Dariusz Mioduski - fot. Woytek / Legionisci.com
REKLAMA

Felieton

Słowo przed niedzielą: Constans

Qbas, źródło: Legionisci.com

Na spokojnie patrząc, to nie stało się nic niespodziewanego. Legia po raz trzeci z rzędu w eliminacjach Ligi Mistrzów nie poradziła sobie już z drugim rywalem. Tym razem byli to Cypryjczycy, dwa lata temu Słowacy, a trzy Kazachowie. Trudno w tej sytuacji mówić o przypadku. Raczej o pewnym stałym trendzie.

Porażka nie zaskakuje również dlatego, że Legia od dawna nie wyeliminowała żadnego rywala na podobnym do siebie poziomie. Od 2017 r. radziła sobie tylko z Finami (dwukrotnie), Irlandczykami (dwukrotnie, w tym raz z tymi z północy), Gibraltarczykami i Grekami. Gdy więc okazało się, że przyjdzie nam mierzyć się najlepszą ekipą z Wyspy Afrodyty, w dodatku pod wodzą znanego z taktycznego wyrachowania Henninga Berga i mającą w składzie doświadczonych, choć „niesprzedawalnych” piłkarzy, to przyznaję, że obawiałem się o losy tej rywalizacji. Niestety słusznie.

Nie może też dziwić, że legioniści nie zagrają w Lidze Mistrzów. W tym zestawieniu personalnym i uwarunkowaniach regulaminowych było to od początku właściwie niemożliwe. Pozostaje więc granie o Ligę Europy, która też wydaje się być poza granicami zasięgu naszego zespołu, ale już nie tak daleko i przy odrobinie szczęścia, przy lepszej formie, nie jest niemożliwe, że do niej wskoczymy. To jest tak naprawdę cel dla tej ekipy. Trzeba jednak pokonać jeszcze dwie przeszkody, a do czwartej, decydującej rundy przystąpimy nierozstawieni. Po drodze zaś czyhają jeszcze zagrożenia natury sanitarnej.

W legijnym środowisku przez parę ostatnich tygodni trwał karnawał. Pojawiły się głosy, że mamy za sobą najlepsze okienko transferowe w historii, że wszystko idzie zgodnie z planem, a zdarzały się opinie, że pochód ten zatrzyma się przynajmniej w IV rundzie kwalifikacji do Champions League. Fali entuzjazmu dali się ponieść też niektórzy dziennikarze, którzy prześcigali się w peanach nad triumfem idei Mioduskiego. Sam prezes chyba też już tak nie mógł się doczekać europejskich wiktorii zbudowanego na własnych zasadach zespołu, że postanowił sprawić sobie w dniu meczu autopromocję wywiadem w WP.pl. Mądrzył się przy tym, jakby zapomniał o trzech poprzednich występach w eliminacjach, a jednocześnie, jak to ma w zwyczaju, plótł trzy po trzy, mieszając rzeczywistość z chciejstwem i papką PR, zrzucając odpowiedzialność na poprzedników oraz myląc fakty. Życie jednak szybko zweryfikowało prezesa.

Na łamach LL! od lat młotkujemy to samo: wyniki w lidze nie są żadnym wyznacznikiem, by liczyć się w grze o awans do Europy potrzeba zbudować zespół z doświadczonych piłkarzy, sukcesywnie go wzmacniać, a nie ciągle przebudowywać, bo przy każdym takim przemeblowaniu potrzeba czasu na zgranie zespołu, nie traktować przy tym jak hurtowni z młodymi piłkarzami. Idee, wizje prezesa wyglądają bardzo obiecująco na papierze, ale potem przychodzą mecze w pucharach i jakby nie próbował, kogo by nie miał na trenerskiej ławce i jakich piłkarzy na boisku, to efekt jest zawsze taki sam.

W Legii zmieniają się piłkarze, trenerzy, dyrektorzy, ale jest coś stałego. Wszystkie te niepowodzenia łączy nazwisko jednego człowieka.

Autor: Jakub Majewski

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (101)

+dodaj komentarz
News⚽️Legia - 29.08.2020 / 17:33, *.amazonaws.com

Problem jest jeden D.M jest otoczony słoikami,I tylko wyrwać mamone i poudawać kibicowanie Legii...

odpowiedz
Semper Fi - 29.08.2020 / 09:52, *.play-internet.pl

Mioduski i jego plan odpali. Dajcie mu czas.
Jesli stracimy wlasciciela Polaka, to zeby nie bylo ze przyjdzie arab i bedzie Nam herb i historie zmienial.
Uczy sie facet. Pierwsze okienko transferowe dobre.
Vuko siebtroche pozbieral, choc nawet mi brakuje tu troche kunsztu. Patrzac na Legie jak gra, to sredniak 2 ligi niemieckiej lepiej kopie. Mimo to jestem za!
Wspieram, a nie wybrzydzam. Redakcjo, prosze troche pokory, bo to sie moze zle skonczyc dla wszystkich kibicow i dla Legii.

odpowiedz
Ginka - 29.08.2020 / 15:49, *.chello.pl

@Semper Fi: już cztery lata (!) dajemy czas; czy to aby niezadługo?

odpowiedz
Mikrus - 29.08.2020 / 01:06, *.t-mobile.pl

PUDELKU, co ty wiesz o piłce i o LEGII.

odpowiedz
as - 28.08.2020 / 22:38, *.mm.pl

droga redakcjo a jak nie bedzie Mioduskiego to gdzie będzie Legia?,lepiej przemyśleć żale i popatrzeć realnie.

odpowiedz
speed - 28.08.2020 / 23:11, *.play-internet.pl

@as: Jak nie będzie Mioduskiego to będzie po prostu normalnie.

odpowiedz
speed - 28.08.2020 / 22:35, *.play-internet.pl

Bardzo dobry felieton.Właściwie nic dodać nic ująć.Po prostu głos rozsądku.

