyje. Ale poprawilo sie to w drugiej polowie, wiec jest pomysl i jest nadzieja na pozytywna zmiane.
Jest na czym budowac. Niech tylko nasi nie poplyna w rozkosz a kontynuuja prace.
Jesli tak bedziemy grali to jestem pewny ze rozjedziemy teczowych szwedow. Jestem pewny. I mozemy nawet wyjsc z drugiego miejsca.
Brawo Bialo-Czerwoni!

odpowiedz
znajca - 20.06.2021 / 08:39, *.plus.pl

@Krzeszczu:
Miałem identyczne odczucia po obejrzeniu tego meczu. Przecierałem oczy ze zdziwienia, widząc zaangażowanie niektórych chłopaków. Jóźwiak i Świderski byli tak nabuzowani, że... ciekaw jestem ich wyniku antydopingowego. Świruję, oczywiście ;)
Przed meczem ze Szwedami niepokoją mnie:
1. straty Modera na 20-25 metrze, a było ich chyba ze 4-5
2. strach przed odpowiedzialnością u Frankowskiego
3. beznadziejna forma Szczęsnego (ta intuicyjna obrona 1:1 z końcówki nie zmienia mojej ogólnej opinii)
Aczkolwiek,...nadzieja umiera ostatnia. Do boju Polsko!

odpowiedz
grzesiek - 20.06.2021 / 08:46, *.centertel.pl

@Krzeszczu: moje odczucia co do meczu z hiszpanią są mieszane poniewaz wczesniej byl mecz z Slowacja. Jesli nie wyjdziemy z grupy niestety nie nalwzy ich chwalic bo to bedzie oznaczal ze przebimbali mistrzostwa. Ja dalej odczuwam wstyd po meczu z slowacja teraz jeszcze wiekszy bo naszym po peostu z Slowacja siw nie chcialo.

odpowiedz
Krzeszczu - 20.06.2021 / 11:12, *.bredband2.com

@znajca: Kolego, zgadzam sie i podzielam twoje obawy. Sluchalem wypowiedzi trenera P Nowaka (Ogromnie inteligentny gosc i swietnie wszystko tlumaczyl) ktory to nawet zaproponowal zeby zamiast Modera (i Kryski) u boku Klicha zagral ten mlody z Pogoni. Sorry, zapomnialem, Kozlowski? Aczkolwiek szwedy nie graja takim pressingiem i doswiadczenie Modera z PL moze mu pomoc zagrac lepiej. Bo chlopak potrafi. Widzialem go kilka razy w Brighton. Mnie bardziej niepokoi Puchacz ze swoimi bezmozgowymi rajdami. Ale w drugiej zagral lepiej, moze Sousa i koledzy mu wyjasnili?
Frankowski, tez sie zgadzam, jesli zagra to chyba z lawki. Miejmy nadzieje ze juz prowadzimy i troche mu tej paniki zejdzie. Jesli druzyna wlozy tyle samo serducha, a Sousa wpai im troche taktyki i pomyslu na gre (bylo to widac z Hiszpania) To jestem spokojny o wynik. Glig, Swiderski, Jozwiak, Klich, Lewy i reszta, trzymamy kciuki.

@grzesiek: totalnie cie rozumiem. Ale z Hiszpania widzielismy zupelnie inna druzyne. I nie mowie tylko o walce (ktora byla) jako czesc polskiego mniemania o pilce. Ale bylo widac pomysl na gre, i jakies male schematy. Nadal szarzowalismy, nadal do tylu do Szczesnego i dzida = strata, ale bylo tego mniej. W drugiej polowie duzo mniej. staralismy sie trzymac pilke i ja wyprowadzac. I budowac ataki a nie tylko ala Puchacz glowa w dol i wpieeeriod! Bylo naprawde bardzo duzo pozytywow. Moja jedyna obawa to zeby nie byl to wypadek przy pracy. Zeby pilkarze nie wpadli w samozachwyt i znowu sie odzelowali. Bo jesli zagraja z glowa i takim samym serduchem, to jest to naprawde fajna kadra. Sporo pracy i odpowiedzialnosci przed Sousa.

odpowiedz
tekken (L) - 20.06.2021 / 11:32, *.chello.pl

@znajca: Mnie bardziej niepokoi kiksiarz Bednarek i faule, bo paru piłkarzy mogło wylecieć, jakby sędzia chciał i tu szczególnie Glik, Klich, Świderski.

odpowiedz
Wolfik - 20.06.2021 / 14:41, *.mm.pl

@Krzeszczu: Rozumiem euforię, jaka zapanowała w narodzie po remisie z Hiszpania (dla mnie nic nowego, u nas jest zero-jedynkowo) ale chciałbym zauważyć, że:

1. Hiszpania do tej pory gra słabo i nieskutecznie. Może "zaskoczą" w meczu ze Słowacją i w tym nam pomogą;
2. Ze Szwedami z reguły obrywaliśmy. Ten zespół nam wyjątkowo "nie leży". Może nie ma tam w tej chwili znanych nazwisk, ale statystycznie nie jesteśmy faworytami tego spotkania (może to i lepiej);
3. Od zwycięstwa nad ekipą z Niemiec nie wygraliśmy z nikim znaczącym w Europie. Owszem było zwycięstwo w Wiedniu, ale "Kasztanów" nie zalicznam do drużyn znaczących - na czym zatem opierac optymizm?
4. Susa powiniem objąć tą druzynę po Nawałce. Wtedy to miałoby sens. Czas Brzeczka był to czas w którym wykonaliśmy kilka kroków w tył;
5. Zgadzam się z Kolegą Znajcą - do awansu jest potrzebny cud. Moim zdaniem nie ma co "pompować balonika" a teraz się to zacznie...

odpowiedz
Krzeszczu - 20.06.2021 / 14:55, *.bredband2.com

@Wolfik: Kolego, pelna racja ale obawiam sie ze troszeczke zle mnie zrozumiales. Moja "euforia" jest/byla spowodowana tylko i wylacznie tym co widzialem na boisku. Przemianie jaka zaszla na wielu poziomach.
1- poniekad racja, ale kontrolowali oba mecze totalnie. Troszeczke przyslowiowego szczescia i wygrywaja ze szwedami, spektakularnie.
2- pelna zgoda, ta druzyna nam nie leze. Natomiast ufam ze odpowiednia taktyka (Souza zaczyna mnie przekonywac), zaangazowanie i serducho pilkarzy, i wygrana jest zupelnie realna. Szwedy poza Isakiem, to w miare podemerytowany zespol, i na dodatek takie "walczace drewniaki". Cos jak pod polska mysl szkoleniowa ala "biegac, walczyc". Maja wspanialego bramkarza ktory ich ratowal w obu meczach.
3- pelna zgoda
4- tutaj tez pelna zgoda.
5- aczkolwiek zgadzam sie z toba i kolega @znajca, jestem troszeczke bardziej pelen optymizmu jesli: patrz punkt 2. NIe, nie dmuchajmy balonika, ja tez nie dmucham, ale nasi pilkarze NARESZCIE pokazali troche klasy. I ze potrafia sie dostosowac do jakiegos planu/taktyki. Bo bylo to widac doskonale w pryzmacie pierwszej/drugiej polowy, calego meczu, i indywidualnych pilkarzy.
Wiesz ze bylem totalnie zalamany i totalnie wqrwiony przygotowaniami i meczami ze rosja, islandia, slowacja. Ale przemiana wczoraj byla ogromna. Oby, oby nie byla to ta przyslowiowa jedna jaskolka... Pozdro

odpowiedz
Dezerter - 19.06.2021 / 23:04, *.centertel.pl

To my też pykniemy Norwegów.

odpowiedz
Czaro - 19.06.2021 / 23:03, *.vectranet.pl

Jeszcze jest jskierka nadziejeji

odpowiedz
zimmi - 19.06.2021 / 23:03, *.mm.pl

oprócz wyniku z niczego się cieszyć nie można. Ciężko było naliczyć pięć podań po odzyskaniu piłki. Puchacz jak dla mnie bardzo kiepsko, Świderski za to na plus, szkoda, że zszedł tak szybko, chodź być może już brakowało sił. Gdyby On był zamiast tego Frankowskiego w sytuacji gdy we dwóch szli z Lewym ... ech...

odpowiedz
singspiel - 19.06.2021 / 23:24, *.centertel.pl

@zimmi: za to było kilka okazji. Na tle Hiszpanów, którzy budują dopiero drużynę, ale mają paru świetnych piłkarzy, nie wyglądało to źle. Miała być rozpaczliwa obrona, ale oprócz dużej ilości podań Hiszpanie po prostu sobie z nami nie poradzili

odpowiedz
Plaskacz - 19.06.2021 / 23:30, *.net.pl

@zimmi: Dokładnie, I kupa szczęścia z tym karnym. Poza tym gramy brzydką prostacką piłkę na tle innych ekip. Plac budowy a nie drużyna. Co w kadrze robi jeszcze Zieliński albo Linetty to nie wiem. Świderski kapitalny mecz i też nie rozumiem czemu został zastąpiony beznadziejnym Frankowskim. Drugie wahadło czyli Puchacz albo wdawał się w niepotrzebne kiwki na które nie miał szans, albo go obiegano go jak tyczkę. Do wymiany. Ale liczy się punkt a potem zobaczymy co z tego się wykluje.

odpowiedz
Mamut - 19.06.2021 / 23:01, *.t-mobile.pl

Gramy dalej

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2021 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.