odpowiedz
autor 89 - 28.08.2020 / 20:55, *.centertel.pl


W Warszawie powinien skończyć się trend na kupowanie piłkarzy latem...ci co maja wywalczyć awans powinni być sprowadzani już zima aby mieć czas na wkomponowanie się w zespół.
Musza to być piłkarze z dobrym Cv którzy podniosą poziom sportowy drużyny a do warszawy przyjechali sobie dorobić i zdobyć tytuł.
Ciśnienie z euro pucharami jakie jest w Polsce wynika z tego ze bardzo rzadko tam gramy a to wynika z faktu ze niedoświadczona drużyna bez nazwisk pieniędzy i z trenerem znanym tylko w kraju próbuję stawiać czoła drużyna które są już na tym poziomie LM od 10-czy nawet 15 lat.
Tam na zachodzie maja jakiś koncept kilka rzeczy im funkcjonuje na wysokim poziomie i oni są co roku gotowi aby te kwalifikacje przebrnąć .U nas jest z tym różnie .Nawet Najsilniejszy zespół dekady w ekstraklasie przystępując do 4 rundy nie jest faworytem spotkania bo te przeciętne marki w Europie już nam odjechały i pod względem finansowym i z wynikami osiąganymi na tej arenie.
Dużo się mówi o szkoleniu młodzieży budowie baz treningowych ale
podstawa funkcjonowania klubów w ekstraklasie powinien być skauting i wyszukiwanie pretendentów do gry od zaraz na całym globie .Finansowo nie mamy nawet najmniejszych szans aby równać się chociażby z Fenerbahce a w Czechach gdzie maja wyniki szkolą piłkarzy na miejscu bo potrafią koncept drużyny i zbudować zespół który świetnie jest zorganizowany w obronie i w ataku .U nas tego brakuje zawodnicy popełniają szkolne błędy rodem z okręgówki brak im stylu i koncepcji w ataku pozycyjnym .Żeby to zmienić w Polsce musza pojawić się ludzie którzy znają się na piłce wyciągną wnioski z wpadek poprzedników i przygotują te drużyny pod względem taktycznym .Trenerzy z doświadczeniem taks samo jak i piłkarze z CV na miarę gwiazdy ekstraklasy .Ok nie stać nas na graczy którzy tam gdzieś grają wyrobili sobie markę w mocniejszej lidze od naszej i szukają klubu w którym będą ta karierę realizować natomiast stać nas na płacenie setek tysięcy euro czy nawet milionów za transfery piłkarzy do tego opłacanie prowizji menadżerów a później przeciętnych kontraktów graczy którzy nie dają żadnej gwarancji sukcesu nawet w naszej lidze .Wiele się mówi o minimalizacji błędów o tym ze są kontuzje ale wystarczy spojrzeć na transferowe wpadki mistrza polski to wyjdą kwiatki jak wiecznie kontuzjowany Obradovic remy i Sanogo dalej eksperyment z Phillipsem i kilku innych których już przy Ł3 niema. Legia utopiła mnóstwo pieniędzy na graczy którzy nie dawali żadnych gwarancji i jakości do tego wcale nie byli przygotowani aby zaistnieć na naszych boiskach .Wymieniając z obecnego składu to utopiła 1 milion euro w Dominika Nagy'a zakontraktowała Sanogo i Remy'ego dopiero co pozbyła się Novikovasa ,Obradovicia i Agry. To jest sort piłkarzy przeciętnych często o niskim poziomie wyszkolenia technicznego i taktycznego w dodatku w większości podatnych na kontuzje . Nas stać na to aby 3-4 piłkarzy kosztowało klub 2 mln euro plus prowizje i kontrakty a zamiast gry na boisku zostało im leczenie w gabinetach .
Te wszystkie transferowe wpadki kosztują klub rocznie od kilku do kilkunastu milionów zł. Kolejny brak awansu to w przybliżeniu 30 mln zł mniej na koncie w skali roku. co daje straty 50 mln zł rocznie.
I tak od 4 sezonów Legia jest jakieś 200 mln zł do tyłu a za taką sumę można sfinansować budowę ośrodka wypłacić duże bonusy piłkarzom spłacić część zadłużenia klubu i opłacić kilka bardzo wysokich kontraktów. Dziś zostaje tylko niesmak tego co tracimy od kilku lat.
Legia jako klub stołeczny z dużego kraju powinien mieć znanego szkoleniowca na ławce. 3-4 zawodników ze statusem niepodważalnej gwiazdy zespołu 2-3 młodych piłkarzy z akademii w wyjściowej 11. Klub powinien słynąć ze zdyscyplinowanej poukładanej gry i wysokich umiejętności graczy w niej występujących. Regres polskich klubów nastąpi dopiero wtedy gdy zaczną oglądać każdą wydaną złotówkę nie pod kątem jej wartości tylko wartości tego w co ją inwestuje. Bo mogę zapłacić więcej aby było lepiej aniżeli kupować kota w worku. Stołeczny klub przetrwa bez europy tak samo jak europa bez Legii a straty w 10tkach milionów zł zostaną wyrównane transferami młodych piłkarzy z akademii z tym ze to jest wieczne stanie w miejscu i budowanie drużyny co roku od nowa. Dziś prezes marzy o Legi która stać na władowanie 5-7 mln euro w transfer piłkarza ja natomiast uważam ze za te pieniądze lepiej zakontraktować kogoś z nazwiskiem kto zrobi różnicę i nie trzeba za niego płacić odstępnego. Uważam ze za 2-3 mln euro wydawane rok w rok można sprowadzić bardzo dobrych graczy z Portugalii Hiszpanii Włoch Belgii czy Holandii tylko trzeba im najpierw dobrze zapłacić. Wydaję mi się również ze prędzej w drużynie sprawdzi się gość z przebiegiem 120 meczy w serie a lub la liga z 30 na karku i nazwiskiem , którego kontrakt będzie mnie kosztował 2 mln euro ale przyjdzie z kartą w ręku niż piłkarz wiecznie siedzący na ławce za granicą z przeciętnego klubu za którego muszę zapłacić i tak około miliona euro i opłacać mu nie mały 3 letni kontrakt. a takich w drużynie mamy kilku.

odpowiedz
Ginka - 29.08.2020 / 00:18, *.chello.pl

@autor 89: po zapoznaniu się z Twoim tekstem czuję niedosyt merytoryczny i informacyjny. Proszę abyś uzupełnił i doprecyzował swoje główne myśli programowe i organizacyjne. Wówczas będę kontent. Przynajmniej na to liczę.
Pozdro.

odpowiedz
speed - 28.08.2020 / 18:15, *.play-internet.pl

Człowiek porażka.

odpowiedz
lk313 - 28.08.2020 / 16:28, *.chello.pl

Czemu tak lamentujecie jak Borek i Stanowski razem wzięci!?
Myśleliście że dojdziemy do 1/4LM ??

W 1/4 to odpada taka Barcelona..

Trochę grosza kapnie z LM, drugie trochę z Euro, ligę wygramy puchar będzie nasz!

Popatrz na City czy PSG - ile zainwestowali tam kapusty i nadal bez laurów, teraz zerknij na nas pomyśl i odpowiedz sobie na pytanie czy mamy prawo oczekiwać więcej niż mamy?

odpowiedz
AM - 28.08.2020 / 23:58, *.213.109

@lk313: Wyjątkowo trafny komentarz. Pozdrawiam.

odpowiedz
Łysy 7788 - 28.08.2020 / 13:07, *.centertel.pl

Świat nam odjeżdża sportowo niestety.

odpowiedz
Kamuflaż - 28.08.2020 / 11:10, *.tpnet.pl

Mioduskiemu nie zależy na wynikach sportowych, gdyby mu faktycznie zależało, nie zatrudniałby takich jełopów na stanowisko trenera. Bądźmy poważni, jak chcesz mieć w miarę ułożony zespół, grający w piłkę i z ambicjami gry w Europie, nie zatrudniasz uczniaków, absolwentów Polskiej Myśli Szkoleniowej, trenerów kobiet itp. gagatków, tylko inwestujesz pieniądze w doświadczenie i wiedzę. Nawet pelikan to rozumie! Czy Bayern zatrudniłby takiego swojego Vukovica? Czy PSG zatrudniłby takiego swojego Vukovica? Czy Liverpool zatrudniłby takiego swojego Vukovica? itd. itd. Wszędzie gdzie ktoś chce osiągnąć sukces sportowy, to pierwsze co robi inwestuje w trenera i sztab szkoleniowy! Co u nas robi prezes, robi dokładnie odwrotnie, a dlaczego tak robi? bo w ten sposób pokazuje jakie są jego prawdziwe intencje. Czyli oszczędzamy na trenerze, sztabie itd, łudząc się że jakoś tam będzie - i dziwnym trafem zawsze dostaje po dupie.

Mioduski już ma to czego chciał, czyli swoją akademię, jego nadrzędnym celem jest promowanie i sprzedaż młodych chłopaków, a taki Vuković jest dla niego idealnym posłusznym pieskiem, jest tani, mało bystry i mało wymagający, nie fika i wykonuje polecenia swojego pana. Jestem pewien, że jak Legia odpadnie w tym roku z eliminacji do pucharów, nie zwolni Vukovica. Będzie opowiadał kolejne banały o budowaniu silnego klubu, a zaraz potem sprzeda ze 2-3 graczy by zasypać straty i tak co roku w koło Macieju. A durny i ciemny lud kupuje ten produkt, i dalej wierzy w opowieści pana Darka, że nasza liga jest coraz silniejsza.

Gdyby były 2 Legie, tak panie Mioduski, gdyby były 2 Legie i drugą prowadził pan Leśnodorski oglądałbyś pan plecy i podziwiał jak gra się w pucharach. Może nawet byś pojechał do Amsterdamu i szpanował w szaliku Ajaksu w mediach, by poprawić swój wizerunek.

odpowiedz
Boa - 28.08.2020 / 10:40, *.centertel.pl

Ale jaka przebudowa? Przecież nikogo mu nie sprzedali, sprowadzili niezłych zawodników. No, ale mamy trenera jakiego mamy.

odpowiedz
Knur - 28.08.2020 / 09:26, *.play-internet.pl

Akurat nie mieszałbym w to tak bardzo biofuskiego, bo vuko skład ma lepszy a że kolejny trener nie ejst w stanie przygotować tych piłkarzy do eliminacji to nie jego wina, myślę że ta Legia przed pandemia spokojnie mogłaby wygrać ten mecz, miofuski rozwinął ltc które może przynieść wyniki w przyszłości

odpowiedz
zlb - 28.08.2020 / 08:19, *.t-mobile.pl

Nareszcie ktoś przypomnial sobie ze Loczek delikatnie mówiąc słabo prowadzi klub.

odpowiedz
Fredu - 27.08.2020 / 23:34, *.chello.pl

Vukovic jest za słabym trenerem. Nie potrafi ograć w lidze Piasta. Fornalik jest lepszym szkoleniowcem od niego. Skoro tego nie umie to na puchary się nie nadaje. Poza tym Gwila nie nadaje się na rozgrywającego.

odpowiedz
Szymon - 28.08.2020 / 05:39, *.t-mobile.pl

@Fredu: Gruziń nigdy nie powinien trafić do Legii. To nie jego level, ale to jest eklapa gdzie wszystko możliwe. Wiele razy pokonywał swoimi wyczynami boiskowymi że jest mocno przeciętnym jak nie słabym piłkarzem. Mam odczucie że i lenistwo do tego dokłada. Co do Vuko to może i z niego Legionista z krwi i kości ale europuchary to nie jego bajka. Może jakby miał lepszą kadrę i playmakera z prawdziwego zdarzenia (nie jest to podjazd do Luqiniasa) który ma techinkę w/w i masę aby móc się poprostu przepchnąć to wyglądałoby to to zdecydowanie lepiej. Niestety nikt niezawalczył o powrót Ofoe i mamy taką lipę. Dziwi mnie tylko jedna rzecz: dlaczego Rosołek ma plac od początku? Wygryzł Hose? Pewnie nie tylko promo , strzeli trzy sztuki małolat i handelek. Powtarza się historia z Kulasem z zeszłego roku. Jak go wystawi w LE to dla mnie Vuko może mandżur pakować, bo pudel kręci nim i ma wielkie g... do powiedzenia.

odpowiedz
45540 - 28.08.2020 / 08:59, *.kth.pl

@Fredu: Fornalik by nie pasował do Legii i by się tu nie sprawdził raczej. W moim odczuciu w Legii rządzi głównie przypadek, haos, brak jest planu na drużynę w dłuższej perspektywie czasowej. Nie da się niczego zbudować nieustannie burząc. Fornalik to ułożony szkoleniowiec i jest przeciwieństwem takiego stanu rzeczy. Ogólnie to masz rację - to bdb trener

odpowiedz
Znawca - 27.08.2020 / 23:21, *.orange.pl

Vukovic niestety musi odejsc

odpowiedz
Ja ja - 27.08.2020 / 19:19, *.chello.pl

Dawno już nie winił za całe zło tego świata Prezesa. No tak populistycznie, po bandzie, najłatwiej.

odpowiedz
Jerz z Potoku - 27.08.2020 / 18:51, *.chello.pl

Świetny felieton Kol. Jakuba okraszony ostatnim zdaniem - pewnikiem.
Sądzę, że gdyby znaczniejsza część Kibiców odbierała Jego teksty z większym zrozumieniem, to na naszym serwisie lało by się mniej łez i goryczy.
Kontemplacyjne serdeczności

odpowiedz
lol - 27.08.2020 / 18:31, *.t-mobile.pl

cala ta ekipa dzialaczy, skautow, trenera i prezesa powinna juz odjesc. Nic z tego nie bedzie.

odpowiedz
L56 - 27.08.2020 / 18:15, *.t-mobile.pl

A ja mam inne zdanie.Oczywiście potencjał piłkarski mamy jaki mamy i wiadomo, że nawet w szczycie sezonu
gdy wszystko (jak na naszą ligę) jest wspaniale z żadną poważną drużyną europejską nie mamy szans.
Nie tylko L, ale i inne polskie kluby.Taka Barcelona, Real, MC czy Bayern po zejściu z plaży i podwieczorku zawsze
wygra z naszymi (w dowolnym składzie).Polski klub powinien przystępować do eliminacji składem zestawionym w zimie i grającym ze sobą te pół roku.A po za tym dlaczego w Polsce gdy są najlepsze warunki atmosferyczne (lato) piłkarze mają przerwę, a potem na mrozie grają w grudniu i lutym na gnojówce? W lecie powinny trwać rozgrywki, jeżeli nie ligowe to np. Puchar Polski w formule grupowej w miejscowościach wakacyjnych - byliby
kibice i byłaby gra o stawkę.A tak wychodzą z urlopu na mecze, które mają decydować o przyszłości ich i klubu!
A po za tym, czy jesteście pewni, że oni chcieli awansować do LM?!!??

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 18:26, *.orange.pl

@L56: Oceniając wczorajszy mecz, to mam wrażenie, że oni w ogóle nie chcieli wyjść na boisko. I wiesz co? Niech już tak zostanie, nie nie wychodzą i idą w czortu...

odpowiedz
Yeti - 27.08.2020 / 17:20, *.play-internet.pl

To nazwisko to Majewski. To on był świadkiem wszystkich niepowodzeń ????

odpowiedz
brawo Aimar - 27.08.2020 / 17:00, *.chello.pl

ten felieton powyżej to jeden z wielu głosów, które teraz słychać...tezy w nim postawione dyskusyjne, ale po to tezy się stawia aby dyskutować. Jedna rzecz mnie zastanawia - cały fundament felietonu się wali bo....4/5 drużyn na świecie jest ciągle w przebudowie...a już na pewno drużyna z Cypru, Słowacji czy z Kazachstanu...przecież ta Omonia ma budżet 8 MEUR....nie przegrywany w 2 rundzie bo sprzedajemy zawodników i przebudowujemy skład....Berg powiedział po meczu...przygotowałem się do tego meczu.....czy nasz treneiro to powiedział ?

odpowiedz
Szymon - 27.08.2020 / 16:47, *.t-mobile.pl

Niestety mleko się rozlało. Nie ma sensu jechać po piłkarzach, po trenerze czy po pudlu. To nie ich wina że Mistrz Polski jest słaby jak tygrys bez zębów. To wszystko wina chorego systemu rozgrywek w Polsce. Musi natychmiast nastąpić rewolucja w systemie rozgrywek. MUSI. Eklapa tylko 8 drużyn. Ani więcej. 4 razy w roku każdy ze sobą cztery razy. Tylko jedna spada. Przyznawanie licencji. Żadnych zobowiązań wobec piłkarzy. Absolutne zero! Jasne sprawozdania półroczne z działalności - finanse. Zero grania na cudzych boiskach w roli gospodarza. Nie masz stadionu to jazda do drugiej ligi, stadionu które spełnia wszystkie wszystkie kryteria licencyjne. Prawopierwokupu piłkarzy przez kluby z eklapy od klubów począwszy od I ligi do niższych klas rozgrywek. Sprzedaż piłkarzy za granicę tylko przez kluby z eklapy po 3 pełnych sezonach rozegranych w eklapie. Podział zysku ze sprzedaży na wszystkie kluby w których grał dany piłkarz według wcześniej określonego schematu. Głośne napiętnowanie błędów sędziów wypaczających wynik meczu, zastosowanie sytemu kar łącznie z finansowymi wobec sędziów. Udział w aferze korupcyjnej = dożywotni zakaz funkcjonowania w strukturach związanych z eklapą. To na początek

odpowiedz
Wolfik - 27.08.2020 / 17:27, *.play-internet.pl

@Szymon: Dorzuciłbym do tego zakaz sponsorowania klubów przez firmy bukmaherskie. Dobre. Ale nierealne. Nikt z "branży" nie byłby takim rozwiązaniem zainteresowany. Wiesz sam dlaczego.

odpowiedz
Szymon - 27.08.2020 / 18:07, *.t-mobile.pl

@Wolfik: masz rację. Jakby dobrze się zastanowić to w sponsoring wkręcić na siłę spółki skarbu państwa oczywiście w jakimś procencie, do tego każda nowa inwestycja zagraniczna przemysłowa w dany region Polski to dorzutka do sponsoringu. Powoli zbudowało by się silne marki klubowe. Drużyny które nieodstawałyby od średniaków Europy. Kolejny wymóg od drużyn eklapy to baza treningowa - określona min. liczba boisk trawiastych, sztucznych, cała infrastruktura. Oraz Akademia piłkarska przy każdym klubie. Też należałoby załatwić sprawę obcokrajowców też szrotu.

odpowiedz
Janekk - 28.08.2020 / 09:57, *.chello.pl

@Szymon: wystarczy wziąć przykład z piłki siatkowej, były układy i korupcja,a dziś regularnie pokskie kluby grają o finał LM. Polską piłkę klubową drąży nowotwór ,a wiadomo leczenie wymaga radykalnych kroków. Rozwiązać to całe patałajstwo i zacząć od nowa jak to było z siatką. Z drugiej strony sami sobie jesteśmy winni ,sami karmimy gada,ale do tego trzeba porozumienia kibiców ponad podziałami. Już tylko od dolnie można coś zmienić.

odpowiedz
Elka - 27.08.2020 / 16:42, *.t-mobile.pl

Ostatnie zdanie artykułu.
100% racji. ja też cały czas powtarzam miodek von z Legii.

odpowiedz
Hautausmaa - 27.08.2020 / 16:21, *.tpnet.pl

A co mają powiedzieć w Barcelonie, jak odpadli z Ligi Mistrzów jeszcze przed Legią!

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 16:23, *.centertel.pl

@Hautausmaa: A co mnie obchodzi Barcelona i jej problemy?

odpowiedz
CWKSiak - 27.08.2020 / 19:01, *.centertel.pl

@Hautausmaa:
Najważniejsze, żeby nie stracić poczucia humoru, dobre...

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 19:10, *.centertel.pl

@CWKSiak: Tak jest, usmiechajmy sie jak konski zad do bata. Najwazniejszy jest humor, zwlaszcza po wczorajszym meczu...

odpowiedz
xx - 27.08.2020 / 16:12, *.orange.pl

Vukovic WON!

odpowiedz
(L)ookson - 27.08.2020 / 15:59, *.chello.pl

Mało kto się pewnie ze mną zgodzi, ale szkoda że Magiera nie mógł dłużej popracować z pierwszą drużyną. Popełniał błędy, ale jestem pewny, że takie spotkanie jak wczoraj jego drużyna wygrałaby bez większego zająknięcia.

odpowiedz
vuko = Pinokio - 27.08.2020 / 16:14, *.master.pl

@(L)ookson: pan Jacek Magiera miał asystenta szkodnika, który wiedział, że z szatnią musi go zwolnić aby zostać "trenerem"

odpowiedz
Krzeszczu - 27.08.2020 / 15:52, *.bredband2.com

Tutaj przynajmniej z glowa, polecam:

https://www.youtube.com/watch?v=jABqia5JAPA&list=TLPQMjcwODIwMjAGInRy2Y4lpw&index=2

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 18:43, *.orange.pl

@Krzeszczu: To kolejny głaz do ogródka pionu skautingu. Kto tu przychodzi...Paranoi ciąg dalszy. WSZYSCY WON. Panie Dariuszu, czy pan nie widzi, że oni z pana kpią???

odpowiedz
Olaf - 27.08.2020 / 19:49, *.vectranet.pl

@Krzeszczu: dzięki, dobry filmik. Borek - jak każdy dziennikarz jest "mundry" po fakcie. NIestety goła prawda to to z kim wygraliśmy i z kim przegraliśmy w ostatnich 4-ch latach ..... masakra, 10 no-name'ów i 1 Rangers....

odpowiedz
Krzeszczu - 27.08.2020 / 19:50, *.bredband2.com

@Leśny Dziadek: Niestety ale taki wlasnie u nas cyrk. Od lat to powtarzam, od lat o tym pisze. Ale kogo to obchodzi?
Moze teraz, skoro Borek to tak ladnie przedstawil, cos sie ruszy?

odpowiedz
Krzeszczu - 27.08.2020 / 19:54, *.bredband2.com

@Olaf: Wiesz jak jest kolego. Kazdy jakikolwiek (lekko) podniesiony glos krytyki odrazu jest odbierany (przez pewne strefy) jako lolaboga atak na klub. Co wcale tak nie jest. W tychze sferach ciezko o pomyslunek, ale ludze sie nadzieja ze jest jeszcze sporo osob/kibicow/fanow Legii nie tylko trzeezwo myslacych ale generalnie MYSLACYCH. A glosy takie jak ten teraz Borka sa potrzebne, bo pokazuja nam fakty o ktorych my albo zapominamy, albo nawet nie znamy.
Pozdro.

odpowiedz
Autor - 27.08.2020 / 15:39, *.master.pl

Pinokio dalej jest "trenerem" co jeszcze musi przegrać ??

odpowiedz
Aimar - 27.08.2020 / 15:30, *.inetia.pl

Ludziska. Każdy tu jęczy że bez kasy, bez wzmocnień to my w Europie się nie pokażemy. OK tylko ogrywają nas drużyny, które mają o wiele tańszych piłkarzy, o wiele mniejsze budżety, ale sportowo są poukładane. Tu właśnie leży problem. My tym składem takiego Piasta to powinniśmy bić 5 koło a zawsze wychodzi to samo. To brak pieniędzy według was na to wpływa?????????

odpowiedz
Wolfik - 27.08.2020 / 15:17, *.play-internet.pl

Im więcej o tym całym bajzlu myślę, tym bardziej się dziwię. Tak dziwię się Mioduskiemu, że człowiek wykształcony, umiejący poruszać się na polu biznesowym tak bezmyślnie trwoni pieniądze. Uważam przy tym, że wielu jego pracowników - piłkarzy ma się zwyczajnie za dobrze a ich para idzie nie w podnoszenie swoich umiejętności lecz w lans, zakupy, tatuaże, facebooki, tik toki i inne pierdy. Popatrzmy na mecze rozegrane w tym miesiącu i wyczyny naszych doświadczonych zawodników:

Gwilia: nie wiem jak można stracić formę w ciągu dwóch tygodnie będąc w treningu. Facet jest głównym hamulcowym w ofensywie którą ma prowadzić. Obecnie lepiej byłoby, gdyby siedział na ławie, albo na trybunach;
Pekhard: Kulenović bis. Czasami coś się od niego odbije i wpadnie do bramki. Nie umie się przy piłce utrzymać, nie umie podać, nie unie strzelić nogami. Napastnik? Taki Niezgoda nakrywał go czapką;
Antolić: Nie ma z kim grać a na dodatek chyba widzi, że nic z tym teamem nie osiągnie i raczej sposobi się do wyjazdu;
Martins: Nigdy tuzem nie był i nie będzie ale swoją robotę wykonywał solidnie. Do czasu, kiedy nie podpisał nowego kontraktu;
Kante: Od czasu "afery koszulkowej" rezerwowy, który się stara, ale jakoś tak na pół gwizdka;
Lewczuk: Nie wiem, który to jego głupi faul praktycznie na środku boiska po którym wylatuje w boiska. Mimo, że w meczu z Omonią został skrzywdzony to jednak takie błędy popełnia coraz częściej;
Luqi: najlepszy i najszybszy zawodnik Legii na tego pecha że koszony jest równo z trawą po kilka razy w meczu. Co jednak z tego, gdy partnerzy za nim zwyczajnie nie nadążają.
Michał Karbownik: Młody, a rzucany z pozycji na pozycję. Też chyba myśli już o wyjeździe i raczej mu się nie dziwię.
Remy: Chyba żyje.....

Przed sezonem były zachwyty nad wzmocnieniami, które miały nam pomóc w pucharach. Tymczasem:
Mladenović: jedyny, który przyszedł i gra. Jest jednak z polskiej ligi więc z Bełchatowem błyszczał, z Rakowem mniej a z Omonia wcale. Czyli, jak reszta.
Juranović: Tani zamiennik dla Veso, który podpisał umowę i "zachorował". Jak się wyleczy w pucharach nie będzie się już męczył;
Lopez: Kontakt podpisał i słuch po nim zaginął. Legii nie zbawi zatem strata nieduża. Zastanawiam się zatem po co nam on.
Kapustka: Chłopak nie grał w poważnych meczach cztery lata? Pięć? Ale i tak wychodzi na boisko bo innych nie ma. Kiedyś może coś z niego będzie.
Wieteska:.....nie chcę się znęcać.

Jako tako prezentują się obecnie Boruc, Jędrzejczyk (mimo wczorajszego faulu i sprokurowaniu karnego) a najlepiej z nich wszystkich wygląda młody Bartek Slisz. Skoro zagraniczni zawodnicy przegrywają rywalizację z Bartkiem, to po jakiego ich trzymać i płacić??? Dokupić do Slisza jego kolegę z Lubina Patryka Szysza w miejsce Pekharda niech walczą. Może inni się wówczas też się wezmą. LE i tak pozostaje w sferze marzeń.

Na koniec o naszej taktyce. Nie sądziłem, że ktoś w XXI wieku może zagrać w ten sposób (wybicie od bramkarza do napastnika). W piłkę nie gram od kiedy skończyłem studia czyli z 25lat, ale nawet za łebka na podwórkach już się nawet tak nie grało. Jeśli z czymś takim mieliśmy "walczyć" o LM.....

odpowiedz
Olaf - 27.08.2020 / 19:32, *.vectranet.pl

@Wolfik: oj, rozpisałeś się, ale fajnie się czytało i w 99% masz rację.

Jedynie Ślisza na siłę promują (bo kosztował aż 1,84 mln Euro !!! : O a facet boi się włąsnego cienia.... drugi Masłowski, niewiele młodszy. Jak sobie przypomnę że -mniej więcej- za tyle sprzedaliśmy Nikolica czy Prijovica to dramat!!!!

Taktyka "wykopmy na pałę piłkę od bramkarza do Drewniaka , on nam strzeli bramkę" to myślałem, że się skończyła w latach 90-tych , a jednak nie ... : O

Wzmocnienia są dobre tylko na naszą ligę, w Europie robimy z siebie pośmiewisko po raz 6-ty w ostatnich 4-ch latach....

odpowiedz
Nick - 27.08.2020 / 14:29, *.186.20

Wychodzi na to, że bycie kibicem najlepszej od wielu lat drużyny w Polsce musi być straszną udręką. Proponuję wszystkim, którym nie podoba się trener, prezes, piłkarze, transfery itp., żeby się przestali katować i zostawili (L) w spokoju.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 14:40, *.orange.pl

@Nick: Ty jesteś kibicem Legii? Ty masz honor? Podobna ci się taka Legia? Dostająca bęcki w Europie od każdego?? To w takim razie Ty daj spobie spokój z Legią, bo nie masz pojęcia o tym klubie i jej kibicach. Kibicach, a nie frędzlach, bez ambicji.

odpowiedz
Nick - 27.08.2020 / 15:12, *.186.13

@Leśny Dziadek: Chodziło mi o to, że Legia jest najlepszym klubem w Polsce pod każdym względem. Krytykować jest łatwo, a ambicją to można się o sufit podrapać. Trzeba patrzeć realnie na całą polską ligę. Też bym chciał Ligi Mistrzów co roku. Legia znowu odpadła, to wkurza, ale komu można coś zarzucić? Piłkarze grają, jak umieją, ale walczyli do końca, Vuko po czerwonej kartce zrobił szybko rozsądne zmiany. Po prostu tak się ułożył mecz, Omonia była do ogrania, ale nawet bukmacherzy przed meczem dawali 1,7 na Legię, a nie 1,1. Omonia to mistrz Cypru, kraju, z którego kluby w ostatnich latach o wiele częściej były w Lidze Mistrzów i Europy. Wstyd to był z Dudelange, a teraz jest przegrana. Jeszcze będzie lepiej.

odpowiedz
Obcy - 27.08.2020 / 15:25, *.t-mobile.pl

@Nick: Pełna racja. Co niektórzy chyba za daleko odlecieli.

odpowiedz
PS. - 27.08.2020 / 16:04, *.plus.pl

@Nick: Lepsi pod kazdym wzgledem? Mozesz podac jeden? Tylko nie pisz budzet bo wysmieja wszyscy ;) kibice, stadion tez lepiej nie, bo to nie gra. Mlodziezowcow wiecej lach sprzedaje. Pozostaje 1 miejsce w ogorkowej lidze ale z Twojego komenatarza wyglada, ze masz ich duzo wiecej. Ciekaw jestem jednego :) W nagrode zainicjujesz na nastepnym meczu... nic sie nie stalo... :) Gramy bez taktyki nawet, wiec jak Legia moze byc najlepszym klubem pod kazdym wzgledem :D No dobra :) wiem, ze trollujesz haha :D

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 16:05, *.centertel.pl

@Obcy: Rzeczywiscie niektorzy odlecieli, ale w zlym kierunku. Ja nie oczekuje Ligi Mistrzow, natomiast chcialbym wreszcie zobaczyc, po 4 latach profesjonalny klub, trenera, ktory wie co robi, pilkarzy ktorzy sa gotowi zaorac boisko. Gdy slucham obecnego wlasciciela Legii to tak jest, tylko jest jeden problem - ten czlowiek mowi o innym klubie. Bo Legia jak na razie wyglada bardzo blado. Powiedzcie to Dariuszowi, zeby wiecej nie odlatywal, gdy udziela wywiadow, tylko powiedzial jak jest. A jest bezsilnosc i tragedia. Jezeli to sie podoba ludziom, to znaczy, ze jestesmy w czarnej dziurze, i nie tylko sie tam rozgoscilismy, ale juz z niej nie wyjdziemy. Wczorajszy mecz to byla farsa. Myslalem ze zobacze wojownikow, walczacych o kazdy metr boiska, a zobaczylem chlopcow, ktorzy nie mieli pojecia, co tam robia. Takiej Legii nie chce, ale jezeli wy jestescie w stanie to zaakceptowac, to niech tak bedzie. Jezeli wygrana z takimi ekipami, jak wczoraj ma byc ogromnym sukcesem, a porazka czyms normalnym, to szkoda mojego czasu. Mojego i kibicow Legii. Pozdrowienia

odpowiedz
HOP - 27.08.2020 / 14:23, *.knc.pl

Brawo pudel analfabeto piłkarski.

Mistrz Polski żegna się z Champions League w II rundzie kwalifikacyjnej – tak wcześnie nie odpadał nigdy, odkąd wprowadzono reformę Platiniego.

Śrubujesz rekordy rok w rok udowodniając ile długości przed Leśnodorskim jesteś.


Spojrzeliśmy na ranking UEFA. Polska zajmuje 32 miejsce. To jest gorzej niż źle.

Mioduski: "Ale to wynika tylko z jednej rzeczy. Gdybyśmy mieli dwie Legie w lidze, to mielibyśmy 15. miejsce."

Zgodził bym się z tym cytatem, ale pod warunkiem, że drugą Legią zarządzał by Bogusław Leśnodorski - najlepszy prezes jakiego (L) miała.

odpowiedz
thor - 27.08.2020 / 13:41, *.143.116

tak to jest jak się branzlują nad tym że Legia zdobyła mistrzostwo tej śmiesznej ligi a nie tępi się tego jakim sposobem i stylem to mistrzostwo wygrała. Dopóki w Polsce tak będzie się myśśleć o piłce dopóty takie wyniki będą w Europie. Na dziś może ze 2 kluby idą inną drogą: Raków i Lech. Reszta na zasadze laga do przodu i jakoś wygrać 1:0. I niestety Legia wpisuje się w ten trend.

odpowiedz
Prg - 27.08.2020 / 14:29, *.tpnet.pl

@thor: bzdury piszesz, przed pandemia Legia grała ciekawa piłkę, wyniki były wysokie, zawodzi przygotowanie do sezonu. Trener chyba myśli o szczycie formy na grupę LE ale żeby tak było to trzeba tam awansować. Cieszymy się z transferów a w podstawie 1 nowy nie licząc Artura, plus brak skrzydłowych i gwilia bez formy. Młody rosołek grający na pomocy gdzie nie robi żadnej akcji

odpowiedz
thor - 27.08.2020 / 15:08, *.143.116

@Prg: bardzo wysokie wyniki. Z rozpadajaca się Wisła, Koroną i Arką. Mówimy o Europie! Człowieku cofnij się do wyników poprzedniego sezonu. Grają bez ładu i składu i takie sa rezultaty. Lepiej się z tym pogódź bo patrząc przez różowe okulary doprowadzimy włśnie do tego co się obecnie dzieje.

odpowiedz
Olaf - 27.08.2020 / 13:23, *.vectranet.pl

Qbas 3 dni temu wykrakał , że odpadniemy - ja myslałem że 'dopiero' w 4-tej rundzie el. LM no ale nie w drugiej???!!!

5 lat temu graliśmy (prawie) jak równy z równym z Realem w najmocniejszym składzie, Realem, który 3 razy zdobył LM a dzisiaj..... tj. od 4-ch lat same SROMOTNE porażki z niżej wycenianymi zespołami!!!!

WSTYD !!!!

Naprawdę "trzeba zgasić światło" tj. niech Miodek sprzeda komuś naprawdę bogatemu Legię, bo sam nic nie osiagnie, to co się dzieje to jest wbrew statystyce tak przegrywać z słabiakami!!!!

odpowiedz
antek - 27.08.2020 / 13:35, *.play-internet.pl

@Olaf: Do puki o n nie odejdzie to tak będzie

odpowiedz
Obcy - 27.08.2020 / 13:08, *.t-mobile.pl

Jakby był sukces no powiedźmy​ 4 runda eliminacji LM to byłby zachwyty szanownego redaktora nad prezesem, trenerem i całą drużyną. Jak jest porażka to wszyscy są be. Co proponuje Pan redaktor? Krytykować jest łatwo. Ale wyciągnąć konstruktywne wnioski już niekoniecznie. Przed startem obecnego sezonu drużyna nie została wyprzedana. Wzmocnienia są,jakie są. Ale to już kwestia pieniędzy. I tych jakoś na horyzoncie nie widać. Nie ma chętnch do przejęcia klubu. Prezes Mioduski jest, jaki jest. Wskażcie innego kandydata,który to pociągnie w innym,lepszym zdaniem redaktora kierunku.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 13:14, *.orange.pl

@Obcy: Rozwiązanie - proszę bardzo. Zatrudnić PREZESA z odpowiednią wiedzą, ambicjami i relanie patrzącego na klub. Od tego należy zacząć. Bo uważaj - jeżeli za coś się bierzesz, wiedza jak to zrobić jest najważniejsza. A jeżlei czegoś nie wiesz, zatrudniasz odpowiednia osobę. Proste jak budowa cepa.

odpowiedz
Kris - 27.08.2020 / 13:25, *.net.pl

@Obcy:

BL to lepiej pociągnie co udowodnił w aspekcie wyników sportowych co dla nas kibiców jest najistotniejsze. Z Midouskim to nawet za 5 lat nie będzie LE.

odpowiedz
Obcy - 27.08.2020 / 13:49, *.t-mobile.pl

@Kris: BL wziął przy pierwszej sposobności kasę i tyle go w klubie widzieli. Teraz to on ma Legię w głębokim poważaniu.

odpowiedz
Obcy - 27.08.2020 / 13:58, *.t-mobile.pl

@Leśny Dziadek: Co pomoże nowy prezes,jak nie ma kasy. Chcesz nowego trenera, piłkarzy, którzy zrobią tzw. różnicę na boisku. Ja się pytam za co? Tutaj są potrzebne duże,jak na polską piłkę środki finansowe. Powiedz skąd je można wziąć. My nigdy nie dogonimy pod względem kasy zachodu Europy. Smutne to,ale pozostaje nam cieszyć się jedynie od czasu do czasu awansem do LE. A i to coraz rzadziej.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 14:29, *.orange.pl

@Obcy: Jeden konkretny człowiek, który ma wiedzę zmiania wszystko. Skoro tego nie rozumiesz, to trudno. Zerknij na inne kraje, sąsiednie. Tam jest mniejsza kasa, a efekty są znacznie ciekawsze. Nawet mając ogromne pieniądze, a nie dysponując odpowiednim materiałem ludzkim w kwestii zarządzania jakimkolwiek przedsięwzięciem, utopisz miliardy, nieważne jakiej waluty.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 14:38, *.orange.pl

@Obcy: Nie uważam, że Leśny był superprezesem, to prawda - robił też błędy, a nawet babole. Ale nie pisz bzdur, że wziął kasę i poszedł. Miał pomysł na Legię - chciał spłacić Dariusza. Skoro był tu na zasadzie wspólnika i miał prawo do kasy, to ją dostał. Ale żył tym klubem, kochał Legią i miał do niej serce. Jeżeli tego nie widziałeś, to jesteś jak obecny właściciel - ślepy na obie gały. Ps. Nie mam pojęcia, czy Legia z Leśnym byłaby w innym miejscu, niż teraz, ale to jest zupełnie inny temat.

odpowiedz
Wolfik - 27.08.2020 / 14:42, *.play-internet.pl

@Leśny Dziadek: @Obcy: Panowie, oboje macie rację. Właściciel Legii (którego uważam za dobrego) zatrudnił na stanowisku prezesa absolutnego dyletanta. Na domiar złego od dwóch czy trzech lat nie mamy Dyrektora sportowego z prawdziwego zdarzenia. Jak to ma funkcjonować? Na dodatek mamy piłkarzy, dla których w większości wyjście na mecz to nie przyjemność lecz bolesny obowiązek. Jak to ma się udać???

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 14:52, *.orange.pl

@Wolfik: Najgorsze w tym wszystkim jest bezsilność. Ludzie inteligentni, którzy potrafią rzeczowo ocenić sytuację, jedyne co mogą robić, to pisać, pisać, pisać. Ale nic z tego nie wynika, i to najbardziej boli. To, że od 4 lat powielane są te same błędy, powoduje opadanie rąk. Co doradziłbym właścicielowi? To, o czym napisałeś - 1. Zanleźć Dyrektora / Prezesa, zorientowanego w temacie. Na razie zostawić Vuko - do momentu, gdy Prezes może i razem z włąścicielem wreszcie znajdą odpowiedniego trenera. Póżniej nie robić żadnych gwałtownych ruchów w temacie transferów. Krok po kroku budować nowy zespół. Ale najpierw trzeba posprzątac klub od środka, czyli wracamy do tematu znalezienia odpowiedniej osoby, która to kompleksowo i profesjonalnie poukłada. Bez tego można w klub wpompować i miliardy Euro, ale nic to nie przyniesie. To będzie jak zabawa w rosyjską ruletkę, stawiać można ogromne kwoty, ale wygranej nie będzie. Można jedynie trafić na komorę z nabojem...

odpowiedz
Obcy - 27.08.2020 / 15:20, *.t-mobile.pl

@Leśny Dziadek: Co by było z Legią,jakby także Dariusz wziął swoją część doli i zabrał zabawki. Bogusław wcale się nie palił do kierowania klubem. Nie pisz farmazonów. Trafiło im się złote jajo pod postacią awansu doLM. Jakby nie to to śmiem przypuszczać,że dalej by razem byli w Legii.

odpowiedz
Wolfik - 27.08.2020 / 15:23, *.play-internet.pl

@Leśny Dziadek: To własnie jest taka zabawa. Droga zabawa. W naszej sytuacji pewnych rzeczy przeskoczyć się nie da (vide post mój wyżej). Skoro się nie da, po co trwonić pieniądze. Przeczekać czas aż wyszkolimy naszych młodych, którym będzie się chciało. Europe zwyczajnie odpuścić, bo tylko wstyd przynosimy. Wiem, to smutne. Ale taka jest rzeczywistość.

odpowiedz
Obcy - 27.08.2020 / 16:00, *.t-mobile.pl

@Wolfik: Coś w tym jest.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 16:18, *.centertel.pl

@Wolfik: Ale ktorych mlodych? Czy Ty myslisz ze tu beda walic drzwiami i oknami dzieci z calej Europy, ba z Polski? Do czego? Zeby sie pozniej osmieszac w doroslej druzynie? A Wiesz, ze mlodziez szkoli sie znacznie trudniej, niz prowadzi dojrzalych pilkarzy? Mozesz mi nie wierzyc, zapytaj trenerow. To skoro nie poradzono sobie z seniorami, z juniorami tym bardziej nie bedzie sukcesu. Jezeli myslisz, ze to bedzia fabryka, podobnie jak ta produkujaca np. telewizory, to sie bardzo pomylisz. To jest super temat zastepczy - akademia. Tymczasem wlasciciel po prostu sobie nie poradzil z 1 zespolem. Ile jesszcze dowodow potrzeba, ile porazek, zeby to zrozumiec?

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 16:50, *.centertel.pl

@Wolfik: A to przepraszam i zgadzam sie. Jestem ciekawy, jak sa skonstruowane kontrakty pilkarzy. Bo byc moze i w tym temacie jest popelniany blad. Jezeli mam sie cieszyc , tylko z samego faktu, ze gra u nas taki np. Martins albo Pekhard, a nie sa to wirtuozi, nie oszukujmy sie, to moze lepiej (masz racje) postawic na mlodziez. Dobrze ich zmotywowac za WYNIKI. A sklad uzupelnic np 7 zawodnikami, ktorzy maja ambicje i konkretne umiejetnosci. I tez zaproponowac im premie za konkretne cele. Bo z tego co widze, to przychodza ludzie, ktorym sie czesto nie chce...Nie rozumiem, dlaczego nie postawiono np. na Praszelika. Na pewno nie byl gorszy, niz chocby Gwilia. Wiele spraw jeat bez sensu, ale moze nie wiem wszystkiego...Poza tym mam wrazenie, ze w obecnej Legii nie lubi sie zawodnikow z charakterem, majacych swoje zdanie.

odpowiedz
Obcy - 27.08.2020 / 16:58, *.t-mobile.pl

@Leśny Dziadek: Skąd weźmiesz pieniądze dla tych 7 graczy robiących różnicę. Myślisz że tacy będą walili na peryferiach futbolu drzwiami i oknami. Tacy piłkarze to zarabiają na zachodzie i dalekim wschodzie. Do nas idą gracze trzeciego sortu. I tego nie zmienisz.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 18:16, *.orange.pl

@Wolfik: Kibicuję Legii od najmłodszych lat, od 40 kilku (mam 52), różne historie razem przeżyliśmy, ale nie sądziłem że ogarnie mnie totalnie zwątpienie i niechęć do oglądania antyfutbolu. Ale najgorsze jest to, że niektórym jest z tym dobrze. Nic się nie stało Legio...Zaczynam się zastanawiać, w jakim świecie my żyjemy...

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 18:24, *.orange.pl

@Obcy: Policz, ile kosztuje obecna kadra, i kim są ci piłkarze. A jeżeli właściciela nie stać na na cokolwiek, to niech realnie stanie twardo na kulasach, a nie mówi o pucharach. Ja też mogę gadać - jaki to wspaniały obiad zjem jutro - (pamiętasz scenę z Misia - i ten bar mleczny po przejściu przez hotel Victoria?), w najdroższym hotelu, a pójdę na ogórkową do baru...Na tym to nie polega. Gdy sie buduje cokolwiek na kłamstwie, gdy się oszukuje samego siebie, nic z tego dobrego nie będzie...

odpowiedz
Wolfik - 27.08.2020 / 19:47, *.play-internet.pl

@Leśny Dziadek: Może znowu usuną moja wypowiedź ale niech tam, odpowiem. Żyjemy w Polsce, w kraju w którym każdy (lub prawie każdy) żyje w swoim wymyślonym, idealnym światku w którym jest alfą, omegą i prorokiem. A kiedy przychodzi do zderzenia z rzeczywistością....

odpowiedz
Ben - 27.08.2020 / 23:06, *.inetia.pl

@Obcy: BL chyba ma swój fanklub ,a tak naprawdę wyprowadził kasę z Legii razem ze swoją poznańską koleżanką.

odpowiedz
Tomek Mokotów - 28.08.2020 / 10:20, *.play-internet.pl

@Ben:

A tak naprawdę jesteś kim, imbecylem czy ślepcem? Żadne fakty nie wskazują na wyprowadzenie kasy z Legii, Miodousty wyłby ze szczęścia jakby mógł cos takiego powiedzieć.

Wręcz przeciwnie, Lesny nawet bez takich pieniędzy jak miał Mioduski próbował zostać w Legii.
I ostatnie sprawozdanie finansowe w Legii wskazywało na spłacenie dlugów wobec ITI, zapięty budżet i sporą nadwyżkę.

Co do Mioduskiego, to właściciel czy udziałowiec z niego jest dobry, prezes już nie...

Takiej kompromitacji w pucharach nie było w historii Legii nigdy, nigdy takiej fatalnej serii porażek. Kogo winić skoro od 3 lat łączy te porażki tylko jedno nazwisko? . Mioduski.
Trenerzy się zmieniali, piłkarze też, sztab a on dalej trwa na stołku.
Ani za wojska, ani za Romanowskiego, PolMotu, Daewoo czy ITI nie było tak źle w Europie jeśli chodzi o wystepy Legii...

odpowiedz
Julon - 27.08.2020 / 13:08, *.centertel.pl

100%racji to Prezes Klubu odpowiada za wszystko co się dzieje w tym Klubie od kilku lat a NIESTETY DZIEJE SIĘ ŹLE,czyli od sprzedaży do sprzedaży jakiegoś grajka co kopnie trzy razy prosto,Akademia ma być złotą kurą i tylko o to chyba chodzi!!

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 12:57, *.orange.pl

My kibice Wielkiej Legii odpowiedzmy sobie na pytanie - Jakiego klubu chcemy? MP i PP wywalczone w bólach, w tej kiepskiej lidze, to wszystko, czego oczekujemy? Czy choćby MAŁEJ PRZYZWOITOŚCI jeżeli chodzi o Europę. To nawet nie chodzi o porażkę, ludzie to chodzi o STYL, a raczej totalną kompromitację. Tego się nie dało wczoraj oglądać. Z całym szacunkiem do przeciwnika, ale kto tu przyjechał??? My w ciągu 20 minut powinniśmy ich zdominowac i walnąć ze 2 bramy, a później grać w dziadka. Ale było odwrotnie, to oni z nami grali w dziada, bo dziada spotkali na drodze do awansu. Walenie głową w mur, straty piłek, niecelne podania, brak jakiejkolwiek taktyki, brak kondycji, ochoty do gry, brak czegokolwiek. Czy ktoś poniesie jakąkolwiek odpowiedzialnośc i karę za to, co wczoraj widzieliśmy? Gdyby były obijane słupki, poprzeczki, a trwa zryta do korzeni, wszystko można zrozumiec i wybaczyć, do tego sędzia kornik, ok. Ale nie w takim stylu...Trzeba mieć HONOR, chcecie tak zwyczajnie przejść do porządku dziennego, nad kolejną kompromitacją? A za tydzień / miesiąc co - prezes znowu uśmiechniety przed kamerami, zarzuci loczki i powie o kolejnym planie??? Tu trzeba jakiegoś KONKRETNEGO rozwiązania. I tego powinniśmy oczekiwać, więcej tego powinnismy WYMAGAĆ...Inaczej dalej będziemy uczestniczyć w szopce...

odpowiedz
antek - 27.08.2020 / 13:41, *.play-internet.pl

@Leśny Dziadek: Prawda polać lufe i jeszcze te łamagi podwyżki chcą a wymagania i na stojąco mecz wygrać

odpowiedz
xyz - 27.08.2020 / 12:52, *.cyfrowypolsat.pl

doktorek od siedmiu boleści doczekał się swojego 5'. Ubrał się hejterek w moralizatorskie piórka i pisze swoje morały o człowieku, któremu do pięt nie dorasta. Nie ten level doktorku. Oprócz kompleksów i słoma z butów zaczyna wyłazić:)

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 13:04, *.orange.pl

@xyz: Ile ci zapłacono za ten wpis? A kim jest niby ten wielki właściciel Legii? Wiesz, u kogo wcześniej pracował? Jeżeli nie, to się dokształć, a później wracaj na pole - czas na buraki.

odpowiedz
dino - 27.08.2020 / 13:30, *.vtelecom.pl

@xyz:
Oj tak 4 lata kompromitacji w pucharach jak w ogóle śmiał skrytykować tak wspaniałego prezesa

odpowiedz
floyd - 27.08.2020 / 12:51, *.t-mobile.pl

Pisałem wczoraj ze za Berga Legia grała najlepsza piłkę, taktycznie i odpowiedzialnie. Wczoraj Berg zjadł vukovica, którego jedynym pomysłem na to spotkanie było podanie do Artura i laga na Perkharta. Czy ktoś w ogóle zauważył ze Legia od ponad roku nie gra niemal wcale prostopadłych piłek do napastnika aby ten mógł wyjść sam na sam? Wszystko na skrzydła, wrzutka i albo się udo albo nie udo... wczoraj słabiutka omonia pokazała nam jak można toporny prymitywny futbol całkowicie zdominować i bez większych problemow awansować. A tłumaczenie się ze to przez tego debila z gwizdkiem jest żenujące.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 13:15, *.orange.pl

@floyd: Dokładnie, rzeczowy i mądry wpis.

odpowiedz
Michael - 27.08.2020 / 12:48, *.centertel.pl

Nie wiem dlaczego ludzie którzy znają się na piłce nie dostrzegają jednego... pamiętacie jak grała drużyna za Hasiego ? Topornie i bez polotu dlaczego? Bo brakowało kreatywnych gości z przodu wystarczyło przesunąć Vadisa na 10 i do tego Rado i Guilherme i gra wyglądała w ciągu 2 tyg o niebo lepiej. Teraz sytuacja jest podobna gdy na 10 gra Gvilia, on może grać ale jako 8 ale nie na pozycji której musi być szybkość i dynamika konstruowania i wykończenia akcji. Dopóki takiego gościa nie będzie u Nas możemy wygrywać tylko na naszym podwórku

odpowiedz
Tomek - 27.08.2020 / 12:54, *.113.189

@Michael: Ale taki gościu u nas jest, tylko Vukovic jakoś jest ślepy i wiecznie ustawia Luquinhasa na skrzydle. Tak samo ćwiczy z Karbownikiem. Gość zagrał póki co swój najlepszy sezon w karierze na lewej obronie, to w nagrodę od tego sezonu Vukovic przestawił go na prawą obronę. Pytam się po co i jaki to ma cel? To że Vukovic ma mózg nie znaczy że umie go używać. Człowieka k... bierze jak patrzy na to co się dzieje w tym klubie.

odpowiedz
Hahaha - 27.08.2020 / 12:43, *.master.pl

vuko "trener" na lata :D

odpowiedz
ech - 27.08.2020 / 12:42, *.vectranet.pl

Trener uparty jak osioł przegrał nam kolejny raz eleminacje.

odpowiedz
Vuko WON - 27.08.2020 / 12:34, *.vectranet.pl

Vuko WON !
Koniec z amatorami trenerkami

odpowiedz
Heniek - 27.08.2020 / 12:31, *.25.141

Panowie, tutaj nie trzeba mądrego, wystarczy popatrzeć na fakty:
W jakim kraju topowy zespół prowadzi totalny amator-debiutant?
W którym kraju trenerem mistrza kraju zostaje gość od piłki kobiecej?

Sukces był, jak był trener z jajami jak Czerczesow. Odkąd zamiast trenera są gówniarze NIE MA i NIE BĘDZIE nic.

Jakim trzeba byc debilem, żeby tego nie widzieć?!

odpowiedz
Winiary - 27.08.2020 / 12:31, *.centertel.pl

Wiem że piłkarze i działacze i tak nie czytają żadnych komentarzy żeby przypadkiem nie zrobiło im się smutno i nie pojawiła się myśl że może się do tego nie nadają (a swoją drogą może powinni przestać się nawzajem traktować jak delikatesy i taki np psycholog drużyny jakby ich zj...ał to może by coś podziałało a nie tylko głaskanie). Ale chciałbym wiedzieć czy po takim meczu im nie wstyd? Wracają do domów i tak wiedza ze kasa wpłynie, potem szybkie piwko, spać i rano jak złota rybka o niczym nie myślą? A mnie dalej będzie wstyd.

odpowiedz
Po(L)ubiony - 27.08.2020 / 12:28, *.chello.pl

A teraz zapamiętajmy to raz na zawsze: Legia jest klubem piłkarskim, z całym swoim dziedzictwem, tylko dla kibiców!. Dla Mioduskiego, hołdującemu zasadzie biznesowej nabytej od pryncypała dra Jana Kulczyka, brzmiącej: "tanio kupić, drogo sprzedać", jest tylko interesem. Sprzedaje legionistom nasze marzenia o Wielkiej Legii, a kibicom polskiej piłki, pragnienie europejskich sukcesów, wizję silnej Ekstraklasy. Zwinnie porusza się w sferze picu, zwanego PR-em, robiąc w lolo wszystkich, od zwykłego kibica, po polityków tak rządowych jak i samorządowych. I będzie ten sztos powtarzał tak długo, jak publika będzie to łykać.

odpowiedz
Leśny Dziadek - 27.08.2020 / 13:06, *.orange.pl

@Po(L)ubiony: Dokładnie w punkt. I dopóki nie zrozumie tego więcej kibiców, bedzie dalej taki sajgon, jak dotychczas.

odpowiedz
Typek - 27.08.2020 / 12:07, *.7.42

Kijek to ty?

odpowiedz
Kijek - 27.08.2020 / 12:18, *.virginm.net

@Typek: Tak, to ja

odpowiedz
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.
© 1999-2020 Legionisci.com - niezależny serwis informacyjny o Legii Warszawa. Herb Legii, nazwa "Legia" oraz pozostałe znaki firmowe i towarowe użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.